Semmi szükség elrugaszkodni tőle, mert a motor két fő adata közül az egyik.
Ja, tök jó arra, hogy meg tudjuk saccolni, milyen teljesítményt ad le a motor alacsonyabb fordulaton. Kár, hogy ezen senki nem gondolkodik el, csak szajkózza, hogy
néccázas nyomaték, váze....a Renault nyomatékból verte meg a kigyorsítások alkalmával.
Napalmot a topikra.
Bácsikérem, azt tessék megmondani, hogy előfordulhat-e, hogy az a "nyomatékból verte meg" egy tizenezres fordulatszám esetén nehezen értelmezhető? Azt is tessék megmondani, Forma-1-ről lévén szó, vajon az eltérő szárnybeállítások miatt lehetséges-e, hogy az egyik autó kisebb leszorítóerőt termel, így jobban lehet vele kigyorsítani, ellenben kanyarban a kisebb leszorítóerő miatt kevésbé tapad jól? Előfordulhat-e, hogy a különbség a két kocsi között nem csak a fordulatszám-különbségből adódott? Éshát ha csak a motorok eltérő karaktere volt az oka az eltérő viselkedésnek, akkor nem pont arról pofázok, hogy nem a nyomaték, hanem az azonos sebesség esetén elérhető nagyobb teljesítmény mozdította meg jobban a jobban gyorsuló autót?
Ilyen nincs, hogy "nyomatékból verte meg". Ha megverte, és eltekintünk attól, hogy versenysportban a gumi, tömeg, pilóta, szárnybeállítások mennyit jelentenek, akkor azért verte meg, mert adott pillanatban nagyobb teljesítményt produkált a motor. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Nagyobb teljesítményt. Már ha érted, mire célzok.
Egyébként sghu77 barátunk egyszer ezt gyönyörűen levezette (pont nekem; volt, egy olyan megérzésem, hogy a pillanatnyi teljesítményen kívül a váltóáttétel és a kerékméret is szerepet játszik, aztán kiderült, nem; tök logikus a dolog egyébként, elég lett volna időben belegondolnom), parancsolj:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=221.msg261072#msg261072...miközben valójában ugyanazt mondjátok....
Nem! Nem igaz, hogy nem érzed a különbséget. Nagyobb nyomaték csak azonos fordulatszám esetén jelent automatikusan nagyobb teljesítményt, Palaczk, pont erről beszélek.
Ha te egy 300-as nyomatékú autóval, 1800-as fordulaton poroszkálsz akármennyivel akármilyen sebességfokozatban, akkor épp 56,6 kW (~77 lóerő) áll rendelkezésre. Ha jön mellé ugyanolyan sebességgel egy másik autó 130-as nyomatékkal, 4500-as fordulaton, akkor 61,3 kW (~83 lóerő) áll rendelkezésére, ergo adott pillanatban padlógáznál a második fog jobban elindulni. Kisebb nyomaték, de nagyobb teljesítmény. Qrvára nem mindegy, hogy fogalmazol, mert az egyik tévedés, a másik tény.
Részemről rághatjuk tovább a gittet, de tényleg fölösleges.