Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1435782 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1605 Dátum: 2012.02.17 20:15:41 »
Idézet
Akkor szaladok frissítetni, hátha segít a problémámon.
Szerintem a Te autódnak több kell mint szoftverfrissítés.

Idézet
Nem,egyáltalán nem új autót akarok,csak mondjuk cseréljék ki a mind a vezetőre,mind az egyéb közlekedőre életveszélyesen bemattult foncsort például!Nem pénzért.
Vagy mondjuk talán ne legyen pofájuk egy szoftverfrissítésért(amit a füstölés miatt javasolnak) 10.000+Áfá-t elkérni.Nálam ez a méltányosság!!!!
Akkor nem értjük egymást... Rengeteg sokkal veszélyesebb hibát fel lehetne sorolni más márkánál mint a gyenge fényszórót, mégis csak a garancia ideje alatt javítják ingyen. Ehhez képest csak itt a fórumon egy rakás embernek cseréltek már gariidőn túl fényszórókat, vagy bármilyen más hibát is méltányosságba javítottak. Akkor mi a gond? Amit Te el szeretnél érni, az már van és működik. Ha mégsem, annak biztosan megvan az oka, pl. hogy nem márkaszervízben szervízelt az autó vagy valami. De ha nincs is, akkor sem értem a felháborodást, elvégre van garancia, utána már minden csak plussz.
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1606 Dátum: 2012.02.17 20:37:54 »
Ebben nem fogunk egyet érteni...  :wacko:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1607 Dátum: 2012.02.17 20:58:48 »
Oké, de az autó városi - akár rendszeres - használata bőven fedi a "rendeltetésszerű használat" fogalmát, ezt azért ne feledjük el. Miért kéne nekem külön városi autót vennem? Ebben egyetértek a kollégával, egy autót a 21. században nehogy már ne úgy csináljanak meg, hogy arra azt lehessen mondani: "nem ideális vele városban közlekedni".

Igazad van, de a lényegen elsiklottál:

"Ha én úgy gondolom,hogy naponta 1-esben akarok menni vele 50 km-t,akkor mi van?? Nem tehetem meg?? Dehogynem!!"

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1608 Dátum: 2012.02.17 21:28:13 »
Ebben nem fogunk egyet érteni...  :wacko:

Komolyan az lenne az elvárás, hogy kapjon minden Ave tulajdonos egy levelet, hogy: "2003 óta a következő típushibákra derült fény az Ön autójánál... Fáradjon be márkaszervízünkbe, és mindet ingyen kijavítjuk"?
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1609 Dátum: 2012.02.17 21:36:39 »
Komolyan az lenne az elvárás, hogy kapjon minden Ave tulajdonos egy levelet, hogy: "2003 óta a következő típushibákra derült fény az Ön autójánál... Fáradjon be márkaszervízünkbe, és mindet ingyen kijavítjuk"?

A számból vetted ki a szót  [rohog]
T180

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1610 Dátum: 2012.02.18 07:15:34 »
Megértettem.Tehát összegzem: A Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology)-val reklámozott autó garanciális időn túli,normál használat melletti ,IFÁ-t megszégyenítő füstölése természetes dolog annál a több tucat kollégánál. Igazad van ez normális jelenség a TMH-nak semmiféle kötelezettsége nincs evvel kapcsolatban.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1611 Dátum: 2012.02.18 10:45:43 »
Megértettem.Tehát összegzem: A Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology)-val reklámozott autó garanciális időn túli,normál használat melletti ,IFÁ-t megszégyenítő füstölése természetes dolog annál a több tucat kollégánál. Igazad van ez normális jelenség a TMH-nak semmiféle kötelezettsége nincs evvel kapcsolatban.

Én nem akarok belefolyni ebbe a 'vitába', de azért ebben az esetben a Toyotának is érdekes a hozzáállása, mert nem azt mondja a dugattyúra (ami a sorozatos hibák okozója, ugye tudjuk miért) hogy "elkúrtuk" hanem azt, hogy " módosítottuk azzal a céllal, hogy alacsonyabb legyen a károsanyag-kibocsátás" .
Innentől a végfelhasználónak egy szava sem lehet, mert ugye a "módosítások jogát fenntartjuk". Full stop.

Csak hogy lássuk, miről beszélek, csatolom Apaszive doksiját, amit egy pár sorral feljebb Ő már megtett:


[a csatolmányt egy admin törölte]
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1612 Dátum: 2012.02.18 14:09:15 »
Megértettem.Tehát összegzem: A Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology)-val reklámozott autó garanciális időn túli,normál használat melletti ,IFÁ-t megszégyenítő füstölése természetes dolog annál a több tucat kollégánál. Igazad van ez normális jelenség a TMH-nak semmiféle kötelezettsége nincs evvel kapcsolatban.

Nem, nem értetted meg. De mind1 is. Elbeszélünk egymás mellett.
Xanyi

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1613 Dátum: 2012.02.18 15:32:03 »
Nehéz kérdések ezek....
Az ember már csak ilyen. Mindig szebbre és jobbra vágyik és ugye vesz egy Toyotát, mert elég jó név meg azt mondják, hogy megbízható autó hiszen Japán autó. Kimegy a világból is.
Csak az én esetemet tudom említeni, aki előzőleg egy húsz éves 2.5 -es Mitsubishi Pajero-t hajtottam a lehető legnagyobb megelégedésre. Soha nem hagyott cserbe. Kiváló autó...csak öreg volt. Az is füstölt, mert az óra állás közelített a 300 ezres számhoz, de azt mondják a hozzáértők, hogy a diesel autó az füstölt, füstöl és füstölni is fog.
Vettem egy Rav4 T180 2.2 D-CAT. Tele minden technikai csodával, 177LE és 400Nm a Rav család legerősebb tagja. Papíron azt írták, hogy vegyes használatban 7 literrel beéri, autópályán még ennél is kevesebb a fogyasztás, alig több mint 6 liter. Hurrá, az kell nekem. Nem volt olcsó, de hát a minőséget meg kell fizetni. Telt múlt az idő, jött a fagyos november és elkezdett füstölni. Fehér-szürke füstöt nyomott egy durvábban. A szakszerviz azt mondja ez ilyen. Hajtsd meg jól. Nem hagyott nyugodni, nálam ennyivel nincs elintézve a dolog. Sokat kutakodtam, kérdezősködtem, mire megvilágosodtam DPNR rendszer működését és hibáit illetően. Biztosan nem tudok mindent még, de amit tudok az is épp elég, hogy behatároljam a rejtélyes "fehér füst" jelenségét. A beöntő fedél belső oldalán ott az írás piros nagy betűkkel: Low sulphur diesel! Állítólag ma már minden kúton van alacsony vagy kénmentes üzemanyag. Nekem nincs ilyen szerencsém, mert az első prémium dieselt is forgalmazó töltőállomás 100 km-re van a garázsomtól. Kannázom a levest, mert a helyi kúton lévő diesel-től egy idő után újra füstöl. A fogyasztásom meg sem közelíti a gyári értékeket. Nekem még soha nem sikerült 8,5 alá vinni a fogyasztást, akár hogyan is iparkodtam. Ne csodálkozz!.... mondhatnánk, mivel hat éves a gép és 90e km van benne. Ez igaz .... de olyan jól hangzott az a prospektusban leírt 7 liter egy 2.2 diesel-től. Ez már csak álom marad számomra. Kis sebességgel végrehajtott forduláskor (pl.: parkolóba ki-be állás) recseg-ropog a kormányösszekötő sor. Tudom mi ez a zaj, így nem is foglalkozok evvel. Ettől még gurul. A TMPS (Tyre Pressure Monitoring System .... keréknyomás figyelő rendszer) megint egy nagy melléfogás a gyártó részéről. Akit én ismerek Rav4-es tulajt, már mindenki megszabadult ettől. Nekem a gyári 18" felni + defekttűrő abroncs le van cserélve 17" felni + normál abroncsra. A műszerfalon a sárga színű visszajelző a mai napig is villog. Meg van már a megoldás erre is, csak idő és egy háromállású kapcsoló kell és azonnal elvágom a rózsaszín vezetéket a műszerfalba csatlakozó foglalatnál.  A defekttűrő abroncs egyrészt iszonyat drága (egyes gyártók nem is ajánlják a javítást ... vegyél ujjat) más részt, főutcán lévő mezei gumis nem foglalkozik vele, mert nagyon nehéz a szerelés és könnyen összelehet barmolni  a megint csak drága könnyűfém felnit.  Megoldás: menj szakszervizbe. Soroljam még? Felesleges.
Bizony...bizony savanyú a szőlő.Való igaz és nagyon nagy vigasz nekünk Toyota tulajdonosoknak, hogy a szakszerviz nagyon korrekt, segítőkész. Úgy érzi az ember, hogy Ők is tisztában vannak ezekkel a gondokkal, de ameddig nem említed és nem kéred a javítást... diszkréten hallgatnak. A korrekt és őszinte tájékoztatás talán jogos elvárás lenne.
Persze azzal is tisztában vagyok, hogy más típusoknál is vannak gondok. Azok sem örök élet +2 nap, de náluk másképpen működik ez.



Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1614 Dátum: 2012.02.18 16:50:17 »
Annyit azért még mindenképpen el kell mondanom, hogy a fenti problémák ellenére én azért szeretem. Remek 4x4! Olyan technikai bravúrokkal, hogy aki beül mellém csak les mint a luki nyúl. Kulcs nélküli indítás, vagy a hangfelismerő rendszer (kormányon jobb oldalt egy kis gombocska, megnyomod és egy bájos női hang: mit parancsolsz kisgazdám? Erre azt mondom FM rádió ... és már szól is a rádió vagy a CD. Tavaly december első hetében mentem haza Amsterdamból. Németországban az A3 autópályán Koblenz előtt volt egy karambol és valami bomba riadó, ami miatt lezárták a pályát. Kilométerekkel előre jelezte a navigáció. Az is nagyon tetszik hogy +3 Celsius fok alatti hőmérsékletnél figyelmeztet, hogy jeges lehet az út. Persze lehet, hogy ezek csak nekem új dolgok a 20 éves Mitsubishi után.... én akkor is szeretem, csak az a fránya füstölés ne volna.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.18 16:52:01 írta Apaszive »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10719
D-4D & D-CAT
« Válasz #1615 Dátum: 2012.02.18 17:29:03 »
Avensisnél maradva, az I. generáció 98-ban már "tudta" ezt, külső 3C fok alatt villogott a szám néhányat, ezzel jelezve az esetleges jegesedés lehetőségét. De semmi idegesítő csipogás, mint pl a Citrom C4-ben.  :whistling:  ;)

A dugó/baleset, stb jelzése a Naviban (vagy a rádión, ha alkalmas annak vételére) pedig nem a Toyota navijától, hanem az adott országtól függ. Nálunk tudomásom szerint még messze van a teljes kiépítettségtől ez a szolgáltatás, sajnos...  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.18 17:30:49 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1616 Dátum: 2012.02.18 18:51:09 »
ilyen dizel  tisztitó adalékot használt már valaki?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1617 Dátum: 2012.02.18 20:12:05 »
Nem, nem értetted meg. De mind1 is. Elbeszélünk egymás mellett.
Nem beszélünk el ::).Az autót imádom,soha semmi bajom nem volt vele,minden tulajdonságában megelőzi a kategória német képviselőit.Ma sem bánom,hogy megvettem és lehet megveszem az legújabb kasznist is D-Cat motorral. De a füstölés az agyamra megy.Én úgy gondolom,hogy ez egy óriási konstrukciós hiba,amit a Toyotának,mind garanciális időn belül,mind azon túl,díjmentesen a rendelkezésére álló minden eszközzel orvosolnia kéne.Nem egy kopogó gömbfejről vagy bármi kopó alkatrészről beszélek.
Ez a jelenség totálisan ellentmond a reklámokban képviselt eszmével. Én így érzem,de lehet én hülye vagyok és álomvilágban élek és távol álljon tőlem hogy vitázzam ezen bárkivel is :yes:

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1618 Dátum: 2012.02.18 20:45:24 »
Nekem szerencsére nem füstöl rendszeresen (kopp-kopp), de amikor egyszer-egyszer csinálja a városban, akkor elszégyellem magam valahogy. Mindig is lesajnálóan röhögtem a pár éve még olyan gyakori fekete füstöt okádó németautós dízeles huszárokra, akik ugyan mentek mint a barom, de vérciki felhőt húztak maguk után. Nem szeretnék ebbe a kategóriába tartozni és hiába voltak erős autók ezek, nem vettem volna ilyet. 

A Toyotával nem ezt a képet társítod össze. A reklámokban környezettudatosságról, hibrid technológiáról beszél a cég, a d-cat-et pedig papírzsepivel reklámozták. Éppen ezért ciki ez a jelenség pont a toyota-lexus részéről, hiszen ők kifejezetten figyelnek erre és a marketingjüket tudatosan pont erre (is) építik.

Nekem a szervízek viszonylag mindig korrektek voltak. Én is kaptam már méltányosságból kiterjesztett gari idő alatt 50% kedvezményt majd félmilliós alkatrészre úgy, hogy még 100.000-et sem mutatott az óra (tegyük hozzá, ez volt a minimum SAJÁT megítélésem szerint) és ingyen csereautót amikor papíron nem járt volna.

Nem is tudom, mi lenne itt a jó megoldás, mindenesetre szerintem a korrekt az lenne, ha minden ilyen jellegű hibát díjmentesen javítanának legalább a kiterjesztett garanciás autókra.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1619 Dátum: 2012.02.18 21:20:26 »
Az alap problémátokról, miszerint óriási konstrukciós hiba... Szerintem az is jelenthet valamit, hogy a BMW-től vesz majd a Toyota dízelmotort.

Idézet
Ez a jelenség totálisan ellentmond a reklámokban képviselt eszmével. Én így érzem,de lehet én hülye vagyok és álomvilágban élek és távol álljon tőlem hogy vitázzam ezen bárkivel is
Természetesen a vita tőlem is távol áll. Azt jól értem, hogy a Te autód is rendszeresen füstöl, és a márkaszervíz meg sem próbálkozott a javítással? Vagy mi a teljes történet? Itton vásárolt, szervízkönyves, mindig ugyanott szervízelt?
Xanyi