Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 366166 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #525 Dátum: 2009.09.13 13:10:28 »
Tempomatos 130-nál a II-es Prius eszik 5-5,5-et körülményektől függően, a III-as meg állítólag jobb.

Ezt a padlógázas szisztémát amúgy sem értem. Ki az, aki tényleg parkettát nyom huzamosabb ideig autópályán? Ez még a németeknél sem lehet a tipikus használat...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #526 Dátum: 2009.09.13 13:11:14 »
A Prius II biztosan tágasabb, mint a Golf, és a csomagtartója is jóval nagyobb.

A III-as meg még nagyobb. A csomagtartó pl. asszem 445l-es.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #527 Dátum: 2009.09.13 13:15:18 »
Tempomatos 130-nál a II-es Prius eszik 5-5,5-et körülményektől függően, a III-as meg állítólag jobb.

Ezt a padlógázas szisztémát amúgy sem értem. Ki az, aki tényleg parkettát nyom huzamosabb ideig autópályán? Ez még a németeknél sem lehet a tipikus használat...
Akkor az 5 litert 130-nál egész jól saccoltam a Priusnál  :yes:

Németeknél ugye nincs tempólimit, ezért sokan zúznak is, és ezt így próbálják a tesztben az értékelésbe belevonni. Az ottani viszonyokra nézve valóban nem lenne reális, ha csak 130-al mérnének autópályán. Mondjuk azt én is valószínűtlennek tartom, hogy pont a Prius-tulajok állnának neki ólomlábbal gangolni  :D ... Dehát ez az értékelési metódus.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #528 Dátum: 2009.09.13 13:20:43 »
Párszor megfordultam már Némethonban (bár nem sokszor). Tapasztalatom szerint ahol csak két sáv van, ott gyakorlatilag senki se száguldozik, mert egyszerűen nem tud a forgalomtól. A négysávos részen persze 180-200 a belépő a legbelsőbe, de ott is inkább luxusautók meg sportkocsik nyomulnak, nem mezei 116d-k meg Golfok, a nagy többség a szélső két sávot használja (meg előzésre a harmadikat).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #529 Dátum: 2009.09.13 13:21:43 »
A Prius II biztosan tágasabb, mint a Golf, és a csomagtartója is jóval nagyobb.
A csomagtartója nyilván a Priusnak a nagyobb, elvégre ferdehátú. 445 literes, a Golfé 350. Karosszéria-forma szempontjából inkább egy Octavia feleltethető meg jobban a Priusnak - abban viszont 550 literes a csomagtér.

Utastér, Prius III vs. Golf 6:

Belső szélesség elöl/hátul Prius 1455/1430 mm, Golf 1470/1460 mm
Első lábtér Prius 910-1145 mm, Golf 920-1150 mm
Hátsó lábtér Prius 655-905 mm, Golf 620-870 mm (ez az egyetlen paraméter, amelyben a Prius utastere tényleg nagyobb)
Belmagasság elöl Prius 930-1000 mm, Golf 950-1035 mm
Belmagasság hátul Prius 925 mm, Golf 965 mm
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #530 Dátum: 2009.09.13 13:23:56 »
Térérzetre hányast kaptak? :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #531 Dátum: 2009.09.13 13:24:35 »
Párszor megfordultam már Némethonban (bár nem sokszor). Tapasztalatom szerint ahol csak két sáv van, ott gyakorlatilag senki se száguldozik, mert egyszerűen nem tud a forgalomtól. A négysávos részen persze 180-200 a belépő a legbelsőbe, de ott is inkább luxusautók meg sportkocsik nyomulnak, nem mezei 116d-k meg Golfok, a nagy többség a szélső két sávot használja (meg előzésre a harmadikat).

Nem akarok ebbe különösebben belebonyolódni, de én elég sokszor jártam már ott - és ha lehet, nyomják sokan. Ha nem is végsebességgel, de 150-160-al sokan mennek, mindenféle mezei autóval is. Szvsz az ottani átlagos, jellemző használati módot a kétharmadában 130-al, egyharmadában végsebességgel végzett mérés elég jól modellezi. Jó, ha a sűrű forgalom miatt nem lehet, akkor nyilván nem nyomják - ez természetes.

Négysávos pálya nem sok van náluk - két- és háromsávos a jellemző.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #532 Dátum: 2009.09.13 13:25:09 »
Térérzetre hányast kaptak? :D
Nem akarok teszt-vitába bonyolódni  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #533 Dátum: 2009.09.13 13:27:29 »
Nem kell. ;) Érzetre a Prius sokkal tágasabb, centik ide vagy oda.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #534 Dátum: 2009.09.13 13:29:23 »
Ha nem is végsebességgel, de 150-160-al sokan mennek, mindenféle mezei autóval is. Szvsz az ottani átlagos, jellemző használati módot a kétharmadában 130-al, egyharmadában végsebességgel végzett mérés elég jól modellezi. Jó, ha a sűrű forgalom miatt nem lehet, akkor nyilván nem nyomják - ez természetes.

Erre gondoltam én is, hogy nem parketta, hanem általánosan magasabb tempó. Márpedig ez a fajta teszt így a dízeleknek kedvezőbb, mivel a benzinesek fogyasztása nagyon megugrik padlógáz környékén. A 2/3 130 1/3 padlógáz 7,5-es fogyasztásból az következik, hogy 12,5-et eszik padlógázon. Ellenben folyamatos 150-nél meg nem eszik 7,5-et...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #535 Dátum: 2009.09.13 13:32:06 »
Nem kell. ;) Érzetre a Prius sokkal tágasabb, centik ide vagy oda.
Az meglehet, bár nem ültem még sem 6-os Golfban, sem Prius III-asban - pláne nem közvetlenül egymás után. Mindenesetre azt minden, középre szerelt kijelzős autóban tapasztalom, hogy ez mennyire jót tesz a térérzetnek, "parancsnoki híd"-feelinget ad  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #536 Dátum: 2009.09.13 13:33:46 »
Erre gondoltam én is, hogy nem parketta, hanem általánosan magasabb tempó. Márpedig ez a fajta teszt így a dízeleknek kedvezőbb...
A városi mérés meg a hibridnek kedvezőbb  :flowers: ...

Mindennel együtt, a végkövetkeztetés az volt, hogy a No.1 takarékos technika a hibrid  :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.13 13:35:46 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #537 Dátum: 2009.09.13 13:41:23 »
Ez is emberfüggő. Saját kis szűk világomból kiindulva, nekem az évi 30 ezerből kb. 20 ezer a sztráda, szóval nekem elsősorban a dízel lenne a kedvező.

Prius III-ban még nem ültem, a II térérzete viszont megdöbbentően jó. A Golf VI sem kicsi, de abban mégsem volt az a fölényes érzésem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #538 Dátum: 2009.09.13 13:43:32 »
Hát ja.

Amúgy van még egy érdekes adathalmaz, arról, hogy a végsebesség mekkora fogyasztást jelent - 11.-én írtam be az Általános/Vezetési stílus topikba, még az első oldalon van; érdemes megnézni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #539 Dátum: 2009.09.13 13:57:20 »
A városi mérés meg a hibridnek kedvezőbb  :flowers: ...

Az 1.4TSi-nek is kedvezőtlen, miközben a városi mérés ehhez képest jóval egzaktabb szvsz. A rugalmassági adatok egyébként picit megleptek, nagyon jó lehet az a kétliteres dízelmotor, ha a nagyjából ugyanolyan erős benzinesre másodperceket ver.