Annyit tennék még hozzá, hogy nem mindent a fogyasztásból kiindulva kell megközelíteni. Spotosabb kipufogó, sportos beltér, dinamikusabb közelekedés: ez kell, nem az, hogy 1 decit spóroljunk -- szerintem.
Ha 0-60-ra gyorsulunk, akkor ugyan úgy le lehet váltani 3.500-as fordulaton a 6 sebességes esetében is, csak lehet, hogy 60-nál 4-ben vagy már a 6 sebességessel, míg csak 3.-ban vagy az 5 sebességessel. Attól még, hogy több a fokozat, nem létkérdés magasabb fordulaton is hajtani a kocsit, ugyanúgy le lehet 3.000-nél váltani mindegyikkel. És akkor egyik sem pörög sokat...
De ha úgy nézzük, hogy gyenge 86 LE-s motor és rövid fokozatokkal rendelkező váltó kombinációja, akkor nem is rossz, hiszen ezáltal lehet sportosan is menni az alapjában véve gyenge motorral.
Nekem 1,6-os VVT-i G6 kellene csak, amivel lehetne már komolyan menni. Eléggé illuzióromboló lehet, hogy van egy "sportkocsid" egy nyomi kis motorral, amivel nem megy normálisan. Lenyom mindenki, nem tudsz egy fapad G Astrát sem büntetni vele. Leginkább az 1.8-as VVT-i blokk dukál ehhez szerintem. (Persze ez már az 1,4-ből is elérhető átalakítással, mint tudjuk...)