A klamaszag kialakulásának egyetlen egy oka van: az, hogy a hőcserélő regiszternél (klímahűtő) pangó víz lakul ki. Ez okozza a szagot, itt tepeszenek meg a bacis, baktériumok usw. Ennek pedig az az oka, hogy a levezetőcső eldugul. Ezt kell tisztán tartani és nem lesz szagos a klíma. Ez a szag egyébként nemcsak büdös, hanem légúti betegséget, fertőzést okozhat.
Ellenőrzése: kiteszed napra a verdát, a beltér felmelegszik, beindítod a klímát, 5-6 perc múlva a kocsi alá kell nézni, vagy arrébb állni vele és tócsának kell alatta lennie. Ez jelenti azt, hogy a levezető, vagy ejtőcső átjárható. A "pisilésnek" a motor és az utastér között lévő torpedólemez vonalában illik lennie, vagy bal, vagy jobb oldalon, autótól függően. Ha jól emlékezem, akkor a Toyotákon bal oldalon van, mint ahogy a Renaultoko n is.
Ha nincsen pisilés, viszont szag van, akkor alá kell feküdni megkeresni a cső végét és kitisztítani.
Ezt követően kell a klímással/önállóan/ a rendszert kitakaríttattni. O3, vagy spray szerintem majdnem mindegy. Viszont a rendszertisztítás az ejtőcső dugulása esetén csak kidobott pénz.