Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2138515 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5655 Dátum: 2010.11.28 16:41:12 »
Akkor a piskotalámpás mind olyan? :?:
Nem csak a piskótalámpás, hanem ez minden vvt-it érintHETett 2003 szeptemberéig (jellemzően a rossz olaj vagy hanyag gazda az oka a durva olajfogyasztásnak). A fenti dátum után gyártott motorok már módosítottak és nem gyenge gyárilag a dugószett, így az olajevési hiba elméletileg nem állhat fenn (vagy ha igen, akkor az már tényleg gázos motor).
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5656 Dátum: 2010.11.28 16:47:11 »
És mikortól volt ilyen motor?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5657 Dátum: 2010.11.28 16:49:02 »
A piskótalámpástól kezdve, 2000-től minden vvt-i 2003 szeptemberéig.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5658 Dátum: 2010.11.28 19:17:06 »
Az olajkajálás típushiba javítása pedig laza 200 körül van.
Többnyire igaz, amit írsz, de Toyos szervizes ismerősöm szerint még gyári minőségű (nem gyári!) alkatrészekkel is megáll a dolog szervizdíjjal (kb 40.000Ft) 150.000-ben.
A 200k kicsit sok. A 150.000 is bőven elég, s még egyszer mondom, az már nem a legolcsóbb alkatrészekből tevődik össze.   :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5659 Dátum: 2010.11.28 19:20:05 »
A gyári dugószett 50-100 ezer körül van. Ez dobja meg, ebből ugyanis nem létezik utángyártott, viszont ennek a cseréje elengedhetetlen, enélkül ugyanis bármit csinálsz, újra enni fogja az olajat. A többi egyébként tényleg utángyártott, így számoltuk. Persze nagyon saccperkábé, nem lett kifillérezve, de most van egy srác, aki szétborította a Corollát az Index fórumon, kíváncsi leszek a végére, azt mondta, hogy ha kész lesz, ír.
         

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5660 Dátum: 2010.11.28 19:58:46 »
Nem csak a piskótalámpás, hanem ez minden vvt-it érintHETett 2003 szeptemberéig (jellemzően a rossz olaj vagy hanyag gazda az oka a durva olajfogyasztásnak).
Akkor én szerencsés ember vagyok. 3000 km-es kora óta 0W olajjal közlekedem. A 0W20-ból nem evett mérhető mennyiséget az elmúlt 5- 6e km alatt. :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5661 Dátum: 2010.11.28 20:20:15 »
A szívócsonknak nagyon jellegzetes hangja van, ha gázos, azt könnyű észrevenni,
Gázadásnál - menet közben - csörgő-zörgő hangja van. Ez csak zavaró, de egyéb, komolyabb problémát nem okoz. Részemről különösebben nem befolyásol semmit egy esetleges autóvásárlásnál... pláne 10 éves autók esetében.
az olajfogyasztást vagy észreveszed vagy nem. Megoldás lehet, hogy benyúlnak a kipufogóba, ha olajos, nagyon nagy gáz van már (kolleganőm autója az élő példa rá), egyébként gyanús ha frissen mosott motorterű a kocsi (mi van, ha az olajfolyást akarták eltüntetni), de sokat elárulhat az is, hogy megnézed az olajszintet és az olaj színét magát (frissen cseréltnél persze ez felesleges, mert semmi sem derül ki belőle), esetleg ha van lehetőség (nyilván nem nepper esetében), meg kell kérdezni a gazdát, hogy milyen olajat használtak bele. Ahogy olvastam, az 5W30 elég híg ahhoz, hogy sanszos, nem lett baja tőle a kocsinak, míg a 10W40-et kapottak nagy eséllyel hibásak lesznek.
Ahogy írod, ha már a kipufogó is olajos, az már komoly gáz. Ez elég közel jár már a végéhez, az olajfogyasztása szinte biztos, hogy az egekben van.
De például, és most a saját példámból indulok ki, nálam semmi nem jele nem volt az olajfogyasztásnak. Már többször leírtam, hogy az én esetemben ez 1L/10.000km-t jelent, amit sem én, sem a szerelőm nem ítélünk meg olyan mértékűnek, hogy az egyébként bontatlan motorhoz hozzányúljunk. 5000km után 0,5 L-t rátöltök, majd 10.000 után a másik 0,5L-t. 15.000-nél cserélem.
Visszatérve a vásárláshoz, egy zseblámpa segítségével könnyen bevilágíthatunk a blokk hátsó részéhez - ami a tűzfal felől van -, akkor a szelepdekni és a blokk csatlakozásánál lehet árulkodó olajfolt. Ezt érdemes megcsináltatni úgy, hogy lebontódik az egész mindenség, ami a blokk hátsó részét takarja. Szelepdekni levesz, olajfoltot szépen letakarít, újra tömítve visszatesz és kész. Ezt általában - a hosszú élőmunka/magas rezsi klts. miatt - összekötni a vezérlés cseréjével, így egy adag rezsiórabér (~20.000Ft) megspórolható egyúttal.

Szóval, szerintem nincs az az alapos vizsgálat, amivel tutira kizárható, hogy a kiszemelt példány nem eszik olajat... Majd a használat megmondja. Viszont, ha csendben, kiegyensúlyozottan jár, nem zörög, nem nyiszorog, nem hallat semmilyen oda nem illő hangot, nem olajos a kipufogó, túráztatva nem füstöl, kipufogónak nincs égett szaga, nívó pálcát kihúzva nincs égett szaga - mindez a teljesség igény nélkül -, akkor szerintem nincs a motornak olyan égbekiálltó gondja.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5662 Dátum: 2010.11.28 20:26:36 »
Na igen, 2 liter/15 ezer km még talán nálam is beleférne a tűrésbe. Más kérdés, hogy aki Toyotát vesz, nem ezt várja el, hanem tökéletességet és maximális megbízhatóságot. Ekkora olajevést el tudnék fogadni, nagyobbat már nem annyira. És még ez is messze van a gyártó által megadott 1 liter/1000 km-től, de az végképp nem normális, ez egyértelmű.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5663 Dátum: 2010.11.28 20:40:27 »
Na igen, 2 liter/15 ezer km még talán nálam is beleférne a tűrésbe. Más kérdés, hogy aki Toyotát vesz, nem ezt várja el, hanem tökéletességet és maximális megbízhatóságot. Ekkora olajevést el tudnék fogadni, nagyobbat már nem annyira. És még ez is messze van a gyártó által megadott 1 liter/1000 km-től, de az végképp nem normális, ez egyértelmű.
Igen, ezt én sem értem, miért veszik okésnak az 1L/1000Km-es olajfogyasztást. Szerintem ez már beteges olajfogyás. Viszont ne felejtsük el, hogy 10 éves autók ezek, amikről most beszélünk, így én úgy gondolom, hogy igenis, nem szabad meglepődni némi olajCSIPEGETÉSEN! Ezek nem újak már, jellemzően min 100.000, de inkább 150-200-250.000km-t futott autók. Ezek nem hibátlanok, de a hasonló korú kategóriatársakhoz képest jóval kevesebb hibájuk van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5664 Dátum: 2010.11.28 20:42:18 »
Jogos, de ettől még ha most akarnék ilyen Corollát venni, a guta kerülgetne, hogy van egy olajevős autóm x százezerért, amibe van olajat kell töltögetni és folyton szintet nézni - hisz ez egy híresen megbízható márka - vagy ha rájönnék, hogy 2 kilóból áll meg a javítása. Egy vevőjelölt nem biztos, hogy van annyira fanatik, hogy ezt benyelje és később csak anyázna a Toyotára.
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5665 Dátum: 2010.11.28 21:07:07 »
Nyilván rájön az eladó is, hogy  a várható javitási költséggel olcsobban adja az autóját, hacsek nem fürgyik be valaki :cry:
Egyébként, meg nem az olaj potlása a gond, hanem inkább, az hogy nem fog "zöldkártyát" kapni,  vagyis megbukik a műszakin.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5666 Dátum: 2010.11.28 22:01:17 »
Az én kocsim 2003-om szeptemberi E12 szerintetek abban már a korszerűb vvti motor van?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5667 Dátum: 2010.11.28 22:05:46 »
Hány liter olaj megy bele? Ha 3.7, még régi, ha 4.2, új (elvileg így lehet megállapítani, de majd B.S. megaszongya a frankót).
         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5668 Dátum: 2010.11.28 22:09:56 »
3.7 l körül megy bele de most mióta nálam van mentem vele 3000 km.-ert (összesen 106000 km van benne)és semmi de tényleg semmi olajfogyi (gyorsan le is kopogom) mióta írtátok ezt folyamatosan nézem a szintet.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5669 Dátum: 2010.11.28 22:28:26 »
Nyilván rájön az eladó is, hogy  a várható javitási költséggel olcsobban adja az autóját, hacsek nem fürgyik be valaki :cry:
Egyébként, meg nem az olaj potlása a gond, hanem inkább, az hogy nem fog "zöldkártyát" kapni,  vagyis megbukik a műszakin.
2010. november 10-én műszakiztattam az autómat, a mérési eredményeimet aznap egy rövid "műszaki vizsga ismertető" keretében közzétettem itt, a fórumon a "minden, ami Corollával kapcsolatos" topicban a mért értékekkel együtt. Megsúgom, hogy a körny. védelmi méréskor az értékeim pont tökéletesek voltak. Így, ha már a zöldkártyán is megbukik az autó, annak már simán a végét járja a motor, és fújja kifelé az olajat, mint atom! :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i