A 0,25-ös érték igen kiváló. Az egyik sokáig rekorder szériaautó, az Opel Calibra 0,26-os volt. (vagy még mindig az) Attól, hogy csak 160-tól mérik, még meg lehet figyelni az arányokat, de valóban, városban kevesebbet számít a légellenállás, bár 60-70 környékén már számottevõ tényezõ.
.
A kocsiba igen sok aluminiumötvözetet építettek. Az utolsó mondatra érdemes figyelni: még a benzines verziók is tudnak 5 l/100km-es fogyit hozni. ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
A 0,25 tényleg kiválló érték. Én sem tartom nagyra az A2-eseket, de a dieselek terén tényleg nem rosszak a VW család verdái. A PD egység viszont nagyon xar! Rengeteget "mentettek" már ki a gyárból, mert viszik, mint a cukrot. Nagyon hamar megadja magát és
rengeteg lóvéba kerül. A másik könnyen meghibásodó egység Ajudiéknál a légtömegmérõ.
A légellenállásra visszatérve: pl.: 400 felett minden egyes km/h végsebesség növeléshez 8LE kell! Gondoljatok csak bele: a ti kocsitok leforog ötödikben a végsebességnél? Mert az enyém nem. Mi más fogná vissza, mint a légellenállás. :kacsint: Vagy gondoljunk csak bele mennyivel dobódik meg a pillanatnyi fogyi, ha erõsebb szembeszél kap el minket. Ahogy
Kgabe is írta, már 60-70km/h-nál számottevõ tényezõ a légellenállás. Ebben teljesen egyetértek. Viszont a jól kihasznált légellenállás (légterelés) nagy haszon a leszorító erõ tekintetében. :kacsint:
A világon a legáramvonalasabb dolog a vízcsepp, mivel azt a légellenállás formálja. :nagymosoly: