Hali! Is-is, mikor hogy, de inkább szabadban van. Sajnos van nyest erre, volt, mikor a suzukimat minden este megmászta. Ill. toyota motorterében is vannak nyomok, de rágás nyomokat nem találtam sosem, szerencsére.
Van egy fejlemény, de előrébb nem vagyok vele. Haverom ugyanilyen autójából kivettük azt a szelepet, ami az olajáramlásért felelős, ami majd elfokolja a vezérlést. Na, tudtam, hogy városi gyorsítgatás.lassíthatásnál, inkább produkálja a hibakódot az autó, mint konstans tempónál, úgyhogy városba mentem vele egyet (10km kellett kb..), jött is a hibakód, de az autón nem venni észre semmit.
Úgyhogy az ocv szelep (oil control valve) is kizárható. Kitöröltem a hibakódot, mivel
ma délután még kísérleteztem: egy baromi érdekes dolog, amit nem értek, és szakértő válasza érdekelne: próbaképp lehúztam erről a szelepről a csatlakozót járó motornál.
Nem gyulladt ki a sárga lámpa! Leállítottam, beindítottam, úgy sem.
Bemelegítettem a motort, 2.-ben tiltásig húzattam, gondolván akkor már kellett volna váltson a vezérlés aminek következtében vártam volna, kigyullad a sárga lámpa. De nem! Kérdem én, ez normális?! Így elvileg nem változó szelepvezérléssel működött az autó, de teljesítményben sem vettem észre gyengülést a korábbihoz képest, meg a check engine sem világított. Van valakinek ötlete? Most már tényleg arra tudok lassan gondolni, hogy a szöghelyzet érzékelő a rossz, csak a vezérlőegység nem mindig "ellenőrzi", hanem esetleg bizonyos időközönként, és akkor gyullad ki a sárga. Ötlet?! Leginkább most ez foglalkoztat, hogy lehúzott csatlakozóval, miért nem volt hibajelenség (gyengébb teljesítmény, esetleg torpanás), se sárga lámpa..
Garázsban alszik az autó, vagy csillaggarázsban? Nincsenek rágásnyomok a kábeleknél, vagy bárhol máshol a motortérben? Patkány, egér ,nyest durva hibákat csinálhat...