Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 374192 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Benzin vs. dízel
« Válasz #465 Dátum: 2006.12.03 12:43:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát attól függ , melyik változatról beszélünk . Van ugye a 69 lovas-155 Nm-es gyengébbik , ez tényleg kicsit lomhácska már , 0-100 15.8 , vmax 166 . Mondjuk , az 1.2-es benzinesnél még így is jobb , rugalmasságban pedig egy szinten van az 1.4-essel . Ha viszont az erõsebbik , 80 LE-195 Nm 1.4 TDI-t nézzük , hát az biztosan nem alulmotorizált . 0-100 14.0 , vmax 173 , és 1.6-os benzines kompaktokat felülmúló húzóerõ - bõven elég egy kis kombiba .
Kövezzetek meg, de az a kocsi, ami 12 alatt nincs 100-on, az alulmotorizált, benzines esetében mindenképp. A dízel még megoldja a nagy forgatónyomatékkal a dolgot, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a 100-at sose éri el  :szomoru: Mostanában a Corim mellett megyek a Yarissal is rendszesen, és azonos útvonalon menve ahol a Corival 2200-nál váltva már 100-al megyek, a Yaris 3000nél váltva is csak 80-al. És az az érzésem, hogy a 100-at mintha sose érné el, ami persze nem igaz, de akkor is.
Laco 73 :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #466 Dátum: 2006.12.03 17:49:34 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Kgabe"

Pedig elhiheted azt a fogyit. Az A2 különösen áramvonalas, és kíméletes stílusban a TDI-k jellemzõen nagyon takarékosak. A kettõ együtt hozhat ilyen átlagot. Persze csak szabályosan cruise-olva.
Ami meg a külsõ zajt illeti, azért kintrõl minden dízel elárulja magát, de odabent tényleg csak kellemes mély mormogás, az is nagyon halkan.
A Panda az 1.3-as Multijettel fut (vagy inkább 1.25-ös) 90 lóval. Amikor hallhattad, az vszínûleg hidegen volt.
A TDCI-k, nos azok tényleg eléggé kerregnek. Egy kedves ismerõs 130 lovas Mondeojával utazta. Igaz, ment mint az istennyila, de bizony eléggé morgott is hozzá. (lehet, hogy csak a 6 személy, mint terhelés volt neki sok?! :D)


Ez azt jelenti, hogy TE is simán eljársz tisztán Szegeden 5 literbõl. Ugye?!
A2 különösen áramvonalas? Hát nem tudom. Sztem különösen hülyén néz ki; olyan magas mint egy kamaz.
Ja és ezentúl megtérek, mindenkinek elhiszek mindent.
Nekem a full gyõri fogyasztásom 4,2 liter volt. Nagyon spóroltam.  :rohog: Meghát áramvonalas a Carina...

Ajánlom figyelmedbe ezen az oldalon megkeresni, pontosan hol is szerepel az A2-es!
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #467 Dátum: 2006.12.03 19:54:11 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Kgabe"

Pedig elhiheted azt a fogyit. Az A2 különösen áramvonalas, és kíméletes stílusban a TDI-k jellemzõen nagyon takarékosak. A kettõ együtt hozhat ilyen átlagot. Persze csak szabályosan cruise-olva.
Ami meg a külsõ zajt illeti, azért kintrõl minden dízel elárulja magát, de odabent tényleg csak kellemes mély mormogás, az is nagyon halkan.
A Panda az 1.3-as Multijettel fut (vagy inkább 1.25-ös) 90 lóval. Amikor hallhattad, az vszínûleg hidegen volt.
A TDCI-k, nos azok tényleg eléggé kerregnek. Egy kedves ismerõs 130 lovas Mondeojával utazta. Igaz, ment mint az istennyila, de bizony eléggé morgott is hozzá. (lehet, hogy csak a 6 személy, mint terhelés volt neki sok?! :D)


Ez azt jelenti, hogy TE is simán eljársz tisztán Szegeden 5 literbõl. Ugye?!
A2 különösen áramvonalas? Hát nem tudom. Sztem különösen hülyén néz ki; olyan magas mint egy kamaz.
Ja és ezentúl megtérek, mindenkinek elhiszek mindent.
Nekem a full gyõri fogyasztásom 4,2 liter volt. Nagyon spóroltam.  :rohog: Meghát áramvonalas a Carina...

És igen, símán el lehet járni vele 5 körül, sõt, alatt is. Csak nem kell kitaposni a belét.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #468 Dátum: 2006.12.03 19:58:04 »
Még egy adalék, hogy nem feltétlenül a lapos, kerek formák a legáramvonalasabbak. Ronda és finom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Bionic
0.19-es légellenállási együtthatóval... :mivan:
Gabe 254.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Benzin vs. dízel
« Válasz #469 Dátum: 2006.12.03 22:33:46 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Még egy adalék, hogy nem feltétlenül a lapos, kerek formák a legáramvonalasabbak. Ronda és finom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Bionic
0.19-es légellenállási együtthatóval... :mivan:
Hát igen, valaki nagyon jól megtervezte azt a halat, amirõl az ember lemásolta ezt a formát  :kacsint:  :nagymosoly:
Laco 73 :D

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin vs. dízel
« Válasz #470 Dátum: 2006.12.04 06:48:27 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Ajánlom figyelmedbe ezen az oldalon megkeresni, pontosan hol is szerepel az A2-es!
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

Megnéztem. 0,25 az érték, amivel a lista utolsó (elsõ) negyedében foglal helyet. Õszintén szólva ez az érték nekem nem mond túl sokat. Egy csomó olyan autó van a lsitán, ami ma már nem járja az utakat, sztem jobb lett volna egy olyan összeállítás (mondjuk top 100), ahol ma még futó modelleket hasonlítanak.
A másik, hogy ez a príma légellenállási együttható leginkább nagyobb sebesség mellett ér/számít valamit. Mi ugye itt a városi fogyasztásról beszéltünk korábban, ahol elvileg nem nagyon mész 60 fölé. Ha jól olvastam, akkor a tesztben is 100 mérföld/órától indul a mérés, az meg nem nagyon szokás városban.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin vs. dízel
« Válasz #471 Dátum: 2006.12.04 06:51:02 »
Idézetet írta: "Kgabe"

És igen, símán el lehet járni vele 5 körül, sõt, alatt is. Csak nem kell kitaposni a belét.

Tisztán városban?  :mivan:
Végülis elhiszem Neked.  :roll:
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin vs. dízel
« Válasz #472 Dátum: 2006.12.04 07:10:52 »
Most már télleg nyerni kellene a lottón.... Második autónak rögtön vennék egy dízelt; persze csak úgy a hecc kedvéért. Mert sajna egy próbakör vmelyik kereskedésben még nem mérvadó, hosszútávú próba lenne az igazi, ahol tényleg le lehet mérni a fogyasztást ill. lehet élesben ki lehet próbálni többféle közlekedési helyzetet.
Ha esetleg eljutok a jövõ nyári talira, akkor remélem vmelyik dízeles cartárs rendelkezésemre bocsátja az autóját, egy próba erejéig. Igérem nem töröm össze!  :nagymosoly:
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #473 Dátum: 2006.12.04 07:49:44 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Kgabe"

Ajánlom figyelmedbe ezen az oldalon megkeresni, pontosan hol is szerepel az A2-es!
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

Megnéztem. 0,25 az érték, amivel a lista utolsó (elsõ) negyedében foglal helyet. Õszintén szólva ez az érték nekem nem mond túl sokat. Egy csomó olyan autó van a lsitán, ami ma már nem járja az utakat, sztem jobb lett volna egy olyan összeállítás (mondjuk top 100), ahol ma még futó modelleket hasonlítanak.
A másik, hogy ez a príma légellenállási együttható leginkább nagyobb sebesség mellett ér/számít valamit. Mi ugye itt a városi fogyasztásról beszéltünk korábban, ahol elvileg nem nagyon mész 60 fölé. Ha jól olvastam, akkor a tesztben is 100 mérföld/órától indul a mérés, az meg nem nagyon szokás városban.

A 0,25-ös érték igen kiváló. Az egyik sokáig rekorder szériaautó, az Opel Calibra 0,26-os volt. (vagy még mindig az) Attól, hogy csak 160-tól mérik, még meg lehet figyelni az arányokat, de valóban, városban kevesebbet számít a légellenállás, bár 60-70 környékén már számottevõ tényezõ. Ilyenkor a súllyal lehet sokat spórolni:
"The A2 is built using considerable aluminium alloy content, providing significant weight advantage over similar sized cars. This helps the car to be significantly more economical than vehicles using traditional chassis; under certain circumstances, consumption of just over 2 l/100 km (128 mpg, imperial gallon) is possible. The Audi A2 won the Nordic Countries EcoRun economical driving race in 2005 with consumption of 2.62 l/100 km. Even the normal petrol engined versions are capable of 5 l/100 km."
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek. Az utolsó mondatra érdemes figyelni: még a benzines verziók is tudnak 5 l/100km-es fogyit hozni. :D
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #474 Dátum: 2006.12.04 08:01:28 »
Idézetet írta: "kavarc"
Most már télleg nyerni kellene a lottón.... Második autónak rögtön vennék egy dízelt; persze csak úgy a hecc kedvéért. Mert sajna egy próbakör vmelyik kereskedésben még nem mérvadó, hosszútávú próba lenne az igazi, ahol tényleg le lehet mérni a fogyasztást ill. lehet élesben ki lehet próbálni többféle közlekedési helyzetet.
Ha esetleg eljutok a jövõ nyári talira, akkor remélem vmelyik dízeles cartárs rendelkezésemre bocsátja az autóját, egy próba erejéig. Igérem nem töröm össze!  :nagymosoly:

Hát ige, a próbakör tényleg nem mérvadó. Sokszor arra sincs elég idõ, hogy a motor rendesen bemelegedjen, fõleg egy kevés hulladékhõt termelõ modern dízelnél. Én sem csak a próba alapján választottam.
Gabe 254.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin vs. dízel
« Válasz #475 Dátum: 2006.12.04 08:49:09 »
Idézetet írta: "Kgabe"

A 0,25-ös érték igen kiváló. Az egyik sokáig rekorder szériaautó, az Opel Calibra 0,26-os volt. (vagy még mindig az) Attól, hogy csak 160-tól mérik, még meg lehet figyelni az arányokat, de valóban, városban kevesebbet számít a légellenállás, bár 60-70 környékén már számottevõ tényezõ. Ilyenkor a súllyal lehet sokat spórolni:
"The A2 is built using considerable aluminium alloy content, providing significant weight advantage over similar sized cars. This helps the car to be significantly more economical than vehicles using traditional chassis; under certain circumstances, consumption of just over 2 l/100 km (128 mpg, imperial gallon) is possible. The Audi A2 won the Nordic Countries EcoRun economical driving race in 2005 with consumption of 2.62 l/100 km. Even the normal petrol engined versions are capable of 5 l/100 km."
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek. Az utolsó mondatra érdemes figyelni: még a benzines verziók is tudnak 5 l/100km-es fogyit hozni. :D

Hát igen. Ezt a 2léteres fogyasztást én is olvastam, ha jól tudom akkor az egy 1,2 literes dízel A2-es volt. (ráadásul átlagfogyasztásra 2,99l adnak meg  :kacag: ) Egyébként a Daihatsu is nyert fogyasztási vilagbajnokságot (benzines), persze én sosem tudtam 7,5 liter alá tolni... Tehát ennyit errõl.
Arra egyébként kiváncsi lennék, hogy mit tudhat egy 1.2-es dízel motor..., merthogy keveset fogyaszt az biztos, de dinamikusnak cseppet sem nevezném, még az 1000es Yarishoz képest sem.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #476 Dátum: 2006.12.04 09:17:03 »
Idézetet írta: "Kgabe"
The Audi A2 won the Nordic Countries EcoRun economical driving race in 2005 with consumption of 2.62 l/100 km."
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek.

2.62?
az is valami???
 :haha:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2002.09.06.&102118
 :tapsi:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #477 Dátum: 2006.12.04 09:45:38 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Kgabe"

A 0,25-ös érték igen kiváló. Az egyik sokáig rekorder szériaautó, az Opel Calibra 0,26-os volt. (vagy még mindig az) Attól, hogy csak 160-tól mérik, még meg lehet figyelni az arányokat, de valóban, városban kevesebbet számít a légellenállás, bár 60-70 környékén már számottevõ tényezõ. Ilyenkor a súllyal lehet sokat spórolni:
"The A2 is built using considerable aluminium alloy content, providing significant weight advantage over similar sized cars. This helps the car to be significantly more economical than vehicles using traditional chassis; under certain circumstances, consumption of just over 2 l/100 km (128 mpg, imperial gallon) is possible. The Audi A2 won the Nordic Countries EcoRun economical driving race in 2005 with consumption of 2.62 l/100 km. Even the normal petrol engined versions are capable of 5 l/100 km."
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek. Az utolsó mondatra érdemes figyelni: még a benzines verziók is tudnak 5 l/100km-es fogyit hozni. :D

Hát igen. Ezt a 2léteres fogyasztást én is olvastam, ha jól tudom akkor az egy 1,2 literes dízel A2-es volt. (ráadásul átlagfogyasztásra 2,99l adnak meg  :kacag: ) Egyébként a Daihatsu is nyert fogyasztási vilagbajnokságot (benzines), persze én sosem tudtam 7,5 liter alá tolni... Tehát ennyit errõl.
Arra egyébként kiváncsi lennék, hogy mit tudhat egy 1.2-es dízel motor..., merthogy keveset fogyaszt az biztos, de dinamikusnak cseppet sem nevezném, még az 1000es Yarishoz képest sem.

Te autógyilkos! A Carinával 28 literes átlaggal jársz?!  :hipnozis: :D
Gabe 254.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin vs. dízel
« Válasz #478 Dátum: 2006.12.04 15:11:03 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Te autógyilkos! A Carinával 28 literes átlaggal jársz?!  :hipnozis: :D

Ma kellemesen lefáradtam a melóhelyen; lehet, hogy azért nem értem, amit írtál...
A Carinával egyébként 6,5-7,2 átlaggal járok, jellemzõen 7liter alatt.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Benzin vs. dízel
« Válasz #479 Dátum: 2006.12.04 21:18:25 »
Idézetet írta: "Kgabe"
A 0,25-ös érték igen kiváló. Az egyik sokáig rekorder szériaautó, az Opel Calibra 0,26-os volt. (vagy még mindig az) Attól, hogy csak 160-tól mérik, még meg lehet figyelni az arányokat, de valóban, városban kevesebbet számít a légellenállás, bár 60-70 környékén már számottevõ tényezõ.
.
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek. Az utolsó mondatra érdemes figyelni: még a benzines verziók is tudnak 5 l/100km-es fogyit hozni. :D

A 0,25 tényleg kiválló érték. Én sem tartom nagyra az A2-eseket, de a dieselek terén tényleg nem rosszak a VW család verdái. A PD egység viszont nagyon xar! Rengeteget "mentettek" már ki a gyárból, mert viszik, mint a cukrot. Nagyon hamar megadja magát és rengeteg lóvéba kerül. A másik könnyen meghibásodó egység Ajudiéknál a légtömegmérõ.
A légellenállásra visszatérve: pl.: 400 felett minden egyes km/h végsebesség növeléshez 8LE kell! Gondoljatok csak bele: a ti kocsitok leforog ötödikben a végsebességnél? Mert az enyém nem. Mi más fogná vissza, mint a légellenállás. :kacsint: Vagy gondoljunk csak bele mennyivel dobódik meg a pillanatnyi fogyi, ha erõsebb szembeszél kap el minket. Ahogy Kgabe is írta, már 60-70km/h-nál számottevõ tényezõ a légellenállás. Ebben teljesen egyetértek. Viszont a jól kihasznált légellenállás (légterelés) nagy haszon a leszorító erõ tekintetében.  :kacsint:

A világon a legáramvonalasabb dolog a vízcsepp, mivel azt a légellenállás formálja. :nagymosoly:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005