Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 317167 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Dátum: 2004.03.18 12:42:50 »
Szerintem ez megér egy témát, már csak azért is, mert az előző autómmal kb. 90 ezer km-t húztam le gázzal, és a mostaniba is tervezem berakatni.  8)
Érdekel bármiféle tapasztalat vagy vélemény ezzel kapcsolatban, és van egy konkrét kérdésem is:
tud-e valaki olyan márkaszervizt, ahol foglalkoznak átalakított autókkal?

Nem kis dilemmát okoz most ez, hiszen ha vezetni akarom a szervizkönyvet, akkor márkaszervizbe kéne hordani az autót, viszont akit eddig kérdeztem, az elutasított egy olyan szabály miatt, amely szerint csak "repülő tetejű"  :D szervizben lehet gázos autót javítani (aminek esetleges robbanáskor nem a falai dőlnek ki, hanem a teteje repül el és nem dől össze az egész).

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1 Dátum: 2004.03.21 19:37:30 »
MICKEY!

Át lehet emelni ezt  témát valahogy az Általános fórumba? Oda illene inkább...

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #2 Dátum: 2004.03.27 21:14:42 »
Senki nem jár erre, aki akár csak gondolkodott volna egy ilyen átalakításon? Na mindegy, én azért csak irogatok itt magamban  8)

Mondjuk ahogy néztem, elég sok fórumozónak viszonylag új autója van, azoknak meg már nemigen éri meg (kb. 300k megtérülési ideje több mint 50e km lenne, és csak utána lenne olcsóbb).
De a 2000 előtti kocsikba általában max. 160k összegért berakják az egészet, nagyjából 25e km alatt visszajön az ára, és minden további 25ezren újra és újra megspórolunk ugyanannyit...

Legnagyobb hátránya a hely, amit a tartály elfoglal (általában a csomagtérből), de ez pl. sedannál szerintem nem olyan vészes, mint egy LB vagy HB esetén a variálhatóság elvesztése. Erre ugyan kitalálták a pótkeréktartályt, de az egyrészt kicsi, másrészt akkor meg a pótkereket kell folyton a csomagtartóban hurcolni  :(

De ha ezzel az egy hibával együtt tud élni az ember, nagyon sokat spórolhat vele, ráadásul még a környezetet is kíméli :)

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #3 Dátum: 2004.03.28 18:39:42 »
Ok. Megy az általánosba.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #4 Dátum: 2004.03.28 19:35:42 »
Anno bennem is felmerült a gázos átalakítás (yaris1.0), a következő okok miatt maradt el a dolog.:
-A műanyag szívócső miatt közel 300 pénzbe kerül a mutatvány.
-Mivel a géphez amúgy is szükségpótkereket adnak, jó ha 30 literes tartály beférne a helyére. Amúgy a pótkereket manapság nem érdemes hordani, sztem elég egy defektjavító spray. (persze ha nem futózott gummával mászkál az ember)
-A fedélzeti comp értelmét veszti.
-Sajnálnám az autómat végig furatni. Hajdan jártam 100.e km-t egy átalakított samarával, ott voltam végig mikor csinálták, hát akkoriban is felszisszentem minden furat elkészítésénél, sztem a toyónál simán infarktust kapnék.

Egyébként nem volt vele nekem sem igazán negatív tapasztalatom, ha lenne gyárilag átalakított, akkor arra szívessen áldoztam volna. (pl volvonál)


xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #5 Dátum: 2004.04.06 17:59:47 »
Amiket felsoroltál, az mind igaz :)

Én többek között azért vettem most '98-as Corollát, mert annak még alu szivócsöves a motorja, igy nagyjából feleannyi lesz a beszerelés. (Nomeg nem is futotta volna új autóra :D )
Ez rögtön megoldotta a fedélzeti computer problémáját is, ebben még nincs olyan :)

Amúgy jó lenne tudni, hogy vajon kizárólag az olajlobbi-e a felelős, amiért nem nagyon csinálnak gyárilag kettős üzemű (gazdaságos, környezetbarát) autókat...

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #6 Dátum: 2004.04.16 19:17:32 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Amúgy a pótkereket manapság nem érdemes hordani, sztem elég egy defektjavító spray.


nekem egyszer lukadt ki kerekem, de az 1 perc alatt le is eresztett. Szerinted ezen segített volna a spray?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #7 Dátum: 2004.04.16 21:17:27 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Amúgy a pótkereket manapság nem érdemes hordani, sztem elég egy defektjavító spray. (persze ha nem futózott gummával mászkál az ember



A defektjavíto csak kisebb sérülésnél ér valamit, és ott sem hosszú távra. Ha beleáll egy szög, akkor tömít egy kicsit, de néhány tíz, legkésőbb 2-300km után a szög kimozog, és megint ereszt, ha a szög kijött, és csak egy pici lyuk maradt, akkor tovább bírja, ha nagyobb a vágás, vagy nem a futófelület lyukadt, akkor semmit nem ér. Én mindenesetre el nem indulnék jó pótkerék nélkül. Meg mankó pótkerékel sem!  
Volt egy utam kölcsönautóval, 800km segédkerékkel! senkinek nem kívánom!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #8 Dátum: 2004.07.14 09:23:42 »
Sziasztok!

Elvileg jövőhét közepén gázosul a  97-es Corollám. Idáig el akartam adni, mivel kénytelen vagyok napi 100 km-t autókázni. (ez benzinből rémesen sok(k))de kicsit számolgattam és kiderült, hogy ha elgázosítom akkor jobban jövök ki mint egy diesel, így marad az mostani autó + gáz. Sima szívórendszerű lesz, mivel alu szívócsöves, valamint nincs benne légtömegmérő, így egy esetleges visszarobbanásnál (idáig senkinek sem robbant vissza akiket kérdeztem, sőt én is lehúztam 4 évet egy gázos autóval és semmi probléma nem volt) sem keletkezik kár.  Szóval, ha megvan beszámolok mindenről.

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #9 Dátum: 2004.07.14 09:43:58 »
Ez gondolom sokunkat érdekel. Mennyi, mekkora, stb. ? :)

Lövi Viktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #10 Dátum: 2004.07.14 10:55:10 »
Én úgy tudom,hogy a vékony pótkerék nem arra való hogy több100 km-t
autókázzunk vele.Az azért keskenyebb hogy kevesebb helyet foglaljon el a csomagtartóból.Nomeg azért is korlátozzák le a megengedett sebességet amivel közlekedni lehet vele.
ati - '01 Corolla HB 1.4 Terra

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #11 Dátum: 2004.07.14 22:45:54 »
Idézetet írta: "Lövi Viktor"
Én úgy tudom,hogy a vékony pótkerék nem arra való hogy több100 km-t
autókázzunk vele.Az azért keskenyebb hogy kevesebb helyet foglaljon el a csomagtartóból.Nomeg azért is korlátozzák le a megengedett sebességet amivel közlekedni lehet vele.


a múlt nyáron ez nálam kizáró ok volt, sokáig futott a 323 mazda és a corolla egymás mellett, de ez a fránya virsli pótkerék , nomeg a kevésbé jó motor miatt lett corolla.


-Én egyszer jöttem 700km éjjszaka mankópóttal, soha többet.

-Még szerencse, hogy kölcsöngép volt, meg hogy a 80-100 közötti tempót is elviselte!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #12 Dátum: 2004.07.15 07:57:44 »
Tamás69:

Távol álljon tőlem, hogy kekeckedjek, de az előbb még 800 km volt... :-)

Monnyuk, hogy az a 100-as már nem oszt nem szoroz..... :-) Mindenképpen 1etértek abban, hogy a mankókerékkel xar menni. A gyárak csak 50-60 km.-re ajánlják.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #13 Dátum: 2004.07.15 08:08:13 »
druszám!ment egy üzenet priv.ba :twisted:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #14 Dátum: 2004.07.15 21:33:41 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Tamás69:

Távol álljon tőlem, hogy kekeckedjek, de az előbb még 800 km volt... :-)

Monnyuk, hogy az a 100-as már nem oszt nem szoroz..... :-) Mindenképpen 1etértek abban, hogy a mankókerékkel xar menni. A gyárak csak 50-60 km.-re ajánlják.


Csak hogy ne kötözködj :) , megnéztem pontosan. 670Km a Viamichlein szerint onnan, ahol kaptuk a defektet vasárnap este 9 körül, reggel 7-re értem pestre.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!