Én ezt használom, télen nyáron, kereskedelmi forgalomban nehéz megtalálni.
Gödöllői egyetem állásfoglalása:
A DFT 1500 gázolajadalék (mai neve XPA Diesel Power) 1993-ban került Magyarországra. Műszaki leírását tanulmányozva megállapítottuk, hogy az anyag gyakorlati alkalmazása számos előnyt jelent a felhasználónak.
Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a koromkibocsátást, megakadályozza a koksz és keménykoksz képződését az égőtérben, meggátolja a tárolás során keletkező problémákat, csökkenti a dermedéspontot, tökéletesíti az égést. A felsorolt előnyök csökkentik az üzemeltetési és üzemfenntartási költségeket.
Egyesült Államokban tett látogatásunk során személyesen meggyőződtünk arról, hogy számos amerikai vállalat (iskolabusz társaságok, reptéri kiszolgáló járművek, útfenntartó cégek stb.) eredményesen használják az adalékot.
Ezzel az adalékkal kezelik az amerikai „Védelmi Célokat Szolgáló” - (DMS Reg 1): DO-C9E bizonylatszámon - üzemanyagot. Használja a Parti Őrség és számos hajózási társaság is. Több neves szakember is megállapította, hogy az adalék környezetbarát, energiatakarékos és az alkatrészek élettartamát növelő anyag.
Magyarországi bevezetés után számos pozitív felhasználási tapasztalat birtokába jutottunk. Ezek a szakvélemények segítették az adalék eladását a piacon. A szakvélemények természetesen publikusak.
Az értékesítés során viszont felmerült az igény egy teljesen független, szinte laborszintű vizsgálatra. Ezt a vizsgálatot a gödöllői Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Jármű- és Hőtechnikai Tanszékén végezték el.
Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a vizsgálat eredménye mindentől független, minden ***ázalékot kizáró legyen.
Természetesen egy korszerű, direkt-befecskendezésű, turbódiesel motort választottunk, ami újszerű állapotban (1000 üz. óra) volt és egy jó minőségű, a kereskedelmi forgalomban kapható gázolajjal üzemeltettük.
Előzetes megbeszélést folytattunk több hozzáértő mérnökkel, illetve közgazdásszal a várható vizsgálati eredményekről, természetesen figyelembe véve azt, hogy egy korszerű motorral és egy jó minőségű gázolaj DFT-vel történő adagolásával folytattuk le a kísérletet.
Meghatároztuk azt, hogy mikor nevezhető sikeresnek a kísérlet. Amikor a kísérletnek vége lett és az eredményt tanulmányoztuk, megállapítottuk azt, hogy a DFT 1500 gázolajadalék használata során jelentős üzemanyag-megtakarítás, teljesítménynövekedés, és koromkibocsátás csökkenése érhető el. Különösen fontos ez, ha figyelembe vesszük a magyar gépjárműpark általános állapotát.
Az anyag, rendszerbe állítva történő használata természetesen nem egyszerű feladat. Ezt a témát, mint egy költségcsökkentő és környezetkímélő feladatot kell kezelni. Ennek a témának felelős vezetőt kell kijelölni, aki az üzemanyag útját le tudja követni a tartálytól a kipufogócső végéig.
Ha megtörtént, akkor sokat tettünk azért, hogy a környezetünk ne károsodjon és a gyermekeink tiszta levegőn nőjenek fel.
Kiegészítés letölthető!!!
[a csatolmányt egy admin törölte]