Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387616 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1995 Dátum: 2013.03.25 17:08:22 »
Látom, alaposan körüljárod a témát. Sokat segítesz vele, hogy ide összegyűjtöd az információkat.

Más:
Megkerestem az autódat spritmonitor.de-n.
Látom, volt gondod az 5. sebességi fokozattal. Ez a gyakorlatban hogy jelentkezett?

Ja, és nem helyesen viszed fel az adatokat, amikor több tankolás kerül összevonásra. Ez jócskán meghamisítja az átlagfogyasztásod számolt értékét, ami a valóságban 5.7-5.8 lenne a jelenlegi 6.2 helyett. Mennyivel szebben is nézne ki! Így már jól látszik, hogy az átlag userhez képest kicsit kíméletesebben vezetsz, ráadásul nagy átlagsebességgel, tehát "hosszúban" használod az autót.

Üdv:
BF

váltó nem bírta a chiptuning nyomaték többlete't...  :devil:
Kidobálta 5.böl, terhele's alatt is!  :censored:

"Ja, és nem helyesen viszed fel az adatokat" => ...tudom...  :innocent:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1996 Dátum: 2013.03.25 21:10:13 »
Elromlott, vagy csak elemet kellene benne cserélni?  :?: Nagyon nem mindegy...

Elromlott. Próbáltam az elemet cserélni, de továbbra sem akar működni. Azt észre vettem, hogy a visszajelző led nagyon halványan világít. Azt feltételeztem, hogy valamelyik nyomógomb bennragadt, de kimértem és mindegyik kapcsol rendesen,  az én tudományom itt megállt. A másik távirányítóval működik minden rendessen.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1997 Dátum: 2013.03.25 21:40:23 »
váltó nem bírta a chiptuning nyomaték többlete't...  :devil:
Kidobálta 5.böl, terhele's alatt is!  :censored:

"Ja, és nem helyesen viszed fel az adatokat" => ...tudom...  :innocent:

Hát, ha tudod, akkor oké;). Gondolom, oka van...

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1998 Dátum: 2013.03.26 20:00:50 »
Most nekem kellene a segítségetek!

Érdekelne az 1CD-FTV motorkódú 110 Le-s D-4D motoroknál minden, amit szíj hajt, vagy köze van hozzá, úgy mint:
- komplett vezérlés: szíj, vezető- és feszítőgörgő, hidraulikus rezgéscsillapító
- vízpumpa
- hosszbordás szíj és feszítője (ha jól látom itt a feszítőgörgő csak egyben kapható a hidraulikus elemmel nem úgy, mint a vezérműszíjnál)
- ékszíj

Milyen márkájú szíjakat, görgőket preferáltok? Milyen időközönként cserélitek? Azt tudom például, hogy a vezérműszíjra gyári előírás 105e km, de utángyártott esetében ezt csökkenteni szokták. Szíjjal együtt miket illik még cserélni? Csak a görgőket? Vagy a rezgéscsillapítót is? Vízpumpa mikor adja be a kulcsot? Van rá csereperiódus meghatározva? Milyen márka javasolt? Stb...
Nagyon nagy a szórás árban a forgalmazók/gyártók között, de egy gyártó két különböző terméke között is.

Minden érdekel ezekkel kapcsolatban.
Például, Protko! A közel 200e vezetett km alatt, te miket cseréltél ezek közül? Milyen márkákat használtál?

Előre is köszönöm!

Mi a szerepe ennek a rezgéscsillapítónak a vezérlésben? Nem minden készlethez kínálják, és amelyikben van az kb. huszonezerrel drágább, mint amelyikben "csak" a vezetőgörgő meg a feszítőgörgő van. Mi ennek a rezgéscsillapítónak a tudománya? Nagyon ott kell ennek lenni? (Csak azért kérdezem, mert az autómhoz kínálnak olyat is amiben nincs, meg olyat is amiben van... :?:, hasonlóképpen 1CD-FTV)
Valamint mit gondoltok az Aisin vízpumpáról?

Illetve keeper83 kolléga, Te mire jutottál ezzel a kérdéssel?

Előre is köszönöm a felhomályosítást :)

Üdv Mindenkinek!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1999 Dátum: 2013.03.27 08:56:08 »
Mi a szerepe ennek a rezgéscsillapítónak a vezérlésben? Nem minden készlethez kínálják, és amelyikben van az kb. huszonezerrel drágább, mint amelyikben "csak" a vezetőgörgő meg a feszítőgörgő van. Mi ennek a rezgéscsillapítónak a tudománya? Nagyon ott kell ennek lenni? (Csak azért kérdezem, mert az autómhoz kínálnak olyat is amiben nincs, meg olyat is amiben van... :?:, hasonlóképpen 1CD-FTV)
Valamint mit gondoltok az Aisin vízpumpáról?

Illetve keeper83 kolléga, Te mire jutottál ezzel a kérdéssel?

Előre is köszönöm a felhomályosítást :)

Üdv Mindenkinek!


Üdv!

Az a rezgéscsillapító a feszítőgőrgőt támasztja meg, ez adja a vezérműszíjnak a szükséges feszítést egy rugó segítségével.

A dízelekre jellemző rezgések, vibrációk a hengerekben lezajló gyors (tényleg robbanásszerű) égés miatt keletkeznek be. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a gyors égés miatt munkaütemben egy rövid időre "megrúgja" a dugattyút a robbanás és a főtengelyen ez egy jól kivehető "pillanatszerű" szöggyorsulásban mutatkozik meg. A következő munkaütemig (fél fordulat a főtengelyen) nem történik semmi (persze csak nagy közelítéssel), hanem "lendületből" forog a főtengely nagyjából azonos szögsebességgel,majd jön az újabb lórúgás a munkaütemben Ez a periodikus rángatás adódik át a főtengelyről a vezérműszíjra is, ahol a szíj berezonálásához vezethet. Ezt a rezgést is csökkenti a szóba került egység. Pontosan nem tudom, hogy hogyan működik, de feltételezem, hogy a lengéscsillapítóhoz hasonlóan hidraulikus elven, ami viszont elfáradhat, így már nem látja el feladatát, ezért illik cserélni.

A kérdésedre válaszolva:
Igen, nagyon ott kell lennie, hiszen ez feszíti a szíjat, de szerintem alkalmazható minta lehet Protko kolléga példája, miszerint ezt az elemet elég lehet csak minden második vezérléscserénél újra cserélni. Ha nem tudod, hogy korábban volt-e, akkor én kicserélném és után 200.000 km-ig nem kell vele foglalkozni.
Az ára pedig a fenti linken is látszik, tényleg 20.000 Ft körül mozog.

Az Aisin vízpumpáról nincs infóm, azon kívül, hogy eredendően japán márka. Borzasztó rossz nem lehet.

Személy szerint nálam még nem esedékes a vezérléscsere, de elkezdtem utánanézni, hogy mit hol lehet olcsóbban és, hogy mindennel együtt mennyi is lenne. Egy kört futottam, azóta nem is foglalkozom vele.


koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2000 Dátum: 2013.03.27 13:30:27 »
Köszönöm, ma is tanultam valamit.
Mivel az autót használtan vettem, így nem kérdés a cseréje.

Üdv

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2001 Dátum: 2013.03.28 13:01:48 »
Van esetleg valakinek tapasztalata Moll akksikkal?

http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/autobatterien/2012_batterie_04.aspx?ComponentId=152921&SourcePageId=0
Ezt néztem ki a döglődő legalább 5 éves  75Ah-s Varta Blue E11 helyett.

esetleg B tervnek ezt:
http://www.grando.hu/moll-m3-plus-k2-75-ah-auto-akkumulator-jobb-1528184628

Nekem ilyen muzsikál az autóban (B terv), mindenféle probléma nélkül.
Ha még aktuális a kérdés szerintem ezzel nem lősz mellé.

P.S. Bocs hogy régi hozzászólásra válaszolok, most olvasom a topicot, és mire a végére érek, lehet hogy elfelejtem :)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2002 Dátum: 2013.04.04 18:05:04 »
melegen 5-10 sec. önindítózás után indul be, úgy mintha csak 2-3 henger akarna indulni
Hideg motornál izzítás után, aka'r -10ben is: mint ha semmi baja nem lenne.
Hideg motornál brutális fogyasztás. Átlagban is felment legalább fe'l litert.
Padlógázon kormoz, kipufogógáz büdös, olyan mintha repceolajjal jarne'k pedig nem is.  Talán a tökéletlen e'ge'stől.


1. és a 3. hengernek a résolaj (befecskendezési kompenzáció/ vagy mi?!?! ) értéke 2,5 ! Szerviz szerint +/-0,5 a határérték.

használt injektor lehet hogy 20ezer km múlva ugyanígy kifekszik, az nekem fe'l év.
így újabb 250ezer km-ig ezzel kapcsolatban nyugodt lehetek. Bár majd úgyis elromlik más..... :wacko:

Filepdiesel-nél tegnap bemérték mind a 4 injektort, a 2 legrosszabbat (1. és 2. henger) kicserélték.
Azóta melegen is gond nélkül indul.   :clap:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2003 Dátum: 2013.04.04 18:21:52 »
Filepdiesel-nél tegnap bemérték mind a 4 injektort, a 2 legrosszabbat (1. és 2. henger) kicserélték.
Azóta melegen is gond nélkül indul.   :clap:

Szuper!! Veled örülök!
És mennyit mertek kérni érte, ha nem titok?
Új injektorokat raktak be?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2004 Dátum: 2013.04.04 18:34:45 »
Szuper!! Veled örülök!
És mennyit mertek kérni érte, ha nem titok?
Új injektorokat raktak be?

SUM 245k HUF
Uj gyári Denso-kat.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2005 Dátum: 2013.04.29 21:50:33 »
Hali.Szilent cserére kerűlt a sor. Kellemtlen helyzetbe kerűltem. kiszereltem a két lengőkart az autóból.elvittem egy szakihoz h. préselje ki a régit préselje bele az újjat. össze raktuk a kocsit és nagyon rosz let a kerék össze tartása,nyalja a gumit,egy kátyúba ha bele megyek rángatja a kormányt,amerre lejt az út arra tekeri a kormányt.Tudom h. fuómű beállítást igényel a szilent csere,de ez nagyon drasztikus romlás. úgy nézzük h. a szilent nem jól kerűlt bele.első lengőkar hátsó szilent ,valaki tudna nekm segíteni h. h. kell bepréselni helyesen ezt a szilentet...egész pontosan h. kell neki állni,mert semmi jelölést nem találtunk a lengőkaron,a szilenten pedig van...előre is köszi;)

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2006 Dátum: 2013.05.06 16:37:00 »
Sziasztok!
Tudom elcsépelt kérdés, de 2,2 D4-D 136LE mennyire beteges? A D-CAT-ról hallottam hogy a 177LE-s változat 200.000km körül bedobja a törülközőt. Igaz ez, vagy csak mese a márka szervizből?
D4-D-ben gondolkodom, de mindegyik futásteljesítménye 200.000km fölött van jóval, még a 2008-as évjáratok esetén is.
Sok ez egy ilyen motor esetében, vagy ez is olyan mint a merci 3L-es dízelje?
Mit kell egy ilyen motornál megnézni, aminek nagyon drága a javítása?

Előre is köszönöm a válaszokat!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2007 Dátum: 2013.05.06 18:44:56 »
Még mindig azt javaslom, hogy olvasd el mondjuk az utolsó 50 oldalt, ha a 134-et nem...  ;)
         

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2008 Dátum: 2013.05.07 18:58:29 »
Sziasztok!
Tudom elcsépelt kérdés, de 2,2 D4-D 136LE mennyire beteges? A D-CAT-ról hallottam hogy a 177LE-s változat 200.000km körül bedobja a törülközőt. Igaz ez, vagy csak mese a márka szervizből?
D4-D-ben gondolkodom, de mindegyik futásteljesítménye 200.000km fölött van jóval, még a 2008-as évjáratok esetén is.
Sok ez egy ilyen motor esetében, vagy ez is olyan mint a merci 3L-es dízelje?
Mit kell egy ilyen motornál megnézni, aminek nagyon drága a javítása?

Előre is köszönöm a válaszokat!
A D-CAT-et mindenképpen kerüld el, nem véletlenül olcsóbbak a piacon kb. fél millával mint a hasonló korú D-4D-k. Van pár dolog ami érzékeny ezekben a gépekben, de jobbára mind tulaj függő.
Amit tönkre tud menni:
- kettős tömegű lendkerék (javítása kb. fél milla az új kuplungszettel). Tünet: tudomásom szerint leállításkor egy "nagy koppanással" áll le a motor.
- turbó (javítása, cseréje szintén százezres tétel). Leginkább a tempós használat utáni azonnali leállítással lehet tönkre tenni, illetve a nem megfelelő olaj használatával. Előbbit szerintem kevéssé, utóbbit talán le tudod ellenőrizni.
- fentieken kívül én azt hallottam szervizestől, hogy a magas bioetanol tartalom miatti lerakódások miatt az injektorok mennek tönkre. Ezek cseréje megint nem olcsó. Az én autóm előéletében 60000-ként kapott valami adalékot, az itteni szervizes szerint talán pont lerakódásgátlót.

Következtetésként: ha dízelt akarsz, akkor csak és kizárólag olyan autót vegyél meg, aminek az előéletét le tudod ellenőrizni. Nem baj a 200.000-es futás - ezeket nem anyukának veszik boltba járni - ha leinformálható az előélet.
(Nekem szerencsém volt kifogtam egyet 136000km-rel számlákkal leigazolt végig vezetett szervizkönyvvel. Tehát ilyen is van.) ;)
De még mindig érhet meglepetés. :ph34r:

szerk.: a 2.2 D-4D=150LE. :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.07 19:06:55 írta musspici »
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2009 Dátum: 2013.05.12 18:43:31 »
Most már így 14e km után mondhatom, hgy azért a D-CAT nagyon jó motorikusan. Borzalmasan meg tud indulni, és azért ez nem olyan mint a gyengébb D4D. Én legtöbbet autópályázom, a fogyasztása így sem megy 7 alá... Szerintem megéri azt hogy ennyire megy! Egyébként azért az fel**szott hogy a 3 hónapos autóban elkezdett nyikorogni a biztonsági övcsatt (ez minimum egy harakiri lenne ha nem Angliában gyártanák...) meg hátulról rossz úton jön valami kopogás, de azért majd kipakolok még minden rekeszt, hátha ott van valami... remélem! Amit motorikusan, menetteljesítményre tud ( ez mondjuk gyári TRD ültetőrugós, 18as kerék) azzal elégedett vagyok!