Ha nem pályán mész, a lakott településes szakaszok nagyon leviszik az átlagot. Ezért szokta Palaczk írni, hogyha sietni akarsz, nem úgy kell sietni, hogy a máskor 100-zal bevett kanyart megpróbálod 110-zel bevenni, hanem a falvakon átrongyolsz 70-80-nal, ott veszted el az idő nagy részét.
A BP-Debrecen esetnél is ez a gond, hogyha a fóti Cora és a debreceni autópálya-kitérő közt kéne nézni az átlagot, az egész jó lenne. De amíg átjutsz Pesten, és bejutsz Debrecenbe, az nagyon leviszi. Gondolj csak bele, ha valahol pont pirosat kapsz, akár egy percig is állsz, azaz a sebességed nulla, autópályán meg ezalatt bő 2 km-t megteszel, és akkor arról még nem szóltunk, hogy a piros előtt lassítani kell, utána meg gyorsítani!