Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1423244 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1485 Dátum: 2012.02.08 10:09:38 »
http://de.wikipedia.org/wiki/D-CAT
Nachteile [Bearbeiten]

Obwohl das System als sehr zuverlässig gilt, kann es passieren, dass ein Defekt auftritt und dieser wegen des komplizierten Aufbaus schwer zu lokalisieren ist. Ein weiterer Nachteil ist der höhere Kraftstoffverbrauch (0,2 bis 0,45 Liter pro 100 km).

Wie beim Langstreckentest (2006) von der Zeitschrift Autobild zu lesen ist, hat der komplizierte Toyota D-CAT nicht selten den unangenehmen Effekt, dass weiße oder blaue Rauchschwaden aus dem Auspuff quellen, so dass andere Verkehrsteilnehmer einen Fahrzeugbrand vermuten. Dieser Effekt tritt deswegen auf, da der DPNR-Kat ein Speicherkatalysator ist und die Rauchschwaden bei seiner Reinigung auftreten. Bei neueren D-Cat Modellen (etwa ab 2007) wurde das System überarbeitet, so dass dieser Effekt nicht mehr auftreten soll. Tritt dennoch bei D-CAT Modellen Weißrauchbildung auf, sei es bei Modellen vor 2007 oder nach 2007, kann der Mangel durch den jeweiligen Toyota Vertragshändler durch Aktualisierng der Programme und Steuerungsparameter des Motorsteuergeräts behoben werden.

Ezek szerint az ECU update a megoldás a fehér füst problémára!  :clap:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1486 Dátum: 2012.02.08 17:50:05 »
Na ma nekiestem a motornak és kiszedtem az 5. injektort. Teljesen tiszta, alapállapotban nem enged át gázolajat. Kötöttem rá 12v-ot, szépen behúz, gázolaj spriccel, tehát jónak látszik. Kötöttem rá párhuzamosan egy ledet, hogy lássam mikor dolgozik menet közben.
Na elég érdekes amit mutat. Álló helyzetben alapjáraton néha néha kap egy-egy impulzust. Elindulás után, hideg motorral még mindig csak egy-egy impulzus, egyenlőre nem füstöl akármilyen fordulaton is van. Hőfokmérő negyeden, menet közben, egyre több gyors impulzust kap és elkezd füstölni mint állat. Menet közben szinte állandóan kapja az impulzusokat kb 10-20-at másodpercenként. Autópálya 110, motor teljesen meleg, füst nincs, impulzusok vannak bőven, nem igazán akarja abbahagyni, csak motorféknél. Kb 25 perc autópályázás után lejön, impulzusok sürüsége nem csökken. Araszolás, kis-gáz, nagy-gáz, újból füstöl.
EGR szelepet és alatta a beömlőt kipucolcam, ha már ott vagyok, volt benne korom rendesen (5000 km-el ezelött lett takarítva).
Voltam Mr T-nél is, de sajna már mentek haza és nem igazán tudtak velem foglalkozni. Kezembe nyomott a srác egy papírt amin az volt , hogy a fehér füstölés teljesen normális jelenség városi forgalomban 10-20 másodpercig. Na nekem mióta hideg van állandó. Holnap visszamegyek egy hosszabb beszélgetésre.
Szerintetek az 5. injektornak igy kell mennie?
Van itt köztetek olyan ember aki toyota szervízben dolgozik?
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1487 Dátum: 2012.02.08 18:21:07 »
Hmm... Jó ötlet ez a LED-es dolog!
Ha már így belemerültél nézd meg a következőt:
Melegítsd be üzemmelegre, aztán állítsd le. Nyomáskülönbség szenzorrol mindkét csövet kösd le, majd indítsd be. Figyeld meg van-e rajtuk kipufogógáz pulzáció, és ha igen, melyiken. Vigyázz, meg ne égesd magad.
Aztán majd írd meg az eredményt.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1488 Dátum: 2012.02.08 18:57:16 »
Hmm... Jó ötlet ez a LED-es dolog!
Ha már így belemerültél nézd meg a következőt:
Melegítsd be üzemmelegre, aztán állítsd le. Nyomáskülönbség szenzorrol mindkét csövet kösd le, majd indítsd be. Figyeld meg van-e rajtuk kipufogógáz pulzáció, és ha igen, melyiken. Vigyázz, meg ne égesd magad.
Aztán majd írd meg az eredményt.

Jajj, lassabban, én csak egy elektroműszerész vagyok, hobbiból meg érdeklődésből nyúlok csak hozzá, viszont manual-ok nem nagyon vannak nekem, csak egy pár, amit le tudtam tölteni. Igy nem tudom sajna hol is van az a nyomáskülömbség szenzor, meg hogy mi az a pulzáció.  :eek: :?:
De ha elmondod részletesen hol találom, akkor megpróbálkozhatok vele.
Köszi.
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1489 Dátum: 2012.02.08 19:14:51 »
Nah, utánaolvastam, mostmár tudom mi is az a kipufogó nyomáskülönbség szenzor. Valszeg 2 cső és némi csati megy rá. Gondolom azt szeretnéd hogy nézzem meg, mostmár csak meg kell találnom  :lol:
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1490 Dátum: 2012.02.08 20:13:59 »
 :clap: meg is találtam  :clap:
T180

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1491 Dátum: 2012.02.08 20:32:19 »
Feri,király vagy! :clap:Most már egyre inkább foglalkoztat,hogy miért csak hidegben van ez a jelenség :nono:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1492 Dátum: 2012.02.08 20:35:22 »
:clap: meg is találtam  :clap:

4X4cm négyzet, 1csavar fogja fel, 1sárga és 1piros gumicső megy rá,
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.08 20:37:04 írta Egükém »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1493 Dátum: 2012.02.08 20:38:11 »
4X4cm négyzet, 1csavar fogja fel, 1kék és 1zöld gumicső megy rá,

És fontos, hogy mielött leveszed jelöld meg melyik hol volt, nehogy úgy járj mint én Egüke autójával, mert azon véletlenül felcseréltem asszem...  ;) Tényleg, azóta hogy vissza lettek cserélve a csövek meg ki lett pucolva az EGR rendben van a Lexi?
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1494 Dátum: 2012.02.08 20:43:48 »
És fontos, hogy mielött leveszed jelöld meg melyik hol volt, nehogy úgy járj mint én Egüke autójával, mert azon véletlenül felcseréltem asszem...  ;) Tényleg, azóta hogy vissza lettek cserélve a csövek meg ki lett pucolva az EGR rendben van a Lexi?
Ok, köszi mindenkitől a bíztatást :D
Holnap megnézem amit mondtál. Ha megvannak az eredmények, akkor Te ki tudsz belőle találni valamit?
Amugy a csövek végén kipufogó gáznak kell kijönnie? Nem forró az?  :hmmmm:
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1495 Dátum: 2012.02.08 20:58:19 »
Ok, köszi mindenkitől a bíztatást :D
Holnap megnézem amit mondtál. Ha megvannak az eredmények, akkor Te ki tudsz belőle találni valamit?
Amugy a csövek végén kipufogó gáznak kell kijönnie? Nem forró az?  :hmmmm:
Szerinted miért mondtam, hogy vigyázz, meg ne égesd magad!?

Nem biztos hogy bármit is ki tudok belőle találni, csak próbálok...
Xanyi

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1496 Dátum: 2012.02.08 21:01:18 »
:clap: meg is találtam  :clap:

Ez a Rav4 szenzora:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?s=2074b3d3019d7be6ac150b757e0ef5e2&app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=6558
Valami ilyen lehet a Tied is.
Ez lett volna a másik elképzelésem. Mind kettő csőnek elméletileg átjárhatónak és tisztának kell lenni. 
A hiba kódoddal (P1386) kapcsolatosan annyit sikerült megtudni, hogy egy angol Toyota fórumra beíró srácnak is előjött ez a kód + ehhez párosult egy 2-3 ezres fordulatszám tartományban állandó fehér füst. Mr. T-nél több ízben is járt, de érdemben nem tudtak rajta segíteni. Nem tudnak rájönni mitől van. Most egy "Forte  diesel additive" nevű adalékot tesz a gázolajba, így nem füstöl per pillanat.
"Protko-nak" ... köszi a tippet. Meg fogom kérdezni most mikor viszem olajcserére, hogy van e erre a frissítésre lehetőség. Ha van, természetesen kérni fogom.
Hajrá Fei!!  ::)

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1497 Dátum: 2012.02.08 21:08:17 »
Nekem is most, hogy végiggondolom, csak télen rémlik a füstölés, de nekem közben volt ECU frissítés, ami sztem nem oldja meg a dolgot. Azt hiszem az én szerencsém, hogy sokat autópályázok és ott nem felejtem el, hogy mennyi is a nyomatéka.
Nekem szerencsére nem gyakori a dolog. Kopp-kopp
'08 RX400h
'09 Prius 3

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1498 Dátum: 2012.02.09 14:29:55 »
Ebben a -10 körüli időben nekem is egyre többször jön elő ez a fehér-kék füstölés dolog, ma is láttam a visszapillantóból, aztán figyeltem és eltűnt....Már rég voltam autópályán, de ha végre kiszabadulok a városból, biztosan nyomok neki egy kövéret.

A minap voltam toyotánál műszakiztatni a szekeret és említettem ezt a füstölés dolgot, ahol azt mondták, hogy ha időszakosan csinálja, akkor rendben van, ne törődjek vele. Azt is mondta még  a szervízvezető, mikor kérdezgettem a D-Cat-ről, hogy az a titka, hogy ezeknek "nyomni kell" és általában azokkal van inkább gond, melyeket kímélnek és alacsony fogyasztásra mennek vele. Mutatott egy kint álló több, mint 200ezres céges avensist, amire mondta, hogy ennek tolják állandóan, igaz rendszeresen szervízelve van, de nincs is vele semmi baj. Sok magánautó meg, melyeknek nem lépnek oda, többször van a szervízben, mint kellene.


toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1499 Dátum: 2012.02.09 14:37:49 »
Hmm... Jó ötlet ez a LED-es dolog!
Ha már így belemerültél nézd meg a következőt:
Melegítsd be üzemmelegre, aztán állítsd le. Nyomáskülönbség szenzorrol mindkét csövet kösd le, majd indítsd be. Figyeld meg van-e rajtuk kipufogógáz pulzáció, és ha igen, melyiken. Vigyázz, meg ne égesd magad.
Aztán majd írd meg az eredményt.

Na már annyira bosszant ez a füstölés, hogy már meg is van az eredmény.  :lol:
Leszedtem a szenzort a helyéről a könnyebb szerelhetőség miatt. Lehúztam a csöveket, természetesen megjegyeztem melyiket honnan  :tt2:
Beindítottam az üzemmeleg motort és csak az egyik, a felém közelebb levő (a szenzor elejére, a felirat felöli, szemben velem levö cső) csőböl éreztem gyenge pulzálást, nyomást. Ennél a csőnél, ha felpörgettem a motort, akkor erőteljesebben jött a kipufogógáz.
A hátsó csőből szinte semmi nem jött, vagy valami nagyon-nagyon minimális.
Az első cső (füstölő) a DPF felső részére csatlakozik, a hátsó cső (nem füstölő) a DPF aljára megy.
Mellékeltem egy képet is a leszerelt szenzorról.
Remélem ez segít neked/nekem valamennyit, irj ha ebből ki tudsz valamit bogózni. Nagyon várom  ;)

[a csatolmányt egy admin törölte]
T180