Ha jól értem, akkor ezzel úgy küszöbölted ki az EGR szelep káros hatásait, hogy az áldásos hatásaitól is megszabadultál, gyakorlatilag, mintha egyáltalán nem lenne EGR szelep.
Azaz, amikor a motorvezérlés az égési csúcshőmérséklet csökkentése érdekében kipufogógázt vezetne az égéstérbe sima levegő helyett, akkor is sima levegőt fog bevezetni, azaz nem éri el a kívánt hatást. Kérdés, hogy ezt vizsgálja-e hosszabb távon az ECU? (Itt a "túl sok" NOx-ra gondolok.)
Ha ez volt a cél, akkor ok. Hosszútávú tapasztalat is érdekel majd.
1CD motoron kivitelezhetetlen, mert az EGR szelep közvetlenül a hengerfejen ül és közvetlenül a hengerfejben lévő két furatot nyit össze. Nincs külső cső, amit el lehetne vágni, másik oldal amit le lehetne dugózni.
A D-CAT motoroknál van NOx-tároló, amivel katalitikus utón átalakítja a NOx-okat NO-á, és CO2-vé. Az EGR "kiiktatásával" valóban megszűnt annak jótékony hatása a NOx kibocsátásra, de mivel van NOx csapdám, és a motor üzeme tisztább lesz, az áldozat eltörpül a hozadék mellett.
Persze még teszt fázisban van a dolog, de eddig nem jelentkezett negatív hatásra utaló jel. Hacsak az nem, hogy kívülről hallani egy kis szívási zajt, egy halk susogást a beépített szűrő felől.
Azt még nem írtam, hogy ez jelenleg kifejezetten D-CAT, vagy a testvéreihez (2.2, 2.0) illesztett dolog. 1CD-nél nyilván ez a módszer nem kivitelezhető, de ott nincs is ilyen irgalmatlan EGR-hányad visszavezetve.
Majd jövök a tapasztalatokkal.