Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 203862 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Repülés
« Válasz #210 Dátum: 2009.11.29 13:36:34 »
nem tudom, szoktátok-e nézni a Nat. Geo-n a repülőgép katasztrófás sorozatot. Néha elhűl az ember, hogy a repülőgépgyártók, -tervezők milyen lazán játszanak emberek ezreinek az életével. Értem ezalatt, hogy van egy tudott hiba, ami ha bizonyos szerencsétlen körülmények összeadódnak, katasztrófát idézhet elő, és akkor ők meg nem tesznek semmit, hanem meghúzzák magukat, hátha nem derül ki sose, ha meg mégis, akkor a pilótákra kell kenni...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #211 Dátum: 2009.11.29 13:42:21 »
nem tudom, szoktátok-e nézni a Nat. Geo-n a repülőgép katasztrófás sorozatot. Néha elhűl az ember, hogy a repülőgépgyártók, -tervezők milyen lazán játszanak emberek ezreinek az életével. Értem ezalatt, hogy van egy tudott hiba, ami ha bizonyos szerencsétlen körülmények összeadódnak, katasztrófát idézhet elő, és akkor ők meg nem tesznek semmit, hanem meghúzzák magukat, hátha nem derül ki sose, ha meg mégis, akkor a pilótákra kell kenni...
Bizony ám. Emberi gyarlóság + pénz... Persze mindez egyáltalán nem csak a repülőgép-iparra igaz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Repülés
« Válasz #212 Dátum: 2009.11.29 19:19:54 »
Mármint most landoltál Temesváron? Hogyhogy furcsa?

Akkora a terminal, mint egy kisebb tesco, nincsenek hangarok, egy ezereves DAF tuzoltoauto arvalkodik egy 97elotti duplakabinos-dobozos L200 mentoauto mellett....
 Ket utiokmanyellenorzo ablak van, es nagyon bekebeli hangulatu az egesz... Mindenaron be akarnak gyurni egy okkersarga Logan taxiba, es nem ertik meg, hogy jonnek az emberert....
A romanokrol tovabb alakult a velemenyem(-), de egyszeruen racionalisabb azt a repteret hasznalnom... Fele olyan messze van, 30-40-50%-al olcsobb jegyarral... Autot nem hagynek a parkolojaba....

Amugy az ut sima volt, enyem volt az egesz sor, felig se volt a gep... A fejem ablak mellett volt, a labam kint a kozlekedobe :)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #213 Dátum: 2009.11.30 00:18:17 »
Ja, értem. Hát ezek többnyire kis regionális repterek, a kis forgalmú belföldi járatok lebonyolítására... Ami a dolog emberi oldalát illeti: hát ja, olyanok, amilyenek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #214 Dátum: 2009.12.03 16:56:56 »
Igazából a game topikba illene :flowers: de ez a játék annyira magával ragadja az embert (aki rajong a repülésért) hogy valami hihetetlen.

Maximális 10/10  :yes:


kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Repülés
« Válasz #215 Dátum: 2009.12.05 23:56:10 »
82-85 km/h-s szelben, szakado esoben landoltunk par oraja, izgalmas volt, ahogy a kifutopalya kozeli fenyeiben megallapitottam, hogy total keresztbe all az a 320as, de szepen lerakta, max respect  :clap:
Amugy jo volt az ut, extra labhely+elsobbsegi beszallas nagyon jo talalmanyok  :sorcerer:
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #216 Dátum: 2010.01.29 22:01:36 »
Jó sokáig tartott, de végül összejött. Más kérdés, hogy mikor tudják majd rendszerbe állítani, sorozatban gyártani... Ez az F-22 és az F-35 esetében is jópár évig tartott, pedig azoknál kicsit jobb volt a technológiai és az anyagi háttér.

Egyébként Kína is gőzerővel dolgozik az első ötödik generációs vadászgépén; nem lennék meglepve, ha előbb állítanák szolgálatba, mint az oroszok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #217 Dátum: 2010.01.29 23:08:18 »
Szép madárka :yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #218 Dátum: 2010.01.29 23:38:25 »
A cikkben is említik, de szerintem is fura, hogy ilyen kicsik a vezérsíkjai. Persze tolóerő-vektoros hajtóművel ez nyilván nem akkora probléma, nameg nyilván nem véletlenül ilyenek (ha valamiben, hát manőverezőképességben nagyon profik a ruszki gépek); de akkor is különös.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #219 Dátum: 2010.01.31 11:50:22 »
(ha valamiben, hát manőverezőképességben nagyon profik a ruszki gépek)

Az igaz v. urban legend, hogy a Fulcrum milyen manővereket tud :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #220 Dátum: 2010.01.31 23:18:35 »
Az igaz v. urban legend, hogy a Fulcrum milyen manővereket tud :hmmmm:
Pontosan mire gondolsz? Van egy pár manőver (pl. az ún. harang és az ún. Pugacsov-kobra), amit állítólag csak a MiG-29 és a Szu-27 (család) tud végrehajtani.

Két probléma van ezzel kapcsolatosan. Az egyik, hogy az amik állítólag full tudatosan leplezik, hogy valójában mire képesek a gépeik. Őszintén szólva tényleg nincs rá logikus magyarázat, hogy ha valamit a szovjetek "bele tudtak tervezni" a gépeikbe, akkor az amik erre miért ne lettek volna képesek. Aerodinamikai elrendezés és tolóerő/tömeg arány alapján egy F-15-ösnek pl. úgy kb. mindenre képesnek kellene lennie, amit az előbbi két típus tud. Csak ők nem "hencegnek el" vele. Elgondolkodtató dolgokat főleg olyankor lehet látni, amikor egy másik ország amerikai gépe repül bemutatót  :hmmmm: ... Pl. tavalyelőtt nyáron, Kecskeméten a finn légierő pilótája olyat repült a "sima", korai változatú F-18-asával, amihez foghatót én korábban csak MiG-29-estől láttam - és ezt nemcsak én, a laikus mondom, hanem pl. a szaksajtó is teljesen el volt ragadtatva tőle. Itt van egy videó róla - meglehetősen amatőr, de azért úgy kb. 1:45 - 2:45 között látni lehet, hogy miről is beszélek...



És ez egy aránylag régi F-18-as volt, nem egy Super Hornet vagy egy aktuális F-15-ös! Az ötödik generációs amcsi gépekről végképp nem beszélve.

A második probléma nem más, mint hogy az említett manővereknek semmi gyakorlati haszna nincs. Nagyon látványos bemutató-elemek, de egy pilóta biztos nem alkalmazna ilyesmit légi harcban, ha élni akarna.

Mindez persze a hagyományos, nem tolóerővektor-eltérítéses gépekre vonatkozik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #221 Dátum: 2010.02.01 14:18:44 »
Van egy pár manőver (pl. az ún. harang és az ún. Pugacsov-kobra), amit állítólag csak a MiG-29 és a Szu-27 (család) tud végrehajtani.

Jah, ezekre, de ahogy nézem ez se igazán állja meg a helyét :(

Szomorú, hogy a "régi idők" könyveiben minden legenda, hogy finom legyek: cseppet ferdítve van :no:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #222 Dátum: 2010.02.02 19:46:55 »
Ó, igen. Meg aztán, nincs is rá gyakorlati cáfolat (legalábbis ebben az esetben). Az amcsi gépekkel nem művelnek ilyesmiket. Azoknak a képességeire "csak" olyasmik utalnak, mint pl. annak az izraeli F15-ösnek az esete, amelynek egy légi ütközés folytán leszakadt gyakorlatilag a teljes jobb szárnya - ennek ellenére a pilóta hazarepült, és le is szállt vele. Persze csak azért, mert nem tudta, hogy egy szárnnyal repül  :D

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #223 Dátum: 2010.02.02 19:47:19 »
Erre felettébb kíváncsi leszek, hogy összejön-e  :hmmmm: ... Finoman szólva szkeptikus vagyok, lévén pl. az amcsiknak jóval tovább tartott ez a folyamat mind az F-22, mind (most) az F-35 esetében. A ruszkiknál, korábban ill. jelenleg, a hagyományos felépítésű Szu-35-nek is sokkal több időre volt/van szüksége a prototípus első repülésétől a sorozatgyártásig - pedig nagyságrenddel kevesebb új technikát tartalmaz, mint a PAK-FA.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #224 Dátum: 2010.02.02 21:40:24 »
 :clap:





('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )