Nehéz kérdések ezek....
Az ember már csak ilyen. Mindig szebbre és jobbra vágyik és ugye vesz egy Toyotát, mert elég jó név meg azt mondják, hogy megbízható autó hiszen Japán autó. Kimegy a világból is.
Csak az én esetemet tudom említeni, aki előzőleg egy húsz éves 2.5 -es Mitsubishi Pajero-t hajtottam a lehető legnagyobb megelégedésre. Soha nem hagyott cserbe. Kiváló autó...csak öreg volt. Az is füstölt, mert az óra állás közelített a 300 ezres számhoz, de azt mondják a hozzáértők, hogy a diesel autó az füstölt, füstöl és füstölni is fog.
Vettem egy Rav4 T180 2.2 D-CAT. Tele minden technikai csodával, 177LE és 400Nm a Rav család legerősebb tagja. Papíron azt írták, hogy vegyes használatban 7 literrel beéri, autópályán még ennél is kevesebb a fogyasztás, alig több mint 6 liter. Hurrá, az kell nekem. Nem volt olcsó, de hát a minőséget meg kell fizetni. Telt múlt az idő, jött a fagyos november és elkezdett füstölni. Fehér-szürke füstöt nyomott egy durvábban. A szakszerviz azt mondja ez ilyen. Hajtsd meg jól. Nem hagyott nyugodni, nálam ennyivel nincs elintézve a dolog. Sokat kutakodtam, kérdezősködtem, mire megvilágosodtam DPNR rendszer működését és hibáit illetően. Biztosan nem tudok mindent még, de amit tudok az is épp elég, hogy behatároljam a rejtélyes "fehér füst" jelenségét. A beöntő fedél belső oldalán ott az írás piros nagy betűkkel: Low sulphur diesel! Állítólag ma már minden kúton van alacsony vagy kénmentes üzemanyag. Nekem nincs ilyen szerencsém, mert az első prémium dieselt is forgalmazó töltőállomás 100 km-re van a garázsomtól. Kannázom a levest, mert a helyi kúton lévő diesel-től egy idő után újra füstöl. A fogyasztásom meg sem közelíti a gyári értékeket. Nekem még soha nem sikerült 8,5 alá vinni a fogyasztást, akár hogyan is iparkodtam. Ne csodálkozz!.... mondhatnánk, mivel hat éves a gép és 90e km van benne. Ez igaz .... de olyan jól hangzott az a prospektusban leírt 7 liter egy 2.2 diesel-től. Ez már csak álom marad számomra. Kis sebességgel végrehajtott forduláskor (pl.: parkolóba ki-be állás) recseg-ropog a kormányösszekötő sor. Tudom mi ez a zaj, így nem is foglalkozok evvel. Ettől még gurul. A TMPS (Tyre Pressure Monitoring System .... keréknyomás figyelő rendszer) megint egy nagy melléfogás a gyártó részéről. Akit én ismerek Rav4-es tulajt, már mindenki megszabadult ettől. Nekem a gyári 18" felni + defekttűrő abroncs le van cserélve 17" felni + normál abroncsra. A műszerfalon a sárga színű visszajelző a mai napig is villog. Meg van már a megoldás erre is, csak idő és egy háromállású kapcsoló kell és azonnal elvágom a rózsaszín vezetéket a műszerfalba csatlakozó foglalatnál. A defekttűrő abroncs egyrészt iszonyat drága (egyes gyártók nem is ajánlják a javítást ... vegyél ujjat) más részt, főutcán lévő mezei gumis nem foglalkozik vele, mert nagyon nehéz a szerelés és könnyen összelehet barmolni a megint csak drága könnyűfém felnit. Megoldás: menj szakszervizbe. Soroljam még? Felesleges.
Bizony...bizony savanyú a szőlő.Való igaz és nagyon nagy vigasz nekünk Toyota tulajdonosoknak, hogy a szakszerviz nagyon korrekt, segítőkész. Úgy érzi az ember, hogy Ők is tisztában vannak ezekkel a gondokkal, de ameddig nem említed és nem kéred a javítást... diszkréten hallgatnak. A korrekt és őszinte tájékoztatás talán jogos elvárás lenne.
Persze azzal is tisztában vagyok, hogy más típusoknál is vannak gondok. Azok sem örök élet +2 nap, de náluk másképpen működik ez.