Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2282542 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3975 Dátum: 2010.08.03 16:08:30 »
Voltam TZolinál, megcsinálta a kézifékemet, ezúton is köszi, nagyon pöpec lett!  :sorcerer:
Srácok, menjetek hozzá bátran, korrekt, alapos mester csak ajánlani tudom! Egyébként pedig a műhelye Budapesten az M2-n szerintem max félóra alatt elérhető.
Alánéztünk a kocsinak és hál' Istennek minden rendben van alul is  :clap:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3976 Dátum: 2010.08.03 19:41:49 »

A facelift előtti SOL modellek egy részében van ez, a 2004esekben biztos, és a 2003asokban többnyire ez van, 2002esekben nincs ez.
Enyémben is ez van, állítólag ezek skandináv piacra készült autók voltak, azért ilyenek.
Mi is cserélgettük anno az izzókat, főleg a TungsramMegalight-okat, aztán sima hagyományosra váltottunk. Én képtelen vagyok kicserélni, annyira idióta szűk helyet hagytak...a feleségemet szoktam megkérni, neki kisebb a keze....
Nos rajtam végül is kifogott, mert újra kivágta a biztit...Egy villanyész ismerős 10 perc alatt 500.- HUF bánatpénzért megoldotta. A jobbos izzó is kiment, kapott 2 db új HELLA-t, +1 új biztit, egy másik helyre...ÉS MOST JÓ!!  :clap: De nagyon kedves volt tőle, hogy nem a nyaralás alatt tréfált, meg, hanem megvárta, hogy hazaérjünk, és utána romlott el.. :wub:

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #3977 Dátum: 2010.08.04 21:52:42 »
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni abban,hogy az autómon mikor és milyen olajokat kell cserélni ami gyári minőségü.
Ugyanis sehol nem találtam konkrét dolgokat.Az autómban most van 75000Km.
Corolla 1.4D4D   2006"
  -Motorolaj
  -Váltóolaj
  -Hajtóműolaj
  -Fékolaj
  -Fékfolyadék
  -Szervoolaj
  -Differenciálmű
  -Ékszíj  (bár ez sem olaj)
Esetleg ha van valaki akinek a márkaszervíz már cserélte ezeket azt megköszönném,ha elküldené nekem a konkrét tipusokat.
Ugyanis a márkaszervizek nem igazán szeretik kiadni ezeket az infokat,a szervízkönyvben sem az autó könyvében sem az interneten nem találtam konkrét ajánlásokat tipusokra bontva.
ugyanis például a netes vebáruházak 5W30-as olajat hoznak ki nekem,a márkaszervíz pedig 3alkalommal is Castrol Enduron 10W40-eset cserélt.
Tehát vagy a webáruházak nem pontosak vagy a márkaszervízek próbálnak olcsóbbak maradni.
Mivel már az előző 60000-ezres szervízt is én végeztem el így jó lenne tudni,hogy pontosan mikor ,mit és milyet.
Ugyanis amit én is el tudok végezni azért nem szeretek horribilis összegeket kifizetni.


A válaszokat előre is köszönöm.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3978 Dátum: 2010.08.04 22:44:00 »
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni abban,hogy az autómon mikor és milyen olajokat kell cserélni ami gyári minőségü.
Ugyanis sehol nem találtam konkrét dolgokat.Az autómban most van 75000Km.
Corolla 1.4D4D   2006"
  -Motorolaj
  -Váltóolaj
  -Hajtóműolaj
  -Fékolaj
  -Fékfolyadék
  -Szervoolaj
  -Differenciálmű
  -Ékszíj  (bár ez sem olaj)
Esetleg ha van valaki akinek a márkaszervíz már cserélte ezeket azt megköszönném,ha elküldené nekem a konkrét tipusokat.
Ugyanis a márkaszervizek nem igazán szeretik kiadni ezeket az infokat,a szervízkönyvben sem az autó könyvében sem az interneten nem találtam konkrét ajánlásokat tipusokra bontva.
ugyanis például a netes vebáruházak 5W30-as olajat hoznak ki nekem,a márkaszervíz pedig 3alkalommal is Castrol Enduron 10W40-eset cserélt.
Tehát vagy a webáruházak nem pontosak vagy a márkaszervízek próbálnak olcsóbbak maradni.
Mivel már az előző 60000-ezres szervízt is én végeztem el így jó lenne tudni,hogy pontosan mikor ,mit és milyet.
Ugyanis amit én is el tudok végezni azért nem szeretek horribilis összegeket kifizetni.


A válaszokat előre is köszönöm.
Ha használod a keresőt könnyen megtalálod a kérdéseidre a választ (szervíz és olaj topic), ami szemet szúrt az a Castrol Enduron 10W40  :eek:, ez a típus egy speciálisan haszonjárművek számára kifejlesztett motorolaj - terméklapját alant csatoltam - , ha ez bizonyítható simán perelni lehetne őket ezért, mivel az autód gyári előírása - a webáruházak olaj ajánlóival szinkronban - ACEA B1 5W30 viszkozitású motorolaj, a Castrol termékek közül a Magnatec A1 5W30 tudja ezt... :yes: Melyik márkaszervíz tett bele ilyen olajat??  :?:

[a csatolmányt egy admin törölte]

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3979 Dátum: 2010.08.05 02:01:17 »
Ez hihetelen ***eg! ACEA E kategóriás teherautó olajat használnak. Az eszem megáll! Ennek nagyon nincsen köze se az API SL/SM szinthez, ahogyan az ACEA B1-hez sem...

A Te kocsidba 5W-30-as viszkozitású ACEA B1-es vagy B5-ös olaj kell, ami lehetőleg rendelkezzen API SL vagy SM minősítéssel is. Ez helyettesíthető 0W-30-as olajjal is, amennyiben az olaj B1/B5-ös...

Végülis sikerült kiválasztani a legszarabbat. Kezdjük...

- 10W-s, ami túl sűrű hidegen, amúgy is az 5W-30 az előírás.
- 40-es melegoldal, ami nagyon nem híg 30-as olaj. A sima ACEA B3/B4-es 30-as sem megfelelő, mert túl sűrű, ehhez képest 40-est tettek bele...
- Az olajnak nincsen ACEA B1-s (vagy B5) minősítése, ami előírás a D-4D esetében. Pontosabban csak teherautó minősítése van.
- Az olaj API CF szintű, ami nem számít túl modernnek, azonban ez az előírás minket nem is érint, hiszen az ACEA B1/B5, ami kell.
- Az olaj nem szintetikus, hanem csak félszintetikus.

Szóval idióták voltak azok, akik ezt tették bele, mert sem viszkozitásban, sem minősítésben nem teljesíti az elvárásokat.



Mit mikor és mire:
- Motorolaj: 15.000 km-enként, ACEA B1 vagy B5-ös olaj kell, ami 5W-30-as (vagy 0W-30-as) viszkozitású. Elvileg 75e km-nél olajcsere van.
Ilyen olaj: Mobil1 ESP Formula 5W-30, Liqui-Moly Toptec 4300 5W-30, Castrol Magnatec 5W-30 A1, Mobil1 0W-30, stb.
Természetesen minden olajcsere alkalmával olajszűrőt is kell cserélni. Ebből nekem a Mann-Filter vált be, a lényeg, hogy márkás legyen.

- Váltóolaj: kötelezően előírt csereperiódusa nincsen, 60e km-nél ajánlott a csere, de nem kötelező. Én cserélném a váltóolajat. A gépkönyvet kell követni, a hátuljában pontosan ott van, hogy milyen előírású és viszkozitású olajból mennyit kell beletölteni. (Ha jól emlékszem, akkor API GL-5-ös 75W-90-es váltóolaj kell bele, de ebben nem vagyok biztos.)

- Hajtóműolaj: ha nem 4 kerék hajtású a kocsi, akkor ilyet nem kell cserélni, mert az első differenciálmű és a váltó közös olajzású. Konkrétan egy nagy "dobozban" van az egész.

- Fékfolyadék: erre nincsen kötelező előírás, de 2-3 évente vagy 60e km-nél illik lecserélni. A cseréhez kb 6-7 deci DOT 4-es vagy DOT 5.1-es fékfolyadék kell. (DOT 5 nem használható!)
Ezzel egyidőben a kuplung folyadékát is illik a maradékkal lecserélni, de ez nem kötelező, csak ajánlott részemről. Az E12-es Corollában közös a kuolung és a fék tartálya, azonban a látszat ellenére osztott a tartály, így gyakorlatilag nem keveredik a két féle folyadék.

- Szervoolaj: ha jól tudom, akkor elektromos az autód kormányszervoja (a mi VVT-i E12-esünk villanyszervos), ebben nem lehet és nem is kell zsírt cserélni. Ha villanyos, akkor nincsen olaj a rendszerben. Ha hidraulikus lenne, akkor sem kell elméletileg sosem a folyadékot cserélni, csak utántölteni, ha szükséges. Azonban én 100e km-enként javaslom ennek a cseréjét Dexron III-as minősítésű ATF-re (automataváltó-olaj). Könnyen el lehet dönteni, hogy hidraulikus-e a szervo: ha van szervoolaj-tartály a motortérben, akkor hidraulikus, ha nincsen, akkor elektromos -- az utóbbi a valószínűbb.

- Differenciálmű=hajtómű és ez benne van a váltóházban, így a váltóolaj keni ezt. A váltóolajat kell csak cserélni. (Ha hátsó kerekes lenne, akkor más lenne a helyzet...)

- Hosszbordásszíj (nem ékszíj): 105e km-nél vagy 6 éves korban. Jó márka a Gates, Bosch, Denso, Mitsuboshi.

+ Hűtőfolyadék: 2-3 évente érdemes lecserélni vagy 100e km után. Ami neked kell: Toyota Long Life Coolant (RED) vagy Toyota Super Long Life Coolant (PINK).

+ Légszűrő és pollenszűrő: szemrevételezés alapján

+ Gyertya: 60e km-nél kell cserélni, szerintem inkább jobb azt 30e-nél cserélni a 60e km helyett, pláne ha sok a városi közlekedés. Ami kell: NGK BKR5EYA-11 vagy Denso K16-RU11.

+ Üzemanyagszűrő: ezt a diesel motornál fejből most nem tudom.



A szervízperiódus megtalálható az alábbi helyen:
www.toyota-tech.eu --> REPAIR --> FREE Access Maintenance Schedules
Ez hivatalos és frissített.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.05 02:04:10 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3980 Dátum: 2010.08.05 07:55:52 »
Hát B.S. minden elismerésem. Nem sok embertől kap itt az ember ennyire hosszú és kielégítő választ.  :flowers:
         

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #3981 Dátum: 2010.08.05 08:08:09 »
nekem meg úgy tűnik, nem oldotta meg a mosóadalék és az olajcsere a szelepcsettegést. Ma hajnalban valószínűleg 20 fok alá mehetett a hőmérséklet, mert pár másodpercig csettegett valamelyik szelep, aztán abba hagyta (ezért is gondoltam eleinte, hogy hidrotőke lehet, tipikusan az a fajta hang volt).

Úgyhogy amikor az olajfolyás miatti tömítéscsere lesz, erre rá fogok nézetni....


Viszont tapasztaltam megen valamit. Tipikusan alacsony fordulatszámon (jellemzően az ötödik sebesség alkalmas erre olyan 50 km/h körül) hallok valami zajt a futómű felől egyenetlen útfelületen. Nem a nagy kátyúkra kell gondolni, hanem a kicsit töredezett aszfaltra. Kopogásszerű hang, de nagyon halk egyelőre, szinte csak rezonancia, a párom például egyáltalán nem is hallja. Mondjuk én ismerem az autót, és figyelem is ezeket. Félek, így 180 ezer környékén a pesti használat beleharapott a futóműbe....  :surrender:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3982 Dátum: 2010.08.05 08:16:33 »
Fenti szervizeléssel kapcsolatban:gyertya? Dieselnél porlasztócsucsnak hivják, nem???- ami "ugy" néz ki mint egy gyertya.
Régi autómnál nagyon ritkán kellett cserélni- na jó 340ekm-alatt egyszer sem.
Váltoolajat az 1,4 d4d-mben - most volt a 60e-es szerviz- nem kellett cserélni, a márkaszervizben voltam.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3983 Dátum: 2010.08.05 08:40:47 »
Fenti szervizeléssel kapcsolatban:gyertya? Dieselnél porlasztócsucsnak hivják, nem???- ami "ugy" néz ki mint egy gyertya.

A porlasztócsúcs azért kicsit drágább kategória ha jól tudom. Bár dízelben nem vagyok otthon :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3984 Dátum: 2010.08.05 08:51:03 »
Csak egy "picit".  :D
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3985 Dátum: 2010.08.05 08:52:10 »
A porlasztócsúcs azért kicsit drágább kategória ha jól tudom. Bár dízelben nem vagyok otthon :-) .
De csak egy hangyányit  (~ 120e /db) ;)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3986 Dátum: 2010.08.05 09:45:29 »

- Az olaj nem szintetikus, hanem csak félszintetikus.

Szóval idióták voltak azok, akik ezt tették bele, mert sem viszkozitásban, sem minősítésben nem teljesíti az elvárásokat.

Teljesen egyetértünk, a csatolt adatlapot azért nézd meg, az Enduron szintetikus olaj (ezek un. UHPD - Ultra High Performance Diesel - hosszú olajcsereciklusra kifejlesztett - 80-120 ekm csereperiódusra ajánlott haszongépjármű motorolajak). Ettől még arcpirító, hogy ilyet mernek egy modern D4D motorba beletenni...(amúgy a gépkönyvben ott a CF-CF-4 ajánlás, ez lehet a "tévedésük" oka...).  :no:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3987 Dátum: 2010.08.05 12:05:51 »
Éjjel két edzés után írtam, egy pillanatra a VVT-i jutott eszembe. Lefekvéskor beugrott, hogy gyertyát is írtam, de már nem volt erőm bekapcsolni ismét a gépet és átírni... Gondoltam is, hogy ma megnézem, hogy ki mit reagál.  :D

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Szerviz
« Válasz #3988 Dátum: 2010.08.05 12:52:55 »
Nekem a múltkori téma kapcsán még egy dolog jutott eszembe:

Az miért van, hogy régebbi kocsiknál, ahol nincs hidraulikus szelephézag kiegyenlítés sűrűbben kell szelephézagot állítani, mint a mai vvti toyotáknál, amibe - mint írtátok - szintén nincs ilyen. ? 
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3989 Dátum: 2010.08.05 12:56:58 »
Mert ez motorfüggő, azért. Minden motornak más állítási periódusa van, van amelyik jobban kopik vagy hamarabb elállítódik, míg a többi kevésbé.

Tapasztalati úton elmondható, hogy a VVT-i nem szokott elállítódni, nem jellemző rá a szelepcsattogás sem. Addig a legtöbb régebbi Honda 50e km után már eléggé el van állítódva, nem tudom azonban, hogy miért.

A Suzukiba 30e km-nél már szoktak szelephézagot állítani, mert a legtöbb 1,3-as motorja ekkorra már elállítódik. Ez autófüggő.

A VVT-i motor egyébként hajlamos néha kisebb szelephangot kiadni, van nálam is pár másodperc, mikor pici kopogást lehet hallani kisebb fordulaton. Ez normális jelenség, az E12-es is csinálja néha.