Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387660 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1515 Dátum: 2012.02.10 09:43:59 »
Ma mínusz 13-ban jöttem szokásos utamon és figyeltem a füstölést. Csak az út vége felé jelentkezett, bár sokkal csekélyebb mennyiség, mint anno. A furcsa az, hogy üzemmeleg motornál... a másik, hogy amikor tegnap letettem az autót, akkor azt egy 600km-es autópályázás után tettem... ahol cca. 6 órán keresztül 2400 alatt nem volt a fordulatszám...

Hát igen, nem lehet kiismerni a motorvezérlést. Bennem is csak az tartja a reményt, hogy a hideg miatt van ez az egész. (beszívott -10 fokos levegő + a DPF, DPNR amiknek kb 300 fokon kellene lenniük (500 égetéskor, 800 a felső problémahatár) szoval nehezen éri el az optimális működéshez valo hőfokot és szerintem nem tudja kezelni ezt a helyzetet megfelelően, illetve így nyílvánul meg) De kövezzetek meg, ha nem így van  :lol:
Más autókon ezt miért nem veszem észre? Mi toyotások, elég sokan küzdünk ezzel.
Más: Mi van akkor, (persze csak elmélet  ;) ) ha kibeleztetem a DPF-et? Software átír, hogy ne érzékeljen felőle semmit és ne nyomjon plusz üzemanyagot az 5. injektorra.??? Árban ott lenne , mint egy új dpf, viszont soha nem lenne eltömődős, limpes, füstölősös, 5. injektorosos, hibakódosos  :lol: gond, meg talán még a fogyasztás is jobb lenne, talán a teljesítmény is javulna. Zöldkártya értékeket pedig nem igazán változtatná meg.
Na ezen még senki nem gondolkodott???  :?:
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1516 Dátum: 2012.02.10 11:46:06 »
Hát igen, nem lehet kiismerni a motorvezérlést. Bennem is csak az tartja a reményt, hogy a hideg miatt van ez az egész. (beszívott -10 fokos levegő + a DPF, DPNR amiknek kb 300 fokon kellene lenniük (500 égetéskor, 800 a felső problémahatár) szoval nehezen éri el az optimális működéshez valo hőfokot és szerintem nem tudja kezelni ezt a helyzetet megfelelően, illetve így nyílvánul meg) De kövezzetek meg, ha nem így van  :lol:
Más autókon ezt miért nem veszem észre? Mi toyotások, elég sokan küzdünk ezzel.
Más: Mi van akkor, (persze csak elmélet  ;) ) ha kibeleztetem a DPF-et? Software átír, hogy ne érzékeljen felőle semmit és ne nyomjon plusz üzemanyagot az 5. injektorra.??? Árban ott lenne , mint egy új dpf, viszont soha nem lenne eltömődős, limpes, füstölősös, 5. injektorosos, hibakódosos  :lol: gond, meg talán még a fogyasztás is jobb lenne, talán a teljesítmény is javulna. Zöldkártya értékeket pedig nem igazán változtatná meg.
Na ezen még senki nem gondolkodott???  :?:

Degogynem!!  ::) Felmerült ez már bennem is.  :hmmmm:
A bibi ott van, hogy műszaki vizsgán buknám a partit, ugyanis a motor nem tudja DPNR nélkül produkálni a gyári előírásokat emissio terén. Anélkül meg nincs műszaki vizsga ... legalábbis errefelé.
Sajnálom, hogy ezen a fórumon sem sikerült közelebb jutni a megoldáshoz a D-CAT fehér füst jelenségének megfejtésében. Nálam egyre közeleg az idő, hogy megunom a kísérletezgetést és eladom/elcserélem valamire, ami miatt nem kell szégyenkeznem a forgalomba.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1517 Dátum: 2012.02.10 15:28:23 »
Degogynem!!  ::) Felmerült ez már bennem is.  :hmmmm:
A bibi ott van, hogy műszaki vizsgán buknám a partit, ugyanis a motor nem tudja DPNR nélkül produkálni a gyári előírásokat emissio terén. Anélkül meg nincs műszaki vizsga ... legalábbis errefelé.
Sajnálom, hogy ezen a fórumon sem sikerült közelebb jutni a megoldáshoz a D-CAT fehér füst jelenségének megfejtésében. Nálam egyre közeleg az idő, hogy megunom a kísérletezgetést és eladom/elcserélem valamire, ami miatt nem kell szégyenkeznem a forgalomba.

 [rohog] " megunom a kísérletezgetést és eladom/elcserélem valamire, ami miatt nem kell szégyenkeznem a forgalomba."  [rohog]
Ez jó, igazad van  :lol: Eladom egy diszkóba füstgépnek  [rohog]
Na félretéve a mókát, a katalizátor azért benne maradna, az csinálná a dolgát, csak a részecskék nem lennének szűrve (korom és NOx) ami nem feltétlen vizsgafüggő és nem tiltott az eltávolítása.
Több cég csinálja már az eltávolítást a szoftver átírásával együtt, erre rá tudtok guglizni. Az ára kb 100000 körül van tipustól függően.
Itt olvashattok egy kicsit magárol a részecskeszűrőről:
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/
És itt angolul egy D-CAT DPF eltávolító cég. (bonyolultabb az ECU átírása mint a többi modelnél)
http://www.sinspeed.co.uk/blog/toyota-corolla-verso-2-0-2-2-d4d-dpf-removal-problem-solved/

Szóval itt a megoldás  :lol:

PS: akinek garis az autója és füstöl (illetve eltömődött a DPF) annak nem igazán ajánlható az eltávolítás, mert Mr T rájön, és ha visszaírja a szoftvert az eredeti állapotára, akkor szívás van. Amugy a DPF-re NINCS garancia (nem fair :cry: )
T180

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1518 Dátum: 2012.02.10 19:02:49 »
Egy általam feltételezett magyarázat a fehér füstre, a hiba leírása:


A nyomás különbség szelep által mért érték meghaladja
a normál üzem közbeni értéket az az növekszik.
(egy adat érkezik a katalizátor előttről és egy utána)
Utasítást ad az ECM-nek és bekapcsolja a regenerálást.
Fehér füst oka a tökéletlenül elégett gázolaj.
Mivel a folyamat a DPNR katalizátor eltömődése miatt nem tud végbemenni,
rövid idő múlva kezdődik minden elölről.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1519 Dátum: 2012.02.10 19:19:04 »
Egy általam feltételezett magyarázat a fehér füstre, a hiba leírása:


A nyomás különbség szelep által mért érték meghaladja
a normál üzem közbeni értéket az az növekszik.
(egy adat érkezik a katalizátor előttről és egy utána)
Utasítást ad az ECM-nek és bekapcsolja a regenerálást.
Fehér füst oka a tökéletlenül elégett gázolaj.
Mivel a folyamat a DPNR katalizátor eltömődése miatt nem tud végbemenni,
rövid idő múlva kezdődik minden elölről.

Elképzelhető ez is.
Kérdés: honnan jön a tökéletlenül elégetett gázolaj? A normál injektorokból az utóbefecskendezésből vagy az 5. injektorból?
Illetve a regeneráláshoz mind a kettőt használja?
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1520 Dátum: 2012.02.10 19:26:51 »
Elképzelhető ez is.
Kérdés: honnan jön a tökéletlenül elégetett gázolaj? A normál injektorokból az utóbefecskendezésből vagy az 5. injektorból?
Illetve a regeneráláshoz mind a kettőt használja?

Te magad írtad, hogy akkor füstöl amikor az 5. injektor LED-ed világít. Úgyhogy onnan.
Xanyi

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1521 Dátum: 2012.02.10 19:27:51 »
Vannak olyan autó típusok ahol nincs 5-dik injektor a kipufogó ütembe a normál befecskendező juttatja a +üzemanyagot.

A mi esetünkben én úgy gondolom, kizárólag az 5dik a felelős a +üzemanyag bejutásért.

Ha igazán barkácsolni akarsz, szüntesd meg az injektor elektromos jelét, vagy zárt el a "csapot",
így tuti nem fog bejutni semmi és igazolódni látxik az elmélet.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.10 19:33:36 írta Egükém »

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1522 Dátum: 2012.02.10 20:14:31 »
Te magad írtad, hogy akkor füstöl amikor az 5. injektor LED-ed világít. Úgyhogy onnan.

Igen igen, akkor kezd füstölni, csak olvastam olyat is hogy az utóbefecskendezés is rásegít az égetésre/tisztításra.
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1523 Dátum: 2012.02.10 20:22:55 »
Egüke remek ötletet adott. Egyszerűen húzd le az 5. injektorról a csatlakozót, és figyeld hogy akkor is füstöl-e. Tuti dob egy-két hibakódot, remélhetőleg olyat ami nem eredményez vészüzemmódot. A hibakódok sima akkusaru levétellel törölhető.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1524 Dátum: 2012.02.10 20:23:55 »
Vannak olyan autó típusok ahol nincs 5-dik injektor a kipufogó ütembe a normál befecskendező juttatja a +üzemanyagot.

A mi esetünkben én úgy gondolom, kizárólag az 5dik a felelős a +üzemanyag bejutásért.

Ha igazán barkácsolni akarsz, szüntesd meg az injektor elektromos jelét, vagy zárt el a "csapot",
így tuti nem fog bejutni semmi és igazolódni látxik az elmélet.

Mostmár én is így gondolom, sőt, azért villog a led olyan sűrűn, mint ahogyan mondtad, jelen esetben az 5. injektor a kipufogó ütemben kap csak jelet és dolgozik.
Az ötlet jó, de csak egy gyors teszt erejéig, mert tuti felugranak a hibakódok rögtön. Bár egyenlőre nem akarok barkácsolni, majd ha elmúlik 7 éves (most még csak 3 és fél). Na meg nem tudom mekkora nyomás megy rá, elvileg alacsony nyomású az az injektor.

Most Te jössz, próbáld Te ki, aztán írd meg nekünk  [rohog]
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1525 Dátum: 2012.02.10 20:28:20 »
Egüke remek ötletet adott. Egyszerűen húzd le az 5. injektorról a csatlakozót, és figyeld hogy akkor is füstöl-e. Tuti dob egy-két hibakódot, remélhetőleg olyat ami nem eredményez vészüzemmódot. A hibakódok sima akkusaru levétellel törölhető.

Épp most irtam erről, de megelőztél.
Igen, végül is a csatit is lehúzhatnám, de egy apró probléma van a kivitelezésben. Nem férsz hozzá a csatihoz. Ki kell szedni az injektort ahoz, hogy össze tudd nyomni a csatit a lehúzáshoz.

Mint írtam, most ti jöttök, nekem épp regenerálódnak az ujjaim amik szétmentek ezektöl a csatiktól  :lol:
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1526 Dátum: 2012.02.10 22:44:00 »
Érdekes és tanúságos olvasmány azoknak, akik a "fehér füst szindróma" miatt nem tudnak aludni.  :D
Minden benne van, ami minket érdekel ebben a témakörben.

http://www.reszecskeszuro.hu/reszecskeszuro_mukodese.html
 

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1527 Dátum: 2012.02.10 23:40:18 »
megadta magát a RAV4, azért irok ide  mert ugyanaz a motor mint az avekban
2.0 d4d.......
napi használatban van, pöc röf indult, egyenletes járás......... viszont most este 1500 as fordulatnál elkezdett szaggatni,  majd lassulni az auto
ha talpalni probáltam akkor sem ment 2ezer fölé, odáig is szaggatva........ mintha darabos lenne a gázolaj

hibalámpa is kigyuladt , hirtelen arra tudok gondolni hogy megdermedt a gázolaj
-21 fok van kint :eek:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1528 Dátum: 2012.02.10 23:54:33 »
megadta magát a RAV4, azért irok ide  mert ugyanaz a motor mint az avekban
2.0 d4d.......
napi használatban van, pöc röf indult, egyenletes járás......... viszont most este 1500 as fordulatnál elkezdett szaggatni,  majd lassulni az auto
ha talpalni probáltam akkor sem ment 2ezer fölé, odáig is szaggatva........ mintha darabos lenne a gázolaj

hibalámpa is kigyuladt , hirtelen arra tudok gondolni hogy megdermedt a gázolaj
-21 fok van kint :eek:

Az könnyen lehet. Nem tudod gyorsan kiolvasni a hibakódot?
Addig is próbálj fűtött garázsba menni, persze ha megoldható, aztán írj majd ha meggyógyul, hogy mi volt.
T180

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1529 Dátum: 2012.02.10 23:58:01 »
sajnos csak csillag garázs van neki........ talán holnap eltudok vele jutni a hibát kiolvastatni
csak azt nem értem, hogy  indulás után kb 5km ig jo volt..... onnan még mentem 1 kmert, hátha megjavul
majd ugy döntöttem hazajövök, nehogy még meszebb áljon meg velem

hazáig rángatott  :ph34r:
pipa vagyok nagyon, corolla meg be se indult :no:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)