Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 776353 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3705 Dátum: 2019.01.03 21:04:49 »
Ugyanitt eladova valt 2001es T22 1.8 autóm, helyileg Dunakeszin.

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3706 Dátum: 2019.01.04 18:46:04 »
Hali!

Van egy 1998-as 2.0 automata váltóval szerelt Toyota Avensisem ami 1ből 2be váltáskor picit érezhetőbben vált mint a többi fokozatban(rosszabb úton szinte észre se venni) ezt leszámítva tökéletesen működik ez normális ennyi idős autónál? Váltóolaj csere javíthat rajt? Ennél a típusnál pontosan hogyan kell az olajszintet ellenőrizni? Esetleg valaki tudja a váltó pontos típusát ami ehhez a motorhoz való 3S-FE?
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.04 19:11:25 írta k0br4 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3707 Dátum: 2019.01.04 22:19:18 »
Hali!

Van egy 1998-as 2.0 automata váltóval szerelt Toyota Avensisem ami 1ből 2be váltáskor picit érezhetőbben vált mint a többi fokozatban(rosszabb úton szinte észre se venni) ezt leszámítva tökéletesen működik ez normális ennyi idős autónál? Váltóolaj csere javíthat rajt? Ennél a típusnál pontosan hogyan kell az olajszintet ellenőrizni? Esetleg valaki tudja a váltó pontos típusát ami ehhez a motorhoz való 3S-FE?
Automata váltóshoz vidd el időben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3708 Dátum: 2019.01.04 22:24:36 »
Szerintem alvázszám alapján a toyodiy.com-on is kiadja a váltót, de ha nem, akkor a tűzfalon rajta kellene lennie (Carinán ott van).

TtkRN2...


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3709 Dátum: 2019.01.04 23:00:24 »
A leírtak alapján a citromot kellene felújítani. Ha elég sokáig húzza, akkor nem lehet felújítani és bontottat/újat kell bele szerezni, ami 3-6-szoros költség egy felújításhoz képest. Felújítást pedig csak egy automata váltós szakin keresztül fog tudni intézni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.04 23:06:22 írta Silent »

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3710 Dátum: 2019.01.05 10:21:53 »
Azt még elfelejtettem írni hogy gyorsabb indulásnál nem érezni csak lassabb gyorsításkor meg ha kocsi téli üzemmódba van másodikból indul akkor simán vált. így használhatom még nem jutok el a szakihoz? Mennyiért javítják ezt?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3711 Dátum: 2019.01.05 11:31:07 »
Ha citromot kell felújítani, akkor 50-100k, ha sokáig van húzva és már nem felújítható, akkor jóval drágább. Felújítás után a 60k-s csereperiódusra kell majd odafigyelni.

Pötyi61

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3712 Dátum: 2019.01.05 22:11:19 »
A gyertya volt a ludas,Denso volt benne,de két pólusú,szerintem nem VVT-i be való.Most tettem bele egy teljes garnitúra új gyertyát a gyári típust.A motor ezt azonnal észrevette,a járása kisimult,megszünt a gyújtás kihagyás.Miután a kivett gyertyák menetei úsztak az olajban,még egy szelepfedél tömítés csere is vár rám.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3713 Dátum: 2019.01.06 06:05:26 »
Szia!
Örülök, ha ezzel megoldódott, hála Istennek :yes:


TtkRN2...


suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3714 Dátum: 2019.01.13 12:06:46 »
Üdv!
 Volna egy télen folyton visszatérő hibája a gépmadaramnak. 2.0 d4d (t22) Avensis lenne. Csak  a hidegek beálltával jelentkezik és tavasztól eltűnik  a jelenség. Általában reggel indulásnál hideg motornál de már meleg motorral lámpánál várakozás közben is előfordult. A hiba a következő: A kocsi rendben indul semmi hibajelenség és egyszer csak nem engedi a motort 2000 fordulat fölé ( ha van ilyen akkor azt mondanám szerviz üzemmódba kapcsol ) . Általában nem kapcsol hozzá hiba lámpát de már előfordult az is hogy igen (csekk lámpa). Autó leállítás újra indítás után rendben megy hibajelenség eltűnt.Csekk lámpa ha volt eltűnt.Voltam kódolvasáson Toyotánál semmi,azt hozta ki gázpedál csatlakozó hiba,befújta kontakt spray-el  hiba másnap ugyanúgy. Másik alkalommal üzemanyagszűrőre esküdtek,csere ,hiba maradt. Egr szelepet levettem tiszta volt ( azért tisztítottam ha már lent volt ).Néztem a turbót rendben van,levettem a kipufogót benéztem a részecskeszűrőbe semmi dúrva látvány.Azért öntöttem a tankba részecskeszűrő tisztító adalékot  de nincs változás. Hol lehet a hiba? Megint várjam a tavaszt hogy megszűnjön? 8 éve megy ez! Ja és nem minden reggel teljesen rendszertelenül,nem tudom semmihez sem kötni  a hibát.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.13 12:11:13 írta suta »
SUTA :-)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3715 Dátum: 2019.01.13 12:13:39 »
Üdv!
 Volna egy télen folyton visszatérő hibája a gépmadaramnak. 2.0 d4d (t22) Avensis lenne. Csak  a hidegek beálltával jelentkezik és tavasztól eltűnik  a jelenség. Általában reggel indulásnál hideg motornál de már meleg motorral lámpánál várakozás közben is előfordult. A hiba a következő: A kocsi rendben indul semmi hibajelenség és egyszer csak nem engedi a motort 2000 fordulat fölé ( ha van ilyen akkor azt mondanám szerviz üzemmódba kapcsol ) . Általában nem kapcsol hozzá hiba lámpát de már előfordult az is hogy igen (csekk lámpa). Autó leállítás újra indítás után rendben megy hibajelenség eltűnt.Csekk lámpa ha volt eltűnt.Voltam kódolvasáson Toyotánál semmi,azt hozta ki gázpedál csatlakozó hiba,befújta kontakt spray-el  hiba másnap ugyanúgy. Másik alkalommal üzemanyagszűrőre esküdtek,csere ,hiba maradt. Egr szelepet levettem tiszta volt ( azért tisztítottam ha már lent volt ).Néztem a turbót rendben van,levettem a kipufogót benéztem a részecskeszűrőbe semmi dúrva látvány.Azért öntöttem a tankba részecskeszűrő tisztító adalékot  de nincs változás. Hol lehet a hiba? Megint várjam a tavaszt hogy megszűnjön? 8 éve megy ez! Ja és nem minden reggel teljesen rendszertelenül,nem tudom semmihez sem kötni  a hibát.

Akkor ez csak egy fikció?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3716 Dátum: 2019.01.13 13:34:21 »
Üdv!
 Volna egy télen folyton visszatérő hibája a gépmadaramnak. 2.0 d4d (t22) Avensis lenne. Csak  a hidegek beálltával jelentkezik és tavasztól eltűnik  a jelenség. Általában reggel indulásnál hideg motornál de már meleg motorral lámpánál várakozás közben is előfordult. A hiba a következő: A kocsi rendben indul semmi hibajelenség és egyszer csak nem engedi a motort 2000 fordulat fölé ( ha van ilyen akkor azt mondanám szerviz üzemmódba kapcsol ) . Általában nem kapcsol hozzá hiba lámpát de már előfordult az is hogy igen (csekk lámpa). Autó leállítás újra indítás után rendben megy hibajelenség eltűnt.Csekk lámpa ha volt eltűnt.Voltam kódolvasáson Toyotánál semmi,azt hozta ki gázpedál csatlakozó hiba,befújta kontakt spray-el  hiba másnap ugyanúgy. Másik alkalommal üzemanyagszűrőre esküdtek,csere ,hiba maradt. Egr szelepet levettem tiszta volt ( azért tisztítottam ha már lent volt ).Néztem a turbót rendben van,levettem a kipufogót benéztem a részecskeszűrőbe semmi dúrva látvány.Azért öntöttem a tankba részecskeszűrő tisztító adalékot  de nincs változás. Hol lehet a hiba? Megint várjam a tavaszt hogy megszűnjön? 8 éve megy ez! Ja és nem minden reggel teljesen rendszertelenül,nem tudom semmihez sem kötni  a hibát.
Szia!
Szerintem akkor a gázpedál körül érdemes keresni a hiba okát elsőként.
 Valószínű, hogy nem a csatlakozónál van a hiba, hanem magánál a jeladónál. Pontosan nem tudom, hogy mi az átalakító a T22-nél, de ha pl. egy potméter, akkor annak a kontakthibája is okozhat ilyen hibakódot és hibajelenséget. Legolcsóbb először megnézni, hogy mechanikus-e (tehát pl. potméter) az átalakító a gázpedalnál, és hogy van-e lehetőség a tisztítására? Ha igen, akkor azt tenni, ha nem, akkor egy másikkal kipróbálni, mondjuk bontóból.
Egyébként elismerésre méltó, hogy ilyen türelmesen kezeled ezt, vagyis már nyolc éve együtt élsz ezzel a gonddal :yes:

TtkRN2...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3717 Dátum: 2019.01.13 14:16:36 »
Ha 1CDFTV motor van benne, akkor ilyen a gázpedálhelyzet-jeladó elvileg:
https://www.google.com/search?q=1cdftv+gas+pedal&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjdxYXX6urfAhVykIsKHVgEAA0QsAR6BAgGEAE&biw=1366&bih=628
Ennek a tisztítása vagy befújása kontaktspray-vel, esetleg a csere, amire gondoltam.
Ilyen van a tiédben is?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3718 Dátum: 2019.01.13 17:10:31 »
Üdv!
 Volna egy télen folyton visszatérő hibája a gépmadaramnak. 2.0 d4d (t22) Avensis lenne. Csak  a hidegek beálltával jelentkezik és tavasztól eltűnik  a jelenség. Általában reggel indulásnál hideg motornál de már meleg motorral lámpánál várakozás közben is előfordult. A hiba a következő: A kocsi rendben indul semmi hibajelenség és egyszer csak nem engedi a motort 2000 fordulat fölé ( ha van ilyen akkor azt mondanám szerviz üzemmódba kapcsol ) . Általában nem kapcsol hozzá hiba lámpát de már előfordult az is hogy igen (csekk lámpa). Autó leállítás újra indítás után rendben megy hibajelenség eltűnt.Csekk lámpa ha volt eltűnt.Voltam kódolvasáson Toyotánál semmi,azt hozta ki gázpedál csatlakozó hiba,befújta kontakt spray-el  hiba másnap ugyanúgy. Másik alkalommal üzemanyagszűrőre esküdtek,csere ,hiba maradt. Egr szelepet levettem tiszta volt ( azért tisztítottam ha már lent volt ).Néztem a turbót rendben van,levettem a kipufogót benéztem a részecskeszűrőbe semmi dúrva látvány.Azért öntöttem a tankba részecskeszűrő tisztító adalékot  de nincs változás. Hol lehet a hiba? Megint várjam a tavaszt hogy megszűnjön? 8 éve megy ez! Ja és nem minden reggel teljesen rendszertelenül,nem tudom semmihez sem kötni  a hibát.

Ha kontaktsprézés, takarítás nem jön be, akkor vegyél egy bontott, de jó jeladót pár ezer forintért, cseréld ki, túl nagyot nem kockáztatsz, utána legalább tudod, hogy nem az a gond.
Mintha ezt a problémát olvastam volna valahol, de nem ugrik be, hogy mi lett a megoldás. A fórum keresője talán tud segíteni.

Azért az vicces, hogy részecskeszűrő tisztító adalékot öntöttél egy olyan autóba, amiben nincs részecskeszűrő :) Pontosan mi vitt rá erre?

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3719 Dátum: 2019.01.13 17:36:49 »
Ha kontaktsprézés, takarítás nem jön be, akkor vegyél egy bontott, de jó jeladót pár ezer forintért, cseréld ki, túl nagyot nem kockáztatsz, utána legalább tudod, hogy nem az a gond.
Mintha ezt a problémát olvastam volna valahol, de nem ugrik be, hogy mi lett a megoldás. A fórum keresője talán tud segíteni.

Azért az vicces, hogy részecskeszűrő tisztító adalékot öntöttél egy olyan autóba, amiben nincs részecskeszűrő :) Pontosan mi vitt rá erre?
[/quote

Elnézést hogy marhaságot írtam,legyen akkor katalizátor. :clap:  Azt gondolom az a régi írás amire emlékezel az is enyém volt és hát még mindég nem oldódott  meg a dolog. Másik kocsit használtam ez csak ritkán ment pár évig akkor meg nem csinálta így ki is ment a fejemből de most hogy eladtam a másikat újra ez van szolgálatban és emlékeztet a hibájára :wacko: nem javult meg magától. :no: Megnézem azt a potméter dolgot hátha meglelem.
SUTA :-)