Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 198825 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #120 Dátum: 2008.10.06 19:19:38 »
De alkalmasint a Raptor azért tényleg tudhat fura dolgokat, mert nem egy paramétere a mai napig titkosított, ami azért nem igazán szokás olyan gépek esetében, amelyek már csapatszolgálatban állnak. És az sem semmi, hogy még légi bemutatóra is csak idén hozták át először Európába.

Az első pillanattól misztikum lengi körül a Raptort, hogy mit tud és főleg hogy mennyire "nem látni" :ph34r: most nagyon úgy néz ki hogy van is benne valami, más magyarázatot nem tudok, hogy mire ez a nagy szemérmesség...

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #121 Dátum: 2008.10.06 19:22:19 »
..többek közt orosz radart és hajtóműveket (!)...

No, ez érdekes, és vajon miért döntöttek így? (alkatrészellátás?)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #122 Dátum: 2008.10.06 23:51:52 »
..többek közt orosz radart és hajtóműveket (!)...

No, ez érdekes, és vajon miért döntöttek így? (alkatrészellátás?)

Nyilván. A gépeket korszerűsíteni kellett (lévén a Tomcat első, 70-es évek közepi verziójából származtak), és erre valszeg ez volt a legalkalmasabb mód.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #123 Dátum: 2008.10.07 00:05:30 »
Ez gondolom nem baj, hogy orosz segítséggel lett felújítva. Vagy igen ? A tudomány nem ismer határokat, ez igaz a haditechnikára is. Amit az egyik fél tud, azt a másik is tudja. Az USA se a semmiből tervezte a repülőgépeit, jól tudom "importált" mérnökök voltak.

Én Irántól nem félek, nem hinném, hogy Magyarország Irán deklarált célpontjai közé tartozna.

Nem mondtam én, hogy baj, csak infóként közöltem. Bár ha már így rákérdeztél, a személyes véleményem az, hogy nem bánnám, ha Iránnak nemhogy F-14-ese, de semmilyen olyan eszköze nem lenne, amely veszélyesebb egy papírvágó késnél. De ez az én privát elgondolásom, és megkérlek, hogy ezt a kvázi politikai témát itt ne feszegessük tovább.

Amúgy korántsem igaz e téren, hogy "amit az egyik fél tud, azt a másik is tudja". Hogy a konkrét példánál maradjak, az USA-ban több, mint két évtizede szolgálatban állnak a "lopakodó" repülőgépek - az oroszok jövőre ígérik az első prototípus első repülését.

Egyébként az amik nem annyira a repülőgépek, mint inkább a rakéták terén támaszkodtak jelentősen a második VH után "meghívott" német mérnökök tudására (megjegyzem, ugyanezt csinálták a ruszkik is, azzal a különbséggel, hogy ők egyszerűen elhurcolták a számukra fontos szakembereket). Repülőgép-technikában "csak" a B2-esen alkalmazott "csupaszárny" felépítés az, amely alapvetően a német Horten fivérek terveire, elgondolására alapul.

« Utoljára szerkesztve: 2008.10.07 00:12:15 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Repülés
« Válasz #124 Dátum: 2008.10.07 08:33:51 »
Ha már a lopakodóknál tartunk. Szerbia amerikai bombázására emlékszel ?

Ott egy szerb (aki mellesleg magyar nemzetiségű!) tiszt kifejlesztett egy szerkezetet, amivel leszedtek egy szupertitkosan lopakodó amcsi repülőgépet.

Nem fejlesztett ki semmit. Az amcsik több mint óvatlanok voltak, folyamatosan azonos útvonalon repültek be az országba. A szerbek a sűrűn ki és bekapcsolt radarokkal ezt felfedezték, és az útvonal alá telepítettek egy rakétaüteget. Közelről, és régi, ma már ritkán használt hulámhosszú radarokkal fel lehet fedezni ezeket a gépeket. A szerbek taktikusan kivárták amig egy F-117-es igen közel jött, és jókor bekapcsolva a célkövetető radart, lelőtték. Aztán fejvesztve menekültek, mert tudták, hogy az ütegnek rövidesen írmagja sem lesz. Nem is lett, és többet nem is tudták megismételni a lelövést.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Repülés
« Válasz #125 Dátum: 2008.10.07 14:12:25 »
Ez csak kozmetikázás,  pedig egyáltalán nem ilyen egyszerű volt adolog, ahogyan neked előadták a hivatalos források.


A szerb parancsnokság nem engedélyezte az eljárását, tehát nem tudta előre, hogy kitüntetést kap, vagy hadbírósági eljárást!

A technika összeszerelésének a kiváló minősítésű szintideje 40 perc, ők a kilövés után 22 perc alatt megcsinálták, ezért élték túl az ellencsapást.

Nem csak ezt a gépet szedték le, de a többi amerikai ellenőrzésű területre esett, ezért nem hozták nyilvánosságra! (Az egyik kémrepülőgép volt, a másikra nem emlékszem, elnézést.)

Az amerikai hadvezetés a „győzelem” után először Dani Zoltán jelentését kérte, gyakorlatilag semmi más nem érdekelte őket.

Mielőtt bárkinek ellenérzése támadna, hogy a szerb hadseregben szolgált, erről úgy nyilatkozott, hogy a szülőföldjét védte az agresszorral szemben.





Gondolod, az a film nem propaganda?  :clap:

Amikor az F-117-est lelőtték, akkor még nem igen voltak nem szerb ellenőrzésű területek, így a többi lelövés, az hogy is mondjam, több mint kétséges. A radartkép eltűnése nem egyenlő a lelövéssel, bármenynire is ezt tanították a szovjet fegyverek operátorainak. Az amerikaiak igen hamar, már a Zero-k ellen harcolva felismerték, hogy mennyire fontosa túlélőképesség. Ezen a területen messze a legjobbak, erősen a szovjetek előtt jártak, de ezt ugye ők semmi pénzért se ismerték volna el.

Szóval az egyszerre lehet igaz, hogy az ütegparancsnok lelőttnek gondol egy gépet, a valóságban pedig csak csali célt talált el, vagy éppen apró sérülést okozott - ezért nem is jelentettek veszteséget a Nato részéről, mert nem is volt mit. Aztán vannak olyan pilóta nélküli gépek, amelyek kifejezetten veszélyes magasságban repülnek, azok lelövése betervezett veszteség.
 
Aztán meg Dani Zoltán ugyan milyen szinten épült be az amerikai hadseregbe, hogy tudja csak az ő jelentésére voltak kíváncsiak? Persze, porrá elemezték a lelövés körülményeit, de ne értékeljük már túl a másik oldal lekesedéstől hajtott beszámolóit sem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #126 Dátum: 2008.10.07 15:40:33 »
Ha már a lopakodóknál tartunk. Szerbia amerikai bombázására emlékszel ?

Ott egy szerb (aki mellesleg magyar nemzetiségű!) tiszt kifejlesztett egy szerkezetet, amivel leszedtek egy szupertitkosan lopakodó amcsi repülőgépet.

Nem fejlesztett ki semmit. Az amcsik több mint óvatlanok voltak, folyamatosan azonos útvonalon repültek be az országba. A szerbek a sűrűn ki és bekapcsolt radarokkal ezt felfedezték, és az útvonal alá telepítettek egy rakétaüteget. Közelről, és régi, ma már ritkán használt hulámhosszú radarokkal fel lehet fedezni ezeket a gépeket. A szerbek taktikusan kivárták amig egy F-117-es igen közel jött, és jókor bekapcsolva a célkövetető radart, lelőtték. Aztán fejvesztve menekültek, mert tudták, hogy az ütegnek rövidesen írmagja sem lesz. Nem is lett, és többet nem is tudták megismételni a lelövést.

Erről van szó. És a lelövéshez így is az kellett, hogy kvázi zárótüzet lőttek az SA-2-esekkel, reménykedve, hogy valamelyik majd csak eltalálja a Nighthawkot. Szerencséjük volt, mert valóban eltalálta. Ennyi történt, és nem több. Hogy aztán a szerb propaganda (felőlem akár magyar véleményekkel megtámogatva) mit mond erről, az teljességgel irreleváns.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #127 Dátum: 2008.10.07 15:47:07 »
Nem csak ezt a gépet szedték le, de a többi amerikai ellenőrzésű területre esett, ezért nem hozták nyilvánosságra! (Az egyik kémrepülőgép volt, a másikra nem emlékszem, elnézést.)

Na, ezt hívják úgy, hogy orbitális nagy bullshit  :yes: ... ez most nem neked szól, hanem a forrásodnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Repülés
« Válasz #128 Dátum: 2008.10.07 18:04:20 »
Nem csak ezt a gépet szedték le, de a többi amerikai ellenőrzésű területre esett, ezért nem hozták nyilvánosságra! (Az egyik kémrepülőgép volt, a másikra nem emlékszem, elnézést.)

Na, ezt hívják úgy, hogy orbitális nagy bullshit  :yes: ... ez most nem neked szól, hanem a forrásodnak.

Ezt az tudja a legjobban ,aki ott volt. A média már mismásol.
A legjobb az lett volna , ha oda se ment volna ez a lopakodó, akkor ki se kellett volna menteni a pilótát, maradt volna inkább otthon, még mindig meg lenne.


Vagy sokkal hamarabb erővel véget kellett volna vetni a népirtó háborúnak. Erről is szólnak remek dokumentumfilmek, de ez már erősen  :offtopic: itt.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Repülés
« Válasz #129 Dátum: 2008.10.09 22:26:55 »
Nem fogjátok elhinni, mi jött ma velem szembe.... Hódmezővásárhely-Kardoskút-Orosháza útvonal... Tájvédelmi körzet, egyszer csak megjelent nagyon alacsonyan egy vadászgép.. Nem vagyok fanatikus, Grippennek néztem. Azt az érzést nem kívánom senkinek.... be :censored: tam....
100méter alatti repülőmagasságban, feltűnően lassan jött pont az út fölött, pont szembe velem... Gondolom vigyáznak a Nato emberekre, és unatkozott a pilóta.... Hülye vicc :2guns:
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #130 Dátum: 2008.10.17 22:53:55 »
Nem fogjátok elhinni, mi jött ma velem szembe.... Hódmezővásárhely-Kardoskút-Orosháza útvonal... Tájvédelmi körzet, egyszer csak megjelent nagyon alacsonyan egy vadászgép.. Nem vagyok fanatikus, Grippennek néztem. Azt az érzést nem kívánom senkinek.... be :censored: tam....
100méter alatti repülőmagasságban, feltűnően lassan jött pont az út fölött, pont szembe velem... Gondolom vigyáznak a Nato emberekre, és unatkozott a pilóta.... Hülye vicc :2guns:

Inkább a kisebb kiképzőgép, vagyis az L-39 Albatros lehetett az ...



... bár nem mondom, hogy kizárt, hogy Gripen volt. Na ja. Az efféle "bravúrok" azok, amelyek a világon mindenhol tilosak, és mégis minden valamirevaló vadászpilóta rendszeresen csinál ilyesmit. A vadászpilótasággal együtt járnak olyan személyiségjegyek, amelyek predesztinálják az embert az ilyen húzásokra  :yes: ... Nézd csak meg a videókat, amiket kicsit korábban belinkeltem.

Félre ne érts, nem azt mondom, hogy az ilyesmi helyes, elvégre gyakorolhatná a mélyrepülést a szántóföld felett is. De ott kevesebben látnák  :cool2: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #131 Dátum: 2008.10.17 23:08:07 »
Nem csak ezt a gépet szedték le, de a többi amerikai ellenőrzésű területre esett, ezért nem hozták nyilvánosságra! (Az egyik kémrepülőgép volt, a másikra nem emlékszem, elnézést.)

Na, ezt hívják úgy, hogy orbitális nagy bullshit  :yes: ... ez most nem neked szól, hanem a forrásodnak.

Volt meglepi itt is :)))))

http://pl.youtube.com/watch?v=LOhQXXAng_A

Hát igen, volt meglepi kétségtelenül, bár nem B-17-esek találkoztak először a 262-essel, hanem felderítőgépek. De az amik természetszerűleg nehezen tudtak védekezni a sokkal gyorsabb 262-esek ellen; ezzel együtt később megtalálták a gyenge pontjukat, ami a fel- és leszállás volt. Ennek ellenére, természetesen a sugárhajtású vadász alapvetően fölényben volt a légcsavarosokkal szemben.

Ezt a németek maguknak csexték el, illetve -egészen pontosan- Hitler volt az, aki kvázi megakadályozta, hogy a gép időben, elegendő számban álljon rendelkezésre. Nem lett volna akadálya a nagy számokban történő bevetésének úgy kábé '44 nyarától, az pedig kétségtelenül ha nem is változtatta volna meg alapvetően a háború menetét, de minden bizonnyal valamilyen mértékben elodázta volna a befejezését.

Hogy az kinek lett volna jó? Senkinek. Egyszerűen fogalmazva, több ember halt volna meg. Mindkét oldalon.

Mindenképpen ide kívánkozik, hogy a német polgári lakosság pusztításáért legnagyobbrészt nem az amerikai, hanem az angol légitámadások voltak a felelősek. Az amerikaiak nappal támadtak, és mindig valamilyen meghatározott, katonai jelentőségű, stratégiai célt (pl. üzemek, repterek, pályaudvarok stb.). Ennek során is adódtak civil áldozatok, jelentős számban; de ez a szám eltörpül ahhoz képest, amit az angolok éjszakai, kifejezetten a városok központjai, lakónegyedei ellen irányuló bombázásai okoztak.

Ezeket az éjszakai támadásokat pedig a Me-262-esek nem tudták volna érdemben befolyásolni, a kor lokátor-technikájának a fejletlenségéből adódóan.

(Egyébként aki fölrakta a jútúbra ezt a videót, legalább annak utánanézhetett volna, hogy a gép nevét Messerschmitt-nek, és nem Messerschmidt-nek írják  :whistling: ...)
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.17 23:10:02 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #132 Dátum: 2008.11.05 01:16:30 »
Nem tudom, kinek mennyire mondok újdonságot vele, de a dolgok jelenlegi állása szerint valószínűnek látszik, hogy ilyen, cseh gyártmányú Aero L-159 Alca típusú könnyű harci/kiképző gépek váltják majd fel légierőnknél egyben az L-39 Albatrosokat és a MiG-29-eseket, a Gripenek kiegészítéseként...









A gépnek számos komoly előnye van: a beszerzés meglehetősen olcsó lenne; a kecskeméti alakulat már komoly tapasztalatokkal rendelkezik a típussal kapcsolatosan; a gép abszolút NATO integritásra lett kifejlesztve, szabvány NATO/amerikai fegyverzetet hordoz, és nem akármilyet: GBU precíziós irányított bombák, Maverick levegő-föld rakéták, Sidewinder infravörös levegő-levegő rakéták (lásd a képeket), sőt még a látóhatáron túlról bevethető, aktív lokátoros önirányítású AMRAAM levegő-levegő rakéta integrációjára is lehetőség van... emellett természetesen hordozhat a gép hagyományos bombákat, nem irányított rakéta-konténereket, illetve a törzs alatt a kétcsövű, 23 mm-es Plamen gépágyú-konténert is (lásd rajz). Hajtóműve is amerikai; rendelkezik lokátorral (az elterjedt, bevált olasz Grifo típus), így teljes mértékben bevethető légi célok ellen bonyolult időjárási körülmények között is; az üzemeltetése meglehetősen olcsó és egyszerű; kipróbált/bevált konstrukción alapul (Albatros); egyaránt alkalmas kiképzésre, földi csapatok támogatására, békeidős légi rendészeti/légtér-szuverenitás biztosítási feladatokra, illetve korlátozottan légi harcra is. A gép korszerű, többfunkciós képernyőkkel és HUD-dal ellátott pilótafülkével rendelkezik. Továbbá: gyakorlatilag azonnal tudnák őket szállítani a csehek (számos új gép áll lekonzerválva, mert a cseh légierő utólag csökkentette a megrendelt mennyiséget). A tervezett egyszázadnyi gép (kb. 14 darab) jól kiegészítené a Gripeneket, lehetővé téve, hogy a légierő egyaránt, egyidejűleg eleget tudjon tenni a szokásos békeidős légtérvédelmi-készültségi, illetve a közös NATO-missziók során adódó feladatoknak is (pl. balti országok légterének biztosítása, amit jelenleg egymást váltva látnak el a különböző NATO-országok).

Erre a két dologra együttesen ugyanis a MiG-ek és Albák kivonása után megmaradó 14 Gripen meglehetősen kevés. A megoldásra négy lehetőség merült fel:

1. A 14 Gripen mellé körülbelül ugyanennyi Alca beszerzése, vegyesen az együléses harci A és a kétüléses kiképző/harci B változatból (lásd rajz). Ez lenne a legjobb, kompromisszumos "kecske-káposzta" változat.

2. A luxusváltozat: további Gripenek beszerzése, legalább 8-10 darabra lenne még ez esetben szükség. Ez biztosítaná a legnagyobb harcértéket jelentő megoldást, de messze a legdrágábbat is.

3. A mostani állapot részleges fenntartása, a "szív változata": a Gripenek mellett mégiscsak felújítjuk és megtartjuk az Albák és MiG-ek egy részét, összesen kb. egy századnyi mennyiséget. Ez a verzió a második legdrágább, és az öregedő gépek üzemben tartása a felújítás mellett is egyre több munkát és pénzt igényel, továbbá megmaradna vele a függés az orosz partnertől (alkatrész- és fegyverzet-ellátás). Repülés-rajongók számára legszimpatikusabb, de egyben leginkább ésszerűtlen alternatíva.

4. A csóró változat: csak a 14 Gripen marad, a korábban említettek ellenére. Értelemszerűen rövid távon ez lenne a legolcsóbb verzió, viszont az így igen szűkössé váló flotta fokozott igénybevételével, és ezáltal hosszú távon mégiscsak a költségek növekedésével járna (a gépeket egy fix repült óraszámra lízingeljük a svédektől).

A honvédelmi minisztérium állásfoglalása szerint jelenleg az 1. változat melletti döntés tűnik legvalószínűbbnek, és mindez várhatóan belátható időn belül megerősítésre is kerül.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.05 01:27:22 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #133 Dátum: 2008.11.05 10:55:09 »
Nem tudom, kinek mennyire mondok újdonságot vele, de a dolgok jelenlegi állása szerint valószínűnek látszik, hogy ilyen, cseh gyártmányú Aero L-159 Alca típusú könnyű harci/kiképző gépek váltják majd fel légierőnknél egyben az L-39 Albatrosokat és a MiG-29-eseket, a Gripenek kiegészítéseként...

Alapvetően ez egy nagyon jó dolog!
De sajnálom a Fulcrum-okat :no: :(

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #134 Dátum: 2008.11.05 14:01:24 »
Nem tudom, kinek mennyire mondok újdonságot vele, de a dolgok jelenlegi állása szerint valószínűnek látszik, hogy ilyen, cseh gyártmányú Aero L-159 Alca típusú könnyű harci/kiképző gépek váltják majd fel légierőnknél egyben az L-39 Albatrosokat és a MiG-29-eseket, a Gripenek kiegészítéseként...

Alapvetően ez egy nagyon jó dolog!
De sajnálom a Fulcrum-okat :no: :(

Én is :( ... Mert csodaszép gépek, és baromi jól repülnek. De tudomásul kell venni, hogy a 29-es lehet a mai napig elsőrangú repülőgép, de ettől még elavult és költséges fegyverrendszer. És ma ez a döntő. A Gripennel lehet (sőt biztos), hogy nem lehet olyan látványos manővereket repülni - de sokkal ütőképesebb vadászgép.

Nem utolsó sorban, a mai tendeciákat figyelembe véve, lényeges szempont, hogy ezzel függetlenedünk ezen a téren az oroszoktól. De ebbe, ugye, ennél mélyebben ne menjünk bele - maradjunk annyiban, hogy mindenféle politikai vonatkozástól függetlenül sem a legelőnyösebb partnerek e téren - még az óriási (a jelenlegi legnagyobb!) megrendelőjüknek számító India is folyamatosan panaszkodik rájuk pontatlanság, késés, minőségi problémák, önkényes módosítások stb. miatt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )