Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387677 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2580 Dátum: 2014.10.25 12:48:03 »
Helyzetjelző biztos van, kell lennie, max kiégtek az izzóid. Cserélni kell. Motortérben burkolatok le és a kép szerint csere.

Riasztót próbáld úgy, hogy összes ablak fel, beülsz az autóba, bezárod és 20-30 mp után mozogj benne. Akkor mi lesz?
utánna kerestem--META SYSTEM
neked van a riasztóhoz külön távirányító?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2581 Dátum: 2014.10.25 12:50:55 »
utánna kerestem--META SYSTEM
neked van a riasztóhoz külön távirányító?
Nincs, a gyári kulcs viszi.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2582 Dátum: 2014.10.25 12:53:17 »
Nincs, a gyári kulcs viszi.
Na még próbálkozom,hátha rájövök véletlenül.
köszi.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2583 Dátum: 2014.10.25 13:17:31 »


én benne maradtam és akkor észre is vette a mozgást de a riasztó nem szólt csak az irányjelzők villantak fel a mozgásomra.ebből arra következtetek,hogy az érzékelők jók mert a mozgást észlelték
Az elmondottak alapján én is Meta-ra tippelek. Aktiválás után először kalibráló / teszt üzemmódba kerül, amiből csak akkor lép tovább ha elég ideig nem kap újabb impulzust. A teszt üzemmódban beállíthatod az érzékelő fejeket a legmegfelelőbb irányba. Amennyiben türelmesen kivárjuk a teszt időszak leteltét, akkor újabb impulzusra riasztani fog.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2584 Dátum: 2014.10.25 14:10:14 »
Az elmondottak alapján én is Meta-ra tippelek. Aktiválás után először kalibráló / teszt üzemmódba kerül, amiből csak akkor lép tovább ha elég ideig nem kap újabb impulzust. A teszt üzemmódban beállíthatod az érzékelő fejeket a legmegfelelőbb irányba. Amennyiben türelmesen kivárjuk a teszt időszak leteltét, akkor újabb impulzusra riasztani fog.
Akkor /ha jól értem/nincs más teendőm mint leállítom a motort kiszállok ,bezárom az autót-(1x lock)-és kész. ha mondjuk beütik valamelyik üveget akkor riasztani fog.
a nyomógombos kapcsolóhoz nem is kell hozzányúlnom.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2585 Dátum: 2014.10.25 14:13:37 »
Akkor /ha jól értem/nincs más teendőm mint leállítom a motort kiszállok ,bezárom az autót-(1x lock)-és kész. ha mondjuk beütik valamelyik üveget akkor riasztani fog.
a nyomógombos kapcsolóhoz nem is kell hozzányúlnom.

Így van.
Ha pedig kíváncsi lennél a riasztó hangjára, akkor vagy az egyik lehúzott ablak mellett vársz és később belengetsz vmit, vagy bent mocorogsz később.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2586 Dátum: 2014.10.25 14:28:49 »
Így van.
Ha pedig kíváncsi lennél a riasztó hangjára, akkor vagy az egyik lehúzott ablak mellett vársz és később belengetsz vmit, vagy bent mocorogsz később.
Mennyi lehet az az idő ami alatt beélesíti magát ?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2587 Dátum: 2014.10.25 14:45:42 »
a nyomógombos kapcsolóhoz nem is kell hozzányúlnom.
Az a hatástalanító kód beadásához van.
Beélesedés kb 30s, amennyiben van benne emelésérzékelő modul, akkor egyes  régebbi típusoknál több is lehet.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2588 Dátum: 2014.10.25 15:14:46 »
Az a hatástalanító kód beadásához van.
Beélesedés kb 30s, amennyiben van benne emelésérzékelő modul, akkor egyes  régebbi típusoknál több is lehet.
Megpróbáltam,a mozgást nem veszi észre./1 ablak volt nyitva /
Holnap elviszem 1 szerelőhöz aki a toyota szervízben dolgozott -villamossági.---hátha mond valamit.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2589 Dátum: 2014.10.25 17:27:48 »
Szóval....az EGR téma:
Sokat gondolkodtam, hogy mi lenne a legjobb megoldás arra, hogy az EGR káros hatásait megszüntessem, és azt szerettem volna, hogy az elsődleges funkciójából a lehető legkevesebbet bukjam el. (Égési csúcshőmérséklet csökkentésével csökkenteni a keletkező NOx mértékét)
A káros hatása pedig szinte mindenki által ismert, de azért röviden:
  • Korom lerakódás az EGR-szelepben, a szívótorokban, a szelepeknél
  • A visszavezetett korom jó része bejut a motorolajba, felgyorsítva annak elhasználódását
  • D-CAT-nél csökkenti a DPNR-ben a folyamatos részecske-oxidációs hajlamot (nem a regeneráláskorit)
  • stb.

A ledugózás azért nem jó, mert egyrészt a mai ECU-k azonnal észreveszik, hogy nincs EGR-áramlás, másrészt, (a régebbi motorokon is, mint pl.: az 1CD motorokon is, ahol nem okoz a ledugózás hibajelet) a fojtó-szelep továbra is megmaradó vezérlése miatt megnő a szívási ellenállás, nem lesz megfelelő a töltet az égéshez.

Ezért én (némi kompromisszummal a NOx képződés terén) a ledugózott EGR-gázokat "friss" levegővel pótoltam. Így az ECU nem panaszkodik az áramlás miatt, nem növekszik a szívási ellenállás/veszteség. A bejutó levegő oxigéndúsabb lesz ugyan, ami az égésnek jót tesz (pontosabban nagyobb lesz a légfelesleg ("aktív oxigén"), ami a katalizátor működésén is segíthet), de a D-CATben amúgy is van NOx csapda. Az igaz, hogy ez hidegen még nem hatékony, de hideg motornál egyébként is jóval kisebb a NOx képződés.
A padlógázas gyorsításnál semmit sem változtat, mert olyankor úgyis zárva van az EGR, a fojtó-szelep meg full nyitva.

Az autó működik, még gyűjtöm a hosszú távú tapasztalatokat, és mérni is fogok rajta, hogy hogyan változik a motor és a a katalizátor üzeme, de itt van két kép róla.

Az  EGR-szűrés nem hozott eredményt, nagyon hamar eltömődött, ami igazolja, hogy milyen hihetetlen mennyiségű égéstermék jön vissza.

(u.i.: természetesen nem a gyári EGR-csövet vágtam el...azt szépen elraktam)




A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képeket elnézve nagyon szép munka!Nem egy kókány munka. Hazudnék,ha azt mondanám,hogy minden momentuma világos számomra,de nagy vonalakban értem.Nagyon jó szerintem. Gratula!  :clap: :smartass:

borussanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2590 Dátum: 2014.10.26 21:28:19 »
Üdv. Mindenki !Van egy 2006-os d-cat corolla versom és az a problémám, hogy alapjáraton néha bedadog ill. hiába nyomom a gázt nem,  vagy csak többszöri nyomkodás után pörög fel a motor. Van hogy menet közben is elfogy az erő pedig tövig nyomom a gázt. Volt olyan is hogy alapjáratról magátol leállt. Check engine nem világít. Mi a csuda lehet a baja? Volt már valakinek ilyen gondja? Gázolajszűrő új, közös nyomócső, scv és légtömegmérő bontóból cserélve. Minden ötletre kíváncsi vagyok. köszi a figyelmet.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2591 Dátum: 2014.10.27 09:01:35 »
Szóval....az EGR téma:
Sokat gondolkodtam, hogy mi lenne a legjobb megoldás arra, hogy az EGR káros hatásait megszüntessem, és azt szerettem volna, hogy az elsődleges funkciójából a lehető legkevesebbet bukjam el. (Égési csúcshőmérséklet csökkentésével csökkenteni a keletkező NOx mértékét)
A káros hatása pedig szinte mindenki által ismert, de azért röviden:
  • Korom lerakódás az EGR-szelepben, a szívótorokban, a szelepeknél
  • A visszavezetett korom jó része bejut a motorolajba, felgyorsítva annak elhasználódását
  • D-CAT-nél csökkenti a DPNR-ben a folyamatos részecske-oxidációs hajlamot (nem a regeneráláskorit)
  • stb.

A ledugózás azért nem jó, mert egyrészt a mai ECU-k azonnal észreveszik, hogy nincs EGR-áramlás, másrészt, (a régebbi motorokon is, mint pl.: az 1CD motorokon is, ahol nem okoz a ledugózás hibajelet) a fojtó-szelep továbra is megmaradó vezérlése miatt megnő a szívási ellenállás, nem lesz megfelelő a töltet az égéshez.

Ezért én (némi kompromisszummal a NOx képződés terén) a ledugózott EGR-gázokat "friss" levegővel pótoltam. Így az ECU nem panaszkodik az áramlás miatt, nem növekszik a szívási ellenállás/veszteség. A bejutó levegő oxigéndúsabb lesz ugyan, ami az égésnek jót tesz (pontosabban nagyobb lesz a légfelesleg ("aktív oxigén"), ami a katalizátor működésén is segíthet), de a D-CATben amúgy is van NOx csapda. Az igaz, hogy ez hidegen még nem hatékony, de hideg motornál egyébként is jóval kisebb a NOx képződés.
A padlógázas gyorsításnál semmit sem változtat, mert olyankor úgyis zárva van az EGR, a fojtó-szelep meg full nyitva.

Az autó működik, még gyűjtöm a hosszú távú tapasztalatokat, és mérni is fogok rajta, hogy hogyan változik a motor és a a katalizátor üzeme, de itt van két kép róla.

Az  EGR-szűrés nem hozott eredményt, nagyon hamar eltömődött, ami igazolja, hogy milyen hihetetlen mennyiségű égéstermék jön vissza.

(u.i.: természetesen nem a gyári EGR-csövet vágtam el...azt szépen elraktam)




A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ha jól értem, akkor ezzel úgy küszöbölted ki az EGR szelep káros hatásait, hogy az áldásos hatásaitól is megszabadultál, gyakorlatilag, mintha egyáltalán nem lenne EGR szelep.
Azaz, amikor a motorvezérlés az égési csúcshőmérséklet csökkentése érdekében kipufogógázt vezetne az égéstérbe sima levegő helyett, akkor is sima levegőt fog bevezetni, azaz nem éri el a kívánt hatást. Kérdés, hogy ezt vizsgálja-e hosszabb távon az ECU? (Itt a "túl sok" NOx-ra gondolok.)
Ha ez volt a cél, akkor ok. Hosszútávú tapasztalat is érdekel majd.

1CD motoron kivitelezhetetlen, mert az EGR szelep közvetlenül a hengerfejen ül és közvetlenül a hengerfejben lévő két furatot nyit össze. Nincs külső cső, amit el lehetne vágni, másik oldal amit le lehetne dugózni.

jokka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2592 Dátum: 2014.10.27 11:10:19 »
Spet...."Kitaláltam a D4D  EGR-szelep problémára valamit, és úgy tűnik, működik."
Igazából engem érdekel és kíváncsi vagyok hosszú távú tapasztalataidra annak ellenére,hogy én magam tisztogatom alaposan és nem okoz fáradságot.
De ha bevállik akkor írd meg ,hogy azt a külső szűrőt honnan szerváltad és mivel dugóztad le pontosan.THX

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2593 Dátum: 2014.10.27 21:36:44 »
Ha jól értem, akkor ezzel úgy küszöbölted ki az EGR szelep káros hatásait, hogy az áldásos hatásaitól is megszabadultál, gyakorlatilag, mintha egyáltalán nem lenne EGR szelep.
Azaz, amikor a motorvezérlés az égési csúcshőmérséklet csökkentése érdekében kipufogógázt vezetne az égéstérbe sima levegő helyett, akkor is sima levegőt fog bevezetni, azaz nem éri el a kívánt hatást. Kérdés, hogy ezt vizsgálja-e hosszabb távon az ECU? (Itt a "túl sok" NOx-ra gondolok.)
Ha ez volt a cél, akkor ok. Hosszútávú tapasztalat is érdekel majd.

1CD motoron kivitelezhetetlen, mert az EGR szelep közvetlenül a hengerfejen ül és közvetlenül a hengerfejben lévő két furatot nyit össze. Nincs külső cső, amit el lehetne vágni, másik oldal amit le lehetne dugózni.

A D-CAT motoroknál van NOx-tároló, amivel katalitikus utón átalakítja a NOx-okat NO-á, és CO2-vé. Az EGR "kiiktatásával" valóban megszűnt annak jótékony hatása a NOx kibocsátásra, de mivel van NOx csapdám, és a motor üzeme tisztább lesz, az áldozat eltörpül a hozadék mellett.
Persze még teszt fázisban van a dolog, de eddig nem jelentkezett negatív hatásra utaló jel. Hacsak az nem, hogy kívülről hallani egy kis szívási zajt, egy halk susogást a beépített szűrő felől.

Azt még nem írtam, hogy ez jelenleg kifejezetten D-CAT, vagy a testvéreihez (2.2, 2.0) illesztett dolog. 1CD-nél nyilván ez a módszer nem kivitelezhető, de ott nincs is ilyen irgalmatlan EGR-hányad visszavezetve.

Majd jövök a tapasztalatokkal.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2594 Dátum: 2014.10.28 17:06:57 »
Megpróbáltam,a mozgást nem veszi észre./1 ablak volt nyitva /
Holnap elviszem 1 szerelőhöz aki a toyota szervízben dolgozott -villamossági.---hátha mond valamit.
Voltam a szerelőnél,de a leírás nélkül ő sem tudja beállítani,megpróbál szerezni 1-et.
Amúgy igaz,hogy meta system és toyotához való---csak a leírás hiányzik
Ha van valakinek és elküldené annak örülnék és köszönném.