sghu77, szerinted én nem tudom ezeket a dolgokat
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
? A nyomaték meg a fordulatszám meg a teljesítmény
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
... tiszta! De wazz, amit írsz, az az ELMÉLET!!! A gyakorlat meg az (kivételekkel, természetesen), hogy a legtöbb benzines autó valahol 6000-6500, a legtöbb dízel valahol 4500-5000 környékén pörgi ki magát, továbbá a váltóáttételek, tömegek, kerékméretek és egyéb befolyásoló tényezők is
nagyjából azonosak, aminek a végeredménye az, hogy
jellemzően ha adott két autó, amelyeknek a max. teljesítménye kb. azonos (pl. Corolla 1.4 D vs. B), akkor a maximális gyorsulásuk és a végsebességük kb. azonos lesz, viszont az lesz a rugalmasabb, amelyiknek több a nyomatéka - és ezért VAN jelentősége a nyomatéknak egy autó jellemzésekor, ezért informatív ez az adat IS, és semmi másról nem beszélek folyamatosan, csak erről
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
...
Tehát (hogy visszakanyarodjak oda, ahonnan az egész elindult, és ami nem is OFF): ha tudod erről a kétliteres Subaru motorról, hogy 350 Nm a max nyomatéka, akkor az igenis számít (elvégre azt úgyis tudod, hogy egy kétliteres dízel kb. milyen , igenis érdekelhet, mert tudhatod belőle, hogy jó rugalmas lesz... Ha ez szerinted nem így van, akkor tényleg hagyhatjuk
![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)