Mi a szerepe ennek a rezgéscsillapítónak a vezérlésben? Nem minden készlethez kínálják, és amelyikben van az kb. huszonezerrel drágább, mint amelyikben "csak" a vezetőgörgő meg a feszítőgörgő van. Mi ennek a rezgéscsillapítónak a tudománya? Nagyon ott kell ennek lenni? (Csak azért kérdezem, mert az autómhoz kínálnak olyat is amiben nincs, meg olyat is amiben van... , hasonlóképpen 1CD-FTV)
Valamint mit gondoltok az Aisin vízpumpáról?
Illetve keeper83 kolléga, Te mire jutottál ezzel a kérdéssel?
Előre is köszönöm a felhomályosítást
Üdv Mindenkinek!
Üdv!
Az a
rezgéscsillapító a
feszítőgőrgőt támasztja meg, ez adja a vezérműszíjnak a szükséges feszítést egy rugó segítségével.
A dízelekre jellemző rezgések, vibrációk a hengerekben lezajló gyors (tényleg robbanásszerű) égés miatt keletkeznek be. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a gyors égés miatt munkaütemben egy rövid időre "megrúgja" a dugattyút a robbanás és a főtengelyen ez egy jól kivehető "pillanatszerű" szöggyorsulásban mutatkozik meg. A következő munkaütemig (fél fordulat a főtengelyen) nem történik semmi (persze csak nagy közelítéssel), hanem "lendületből" forog a főtengely nagyjából azonos szögsebességgel,majd jön az újabb lórúgás a munkaütemben Ez a periodikus rángatás adódik át a főtengelyről a vezérműszíjra is, ahol a szíj berezonálásához vezethet. Ezt a rezgést is csökkenti a szóba került egység. Pontosan nem tudom, hogy hogyan működik, de feltételezem, hogy a lengéscsillapítóhoz hasonlóan hidraulikus elven, ami viszont elfáradhat, így már nem látja el feladatát, ezért illik cserélni.
A kérdésedre válaszolva:
Igen, nagyon ott kell lennie, hiszen ez feszíti a szíjat, de szerintem alkalmazható minta lehet Protko kolléga példája, miszerint ezt az elemet elég lehet csak minden második vezérléscserénél újra cserélni. Ha nem tudod, hogy korábban volt-e, akkor én kicserélném és után 200.000 km-ig nem kell vele foglalkozni.
Az ára pedig a fenti linken is látszik, tényleg 20.000 Ft körül mozog.
Az Aisin vízpumpáról nincs infóm, azon kívül, hogy eredendően japán márka. Borzasztó rossz nem lehet.
Személy szerint nálam még nem esedékes a vezérléscsere, de elkezdtem utánanézni, hogy mit hol lehet olcsóbban és, hogy mindennel együtt mennyi is lenne. Egy kört futottam, azóta nem is foglalkozom vele.