Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309543 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4005 Dátum: 2010.08.07 09:23:27 »
EZ jó kérdés Mondi nálam is elő szokott fordulni a corollával, nem tudom miért, persze 10ből kb 1-szer. Ha nagyonkicsit gurulna az autó, akkor könnyebb volna berakni ilyenkor, egyébként újra kuplungoláskor asszem jó szokott lenni, csak hát az idő, és lámpánál sokat számít... 
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4006 Dátum: 2010.08.07 10:07:19 »
Hidegen vagy melegen is?

Mivel elég ritkán fordult elő, az jellemzően melegen volt (mondjuk 10-20 perccel indulás után). Amikor egészen meleg, pl hosszabb út után akkor nagyon pöpec a váltó. Ez a jelenség főleg akkor van, amikor sokat megyek városban, szóval lehet, hogy az olaj hőmérsékelétével lesz összefüggésben.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4007 Dátum: 2010.08.07 10:09:40 »
EZ jó kérdés Mondi nálam is elő szokott fordulni a corollával, nem tudom miért, persze 10ből kb 1-szer. Ha nagyonkicsit gurulna az autó, akkor könnyebb volna berakni ilyenkor, egyébként újra kuplungoláskor asszem jó szokott lenni, csak hát az idő, és lámpánál sokat számít... 


Nekem még ritkábban, mondjuk 20-ból 1-szer, csak azért kérdeztem, mert tegnap volt emiatt egy kellemetlen szituációm lámpánál. Újrakuplunggal jó szokott lenne (ha egy kis gázt adok ilyenkor) illetve ha gurul az valóban segít. Szóval, mintha a fogaskerekek nem jól állnának, de mondom sokkal kevésbé durva a dolog, mint a szinkronproblémánál, illetve ilyenkor nem is kell szinkronizálni, ugye?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #4008 Dátum: 2010.08.07 10:22:25 »

[/quote]
Ha használod a keresőt könnyen megtalálod a kérdéseidre a választ (szervíz és olaj topic), ami szemet szúrt az a Castrol Enduron 10W40  :eek:, ez a típus egy speciálisan haszonjárművek számára kifejlesztett motorolaj - terméklapját alant csatoltam - , ha ez bizonyítható simán perelni lehetne őket ezért, mivel az autód gyári előírása - a webáruházak olaj ajánlóival szinkronban - ACEA B1 5W30 viszkozitású motorolaj, a Castrol termékek közül a Magnatec A1 5W30 tudja ezt... :yes: Melyik márkaszervíz tett bele ilyen olajat??  :?:
[/quote]

A Toyota Hering Szolnok.
Velük már töbször is nézeteltérésbe kerültem,ezért 60 000Km.óta már én szervizelem az autót.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #4009 Dátum: 2010.08.07 10:31:07 »
Ez hihetelen ***eg! ACEA E kategóriás teherautó olajat használnak. Az eszem megáll! Ennek nagyon nincsen köze se az API SL/SM szinthez, ahogyan az ACEA B1-hez sem...

A Te kocsidba 5W-30-as viszkozitású ACEA B1-es vagy B5-ös olaj kell, ami lehetőleg rendelkezzen API SL vagy SM minősítéssel is. Ez helyettesíthető 0W-30-as olajjal is, amennyiben az olaj B1/B5-ös...

Végülis sikerült kiválasztani a legszarabbat. Kezdjük...

- 10W-s, ami túl sűrű hidegen, amúgy is az 5W-30 az előírás.
- 40-es melegoldal, ami nagyon nem híg 30-as olaj. A sima ACEA B3/B4-es 30-as sem megfelelő, mert túl sűrű, ehhez képest 40-est tettek bele...
- Az olajnak nincsen ACEA B1-s (vagy B5) minősítése, ami előírás a D-4D esetében. Pontosabban csak teherautó minősítése van.
- Az olaj API CF szintű, ami nem számít túl modernnek, azonban ez az előírás minket nem is érint, hiszen az ACEA B1/B5, ami kell.
- Az olaj nem szintetikus, hanem csak félszintetikus.

Szóval idióták voltak azok, akik ezt tették bele, mert sem viszkozitásban, sem minősítésben nem teljesíti az elvárásokat.



Mit mikor és mire:
- Motorolaj: 15.000 km-enként, ACEA B1 vagy B5-ös olaj kell, ami 5W-30-as (vagy 0W-30-as) viszkozitású. Elvileg 75e km-nél olajcsere van.
Ilyen olaj: Mobil1 ESP Formula 5W-30, Liqui-Moly Toptec 4300 5W-30, Castrol Magnatec 5W-30 A1, Mobil1 0W-30, stb.
Természetesen minden olajcsere alkalmával olajszűrőt is kell cserélni. Ebből nekem a Mann-Filter vált be, a lényeg, hogy márkás legyen.

- Váltóolaj: kötelezően előírt csereperiódusa nincsen, 60e km-nél ajánlott a csere, de nem kötelező. Én cserélném a váltóolajat. A gépkönyvet kell követni, a hátuljában pontosan ott van, hogy milyen előírású és viszkozitású olajból mennyit kell beletölteni. (Ha jól emlékszem, akkor API GL-5-ös 75W-90-es váltóolaj kell bele, de ebben nem vagyok biztos.)

- Hajtóműolaj: ha nem 4 kerék hajtású a kocsi, akkor ilyet nem kell cserélni, mert az első differenciálmű és a váltó közös olajzású. Konkrétan egy nagy "dobozban" van az egész.

- Fékfolyadék: erre nincsen kötelező előírás, de 2-3 évente vagy 60e km-nél illik lecserélni. A cseréhez kb 6-7 deci DOT 4-es vagy DOT 5.1-es fékfolyadék kell. (DOT 5 nem használható!)
Ezzel egyidőben a kuplung folyadékát is illik a maradékkal lecserélni, de ez nem kötelező, csak ajánlott részemről. Az E12-es Corollában közös a kuolung és a fék tartálya, azonban a látszat ellenére osztott a tartály, így gyakorlatilag nem keveredik a két féle folyadék.

- Szervoolaj: ha jól tudom, akkor elektromos az autód kormányszervoja (a mi VVT-i E12-esünk villanyszervos), ebben nem lehet és nem is kell zsírt cserélni. Ha villanyos, akkor nincsen olaj a rendszerben. Ha hidraulikus lenne, akkor sem kell elméletileg sosem a folyadékot cserélni, csak utántölteni, ha szükséges. Azonban én 100e km-enként javaslom ennek a cseréjét Dexron III-as minősítésű ATF-re (automataváltó-olaj). Könnyen el lehet dönteni, hogy hidraulikus-e a szervo: ha van szervoolaj-tartály a motortérben, akkor hidraulikus, ha nincsen, akkor elektromos -- az utóbbi a valószínűbb.

- Differenciálmű=hajtómű és ez benne van a váltóházban, így a váltóolaj keni ezt. A váltóolajat kell csak cserélni. (Ha hátsó kerekes lenne, akkor más lenne a helyzet...)

- Hosszbordásszíj (nem ékszíj): 105e km-nél vagy 6 éves korban. Jó márka a Gates, Bosch, Denso, Mitsuboshi.

+ Hűtőfolyadék: 2-3 évente érdemes lecserélni vagy 100e km után. Ami neked kell: Toyota Long Life Coolant (RED) vagy Toyota Super Long Life Coolant (PINK).

+ Légszűrő és pollenszűrő: szemrevételezés alapján

+ Gyertya: 60e km-nél kell cserélni, szerintem inkább jobb azt 30e-nél cserélni a 60e km helyett, pláne ha sok a városi közlekedés. Ami kell: NGK BKR5EYA-11 vagy Denso K16-RU11.

+ Üzemanyagszűrő: ezt a diesel motornál fejből most nem tudom.



A szervízperiódus megtalálható az alábbi helyen:
www.toyota-tech.eu --> REPAIR --> FREE Access Maintenance Schedules
Ez hivatalos és frissített.

Kössz a válaszodat.
Úgy tűnik A Toyota  Hering-hez  az életben nem megyek többet.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #4010 Dátum: 2010.08.07 10:34:18 »

- Az olaj nem szintetikus, hanem csak félszintetikus.

Szóval idióták voltak azok, akik ezt tették bele, mert sem viszkozitásban, sem minősítésben nem teljesíti az elvárásokat.

Teljesen egyetértünk, a csatolt adatlapot azért nézd meg, az Enduron szintetikus olaj (ezek un. UHPD - Ultra High Performance Diesel - hosszú olajcsereciklusra kifejlesztett - 80-120 ekm csereperiódusra ajánlott haszongépjármű motorolajak). Ettől még arcpirító, hogy ilyet mernek egy modern D4D motorba beletenni...(amúgy a gépkönyvben ott a CF-CF-4 ajánlás, ez lehet a "tévedésük" oka...).  :no:

Nade egymás után 3-szor tévedni?
15,30,és45-ezernél.


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4011 Dátum: 2010.08.07 13:21:22 »
EZ jó kérdés Mondi nálam is elő szokott fordulni a corollával, nem tudom miért, persze 10ből kb 1-szer. Ha nagyonkicsit gurulna az autó, akkor könnyebb volna berakni ilyenkor, egyébként újra kuplungoláskor asszem jó szokott lenni, csak hát az idő, és lámpánál sokat számít... 


Nekem még ritkábban, mondjuk 20-ból 1-szer, csak azért kérdeztem, mert tegnap volt emiatt egy kellemetlen szituációm lámpánál. Újrakuplunggal jó szokott lenne (ha egy kis gázt adok ilyenkor) illetve ha gurul az valóban segít. Szóval, mintha a fogaskerekek nem jól állnának, de mondom sokkal kevésbé durva a dolog, mint a szinkronproblémánál, illetve ilyenkor nem is kell szinkronizálni, ugye?

Nagyon-nagyon ritkán a Yarissal is előfordul nekem. Úgyhogy én már rutinből ha nem veszi elsőre az egyet, akkor hátrahúzom kettőbe és úgy vissza egy. Ezt sokkal rövidebb idő alatt lejátszom, mintha próbálgatnám 1-be tuszkolni, hiszen ilyenkor azért nem megy be mert valami fogon áll... Ha behúzom kettőbe, attól pedig mozdulnak egy minimálisat a dolgok!
Xanyi

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4012 Dátum: 2010.08.07 13:36:59 »
Ha csak ilyen ritkán fordul elő akkor szerintem ne izgasd magad, kézi váltósnál (amit eddig vezetem) mindnél előfordult. (suzuki, toyota, honda, ford, renault...)

-fogaskerék mindig jól áll, állandóan hajtják egymást ez nem lehet az akadás oka.
-szinkronizálni 1-ben is kell, a nyelestengely kinyomott kuplunggal is forog(hat)

Ha így jársz használd az ajánlott módszert: 2 aztán 1. Viszont ha hidegben sűrűsödik, gondolkodnék olajcserén. Amit viszont nem értek: most lett teljesen felújítva, lehet nem kopott még be?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4013 Dátum: 2010.08.07 13:43:34 »
Urak, ismét váltóval kapcsolatban kérdeznék.
Olyat csinál a váltóm, ogy néha (tényleg ritkán) álló helyzetben járó motornál (pl lámpánál) elég nehezen megy be egyesbe, van, hogy csak harmadikra sikerül, ami elég kellemetlen tud lenni.
Mintha a kar akadna, nem olyan, mint amikor a szinkronnal volt gond, nem annyira durva, sokkal finomabb (meg gondolom álló helyben egyesben nemis játszik a szinkron, vagy igen?).
 Szóval ha van ötlet, érdekelne. Nagyon nem akarok rajta pörögni, mert tényleg ritka, nem nem zavar, de néha kellemetlen. 75W Toyota olaj van benne.
Szerintem xarni rá (már bocs, ha közönséges vagyok), de ezeknek a coriknak a váltója nem tökéletes....ez van, el kell fogadni.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #4014 Dátum: 2010.08.07 14:24:38 »
Köszi a tanácsot én is, Mondi ja tényleg Te írtad hogy felújították a váltódat, pedagógus vagy, ha jól rémlik akkor még azt is olvastam :)
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4015 Dátum: 2010.08.07 21:14:41 »
Köszi a tanácsot én is, Mondi ja tényleg Te írtad hogy felújították a váltódat, pedagógus vagy, ha jól rémlik akkor még azt is olvastam :)

Úgy lett felújítva, hogy kapott új csapágyakat, és új 3. fokozatot szinkronnal.
Nem pedagógus vagyok, csak oktatok időnként :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4016 Dátum: 2010.08.07 21:21:19 »
Ha így jársz használd az ajánlott módszert: 2 aztán 1. Viszont ha hidegben sűrűsödik, gondolkodnék olajcserén. Amit viszont nem értek: most lett teljesen felújítva, lehet nem kopott még be?

Ezt a 2 aztán 1-et kipróbálom. Volt barátnőméknek volt egy szakadék Subaru Justy-juk, azt elég sokat vezettem. Annál volt, hogy csak úgy vette az egyest, hogy elhúztam 2 felé és úgy egybe (nagyon hulladék volt a kocsi, a váltó nem különben). Szóval kipróbálom.

Nem különösebben foglalkoznék vele, csak érthető módon a váltóra jobban harapok :-) .

Egyébként ha műszaki pályára mentem volna (társadalomtudomány helyett), akkor tuti, hogy a sebességváltók lettek volna a fő területem, régóta csodálom a váltók rendszerét :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4017 Dátum: 2010.08.07 21:36:02 »
Azé van bőven szakirodalom a neten, ezért ne végezz még egy főiskolát.   :D

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #4018 Dátum: 2010.08.08 05:46:48 »
Valtobowden is lehet. Meg kell nezni/megzsirozni. Nekem volt mar ilyen, hogy kuplungcsere utan picit feszulosen raktak be a motortarto bakokat es emiatt a bowden is feszult picit ami eleg volt az akados 1-eshez. Nezd meg azt is, hogy a valtokulisszan levo suly teljesen szabadon tud mozogni es nem utkozik semmibe (nekem ez is okozott mar nehezebb kapcsolhatosagot). Igaz normal esetben semminek nem kene az utjaban lennie. Lehet meg elkopott kuplungtarcsa is, ami nem emel ki elegge.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.08 05:50:37 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4019 Dátum: 2010.08.08 17:23:51 »
Valtobowden is lehet. Meg kell nezni/megzsirozni. Nekem volt mar ilyen, hogy kuplungcsere utan picit feszulosen raktak be a motortarto bakokat es emiatt a bowden is feszult picit ami eleg volt az akados 1-eshez. Nezd meg azt is, hogy a valtokulisszan levo suly teljesen szabadon tud mozogni es nem utkozik semmibe (nekem ez is okozott mar nehezebb kapcsolhatosagot). Igaz normal esetben semminek nem kene az utjaban lennie. Lehet meg elkopott kuplungtarcsa is, ami nem emel ki elegge.

Köszi! Végülis lassan 130 ezer km lesz a kocsiban, szóval akár az is normális lenne, hogy a kuplung már nem az igazi. Tényleg mennyit mennek el a kuplungok ezekben? Tudom használatfüggő, de mégis?
Bowdent és a váltókulissza ötletet köszi! Én nem merném szétszedni, de majd kitalálok valamit!

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...