Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 89831 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #390 Dátum: 2017.05.18 16:07:34 »
bizony-bizony...de azért a  kasztni szilárdsága mellett a tömeg továbbra is fontos, lásd a merci vs. smart találkozót ...

a sebességhez meg hozzátennék annyit, hogy tudomásom valahol 80 km/h környékén van az a tempó, ami felett fizikailag lehetetlen a túlélés, mert az átlagos emberi test ilyen lassulást már akkor sem visel el, ha az tökéletesen oszlik el a rendelkezésre álló távolságon.

és igen, óriási a fejlődés az autóiparban ezen a területen is, hála az égnek...

"Rács mögé kerül a Szentendrei úti halálos baleset okozója.
...Információnk szerint a sofőr fékezés nélkül hajtott bele a vétlen autóba. Az eddigi adatok szerint a férfi – aki egy jobb kormányos járművet vezetett – megközelítőleg 130 kilométer per órás sebességgel ütközött neki az ekkor körülbelül 30 másodperce a lámpánál – szabályosan – várakozó kocsi hátuljába"

A vétkes lassulást , míg az elhunytak gyorsulást szenvedének el.
A vétkes börtönben, míg a vétlenek temetőben vannak.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #391 Dátum: 2017.05.18 16:58:04 »
bizony-bizony...de azért a  kasztni szilárdsága mellett a tömeg továbbra is fontos, lásd a merci vs. smart találkozót ...

a sebességhez meg hozzátennék annyit, hogy tudomásom valahol 80 km/h környékén van az a tempó, ami felett fizikailag lehetetlen a túlélés, mert az átlagos emberi test ilyen lassulást már akkor sem visel el, ha az tökéletesen oszlik el a rendelkezésre álló távolságon.

és igen, óriási a fejlődés az autóiparban ezen a területen is, hála az égnek...

Az a 80 km/h-s határ úgy értendő, hogyha fix, tömör akadálynak hajt (Pl betonbunker), az ebből adódó (negatív) gyorsulás már akkora, hogy a belső szervek leszakadnak, így garantált a tepsi. Sok prémium autóból külsőre érintetlen, de halott embereket vágnak ki. A sok lufi megvédi az embert az idegen tárgyaknak ütközéstől, de a fizikát nem lehet megb..szni.  :no:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #392 Dátum: 2017.05.19 00:29:30 »
Amúgy jókor veszik elő a témát amikor már kihalnak a 97 (20év) előtti modellévű autók...
5-10 éve még jobban számított, hogy pár év különbségért hatalmas biztonsági ugrást kapsz, de mára már Magyarországon is kihalnak lassan maguktól ezek az autók, nem hogy Új-Zélandon...

A mi E10-esünk 1996-os volt, ha jól tudom 1997 legelején vezették ki Magyarországról. Ezek szerint Új Zéélandban még 1998-ban is árulták.
Pont ugyanilyen volt a miénk is, mint ami a videóban látszik, csak fehér.

Gondolom itt a teszt most inkább azt hangsúlyozná, hogy választottak két, újkorában azonos reálértékű autót, összehasonlításképp. Nyilván nem azonos a súlycsoport, de csak azért, mert minden kategória nőtt az évek során, miközben reálértéke megmaradt.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #393 Dátum: 2017.05.19 09:25:08 »
Magyarországon pont aktuális a téma. A sok bontószökevényt hozzák befelé, a magyarországi autóállomány átlagkora 14 év - és 2016-ban a forgalomba helyezett új autók darabszáma megközelítette a 100ezer példányt - ennek ellenére az autóállomány életkora még mindig öregszik. Tehát bőven hozzák be a 15+ éveseket is.

És arról nem is beszélve, hogy igen csekély esélye van annak, hogy egy nyugatról behozott, ismeretlen előéletű 15+ éves vas sérülésmentes legyen, kvázi simán lehet, hogy egy ilyen ütközésnél még ennyi esélyed se lenne, mint a linkelt cikkben lévő teszten volt látható.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #394 Dátum: 2017.05.19 12:40:39 »
Az a 80 km/h-s határ úgy értendő, hogyha fix, tömör akadálynak hajt (Pl betonbunker), az ebből adódó (negatív) gyorsulás már akkora, hogy a belső szervek leszakadnak, így garantált a tepsi. Sok prémium autóból külsőre érintetlen, de halott embereket vágnak ki. A sok lufi megvédi az embert az idegen tárgyaknak ütközéstől, de a fizikát nem lehet megb..szni.  :no:
így van, fal, fa, frontális ütközés. ellenkező esetben hosszabb az út a lassulásra, van hely kimozogni.


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #395 Dátum: 2017.05.19 19:31:33 »
Igaz, ott a pont sajnos a 97 és 01 közötti E36 (az egy keresett, menő BMW fajta) pont kritikán aluli papírjaguár...
biztonság szempontjából egy régi suzuki, csak veszélyesebb, mert gyorsabb: nagy motor, jó úttartás, futómű stb.
1,5 csillag vagy mi, tulajdonképpen nem értékelhető, összerogyik az autó, talán legalább súlya van.

De ezen megint késő bánkódni, már bevásároltunk belőle, és a 15-16 éves modell már megkapta a 4 csillagot, teljesen rendben van. Egyébként ez a tipus sereghajtó, szóval más 97-es modellévű autóknál többnyire jobb a helyzet.

Magyarországon pont aktuális a téma. A sok bontószökevényt hozzák befelé, a magyarországi autóállomány átlagkora 14 év - és 2016-ban a forgalomba helyezett új autók darabszáma megközelítette a 100ezer példányt - ennek ellenére az autóállomány életkora még mindig öregszik. Tehát bőven hozzák be a 15+ éveseket is.

És arról nem is beszélve, hogy igen csekély esélye van annak, hogy egy nyugatról behozott, ismeretlen előéletű 15+ éves vas sérülésmentes legyen, kvázi simán lehet, hogy egy ilyen ütközésnél még ennyi esélyed se lenne, mint a linkelt cikkben lévő teszten volt látható.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #396 Dátum: 2017.05.19 21:17:59 »
Háát nemtudom. Az E10 Corollához képest az E36 kupé egy tank. Nekem volt mindkettő.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #397 Dátum: 2017.05.19 23:51:33 »
Ne érts félre az E10 valószínűleg nem biztonságosabb, de abban a modellévben ('91) ez még nem is volt elvárás. Az E11 3csillag, vagy egy akkori corsa, puntó meglepő módon biztonságosabb 2-2 csillag, szóval nem sokkal, frontálisnál jobb a BMW-ben ülni, viszont fa, kamion, betonfal ellen jobb a puntó. A helyzet viszont az hogy a 4 csillagos yaris I.-em ropivá töri a bömbit, ezt ránézésre nem mondod meg.

Az autó "erejét" nem a külső borítás adja, ránézésre nem lehetséges megmondani hogy melyik a tank.
A lényeg a lemezek alatt van, talán az "A" oszlop szöge és vastagsága árulkodó egyedül, ahol ez nem masszív és nem ad folytonos ívet a tetővonallal ott nem beszélhetünk merev utascelláról (hacsak nem oldják meg +1-2 mázsa alsó merevítéssel, mint a kabrióknál).

A smart is egy tank az E36hoz képest (de az akkori A4-es is 2,5 csillag, sőt a mercinél is gondok voltak, akkoriban a biztonság nem volt "menő"), ismétlem 2001 után már 4 csillag és a többiek is összeszedték magukat és azóta nem is lőttek bakot, talán a A mercit vagy a tt-t kivéve, de ott sem az ütközésvédelem, hanem a futómű volt a ludas. Egy merev motorháztető pl csak arra jó hogy lefejezze a bennülőket, másra nem.

A mopedautók pl. viszont semmilyen ütközésvédelemmel nem bírnak:
http://www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/tragedia-a-helyszinen-meghalt-a-mopedautos-ferfi-frissitve-128153/

Innen lehet szemezgetni (pl a 2007-es voyager 1,5 csillagja még az E36 eredményénél is 100x durvább,
mert az tényleg tanknak látszik):
http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&selectedModelName=All&nodeId=1598&selectedProtocols=14999&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=


Háát nemtudom. Az E10 Corollához képest az E36 kupé egy tank. Nekem volt mindkettő.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #398 Dátum: 2017.06.01 23:27:14 »
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #399 Dátum: 2017.06.02 12:40:31 »
Használni is tudni kell!!
:yes: :yes: :yes:
"Muszáj megjegyezni, hogy az Isofix rögzítéssel rendelkező gyermekülések minden vizsgált járműnél megfelelően voltak rögzítve."