Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2319925 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4215 Dátum: 2010.09.02 13:01:33 »
Remélem a MOL-os jó lesz. Gyújtás rajt volt a kocsin mikor csináltad?
                                                                                                                                                   

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4216 Dátum: 2010.09.02 13:33:17 »
Sziasztok!

E12 Wagonom 2004 decemberi, 4ZZ motoros. Most fordult át a számláló a 40 ezren. Újkora óra van nálunk, ez biztosan ennyi.
Szervizen utoljára 2008 decemberben járt a Sakuránál, ekkor volt épp 32.000km alatt valamivel. Ez is későn elvégzett szerviz volt már, mivel akkor 4 éves volt az autó, úgyhogy a 45 ezres/3 éves szervizt pecsételték bele.
Utána több mint egy évig nem volt használatban a jószág, ennek köszönhetően ilyen alacsony jelenleg a futásteljesítmény. Azonban ha más nem az olaj és rövidesen a fékfolyadék is lassan csereéretté válik.
Írtam már a gyöngyösi szerviznek, ahol korábban jártam már átvizsgáláson és akkor nagyon készségesek voltak, hogy ilyenkor mi a teendő, de nem válaszolnak napok óta. Említettem a levélben a saját alkatrészt, lehet ez kizáró ok náluk :)

A kérdésem az volna, hogy ebben a helyzetben miket is cseréltessek az autón? Mindent, amit a 60 ezres szerviz előír? Vagy állapotfüggővé tegyük a dolgot?

Első fékbetéteket kapott az előző szerviz során, úgy gondoltam, hogy egy kenőanyag- (+szűrők), fagyálló- és gyertyacserét megejtenék. Van-e még valami, amit ilyenkor cserélni illene?
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4217 Dátum: 2010.09.02 13:35:04 »
Óvatosan a szíjmérettel, mert az enyémbe pl. 1670 mm-es kell. Ezen a linken megtalálod a saját típusod méretét.
 http://www.maximizeronline.com/?action=main&maker=64
Ja, azt lehet, hogy nem mondtam, de E11 1,4vvti-ről van szó klímával. Ehhez a 6PK1842(! Nem 40 végű a táblázat szerint) szíj kell. Ha nem klímás az autó, akkor a B.S. által is írt 6PK1560 a jó méret. Mondom, alvázszám alapján ezt hozta ki a szerviz adatbázisa is, meg az autósbolt adatbázisa is.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4218 Dátum: 2010.09.02 17:33:24 »
Óvatosan a szíjmérettel, mert az enyémbe pl. 1670 mm-es kell. Ezen a linken megtalálod a saját típusod méretét.
 http://www.maximizeronline.com/?action=main&maker=64
Ja, azt lehet, hogy nem mondtam, de E11 1,4vvti-ről van szó klímával. Ehhez a 6PK1842(! Nem 40 végű a táblázat szerint) szíj kell. Ha nem klímás az autó, akkor a B.S. által is írt 6PK1560 a jó méret. Mondom, alvázszám alapján ezt hozta ki a szerviz adatbázisa is, meg az autósbolt adatbázisa is.  :flowers:

Hogy 6PK1842 = 6 db borda, a szíj hossza pedig 1842 mm. Szóval a 6PK1840 is ugyanolyan jó, hiszen 2 mm-t senki nem fog észrevenni. Illetve akár egy gyengébb autómata feszítőnél még jól is jöhet!
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4219 Dátum: 2010.09.02 17:34:39 »
Remélem a MOL-os jó lesz. Gyújtás rajt volt a kocsin mikor csináltad?

Ahogy már elöttem is írták természetesen alkalmazható a pumpálós módszer, de ABS-es autón a gyújtás ne legyen rajt!
A Priusnál és néhány Lexusnál, ill. asszem az új Avensisnél már kell teszter a légtelenítéshez!
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4220 Dátum: 2010.09.02 17:38:19 »
Sziasztok!

E12 Wagonom 2004 decemberi, 4ZZ motoros. Most fordult át a számláló a 40 ezren. Újkora óra van nálunk, ez biztosan ennyi.
Szervizen utoljára 2008 decemberben járt a Sakuránál, ekkor volt épp 32.000km alatt valamivel. Ez is későn elvégzett szerviz volt már, mivel akkor 4 éves volt az autó, úgyhogy a 45 ezres/3 éves szervizt pecsételték bele.
Utána több mint egy évig nem volt használatban a jószág, ennek köszönhetően ilyen alacsony jelenleg a futásteljesítmény. Azonban ha más nem az olaj és rövidesen a fékfolyadék is lassan csereéretté válik.
Írtam már a gyöngyösi szerviznek, ahol korábban jártam már átvizsgáláson és akkor nagyon készségesek voltak, hogy ilyenkor mi a teendő, de nem válaszolnak napok óta. Említettem a levélben a saját alkatrészt, lehet ez kizáró ok náluk :)

A kérdésem az volna, hogy ebben a helyzetben miket is cseréltessek az autón? Mindent, amit a 60 ezres szerviz előír? Vagy állapotfüggővé tegyük a dolgot?

Első fékbetéteket kapott az előző szerviz során, úgy gondoltam, hogy egy kenőanyag- (+szűrők), fagyálló- és gyertyacserét megejtenék. Van-e még valami, amit ilyenkor cserélni illene?
A leírtak alapján jófelé tapogatsz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4221 Dátum: 2010.09.02 17:39:55 »
Ja, azt lehet, hogy nem mondtam, de E11 1,4vvti-ről van szó klímával. Ehhez a 6PK1842(! Nem 40 végű a táblázat szerint) szíj kell. Ha nem klímás az autó, akkor a B.S. által is írt 6PK1560 a jó méret. Mondom, alvázszám alapján ezt hozta ki a szerviz adatbázisa is, meg az autósbolt adatbázisa is.  :flowers:
Természetesen GATES szíjról beszéltem. A szerelőm nem is rakna fel mást, ezt ő mondta.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #4222 Dátum: 2010.09.02 19:39:28 »
Sziasztok!                                                                                                                                                                                                        E12 corin a fékfolyadék cserénél mennyi folyadékot kell kerekenként kipumpálni a rendszerböl,hogy a csőben lévő összes régi folyadék kicserélődjön?  Vagy a légtelenítő csavarnál megjelenő új folyadék színéből lehet következtetni erre? 
corolla 1.6 HB terra 2004

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4223 Dátum: 2010.09.02 20:11:33 »
Sziasztok!                                                                                                                                                                                                        E12 corin a fékfolyadék cserénél mennyi folyadékot kell kerekenként kipumpálni a rendszerböl,hogy a csőben lévő összes régi folyadék kicserélődjön?  Vagy a légtelenítő csavarnál megjelenő új folyadék színéből lehet következtetni erre? 

Gondolom valamennyire látszik, ha átlátszó szintelen tömlőn engeded, nagyjából a megérzésre kellene hagyatkozni. Viszont a gyújtást nem tudom rárakjam-e mikor csinálom, és MOL fékfolyadékról mi a vélemény?
                                                                                                                                                   

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Szerviz
« Válasz #4224 Dátum: 2010.09.02 20:33:23 »
Sziasztok!                                                                                                                                                                                                        E12 corin a fékfolyadék cserénél mennyi folyadékot kell kerekenként kipumpálni a rendszerböl,hogy a csőben lévő összes régi folyadék kicserélődjön?  Vagy a légtelenítő csavarnál megjelenő új folyadék színéből lehet következtetni erre? 

Gondolom valamennyire látszik, ha átlátszó szintelen tömlőn engeded, nagyjából a megérzésre kellene hagyatkozni. Viszont a gyújtást nem tudom rárakjam-e mikor csinálom, és MOL fékfolyadékról mi a vélemény?

Ha összehasonlítod az új szinét és ami a rendszerben van ,akkor látszaini fog a különbség, az új az szinte átlátszó szintelen, a régí az már sokkal sötétebb szokott lenni, a lényeg hogy ne szívjon fel levegőt a cső amikor kinyitod a légtelenítő benyomott fék mellett. Amibe leengeded nem árt ha már van benne egy kevés folyadék és abba lóg bele  az átlátszó cső. A gyújtást szerintem add rá mert az abs-nek kell áram. A főfékhengertől legmeszebb lévőtől kell kezdeni a légtelenítést, jh,bh,je,be- mindegyiket addig kell csinálni amig a tiszta folyadék nem jön ki, akár kétszer is végig mehetsz rajta. Nekem pont 1liter mintex elég volt a kuplung főhenger légtelentíshez is. A menete: fék pumpálása,benyomni,légtelenítő kinyitni,pedál bemegy és kinyomja a folyadékot,pedál telejesen be van nyomva,elzárod a légtelenítőt, újra pumpa. Ha a rendszerben van levegő ,akkor a csőben látszani fog a levegő buborék. Addig kell csinálni amíg  jó nem lesz.
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #4225 Dátum: 2010.09.02 20:54:01 »
Köszi a választ,de az ABS-el kapcsolatban Xanyi kolléga pont fordítva írta pár hozzászólással előrébb.
Vajon akkor most hogy helyes?
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.02 20:58:26 írta sanya77 »
corolla 1.6 HB terra 2004

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Szerviz
« Válasz #4226 Dátum: 2010.09.02 21:11:14 »
Én Xanyira hallgatnék! ;)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4227 Dátum: 2010.09.02 21:24:08 »
Bocs, valami miatt nem vettem akkor észre Xanyi írását. Köszi. Viszont most akkor tényleg mi van?: kell gyújtás, vagy sem, ha igen miért, ha nem szintén mi ennek oka? :)
                                                                                                                                                   

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Szerviz
« Válasz #4228 Dátum: 2010.09.02 21:45:35 »
Én csináltam mind a két módon gyújtás nélkül és gyujtásasal is, persze nem szentírás amit írok.
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4229 Dátum: 2010.09.02 21:47:47 »
Nem kell gyújtás, pont azért hogy az ABS inaktív legyen. Lehet, hogy nem normális működésnek fogná fel, hogy hirtelen lecsökken az egyik körben a nyomás (ugyabár amikor kinyitod a légtelenítőt)!
Ehhez nem kell az ABS, hiszen ha az inaktív, akkor normál fékrendszerként működik, magyarul a folyadékcsere is úgy hajtható végre!
Naponta vagy 10 autóban cserélünk így fékfolyadékot...
Xanyi