Szia Coldplay!
Mi decemberben vettünk egy 2002-es avensist 1,6 vvti motorral (amit ugye állítólag legyilkol a gázüzem). 306000km van most benne, az előző tulaj kb 90000-nél szereltette be a landi renzo gázrendszert. Flash-lube nincs benne, állítólag szelephézagot se néztek soha (motor nem volt még megbontva elvileg). Arra figyelt az előző gazdája, hogy 15 ezrenként új olajat kapjon (castrol 10w-40-et rakott bele mindig, ugye állítólag ez is gyilkolja a korai vvti-ket) és autópályán se ment 100-110-nél gyorsabban.
Ez az első autónk, nincs akkora tapasztalatom, hogy kézrátételből megmondjam milyen a motor állapota belül, de szerintem szépen jár, ha odalépünk neki megy is amennyire elvárható ettől a motor-kocsi párostól. Ha már itt tartunk azt miből lehet hallani ha a szelepekkel gond van? Annak milyen a hangja?
Eddig 1800km-t mentünk vele 8.3l-es gázfogyasztással, ami nagyrészt 50km-es városi és helyi 2km-es szakaszokból állt, bár az utóbbinál főleg ebben a hidegben szerintem a benzinből fogyasztott inkább. Most cseréltünk olajat, eneos 5w40 ment bele. Azért ezt választottam, mert a hasonló paraméterekkel bíró többi olaj átlag másfélszer ennyibe került volna, és ráadásként az adatlapjában szerepelt, hogy lpg-s autókhoz is jó (nem tudom, hogy ennek mekkora jelentősége van, pusztán ezért nem választottam volna). Mondták, hogy készüljek fel rá, hogy ez fogyósabb olaj, eddig 300km-t került bele csere óta, majd ha többet mentünk már vele beszámolok az olajos topicban a tapasztalatokról.
Amúgy előtte én is elég sokat utánaolvasgattam ennek a szelepbeégésnek, gondolom ugyanazokat a rémtörténeteket találtam meg mint te is, de én sem értem pontosan hogy véd ez a flash lube, legalábbis a kipufogóoldali szelepeket (ezekről írták, hogy megeszi a gázüzem).