Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1395721 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1530 Dátum: 2012.02.11 00:04:24 »
sajnos csak csillag garázs van neki........ talán holnap eltudok vele jutni a hibát kiolvastatni
csak azt nem értem, hogy  indulás után kb 5km ig jo volt..... onnan még mentem 1 kmert, hátha megjavul
majd ugy döntöttem hazajövök, nehogy még meszebb áljon meg velem

hazáig rángatott  :ph34r:
pipa vagyok nagyon, corolla meg be se indult :no:

Hát ezek nem túl jó hírek.  :no:
Talán a szűrőből kiitta a gázolajat, előtte meg lehet le van dermedve.
Ha pesti vagy (ujpest körül) akkor tudok segíteni a kiolvasásban.
Úgy látszik ez a tél nem a toyóknak kedvez  [rohog]
T180

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1531 Dátum: 2012.02.11 00:08:47 »
alföldi legény vagyok....... van ismerös szerelö, csak oda is el kell jutni :whistling:
nem emlékszem  hogy huzamosabb ideig ilyen hidegek lettek volna......... rav4 nek ez az elsö tele nálunk, eddig nagyon megvagyunk elégedve vele

corollának meg 5dik tele, eddig okés volt........ de most ez is feladta :ph34r:
kiváncsi leszek a szivo dieselekre reggel, azok mit reagálnak ........ Hiace kerek 1 hete nem volt beinditva
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1532 Dátum: 2012.02.11 06:44:06 »
megadta magát a RAV4, azért irok ide  mert ugyanaz a motor mint az avekban
2.0 d4d.......
napi használatban van, pöc röf indult, egyenletes járás......... viszont most este 1500 as fordulatnál elkezdett szaggatni,  majd lassulni az auto
ha talpalni probáltam akkor sem ment 2ezer fölé, odáig is szaggatva........ mintha darabos lenne a gázolaj

hibalámpa is kigyuladt , hirtelen arra tudok gondolni hogy megdermedt a gázolaj
-21 fok van kint :eek:

Nekem ugyanezt csinálta múlt hét vége fele, de akkor "csak" -14 volt.
Befagyott a szűrőben összegyűlt víz, nem kap elég gazolajat a motor.
Nálam gázolajszűrő csere volt a megoldás.  (Meg valami prémium diesel amíg a hideg vissza nem költözik Szibériába!!!)

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1533 Dátum: 2012.02.11 08:45:04 »
alföldi legény vagyok....... van ismerös szerelö, csak oda is el kell jutni :whistling:
nem emlékszem  hogy huzamosabb ideig ilyen hidegek lettek volna......... rav4 nek ez az elsö tele nálunk, eddig nagyon megvagyunk elégedve vele

corollának meg 5dik tele, eddig okés volt........ de most ez is feladta :ph34r:
kiváncsi leszek a szivo dieselekre reggel, azok mit reagálnak ........ Hiace kerek 1 hete nem volt beinditva

-21!  :eek: Ez szép szám!
Itt (észak Skócia...Skót felföld) kora reggel azaz fél nyolckor külső hőmérséklet +3,7 fok. Dél körül lesz majd +7 fok körül. Tél víz idején ott, ahol most félméteres hónak és -15 foknak kellene lenni. Fura ez az időjárás!
Gázolajszűrő csere biztosan segíteni fog és ajánlatos ilyen cudar hideg időjárási körülmények miatt normális kúton normális gázolajat tankolni.
Ilyen és ehhez hasonló, szélsőséges időjárási körülmények között derül ki igazán, hogy melyik olaj cég, milyen minőségű anyagot árul. Hol érdemes tankolni és hol nem.


gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1534 Dátum: 2012.02.11 09:17:55 »
Nekem is volt, szerencsére csak minimális gondom. Amikor tartósak lettek a -10 alatti fokok, érdekes hang jött a motortér felől 1400-1600 környékén motorféknél. Engem teljesen arra emlékeztetett, amikor vhol kifúj a kipufogórendszer. Aztán elmentem a Toyotához, ott mondta a műhelyfőnök, hogy szerinte a légszűrőházba becsatlakozó cső adja a hangot és oda is csavarozta. Most a tesztfázisban vagyunk, ha most sem hallom viszont, akkor az volt. Ennek típushibának kell lennie ebben a hidegben, különben nem vágta volna rá. Tapasztalt valaki hasonlót?
'08 RX400h
'09 Prius 3

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1535 Dátum: 2012.02.11 09:36:01 »
Ismerősöm autószerelő műhelyében a hátsó rész ki van jelölve a bevontatott dízelautók melegedőjének.
2-4 órát pihennek a melegbe és minden ok.
Minőségi üzemanyag, +dermedésgátló és mindenki happy :clap: :clap:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1536 Dátum: 2012.02.11 09:52:51 »
oktoberben kapott uj gyári gázolajszüröt, most dobjam ki?

dermedésgátloból milyet ajánlotok?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1537 Dátum: 2012.02.11 10:09:03 »
Nekem is volt, szerencsére csak minimális gondom. Amikor tartósak lettek a -10 alatti fokok, érdekes hang jött a motortér felől 1400-1600 környékén motorféknél. Engem teljesen arra emlékeztetett, amikor vhol kifúj a kipufogórendszer. Aztán elmentem a Toyotához, ott mondta a műhelyfőnök, hogy szerinte a légszűrőházba becsatlakozó cső adja a hangot és oda is csavarozta. Most a tesztfázisban vagyunk, ha most sem hallom viszont, akkor az volt. Ennek típushibának kell lennie ebben a hidegben, különben nem vágta volna rá. Tapasztalt valaki hasonlót?

Hát ez roppant érdekes és nagyon örülök, hogy ezt megírtad, ugyanis a különböző problémák mellett ezzel is küzdök/küzdöttem, de nem akartam magam hülyének nézetni ez a mély, 1600-1800 fordulatnál előjövő kipufogó hang miatt, mert ugyis azt mondtátok volna, hogy vegyem hangosabbra a rádiót  [rohog]
Amióta ez a hideg van (most hogy jobban belegondolok) , azóta hallom én is. Tegnap ráálltam egy szerelőaknára és átnéztük tüzetesen a rendszert elejétől a végéig. Az enyhény rozsdás rendszeren sehol nem fújt ki semmilyen fordulatszámon, korom nyomok sem voltak sehol, még az a hálós illesztésnél sem.
Szóval nem tudom én sem mi adja ezt a hangot (talán a DPF regen miatt, vagy csak a hideg), de ha megtudsz valamit, légyszi-légyszi írd meg, mert nagyon érdekel.
T180

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1538 Dátum: 2012.02.11 10:15:52 »
Én ezt használom,  télen nyáron, kereskedelmi forgalomban nehéz megtalálni.

Gödöllői egyetem állásfoglalása: 


A DFT 1500 gázolajadalék  (mai neve XPA Diesel Power)  1993-ban került Magyarországra. Műszaki leírását tanulmányozva megállapítottuk, hogy az anyag gyakorlati alkalmazása számos előnyt jelent a felhasználónak.
Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a koromkibocsátást, megakadályozza a koksz és keménykoksz képződését az égőtérben, meggátolja a tárolás során keletkező problémákat, csökkenti a dermedéspontot, tökéletesíti az égést. A felsorolt előnyök csökkentik az üzemeltetési és üzemfenntartási költségeket.
Egyesült Államokban tett látogatásunk során személyesen meggyőződtünk arról, hogy számos amerikai vállalat (iskolabusz társaságok, reptéri kiszolgáló járművek, útfenntartó cégek stb.) eredményesen használják az adalékot.
Ezzel az adalékkal kezelik az amerikai „Védelmi Célokat Szolgáló” - (DMS Reg 1): DO-C9E bizonylatszámon - üzemanyagot. Használja a Parti Őrség és számos hajózási társaság is. Több neves szakember is megállapította, hogy az adalék környezetbarát, energiatakarékos és az alkatrészek élettartamát növelő anyag.

Magyarországi bevezetés után számos pozitív felhasználási tapasztalat birtokába jutottunk. Ezek a szakvélemények segítették az adalék eladását a piacon. A szakvélemények természetesen publikusak.
Az értékesítés során viszont felmerült az igény egy teljesen független, szinte laborszintű vizsgálatra. Ezt a vizsgálatot a gödöllői Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Jármű- és Hőtechnikai Tanszékén végezték el.
Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a vizsgálat eredménye mindentől független, minden ***ázalékot kizáró legyen.
Természetesen egy korszerű, direkt-befecskendezésű, turbódiesel motort választottunk, ami újszerű állapotban (1000 üz. óra) volt és egy jó minőségű, a kereskedelmi forgalomban kapható gázolajjal üzemeltettük.
Előzetes megbeszélést folytattunk több hozzáértő mérnökkel, illetve közgazdásszal a várható vizsgálati eredményekről, természetesen figyelembe véve azt, hogy egy korszerű motorral és egy jó minőségű gázolaj DFT-vel történő adagolásával folytattuk le a kísérletet.
Meghatároztuk azt, hogy mikor nevezhető sikeresnek a kísérlet. Amikor a kísérletnek vége lett és az eredményt tanulmányoztuk, megállapítottuk azt, hogy a DFT 1500 gázolajadalék használata során jelentős üzemanyag-megtakarítás, teljesítménynövekedés, és koromkibocsátás csökkenése érhető el. Különösen fontos ez, ha figyelembe vesszük a magyar gépjárműpark általános állapotát.
Az anyag, rendszerbe állítva történő használata természetesen nem egyszerű feladat. Ezt a témát, mint egy költségcsökkentő és környezetkímélő feladatot kell kezelni. Ennek a témának felelős vezetőt kell kijelölni, aki az üzemanyag útját le tudja követni a tartálytól a kipufogócső végéig.

Ha megtörtént, akkor sokat tettünk azért, hogy a környezetünk ne károsodjon és a gyermekeink tiszta levegőn nőjenek fel.


Kiegészítés letölthető!!!



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.11 10:23:29 írta Egükém »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1539 Dátum: 2012.02.11 10:18:51 »
köszi a válaszokat!

beszéltem Ludival (tmax)
azt mondta napi 5 autot visznek be hozzájuk , miota ilyen hideg van........... mind ilyen tünetekkel rendelkezik
most átviszem haver garázsába, azt rakunk a tüzre :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1540 Dátum: 2012.02.11 10:21:04 »
oktoberben kapott uj gyári gázolajszüröt, most dobjam ki?

dermedésgátloból milyet ajánlotok?
Nekem csinált ilyet annó off VW Jetta.Elkínlódtunk az első benzinkútig,ott töltött rá a kutas egy kis benzint,onnantól gond nélkül hasított a gép.Tapasztalt kutasok tudják milyen arányban lehet keverni.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1541 Dátum: 2012.02.11 12:22:43 »
Hát ez roppant érdekes és nagyon örülök, hogy ezt megírtad, ugyanis a különböző problémák mellett ezzel is küzdök/küzdöttem, de nem akartam magam hülyének nézetni ez a mély, 1600-1800 fordulatnál előjövő kipufogó hang miatt, mert ugyis azt mondtátok volna, hogy vegyem hangosabbra a rádiót  [rohog]
Amióta ez a hideg van (most hogy jobban belegondolok) , azóta hallom én is. Tegnap ráálltam egy szerelőaknára és átnéztük tüzetesen a rendszert elejétől a végéig. Az enyhény rozsdás rendszeren sehol nem fújt ki semmilyen fordulatszámon, korom nyomok sem voltak sehol, még az a hálós illesztésnél sem.
Szóval nem tudom én sem mi adja ezt a hangot (talán a DPF regen miatt, vagy csak a hideg), de ha megtudsz valamit, légyszi-légyszi írd meg, mert nagyon érdekel.
Elvileg az a cső(ha szembe állsz jobbról jön bele) és a légszűrőház csatlakozása adja a hangot. Ő nemes egyszerűséggel belehajtott egy csavart, ami összefogja a kettőt. Azóta nem hallottam én se, de ma még teszek 1 próbát.
'08 RX400h
'09 Prius 3

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1542 Dátum: 2012.02.11 12:34:13 »
na rav4 havernél fütött garázsban........ corollának a motorterébe meg raktam egy elektromos füthetö párnát :D

LIQUI MOLY Diesel dermedésgátló tudtam szerezni, délutánra itt lesz...
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1543 Dátum: 2012.02.11 12:56:55 »
Elvileg az a cső(ha szembe állsz jobbról jön bele) és a légszűrőház csatlakozása adja a hangot. Ő nemes egyszerűséggel belehajtott egy csavart, ami összefogja a kettőt. Azóta nem hallottam én se, de ma még teszek 1 próbát.

Köszi a gyors választ, de nem tudom behatárolni azt a csövet. Mellékeltem egy képet róla, bejelölnéd légyszi azt a csövet?!

[a csatolmányt egy admin törölte]
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1544 Dátum: 2012.02.11 13:05:11 »
na rav4 havernél fütött garázsban........ corollának a motorterébe meg raktam egy elektromos füthetö párnát :D

LIQUI MOLY Diesel dermedésgátló tudtam szerezni, délutánra itt lesz...

" fűthető párna a motortérbe "  :lol: azon fog aludni a kislány  [rohog] ilyen kényeztetés mellett még dorombolni is fog  [rohog]
Amúgy praktikus ideiglenes megoldás, csak nehogy a lemerült akksi miatt ne induljon majd be :D
Én egy elektromos olajkályhával fűtöm neki a garázst a motortérnél  ;)
T180