Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1375181 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1935 Dátum: 2013.02.28 23:27:32 »
Sziasztok! Múlt héten vettem egy Rav4-est D4D 2,2 2007 136Le-s motorral. A következő hibajelenséget vettem észre rajt: fogy a hűtővizem a kiegyenlítőtartályból. Voltam azóta Toyota márkaszervíben ott azt mondták figyeljem a fogyasztást de ők egyből azt mondták hogy szerintük hengerfejes.   Amúgy ezen kívül semmi baja, nem csörög, nem kerreg(lekopogom). Azt mondták hogy valószínüleg egy új blokkot kell venni(üresen). ?    Volt valakinek hasonló problémája ilyen dízel motorral? Lehetséges hogy ezen lehet hengerfejtömítést cserélni, az megoldaná? Ott azt mondták hogy ennek fém tömítése van ezért jóval kisebb idő után engedi át a hűtőfolyadékot. De a tömítés cseréjét még csak meg sem említették, csak annyit hogy várjuk ki a végét.  Annyiban megpróbáltak segíteni hogy lefénymásolták a szervízkönyvet és elküldik , megpróbálják hogy méltányosságból a gyár kicseréli-e az üres blokkot? Ezzel csak egy bibi van, hogy nem végig márkaszervízben szervizeltette az előző tulaj. Ha valaki tud valamit kérem segítsen!  Nyomáspróbával ki lehet deríteni hogy hol mehet el a víz? Ja amúgy csöpögés nem látható alatta, fehér füst nem jön a kipufból. Köszi ha tudtok valamit ez ügyben!
Csak azért írok ide mert Avensisben is van ilyen motor hátha volt már valakinek hasonló problémája.

Mit jelent a vízfogyás számszerűsítve?
A motoron érezni hogy beteg? Az is lehet hogy valahol kifele szivárog, és el is párolog a meleg blokkon.
Hűtőfoly. kiegyenlítőtartály tiszta? Az olajban nem jelentkezik a hűtőfolyadék?
Blokkcsere előtt azért nézz utána a dolgoknak, ez horror ár lehet!
Független szerviz? vagy itt biztosan tudnak ajánlani egy megbízható  szakit.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1936 Dátum: 2013.03.05 16:31:12 »
Authorised Denso Common Rail Injector Repair

Hol lehet ilyen találni a határhoz legközelebb, a csatornán innen, illetve mennyibe fáj egy felújítás?

http://www.feather-diesel.co.uk/contents09/news/news_detail.php?10
http://www.feather-diesel.co.uk/cms/uploads/ITS_Wing_Sharp_denso-sales_co_uk_20110128_095121.pdf

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1937 Dátum: 2013.03.06 11:21:12 »
Authorised Denso Common Rail Injector Repair

Hol lehet ilyen találni a határhoz legközelebb, a csatornán innen, illetve mennyibe fáj egy felújítás?

http://www.feather-diesel.co.uk/contents09/news/news_detail.php?10
http://www.feather-diesel.co.uk/cms/uploads/ITS_Wing_Sharp_denso-sales_co_uk_20110128_095121.pdf

Ez egy nagyon jó kérdés!
Számomra ebben az a jó hír, hogy ezek szerint létezik a Denso által is elfogadott injektor felújítási módszer. Én még úgy tudtam, hogy nincs ilyen, csak új/használt csere jöhet szóba.
Itt-ott látni "refurbished"/"reconditioned" megjelöléssel  injektorokat UK-ban, de abban vajon meg lehet-e bízni?
Egy szó, mint száz, ez a téma engem is érdekel! Remélem, szépen kibogozódik itt a fórumon.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1938 Dátum: 2013.03.07 12:13:00 »
Ez egy nagyon jó kérdés!
Számomra ebben az a jó hír, hogy ezek szerint létezik a Denso által is elfogadott injektor felújítási módszer. Én még úgy tudtam, hogy nincs ilyen, csak új/használt csere jöhet szóba.
Itt-ott látni "refurbished"/"reconditioned" megjelöléssel  injektorokat UK-ban, de abban vajon meg lehet-e bízni?
Egy szó, mint száz, ez a téma engem is érdekel! Remélem, szépen kibogozódik itt a fórumon.

23670-29035 gyári számú 2001-es D4D-be való injektor felújítása után után érdeklődtem.

Válasz a feather-diesel -töl:
Assuming the parts number is correct, this injector is only available as new at £349.51each


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1939 Dátum: 2013.03.07 12:35:40 »
Válasz a feather-diesel -töl:
Assuming the parts number is correct, this injector is only available as new at £349.51each

Ettől tartottam.
Köszi az infót.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1940 Dátum: 2013.03.07 12:39:29 »
Ettől tartottam.
Köszi az infót.

http://www.ebay.de/itm/New-Denso-Diesel-Injector-095000-0570-Toyota-Avensis-23670-29035-/290815698578?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b5f76692

itt 288€ / db
...ami szinten nem kevés.

ba'r a ginner.at -hoz képest me'g mindig bargain:

"Die Injektoren kosten pro Stück inkl. MWST € 450,00 und sind lagernd!

Bei Rückfragen stehen wir Ihnen jederzeit zur Verfügung."
 :eek:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1941 Dátum: 2013.03.07 12:53:34 »
http://www.ebay.de/itm/New-Denso-Diesel-Injector-095000-0570-Toyota-Avensis-23670-29035-/290815698578?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b5f76692

itt 288€ / db
...ami szinten nem kevés.

ba'r a ginner.at -hoz képest me'g mindig bargain:

"Die Injektoren kosten pro Stück inkl. MWST € 450,00 und sind lagernd!

Bei Rückfragen stehen wir Ihnen jederzeit zur Verfügung."
 :eek:

Jelenlegi 300 HUF/EUR mellett a 4 darab mindjárt meg is vehető 350e Ft körül.
Használtat injektorokat nagyjából fel ennyiért mérik itthon és külhonban is, de ott azért a rizikó is elég nagy, bár itt-ott beépítési garanciát azért vállalnak.

Egyébként te konkrét probléma miatt keresel injektort vagy csak előrelátó vagy?
Ha tényleg gond van velük, akkor érdekelnének a tünetek.

Köszi.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1942 Dátum: 2013.03.07 13:18:31 »
Jelenlegi 300 HUF/EUR mellett a 4 darab mindjárt meg is vehető 350e Ft körül.
Használtat injektorokat nagyjából fel ennyiért mérik itthon és külhonban is, de ott azért a rizikó is elég nagy, bár itt-ott beépítési garanciát azért vállalnak.

Egyébként te konkrét probléma miatt keresel injektort vagy csak előrelátó vagy?
Ha tényleg gond van velük, akkor érdekelnének a tünetek.

Köszi.

melegen 5-10 sec. önindítózás után indul be, úgy mintha csak 2-3 henger akarna indulni
Hideg motornál izzítás után, aka'r -10ben is: mint ha semmi baja nem lenne.
Hideg motornál brutális fogyasztás. Átlagban is felment legalább fe'l litert.
Padlógázon kormoz, kipufogógáz büdös, olyan mintha repceolajjal jarne'k pedig nem is.  Talán a tökéletlen e'ge'stől.


1. és a 3. hengernek a résolaj (befecskendezési kompenzáció/ vagy mi?!?! ) értéke 2,5 ! Szerviz szerint +/-0,5 a határérték.

használt injektor lehet hogy 20ezer km múlva ugyanígy kifekszik, az nekem fe'l év.
így újabb 250ezer km-ig ezzel kapcsolatban nyugodt lehetek. Bár majd úgyis elromlik más..... :wacko:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1943 Dátum: 2013.03.07 14:23:40 »
melegen 5-10 sec. önindítózás után indul be, úgy mintha csak 2-3 henger akarna indulni
Hideg motornál izzítás után, aka'r -10ben is: mint ha semmi baja nem lenne.
Hideg motornál brutális fogyasztás. Átlagban is felment legalább fe'l litert.
Padlógázon kormoz, kipufogógáz büdös, olyan mintha repceolajjal jarne'k pedig nem is.  Talán a tökéletlen e'ge'stől.


1. és a 3. hengernek a résolaj (befecskendezési kompenzáció/ vagy mi?!?! ) értéke 2,5 ! Szerviz szerint +/-0,5 a határérték.

használt injektor lehet hogy 20ezer km múlva ugyanígy kifekszik, az nekem fe'l év.
így újabb 250ezer km-ig ezzel kapcsolatban nyugodt lehetek. Bár majd úgyis elromlik más..... :wacko:

Köszönöm a részletes leírást!
Még az érdekelne, hogy mit lehet tudni a motor előéletérő, milyen feltételek mellett jutott el ide a dolog:
- futásteljesítmény
- milyen eloszlásban (város, országút, autópálya) és terheléssel volt használva
- hol használták (Magyarország, Németország, stb.), milyen üzemanyaggal

Remélem, nem érzed faggatásnak a dolgot, egyszerűen csak tudni szeretném, hogy én mire számíthatok.

Üdv:
BF

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1944 Dátum: 2013.03.07 14:51:58 »
Köszönöm a részletes leírást!
Még az érdekelne, hogy mit lehet tudni a motor előéletérő, milyen feltételek mellett jutott el ide a dolog:
- futásteljesítmény
- milyen eloszlásban (város, országút, autópálya) és terheléssel volt használva
- hol használták (Magyarország, Németország, stb.), milyen üzemanyaggal

Remélem, nem érzed faggatásnak a dolgot, egyszerűen csak tudni szeretném, hogy én mire számíthatok.

Üdv:
BF

garantált 87e km-rel vettem 2008 augusztus végén. Belga import. állítólag jég vert, szerintem inkább valami kromofágos busszuállós autó lehetett mert az ajtók is voltak fényezve a díszlécek alatt. Motorháztető "eredeti" after kromofag allapotaban :-D  Ba'rmiféle szerkezeti sérülés nélkül.

most 262ezer van benne, 80% országút, autópálya (50-50) ausztria'ban 120-130-al.  15% magyar országút, elenyésző városi használat.
E'sszel használva: nem vagyok magam ellensége, de ha előzni kell akkor előzni kell...

99%% AT ga'zolajjal. Szükség esete'n -hosszú szabadság, etc... - magyar prémium ga'zolajjal. 

eddig: 100 ezrenként vezérműszíj csapa'gyakkal , vízpumpával . 200k-nal összes fék kompletten. 240k körül lendkerék & komplett kuplung szett.


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1945 Dátum: 2013.03.07 15:32:39 »
garantált 87e km-rel vettem 2008 augusztus végén. Belga import. állítólag jég vert, szerintem inkább valami kromofágos busszuállós autó lehetett mert az ajtók is voltak fényezve a díszlécek alatt. Motorháztető "eredeti" after kromofag allapotaban :-D  Ba'rmiféle szerkezeti sérülés nélkül.

most 262ezer van benne, 80% országút, autópálya (50-50) ausztria'ban 120-130-al.  15% magyar országút, elenyésző városi használat.
E'sszel használva: nem vagyok magam ellensége, de ha előzni kell akkor előzni kell...

99%% AT ga'zolajjal. Szükség esete'n -hosszú szabadság, etc... - magyar prémium ga'zolajjal. 

eddig: 100 ezrenként vezérműszíj csapa'gyakkal , vízpumpával . 200k-nal összes fék kompletten. 240k körül lendkerék & komplett kuplung szett.

Hát, őszintén szólva reméltem, hogy azt mondod, hogy nem ismert futásteljesítmény, általában ukrán gázolaj, folyamatos padlógáz városban...
Így azért kicsit elszomorítóbb.
Másrészről, végre egy hiteles futáshoz köthető kórisme egy D-4D Avensis I-ről.
A fórumtársak nevében is köszönöm szépen.
Az alábbi már nem neked szól, csak úgy általában.

Lehet számolgatni:
Erre a futásteljesítményre vetíthető dízelköltségek:
- kettőstömegű lendkerék + kuplungszett csere: ~ 200.000 Ft (simán lehet alatta is)- --> 0.87 Ft/km
- 4 db injektor: ~350.000 Ft --> 1.35 Ft/km
- magasnyomású szivattyú hozamszabályozó szelepek: ~80.000 Ft --> 0.31 Ft/km
- a turbóra is számoljunk: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
- esetleg a komplett magasnyomású szivattyú: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km

Ez mindösszesen 4.53 Ft/km.
Számoljuk még bele, hogy a hasonló menetteljesítményű benzinesnél kb. 500.000 Ft-tal volt drágább az ÚJ ára, az annyi, mint ~2 Ft/km

Teljes felár 260.000 km-re vetítve 6.53 Ft/km.
Az jelenlegi áron számolva 1.5 l/100km fogyasztáskülönbség esetén térül meg.
A www.spritmonitor.de szerint a 1999-2002-ig gyártott D-4D motoros 110 LE-s Avensisek átlagfogyasztása 6,33 l/100km.
Ugyanitt a hasonló korosztályban az 1.8 VVT-i 129 Le-vel 7.88 l/100 km, bár itt kicsit jobban szóródnak az eredmények. Az 1.6 VVT-i, és 1.6 nem VVT-i-re is 7.8 l/100 km-re adódik az átlagfogyasztás.
A keresésbe csak azokat vettem bele, akik legalább 15.000 km-en keresztül vezették a fogyasztási adatokat.
(Az 129 Le-s 1.8 VVT-i-t azért merészeltem idevenni, mert normál használat közben (értsd: nem kiforgatva, taposva), hasonló a dinamikája a nyomatékosabb dízelhez képest.)
És itt most NEM arról van szó, hogy van, aki 6 l körül eljár az 1.8 VVT-i-vel, vagy akár a 2.0 D4-gyel, hanem ÁTLAGRÓL.

A dízel felárát csökkenti, hogy jó sokáig a használt piacon is lehet felárat érvényesíteni eladáskor, illetve a benzineseknél előforduló dolgok, mint pl. katalizátor problémák, olajfogyasztós blokkok (csere után nyilván nem), stb. Gondolom, a tapasztaltak tudnák sorolni.

Na, ezek után ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik a jobb választás.

Megjegyezném, hogy persze nem mindegy, hogy a fentebb a dízeleknél felsorolt hibákat melyik tulajdonosnak kell megfizetnie...
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 15:34:10 írta keeper83 »

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1946 Dátum: 2013.03.07 15:47:04 »
Hát, őszintén szólva reméltem, hogy azt mondod, hogy nem ismert futásteljesítmény, általában ukrán gázolaj, folyamatos padlógáz városban...
Így azért kicsit elszomorítóbb.
Másrészről, végre egy hiteles futáshoz köthető kórisme egy D-4D Avensis I-ről.
A fórumtársak nevében is köszönöm szépen.
Az alábbi már nem neked szól, csak úgy általában.

Lehet számolgatni:
Erre a futásteljesítményre vetíthető dízelköltségek:
- kettőstömegű lendkerék + kuplungszett csere: ~ 200.000 Ft (simán lehet alatta is)- --> 0.87 Ft/km
- 4 db injektor: ~350.000 Ft --> 1.35 Ft/km
- magasnyomású szivattyú hozamszabályozó szelepek: ~80.000 Ft --> 0.31 Ft/km
- a turbóra is számoljunk: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
- esetleg a komplett magasnyomású szivattyú: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km

Ez mindösszesen 4.53 Ft/km.
Számoljuk még bele, hogy a hasonló menetteljesítményű benzinesnél kb. 500.000 Ft-tal volt drágább az ÚJ ára, az annyi, mint ~2 Ft/km

Teljes felár 260.000 km-re vetítve 6.53 Ft/km.
Az jelenlegi áron számolva 1.5 l/100km fogyasztáskülönbség esetén térül meg.
A www.spritmonitor.de szerint a 1999-2002-ig gyártott D-4D motoros 110 LE-s Avensisek átlagfogyasztása 6,33 l/100km.
Ugyanitt a hasonló korosztályban az 1.8 VVT-i 129 Le-vel 7.88 l/100 km, bár itt kicsit jobban szóródnak az eredmények. Az 1.6 VVT-i, és 1.6 nem VVT-i-re is 7.8 l/100 km-re adódik az átlagfogyasztás.
A keresésbe csak azokat vettem bele, akik legalább 15.000 km-en keresztül vezették a fogyasztási adatokat.
(Az 129 Le-s 1.8 VVT-i-t azért merészeltem idevenni, mert normál használat közben (értsd: nem kiforgatva, taposva), hasonló a dinamikája a nyomatékosabb dízelhez képest.)
És itt most NEM arról van szó, hogy van, aki 6 l körül eljár az 1.8 VVT-i-vel, vagy akár a 2.0 D4-gyel, hanem ÁTLAGRÓL.

A dízel felárát csökkenti, hogy jó sokáig a használt piacon is lehet felárat érvényesíteni eladáskor, illetve a benzineseknél előforduló dolgok, mint pl. katalizátor problémák, olajfogyasztós blokkok (csere után nyilván nem), stb. Gondolom, a tapasztaltak tudnák sorolni.

Na, ezek után ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik a jobb választás.

Megjegyezném, hogy persze nem mindegy, hogy a fentebb a dízeleknél felsorolt hibákat melyik tulajdonosnak kell megfizetnie...

Ez a 3 nekem ?me'g?  nem volt:
- magasnyomású szivattyú hozamszabályozó szelepek: ~80.000 Ft --> 0.31 Ft/km
- a turbóra is számoljunk: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
- esetleg a komplett magasnyomású szivattyú: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km

SCV párszor leragadt már télen. Kicsit megkopogtattam mindegyiket, egyből elindult, pedig a márkaszervizben ma'r cserélni akarta'k. azóta kap 2-3dl 2T olajat tankolásonként. TC-3W a legjobb neki.

Az autóvasárlás meg nyilván nem tisztán matematikai alapon eldöntött financiális kérdés, mert akkor minden alfás, subarus, BMW-s, Audi-s, .....,  Dacia Logannal járna!  :whistling:





'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1947 Dátum: 2013.03.07 15:56:59 »
A nagynyomású szivattyú hozamszabályozó szelepjei az SVC szelep(ek).
A többit azért írtam bele, mert jellemzően azért elő-elő forduló hibák. A turbót nem odafigyelve könnyű tönkretenni, de a nagynyomású szivattyú is hibaforrás, bár az kevésbé jellemző, mint a rajta található SVC szelepek hibája.

Én igazából nem is akartam eldönteni a kérdést és egyébként is az almát hasonlítottam a körtéhez.

Mondom még egyszer:
Nem is igazából neked szólt a számolgatás, csak úgy általában.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1948 Dátum: 2013.03.07 16:13:17 »
Na, ezek után ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik a jobb választás.
Hát, ezt a hosszú véleményt olyan jól leírtad, hogy igazából nem nagyon van olyan dolog, amit kihagytál  a felsorolásból, hacsak nem a magasabb biztosítási díjat a dízelre (bár ez tulajtól is függ, hogy hol lakik, mennyit megy, hány éves, stb...)...

Én inkább onnan közelítem meg a költségversenyt, hogy mennyi ideig/km-en keresztül van az adott tulajdonosnál az autó?
Protko egy nagyon hitelesnek tűnő tulajdonos a leírtak alapján és elég hosszú idő óta hajtja az autót, így a költségei a javításokkal együtt eléggé kiegyenlítettnek, de legalábbis csak minimális különbségűnek mondanám egy 1,8-as benzineshez képest.

Esetemben úgy néz ki a dolgo, hogy kb 70.000km-re/5-6 év tervezek az 1,8 vvti-vel.
Eddig anyagárban ráköltöttem a szervizekre 50.000-et. Ha dízelt vettem volna, kockázatot vállalok minden általad felsorolt nagyköltségű dízel komponenssel, amit a benzines nem tartalmaz, de a benzines esetleges motorgenerálját egyenként is elérő, vagy meghaladó javítási költség igénnyel.
Tehát, kimondhatom - talán -, hogy a kockázatokat figyelembe véve, kisebb esélye lesz nálam a nem tervezett meghibásodásnak, mint egy dízel autó esetében. A kéttömegű lendkerék valószínű, hogy előjött volna, mert ennek a típusnak ez a rákfenéje. Ha semmi gondja nem jön nálam elő, akkor kevesebbe kerül a dízel üzemeltetése, csak használt autó esetén kutya meg nem mondja, hogy a dízelben vajon mi fog tönkre menni.

Én úgy gondolom, hogy a két motor között az döntsön, hogy az adott személy mennyi km és éven keretül és milyen használati módra akarja megvenni.
A többi szubjektív dolog...  :flowers:

Én úgy gondolom, hogy nekem a benzines a jó megoldás, de majd kiderül pár év múlva
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1949 Dátum: 2013.03.07 16:28:52 »
A nagynyomású szivattyú hozamszabályozó szelepjei az SVC szelep(ek).
A többit azért írtam bele, mert jellemzően azért elő-elő forduló hibák. A turbót nem odafigyelve könnyű tönkretenni, de a nagynyomású szivattyú is hibaforrás, bár az kevésbé jellemző, mint a rajta található SVC szelepek hibája.

Én igazából nem is akartam eldönteni a kérdést és egyébként is az almát hasonlítottam a körtéhez.

Mondom még egyszer:
Nem is igazából neked szólt a számolgatás, csak úgy általában.

 :surrender:

suction control valve = tehät SCV!
Nem SVC, nem "SCV szelep". 

 :surrender:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80