Köszönöm a sok megnyugtató választ:)
Nem akarok motort cserélni, sőt. Csak épp két Toyota kereskedésből egyiket sem értem el telefonon, ezért gondoltam megkérdezem itt. Olyan infót is hallottam hogy 10 éves korig cserélnek, ezért szerettem volna pontosítani. Közben már itt szétnéztem és picit megvilágosodtam. Egy éve vettem az autót, de az eladó nem említette hogy figyeljek az olajfogysztásra, ne csak a benzinre. A Yarisom is vvti volt, de az nem evett egy milit sem 7 évesen. Érthető hogy ez a kb. két liter picit megdöbbentett, de úgy látom hogy ennek természetesnek kellene lennie:)
Az anyósék lianája hasonló korú és mindig fikázom, de még abból sem hiányzott a két olajcsere között. Mostantól ők fognak fikázni:)
Szóval picit megijedtem. Tehát akkor a köv oljcserekor kérjek plusz három litert a szevizben, ez ennyire egyszerű? Vagy már eleve úgy számolják ki a kötelező szervizt hogy + 3 liter elvitelre? Ez csak költői kérdés volt...
Egyébként kb. hány ezer kilométernél szokott előjönni ez a hiba ezeknél a motoroknál? Már új korától, vagy ahogy eltömődik 20-30.000 km után?
Huhh, nem is láttam hogy ennyien írtatok!
Szóval természetes, ha csak márkaszervizben járt és a gyári olajat kapta? Ez nemkem így fura:( Lekérdeztem vásárlás előtt a szervizadatait és frankó volt. Nem hiszem hogy pont az utolsó 10.000-en kezdte el enni. Ha pedig hamarabb, akkor a szervizben miért nem figyelmeztették a tulajt, hogy eszi az olajat, de van rá garis megoldás? Épp emiatt akartam szervizkönyves autót venni, hogy nem legyen ilyen gondom és én is terveztem tovább vezetni... De most már nem vagyok benne biztos:(
Ha esetleg nálam tört volna el pl. egy gyűrű, annak milyen jelei lennének? Csörög, füstöl, ilyesmi?