Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767322 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3840 Dátum: 2019.08.28 12:56:58 »
Szia!

Nem lehet, hogy csak újra kellene tanítani a végállásokat?  :hmmmm: Hátha valamiért úgy érzékeli hogy már teljesen lent/fönt van az ablak... pl. szorulás miatt...
Esetleg gomb nyomás közben valaki kézzel besegíthetne az üvegnek....próbaképpen... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3841 Dátum: 2019.08.29 05:10:21 »
1) Beépíthető a 2 eres ablakemelő szerkezet az 5 eres helyére? Ha igen, kell további alkatrészt vásárolnom ennek érdekében? Egyáltalán van értelme ezzel próbálkozni, a fentiek tekintetében? (Nekem úgy tűnik, nem az ablakemelő szerkezet a hibás.)
Ez valószínüleg az a jobb oldali, vagy hátsó - nem automata - ablakemelőhöz való. A csatolt rajz alapján talán beköthető, de az automata funkciója gondolom nem fog működni.
(Elnézést a minőségért, de csak 200k-t lehet csatolni.)

3) Mi lehet még a hiba forrása? Én az 5 eres bemenetű motorvezérlő elektronikára gondolok. Lehet még esetleg más? Ilyen vezérlő egységet lehet valahol kapni? (Én eddig nem találtam, igazából a rendes nevét sem tudom.)
Írtad, hogy relé kattanást hallasz. Lehet, hogy azt a relét kéne megnézni. Én a rajzon ilyet nem látok, úgyhogy ez vagy a motornál vagy a kapcsolóknál lévő elektronika része lehet - de mivel a kapcsoló panelt már cserélted, inkább az előbbi.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Czimi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3842 Dátum: 2019.08.30 00:21:32 »
Köszönöm a válaszokat!

Sajnos nem a végállásokat kell tanítani - azt már csináltam pár éve, most más a hibajelenség. Se fel, se le nem megy az ablak (egyáltalán). A szorulás is kizárható (ha közvetlen áramot kap a motor, mindkét irányba hibátlanul működik.)

Bal első ablakemelő szerkezetet vettem, és ahogy mondjátok, ez valószínűleg nem tudná az automata funkciót. Köszönöm a képet is.

Azt hiszem, futok még egy kört az autóvillamossági szerelőnél. Ha megtudok valamit, beírom ide, hátha másnak segítség lesz.


keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3843 Dátum: 2019.09.28 01:29:53 »
Sziasztok!

A kormánytól balra lévő konzol - amiben a szellőzőrostély van többek között - elkezdett zörögni mint a hülye olyan 50es tempó. Próbáltam kiszedni , visszarakni az hátha megoldja... de eddig 0 siker.

Valami ötlet mi lehet a ludas?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3844 Dátum: 2019.09.29 08:14:29 »
Sziasztok!

A kormánytól balra lévő konzol - amiben a szellőzőrostély van többek között - elkezdett zörögni mint a hülye olyan 50es tempó. Próbáltam kiszedni , visszarakni az hátha megoldja... de eddig 0 siker.

Valami ötlet mi lehet a ludas?



Kása?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3845 Dátum: 2019.10.03 15:52:33 »
Sziasztok!


Ma történt egy kis gikszer. Menet közben egyszer csak elgyengült a kocsi, és érezhetően megnövekedett a motor rezonanciája. Továbbra is mozgásképes, de nem tudom mi okozza a gondot.

Gyertyák már korosak voltak benne, ezek cserélve is lettek, de sajnos nem oldotta meg a problémát...

Hová érdemes még benéznem mielőtt hétfőn szakihoz tudom vinni?

Remélem nem komoly a baj, de ez tényleg bármi lehet. Check engine light is ki-ki gyulladt menet közben 1-2 másodpercekre.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.03 15:55:02 írta 11zsotty44 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3846 Dátum: 2019.10.03 17:55:21 »
Szia!

Ennyiből nem egyszerű megmondani.
De lehetséges, hogy a kopott gyertyák miatt tönkrement pl. 1 gyújtótrafó, és nem megy 1 henger. Attól lehet ilyen jelenség.
Trafókat kellene lemérni műszerrel, és a hibásat cserélni. Egy Kollégámnak ilyen miatt volt trafócsere egy G Astrában, azóta szorgosan és időben cserrli a gyújtógyetyákat.
Sajnos a többi trafónak sem használt a kopott gyertyaszett, még ha nem is ez lenne a hiba oka :(

Ez a szerelés otthon is kivitelezhető szvsz.

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3847 Dátum: 2019.10.08 09:39:26 »
Szia!

Ennyiből nem egyszerű megmondani.
De lehetséges, hogy a kopott gyertyák miatt tönkrement pl. 1 gyújtótrafó, és nem megy 1 henger. Attól lehet ilyen jelenség.
Trafókat kellene lemérni műszerrel, és a hibásat cserélni. Egy Kollégámnak ilyen miatt volt trafócsere egy G Astrában, azóta szorgosan és időben cserrli a gyújtógyetyákat.
Sajnos a többi trafónak sem használt a kopott gyertyaszett, még ha nem is ez lenne a hiba oka :(

Ez a szerelés otthon is kivitelezhető szvsz.

Ha valakit érdekel: Az 1es henger trafója volt meghalva, azóta cserélve lett és problémamentes a jármű. A gyertyacserét is megéreztem, mintha jobban venné a lapot a kocsi mint korábban, főleg váltásoknál érezhető. Tanulság: legközelebb gyakrabban cserélek izzógyertyákat.

1 kérdés ha már erre járok: A repedezett műszerfalhéját valaki javította már sikeresen otthoni eszközökkel? Azt feltételezem hogy ennek a csodaműanyagnak gyerekbetegsége hogy szarrá reped, mert az összes t22 avensisé hibás volt valamilyen formában - amivel én találkoztam - .

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3848 Dátum: 2019.10.08 09:45:17 »
... izzógyertyákat.

Szépen összemostad a dízeleknél használt és a hidegindítást segítő izzítógyertyákat és a benzinesek gyújtógyertyáit.
De ettől még értettük :)

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3849 Dátum: 2019.10.08 10:24:01 »
Szépen összemostad a dízeleknél használt és a hidegindítást segítő izzítógyertyákat és a benzinesek gyújtógyertyáit.
De ettől még értettük :)

Gyorsan akartam, na.

byd996

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3850 Dátum: 2019.10.08 19:49:34 »
 Sziasztok!

Hosszas keresés után vettem T22 ráncfelvarrott kombit.
Segítséget kérnék, mert visszaolvasva nem találtam választ.
Ráncfelvarrott kombira aminek 15-ös a gyári kerékmérete ( a beragasztott matricán csak ez van) felmegy a Carina-E 14-es felnije? Volt aki azt mondta hogy nem a tárcsafékek miatt, más meg azt hogy igen.
Maradt egy szett nagyon jó állapotú téligumim a Carina után, és inkább elhasználnám, mintsem aprópénzért elcsencseljem.
Köszönöm szépen!

Norbi

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3851 Dátum: 2019.10.08 23:07:00 »
Ráncfelvarrt Avensisből - legalábbis amit itthon forgalmaztak nem létezett 14-es felnis, és mindegyik kivitel már tárcsafékes volt hátul is - szóval a puszta tények alapján szerintem nem menne fel rá, de persze az lenne az igazi, ha oda lehetne próbálni.  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

byd996

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3852 Dátum: 2019.10.09 13:03:54 »
Értem és köszönöm! Rápróbálom, az lesz a legtisztább.

Pötyi61

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3853 Dátum: 2019.10.18 13:10:38 »
Sziasztok!

Sikerült beszereznem Toyota Super  Long Life Coolant fagyállót.Szeretnem lecserélni .1.6 VVT-i motorú Avensisnél hol van a leeresztő csavar,és hogyan hajtsam végre a cserét?

Köszönöm segítségeteket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3854 Dátum: 2019.10.18 18:24:23 »
Sziasztok!

Sikerült beszereznem Toyota Super  Long Life Coolant fagyállót.Szeretnem lecserélni .1.6 VVT-i motorú Avensisnél hol van a leeresztő csavar,és hogyan hajtsam végre a cserét?

Köszönöm segítségeteket.

Szia!

Sajnos most nálam megint nem jelennek meg a toyodiy-en a képek, de ott meg lehet találni a motorblokkon levő leeresztőcsavart és a hűtőradiátoron levőt is, ha Avensisen is úgy lenne, mint a Carinán. Jobb híján elmondom a Carinán hogy csinálom.


Fontos!!!
 A hűtőfolyadék mérgező, bőrön át is felszívódik, ezért a gumikesztyű. A régi folyadékot veszélyes hulladékként adom le a megfelelő helyen (Pécsen hála Istennek van ilyen hely, ingyen vették át), szóval nem a csatornába öntöm.

0. A hűtőről leveszem a sapkát, a fűtés nálam csappal van, ezt kinyitom (melegre tekerem), hogy a fűtőradiátorból is ki tudjon folyni. Nálad sztem ilyen csap nincs már. Tágulásiból is kiöntöm a régit és kiöblítem a tartályt, majd visszateszem. A tágulásiba vezető tömlő átjárhatóságát ellenőrizni célszerű.
1. A hűtőn levő leeresztő csap szemből bal oldalon van alul, a takaró műanyagon egy lyuk is van, hogy egy rövidebb tömlőt a csonkra lehessen húzni.
egy műanyag tálba szoktam beleengedni.
2. A blokkon szintén bal oldalon van a generátor mögött, a blokk elején egy zárócsavar. Hasonlít a vízszerelvényeknél megszokott záródugóra. Ott árválkodik magában.
Szintén egy tálba fogom fel azt, ami kifolyik.
Ha régen cserélted, akkor esetleg egy vizes átöblítés jó lehet (akár motor indítás nélkül), mert a régi anyag nagyon tud habozni adott esetben...
3. hűtő csapot visszazárni, blokk csavart visszatekerni.  Erre nem tudom, lehet tekertem teflon szalagot, de ebben nem vagyok biztos. Ez azért gyorsabb, mint a paszta, mert azt meg kell várni, hogy megszilárduljon. Ezután az előre bekevert hűtőfolyadékot (vagy ha készrekevert, akkor azt) betölteni a hűtőbe. Nálam olyan 6-6,5 liter kell a rendszerbe. Valamennyi marad mindig benne, így olyan 6 liter megy bele általában. Pl. A Liqui Moly oldalán rákeresel a kocsidra, ott ezt is megadják, ha nem tudod esetleg.
4. Ezt könnyebb megcsinálni, mint leírni. Ha 4-5 liter már belement, akkor a vastag tömlők nyomogatásával rá lehet bírni a rendszert, hogy a levegő jöjjön kifele a betöltőnyíláson. Ha most lezárod a hűtősapkával, akkor jobb egy kicsit emelkedőre állni a kocsival gyorsan (mert akkor nem melegedhet semmi túl...), és leállítani a motort. Ezután levenni a sapkát, mivel a levegő felfele megy, megint ki fog jönni levegő. a levegő helyére mindig hűtőfolyadékot rakok vissza :)
Szóval nálam van tágulási tartály, azt megtöltöm max-ig, és úgy csinálom ezután, hogy gumikesztyűvel a kezemen betömítem a nyílást (folyadék színültig van), a másik kezemmel megnyomom a vastag tömlőket. A levegős folyadék bemegy a tágulásiba, de onnan már folyadékot szív vissza :) Ezt amíg van türelmem, addig csinálom. Mikor már alig jön levegő, akkor visszatekerem a hűtősapkát, max-ra töltöm a tágulásit, és innen lehet melegíteni a motort. Üzem közben saját magát is így fogja légteleníteni, hogy felmelegedéskor a levegő a tágulásiba megy, kihűléskor meg folyadékot szív vissza. Az elején sűrűbben nézem a tágulásiban a szintet, pótolom, ha kell. Aztán szépen beáll majd. Meleg motornál persze nem szabad levenni a hűtősapkát.

(Apósom Corsájában kicsit más, ott a tartály is nyomás alatt van, hűtőn sincs töltőnyílás. Ott megtelt a tartály, és nem ment le a blokkba a folyadék, amíg az egyik vékony tömlőt le nem vettem, onnan frankón feltelt a rendszer).

Ha minden jó, akkor meleg motornál a vastag tömlők kemények, nehezen lehet benyomni őket.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.18 18:27:51 írta vd1234 »