Szóval....az EGR téma:
Sokat gondolkodtam, hogy mi lenne a legjobb megoldás arra, hogy az EGR káros hatásait megszüntessem, és azt szerettem volna, hogy az elsődleges funkciójából a lehető legkevesebbet bukjam el. (Égési csúcshőmérséklet csökkentésével csökkenteni a keletkező NOx mértékét)
A káros hatása pedig szinte mindenki által ismert, de azért röviden:
- Korom lerakódás az EGR-szelepben, a szívótorokban, a szelepeknél
- A visszavezetett korom jó része bejut a motorolajba, felgyorsítva annak elhasználódását
- D-CAT-nél csökkenti a DPNR-ben a folyamatos részecske-oxidációs hajlamot (nem a regeneráláskorit)
- stb.
A ledugózás azért nem jó, mert egyrészt a mai ECU-k azonnal észreveszik, hogy nincs EGR-áramlás, másrészt, (a régebbi motorokon is, mint pl.: az 1CD motorokon is, ahol nem okoz a ledugózás hibajelet) a fojtó-szelep továbra is megmaradó vezérlése miatt megnő a szívási ellenállás, nem lesz megfelelő a töltet az égéshez.
Ezért én (némi kompromisszummal a NOx képződés terén) a ledugózott EGR-gázokat "friss" levegővel pótoltam. Így az ECU nem panaszkodik az áramlás miatt, nem növekszik a szívási ellenállás/veszteség. A bejutó levegő oxigéndúsabb lesz ugyan, ami az égésnek jót tesz (pontosabban nagyobb lesz a légfelesleg ("aktív oxigén"), ami a katalizátor működésén is segíthet), de a D-CATben amúgy is van NOx csapda. Az igaz, hogy ez hidegen még nem hatékony, de hideg motornál egyébként is jóval kisebb a NOx képződés.
A padlógázas gyorsításnál semmit sem változtat, mert olyankor úgyis zárva van az EGR, a fojtó-szelep meg full nyitva.
Az autó működik, még gyűjtöm a hosszú távú tapasztalatokat, és mérni is fogok rajta, hogy hogyan változik a motor és a a katalizátor üzeme, de itt van két kép róla.
Az EGR-szűrés nem hozott eredményt, nagyon hamar eltömődött, ami igazolja, hogy milyen hihetetlen mennyiségű égéstermék jön vissza.
(u.i.: természetesen nem a gyári EGR-csövet vágtam el...azt szépen elraktam)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu