2500? Én 1500 körül váltok, ha lehet.
Ezek pörgős benzinmotorok, és nem dízelmódjára kell velük menni. A régi swiftnél többen mondták (elég jó szakik, illetve akik szedtek már szét motorokat), hogy lehetőleg 1800-2000 alatt minél kevesebbet menjen, mert csak lerakódik benne a cucc, nem ég ki. No meg a csapágyak stb is inkább pörgetésre, mint terhelésre vannak tervezve (alacsony fordulat --> nagyobb terhelés, különösen emelkedő vagy hasonlóknál). Gondold csak végig, ha bringával mész azonos sebességgel, egy kényelmes sebességben, vagy olyanban, hogy alig kell tekerni (de nehéz) melyikben fáradsz el előbb?
Figyu, igazad van, ha az autó dimbes-dombos helyen van használva, vagy sietős éppenséggel az ember útja...
Pl. nálunk Békécsabán annyi domb van, hogy bármikor ellátok a pusztában minimum 3-4km-re(!). Itt minek húzassam? A városban sem megyek szinte soha 50km/h fölé, én bizony 10-nél 2. fokozatba, 25-nél 3.-ba, 40-nél 4.-be, 55-nél 5.-be pakolom, de szigorúan csak akkor, ha nem gyorsítok. Tartani a tempót, tökéletesek ezek a váltások és javaslom, hogy pillantsatok rá az utolsó 2 adatomra a Spritmonitoron, hatásosan csökkenti a fogyasztást.
A Suzukit meg nagyon nem keverém ide, mert az nem változó szelepvezérléses. A sima 16V-s motorokat valóban pörgetni kell, de a 4ZZ-ket nem! Lerakódás nem fog keletkezni, mert kiváló minőségű API SM olajat használok, még, ha 5W-40-es is.
A vvt-i-nek pont az a lényege, hogy a hasonszőrű kis köbcentis benzinesekhez képest kis fordulaton is könnyedébben használható, erősebb.
Én azt mondom, ha az ember nem siet, simán el lehet gurulni 1500-as fodulat körül is.