Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 419463 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Klímás Topic
« Válasz #1350 Dátum: 2014.06.28 10:33:36 »
8-ra vittem és 11-re kellett menni érte. Nem kérdeztem milyen módszerrel csinálták.
Höhö, mint én a vezérléscserénél: nem tudom hogy csak a szíjat vagy a görgőket is cserélte é. De 30 ezer óta működik, már csak megmarad ...
Amúgy mindenki másra esküszik a kuncsaft meg vagy rábízza vagy kötözködik. A habbal kapcsolatban is hallottam már negatív kritikákat. Nekem egyelőre nincs még az a minimális poshadt szag sem, pedig még a régi pollenszűrő van bent, olajcserét most intézem.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1351 Dátum: 2014.07.02 19:01:43 »
Megmértem mit nyom a Corim klimája: 8 °C-ot tud simán.
Szóval 7,5 év után még mindig tökéletes :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Klímás Topic
« Válasz #1352 Dátum: 2014.07.02 20:31:13 »

Megmértem mit nyom a Corim klimája: 8 °C-ot tud simán.
Szóval 7,5 év után még mindig tökéletes :clap:
az teljesen jó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Klímás Topic
« Válasz #1353 Dátum: 2014.07.02 20:42:21 »
Megmértem mit nyom a Corim klimája: 8 °C-ot tud simán.
Szóval 7,5 év után még mindig tökéletes :clap:

Ezt hogy kell mérni?
Beállítod a leghidegebbre a klímát és üzemmeleg motornál nézed egy hőmérővel, hogy hány fokos levegőt fúj a szellőzőn?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Klímás Topic
« Válasz #1354 Dátum: 2014.07.02 20:48:55 »
Ezt hogy kell mérni?
Beállítod a leghidegebbre a klímát és üzemmeleg motornál nézed egy hőmérővel, hogy hány fokos levegőt fúj a szellőzőn?
Pontossan. Én egy normál  hőmérővel néztem  ami-20 foktól 60 fokig mér. Odatartottam a szellőzőhöz (lehetőleg csak abból jöjön a cidri, a többit elzártam)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Klímás Topic
« Válasz #1355 Dátum: 2014.07.02 20:54:01 »
Pontossan. Én egy normál  hőmérővel néztem  ami-20 foktól 60 fokig mér. Odatartottam a szellőzőhöz (lehetőleg csak abból jöjön a cidri, a többit elzártam)

Köszi a választ. Közben végig alapjáraton ketyeg a masina?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1356 Dátum: 2014.07.23 12:22:43 »
Na, kipróbáltam bepi Mester módszerét - és bevált, úgyhogy köszönöm így utólag is az ötletet  :hug: :yes: !

A lényeg röviden, ha valaki nem olvasta (az Egyéb autók topikban írtunk róla): én eddig a Yarisban bizony azt a módszert követtem klímázáskor, hogy a befújás irányát láb + műszerfalra állítottam, és a befújókból közvetlenül magamra irányítottam a levegőt  ::) ... fel lettem homályosítva, hogy ezt nem jól teszem, mert egyrészt egészségtelen, másrészt az utastér levegőjének áthűtése szempontjából nem is hatékony - ehelyett bepi azt tanácsolta, hogy a befújókat az ablakokra irányítsam.

Úgyhogy így tettem: a szélsőket az oldalablakokra, a középsőket ferdén felfelé (a balt balra, a jobbat jobbra) irányítottam. Június 6-án, Erdélyből visszafelé vizsgázott élesben a módszer: jóóó meleg nap volt, nem tudom már hogy pontosan mennyire, de ilyen 33-34 fok rémlik. És tökéletesen működött: kellemesen hűvös lett/maradt az utastér levegője  :clap: ! Úgy, hogy a ventillátort kezdetben 3-as, majd 15-20 perc eltelte után már csak 2-es fokozaton kellett járatnom.

Azóta csak így használom, és minden OK  :yes: !

Nem mellesleg ebből az is kiderült (0 Ft kiadással), hogy a klímám nem szorul szervizelésre, utántöltésre - tökéletesen működik  :D ! (2003-as a kocsi, én 2010-ben vettem 63 ezer km-rel, most 189 ezer van benne, a klímáját sosem ellenőriztettem.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Klímás Topic
« Válasz #1357 Dátum: 2014.07.23 12:33:11 »
Nahát, örülök, hogy megfelelt így neked is. Hosszabb távon az a legnagyobb előnye ennek a használati módnak, hogy nem huzatol a szellőző rendszer, mégis mozog a levegő és jó hőmérsékletet csinál odabent.

Műszerfalnak sem szabadna annyira melegednie (sőt, a szélvédőre irányított klíma hűti azt!), mint azelőtt és ez is fontos dolog főleg a Yariska viszonylag nagy műanyag felülete miatt, ami rosszabb esetben tényleg ontani tudja a hőt...  :yes:

De őszintén örülök, hogy tudtam segíteni ezzel az ötlettel.  ;) :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.23 12:36:35 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Klímás Topic
« Válasz #1358 Dátum: 2014.07.23 13:05:57 »
Na, kipróbáltam bepi Mester módszerét - és bevált, úgyhogy köszönöm így utólag is az ötletet  :hug: :yes: !

A lényeg röviden, ha valaki nem olvasta (az Egyéb autók topikban írtunk róla): én eddig a Yarisban bizony azt a módszert követtem klímázáskor, hogy a befújás irányát láb + műszerfalra állítottam, és a befújókból közvetlenül magamra irányítottam a levegőt  ::) ... fel lettem homályosítva, hogy ezt nem jól teszem, mert egyrészt egészségtelen, másrészt az utastér levegőjének áthűtése szempontjából nem is hatékony - ehelyett bepi azt tanácsolta, hogy a befújókat az ablakokra irányítsam.


Úgyhogy így tettem: a szélsőket az oldalablakokra, a középsőket ferdén felfelé (a balt balra, a jobbat jobbra) irányítottam. Június 6-án, Erdélyből visszafelé vizsgázott élesben a módszer: jóóó meleg nap volt, nem tudom már hogy pontosan mennyire, de ilyen 33-34 fok rémlik. És tökéletesen működött: kellemesen hűvös lett/maradt az utastér levegője  :clap: ! Úgy, hogy a ventillátort kezdetben 3-as, majd 15-20 perc eltelte után már csak 2-es fokozaton kellett járatnom.

Azóta csak így használom, és minden OK  :yes: !

Nem mellesleg ebből az is kiderült (0 Ft kiadással), hogy a klímám nem szorul szervizelésre, utántöltésre - tökéletesen működik  :D ! (2003-as a kocsi, én 2010-ben vettem 63 ezer km-rel, most 189 ezer van benne, a klímáját sosem ellenőriztettem.)

Abszolút egyetértek...nálam is ez "jött be". :clap:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1359 Dátum: 2014.07.23 13:23:07 »
Nahát, örülök, hogy megfelelt így neked is. Hosszabb távon az a legnagyobb előnye ennek a használati módnak, hogy nem huzatol a szellőző rendszer, mégis mozog a levegő és jó hőmérsékletet csinál odabent.

Műszerfalnak sem szabadna annyira melegednie (sőt, a szélvédőre irányított klíma hűti azt!), mint azelőtt és ez is fontos dolog főleg a Yariska viszonylag nagy műanyag felülete miatt, ami rosszabb esetben tényleg ontani tudja a hőt...  :yes:

De őszintén örülök, hogy tudtam segíteni ezzel az ötlettel.  ;) :hug:
Igen, tudtál, nagyon is  :yes: ! És valóban: így a műszerfal sem melegszik fel annyira. A módszer amúgy a Yarisban különösen jól alkalmazható, lévén a műszerfal kialakításából, a befújók elhelyezéséből adódóan gyakorlatilag tényleg a szélvédőre lehet fújatni a levegőt velük:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Klímás Topic
« Válasz #1360 Dátum: 2014.07.23 13:33:12 »
Mester, annyi adalék még az eddigiekhez, hogy, ha a klíma hőfokát megfelelőnek találod kinti hőségben is, akkor csak a pollenszűrő tisztaságára kell ügyelned. Sokat oktatsz városi körülmények között, már egy év alatt is nagyon el tud tömődni a szűrő. Rendszeresen cserélni kell. Legalább évente, igény esetén szezonváltásokkor (nyár->tél és tél->nyár).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1361 Dátum: 2014.07.23 13:42:34 »
Mester, annyi adalék még az eddigiekhez, hogy, ha a klíma hőfokát megfelelőnek találod kinti hőségben is, akkor csak a pollenszűrő tisztaságára kell ügyelned. Sokat oktatsz városi körülmények között, már egy év alatt is nagyon el tud tömődni a szűrő. Rendszeresen cserélni kell. Legalább évente, igény esetén szezonváltásokkor (nyár->tél és tél->nyár).
Ööö, na, ezért sem kapok majd dicséretet  :innocent: ...

... szóval, a legutóbbi előtti szervizelésig azt sem tudtam, hogy van a kocsiban pollenszűrő  :sorcerer: :?: :hmmmm: ! Akkor kérdezett rá szerelőm: "te, pollenszűrőt nem kéne cseréljünk?" ... mire én: "miért, van benne?!" ...  :eek: :ph34r: ::) :nonono:

Na, látnotok kellett volna azt az archeológiai leletet, ami előkerült  :wacko: :eek: :yes: [rohog] !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Klímás Topic
« Válasz #1362 Dátum: 2014.07.23 13:54:15 »
Nemár, csak szívattad, valld be.  :lol: Nemhogy van benne, de rendszeresen cserélni kell, ugyanúgy, mint a levegő- és olajszűrőt. Ha mindig tiszta a pollenszűrőd, szinte biztosan nem fog párásodni az ablak melegben, amikor hirtelen egy nyári záporeső talál meg az úton, másrészt, kevesebb szag jut be az utastérbe és több levegő. Egészen más az "élmény" új pollenszűrővel.
Még, ha nem is az aktívszeneset veszed, bár Yarisban nem tudom, mennyibe kerül, hanem a simát (ez külső szagokat nem szűr ki), akkor is sokkal jobb lesz a kabin levegője.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Klímás Topic
« Válasz #1363 Dátum: 2014.07.23 14:14:41 »
Nemár, csak szívattad, valld be.  :lol: Nemhogy van benne, de rendszeresen cserélni kell, ugyanúgy, mint a levegő- és olajszűrőt. Ha mindig tiszta a pollenszűrőd, szinte biztosan nem fog párásodni az ablak melegben, amikor hirtelen egy nyári záporeső talál meg az úton, másrészt, kevesebb szag jut be az utastérbe és több levegő. Egészen más az "élmény" új pollenszűrővel.
Még, ha nem is az aktívszeneset veszed, bár Yarisban nem tudom, mennyibe kerül, hanem a simát (ez külső szagokat nem szűr ki), akkor is sokkal jobb lesz a kabin levegője.  :yes:
Nem szívattam - tényleg nem tudtam, hogy van benne  :lol: ! Nem gondoltam volna, hogy 2003-ban, egy kiskocsiba már tettek.

Amúgy utána tényleg jobb lett a szellőzés, és csökkent a párásodási hajlam  :yes: - meg is beszéltük szerelőmmel, hogy ettől kezdve minden 2. szervizelésnél kicseréljük a szűrőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Klímás Topic
« Válasz #1364 Dátum: 2014.07.23 14:24:52 »
Nem szívattam - tényleg nem tudtam, hogy van benne  :lol: ! Nem gondoltam volna, hogy 2003-ban, egy kiskocsiba már tettek.

Amúgy utána tényleg jobb lett a szellőzés, és csökkent a párásodási hajlam  :yes: - meg is beszéltük szerelőmmel, hogy ettől kezdve minden 2. szervizelésnél kicseréljük a szűrőt.
Nekem a Corollánál és az Avensisnél is írja a könyv, hogy pollenszűrőt minimum 24 havonta, de szükség szerint ennél sűrűbben is kellhet cserélni. Általában a nagyvárosok megteszik a hatásukat, jóval hamarabb eltömíti a szűrőfelületet. A te használatod pont ilyen. Ha nem is cseréled minden olajcserénél újra, legalább érdemes kiszerelni, kirázni kicsit, hogy a szenny durvább része kijöjjön belőle. Bár, nem vagy elkésve a 2. szervizes cserénél sem, mert évi 30.000km-es futás mellett pont éves cserére jön ki a pollenszűrő periódusa is...  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i