Csak egy pontosítás: A T22-be szerelt VVT-i-k közül nem a széria elején készültek az olajevősek, hanem az ÖSSZES. Egyetlen kérdés, hogy már orvosolták-e.
Ne ijedj meg, ha egy olyan motor van az autóban, amiben nincs motorszám beütve, csak a motorkód, pl. 1ZZ, vagy 3ZZ, mert akkor biztos lehetsz benne, hogy azokon a motorokon még garanciaidőben előjött az olajevés problémája és a Toyota gyári fűzött blokkal cserélte a hibás konstrukciójú blokkot. Ez talán a legjobb megoldás. Kollégámnak ilyen 1.6 VVT-i-je volt 12 évig, mert 2 évesen megcsinálták a blokkcserét.
Igen, ez egyértelmű, csak pontatlanul fogalmaztam, hogy mire értem a korai szériát. Viszont ez a motorszám nincs beütve információ új volt és köszönöm. Még lenne két kérdésem:
Ahogy nézegetem a kínálatot feltűnt, hogy van amit nem a gyárilag előírt kerékmérettel árulnak, hanem attól eltérővel ami ráadásul nem is váltóméret. Pl. 195/65 R15. Azt már megtaláltam a fórumon, hogy vannak akik ilyen mérettel használták, mert olcsóbb volt a gumi mint a /60-as és semmi gondjuk nem volt vele, viszont azt is írta valaki, hogy elvileg a műszakin ez akár gondot is okozhat. A kérdés, hogy ez valóban gond a műszakin?
A másik pedig, hogy a Haynes könyvet érdemes megvenni, jól használható? Ebayen találtam újat, nem is olyan nagy összeg. Most azon az állásponton vagyok, hogy a kisebb karbantartásokat, javításokat akár magam is csinálhatnám és csak az esetleges nagyobb munkákkal vinném szakemberhez.