Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1025677 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

galzo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D
« Válasz #2820 Dátum: 2010.05.14 14:28:30 »
Más témába vágok, szeretném a hozzáértők véleményét megismerni:Az AutoMotorban olvasom -egy összehasonlító tesztben (Auris és Alfa 147):
     Cím:  "Toyota MMT-váltó:Kapcsolási problémák"
     "Az Aurisok többsége mentes a komolyabb problémáktól.Persze azért akadnak kivételek, általában a robotváltós MMT darabok között. A rángatva, lassan kapcsoló váltó vezérlő elektronikája nem a tökéletesség mintaképe, de az ilyen tipusok motorirányító rendszere is sürün kapitulál- az esetek többségében trélerre kerül az autó.A hibás biztosíték tábla, a makacskodó gyári riasztó és a hamar lemerülő akkumulátor sem feltétlenül illik egy Toyotához...." Lassan egy éve használok egy 2005-s MMT váltós Corolla 1,4 D4-d hál'isten még nem ilyenek a tapasztalataim, sőt gyorsan kapcsol fel, a bólogatás mérsékelhető- kiváncsi vagyok a Ti  véleményetekre.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D
« Válasz #2821 Dátum: 2010.05.14 14:35:12 »
Van M-MT topic, érdemes elolvasni, nem túl sok oldal.
         

galzo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D
« Válasz #2822 Dátum: 2010.05.14 15:02:16 »
Van M-MT topic, érdemes elolvasni, nem túl sok oldal.
Köszönöm, ismerem, azt hiszem én vagyok a hibás: nem voltam elég pontos. Az idézet egészével kapcsolatos vélemények érdekelnek, motorvezérlő elktronika biztosíték probléma stb.Az ismertetett autó 1,4 D4-d -s.Nem éppem hízelgő az egyéb bírálata sem, fényszoró beállítás, egyenes haladásnál ferde kormány , fékek csirgása stb.Nehéz eldönteni melyik topicba illik.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: D-4D
« Válasz #2823 Dátum: 2010.05.14 19:24:31 »
Nem éppem hízelgő az egyéb bírálata sem, fényszoró beállítás, egyenes haladásnál ferde kormány , fékek csirgása stb.
Ezek nem D-4D specifikusak, de sajnos elég általánosak. (nekem legalábbis mindháram megvan/volt)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2824 Dátum: 2010.05.17 09:04:19 »
Fényszóró-beállítás és ferde kormány pillanatok alatt korrigálható, bagatell dolgok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2825 Dátum: 2010.05.24 19:06:40 »
A hibás biztosíték tábla, a makacskodó gyári riasztó és a hamar lemerülő akkumulátor sem feltétlenül illik egy Toyotához...." Lassan egy éve használok egy 2005-s MMT váltós Corolla 1,4 D4-d hál'isten még nem ilyenek a tapasztalataim, sőt gyorsan kapcsol fel, a bólogatás mérsékelhető- kiváncsi vagyok a Ti  véleményetekre.
Nem hallotta/olvastam hibas biztositek tablarol es hamar lemerulo akksirol. Pedig olvasok par Auris forumot...
Amugy erdemes megszamolni, hogy ugy atlagban hag\ny autonak nem egyenes a kormanya. Meglepoen soknak.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

galzo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D
« Válasz #2826 Dátum: 2010.05.24 19:12:14 »
A hibás biztosíték tábla, a makacskodó gyári riasztó és a hamar lemerülő akkumulátor sem feltétlenül illik egy Toyotához...." Lassan egy éve használok egy 2005-s MMT váltós Corolla 1,4 D4-d hál'isten még nem ilyenek a tapasztalataim, sőt gyorsan kapcsol fel, a bólogatás mérsékelhető- kiváncsi vagyok a Ti  véleményetekre.
Nem hallotta/olvastam hibas biztositek tablarol es hamar lemerulo akksirol. Pedig olvasok par Auris forumot...
Amugy erdemes megszamolni, hogy ugy atlagban hag\ny autonak nem egyenes a kormanya. Meglepoen soknak.
Azt hiszem labiscsakinak hiszek.Ez a vélemény állítja helyre a "támadást".Amit én írtam, az egy Autó-Motorban írt összehasonlító tesztben volt.(Alfa 145 és Auris) Pont eért kérdeztem.

m0rd0k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: D-4D
« Válasz #2827 Dátum: 2010.05.26 22:46:01 »
Sziasztok!

Van egy Toyota Corolla D4D 1.4 es autóm 2006 os évjáratú,és a kérdésem az lenne,hogy az biztonsági öv jelző villogó fényt,és sípolást hogy lehet kikapcsolni? Hallottam olyat hogy valamelyik kocsiban az ülés alatt lévő csokit szét kell húzni,és kész.Viszont van aki aztmondja ha széthúzom akkor gondok lesznek absel vagy légzsákkal,nem emlékszem mit mondtak pontosan. Gondoltam ti tapasztalt tulajok kiküszöböltétek ezt már valahogy.Egy megoldást énis tudok,bekötöm az övet,de ha 500 métert megyek,akkor fölösleges.

Köszi szépen.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.26 22:55:21 írta m0rd0k »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2828 Dátum: 2010.05.26 23:39:12 »
Igen, ki lehet kapcsolni (a csatlakozó széthúzását nagyon nem ajánlom), már sokszor le volt itt is írva a módszer. (Amúgy mit éreztél, mikor rájöttél, hogy rád máshogy hat a fizika és nincs szükség övre?)
A módszer:
-a biztonsági övet odahúzod a csathoz, de nem kapcsolod be
-gyújtás ráad
-km órán a teljes kilométerre állítani a kijelzőt (odo) a napiszámlálós gombbal
-gyújtás ráad, a napiszámlálós gombot lenyomni és úgy is tartani úgy 15 mp-ig
-a gomb nyomva tartása mellett bekapcsolni az övet, majd a gomb elenged.
-a kijelzőn megjelenik, hogy "b ON", egyszer megnyomni a gombot, így átvált "b OFF"-ra
- gyújtás levesz és kész.

Visszaállítani ugyanígy kell.

gyurigyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2829 Dátum: 2010.05.29 16:03:14 »
Üdv mindeninek!

Új tag vagyok köztetek, tegnap regeltem azon oknál fogva, hogy a közeljövőben egy Corolla Verso-t szeretnék venni. :clap:
Az autó tehát adott, az egyetlen kérdés a motor lenne.
Még sosem volt dízelem, de vezettem néhányat így megpróbálkoznék vele szívesen.
A baj csak az, hogy a D4D is egy közös nyomócsöves rendszer és hát a többi márka ilyen elvű motorjairól nem sok jót hallani.Pd-Tdi eleve kilőve :no:
A Fordok TdCi-jei is elég betegesek a CrDi-k is gyengék a megbízhatóság szempontjából M-jet eket viszont nem ismerem.... :?:
A gondot mindenütt a magasnyomású szivattyúban, a befecskendezőben és a turbóban látni leginkább. A D4d ről viszont még ennyit sem hallani...
Talán mert ezek nem is romlanak el? ;) Vázolhatná valaki a D4D megbízhatóságát a konkurens dízelekkel szemben. Főként az említett területeken, de bármilyen tapasztalatot, tanácsot szívesen olvasok. Sosem tudhat meg az ember ezekről a dolgokról eleget...

előre is köszi indenkinek : gyurigyuri

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D
« Válasz #2830 Dátum: 2010.05.29 16:58:50 »
...
A baj csak az, hogy a D4D is egy közös nyomócsöves rendszer és hát a többi márka ilyen elvű motorjairól nem sok jót hallani
 
A CR dízelekkel szerintem nincs sok gond.
Idézetet írta: gyurigyurj
A gondot mindenütt a magasnyomású szivattyúban, a befecskendezőben és a turbóban látni leginkább.
Ez meg az összes mai dízelre igaz. Az üzemanyagra érzékenyek (porlasztócsúcs), a turbo meghibásodások zöme meg user hibából ered.
Ha ennyire parázol a dízelektől, akkor benzinest kellene választani.
Új vagy használt autóban gondolkodsz?

gyurigyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2831 Dátum: 2010.05.29 17:21:26 »
...
A baj csak az, hogy a D4D is egy közös nyomócsöves rendszer és hát a többi márka ilyen elvű motorjairól nem sok jót hallani
 
A CR dízelekkel szerintem nincs sok gond.
A gondot mindenütt a magasnyomású szivattyúban, a befecskendezőben és a turbóban látni leginkább.
Ez meg az összes mai dízelre igaz. Az üzemanyagra érzékenyek (porlasztócsúcs), a turbo meghibásodások zöme meg user hibából ered.
Ha ennyire parázol a dízelektől, akkor benzinest kellene választani.
Új vagy használt autóban gondolkodsz?
[/quote]

Üdv!

Nem parázok a dízelektől, csak mérlegelni próbálom hogy a D4D hol van a többiek dízelei között.Egyébként használtan akarok D4d Corolla Verso I.-et venni.
Benzinest nem igazán szeretnék. Napi 100-at megyek jórészt városban. Én is szeretnék olcsóbban autózni.
A D4d Toyota specialitás. A japán cuccok eleve precízek így remélem a dízelük is tartósabb mint a többieké.
Igen a turbó szerintem is user függő, bár Fordéknál elég sok a szinte megmagyarázhatatlan lapát ill. tengelytörés. Az biztos hogy ha valaki tisztában van a turbóra vonatkozó szabályokkal akkor nagy az esélye a hosszú élettartamnak...
Leginkább a porlasztók izgatnak. Mennyi az élettartamuk a D4D-ben? Ezek  az piezoelektro rendszerű csúcsok tartósabbak? Persze nyilván ez üzemanyag függő is.
Gyakori köztetek dízelesek közt a porlasztót érintő meghibásodások??? Szivattyúról vannak tapasztalatok?
.
.
.
gyurigyuri.
 

Satriani

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2832 Dátum: 2010.05.29 17:58:09 »
Túl sok kétliteres, 90 ill. 115 lovas dízel Versót, Corollát nem nagyon adtak el itthon: baromi drágák voltak. Dízel Avensisből több van, abban az erősebbik verziót ismerős révén ismerem, 200 ezer fölött jár, motorhoz nem kellett még nyúlni. Napi 100 km-re már érdemes dízelt venni, de ha a fogyasztás a fontos, akkor inkább javaslom megfontolni a Corollát az 1.4-es dízelmotorral: kulturáltabb, sokkal kevesebbet fogyaszt, szóval ha nem ragaszkodik az ember a buszformához, mindenképp jobb választás, mint a kétezres dízelek.

gyurigyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2833 Dátum: 2010.05.29 18:34:17 »
Túl sok kétliteres, 90 ill. 115 lovas dízel Versót, Corollát nem nagyon adtak el itthon: baromi drágák voltak. Dízel Avensisből több van, abban az erősebbik verziót ismerős révén ismerem, 200 ezer fölött jár, motorhoz nem kellett még nyúlni. Napi 100 km-re már érdemes dízelt venni, de ha a fogyasztás a fontos, akkor inkább javaslom megfontolni a Corollát az 1.4-es dízelmotorral: kulturáltabb, sokkal kevesebbet fogyaszt, szóval ha nem ragaszkodik az ember a buszformához, mindenképp jobb választás, mint a kétezres dízelek.

Üdv!

Értem! Szóval mégis csak az van amire nagyjából számítottam: Toyota dízel jobb mint a többi...
Sajnos a Corolla Verso méreteiből adódóan jött pont szóba, ebből  nehezen tudok engedni.Jelenlegi verdával is a hely szűke a baj.
Az jó ha a 200000 futotthoz még nem kellett hozzányúlni.
Igazából nyilván nem a motor kopásától , kopottságától félek én sem, hanem az üzemanyag rendszer többi elemétől: porlasztó, szivattyú , turbo , stb.
Őszinte leszek, nézegettem Fordot(Mondeo) , Renault(Laguna) is de ezek azért riasztóak, mert amellett hogy a dízelmotorjaik nem igazán stabilak , még az elektronikájuk is ratyi... :no:
Na már most: ha egy Common Rail dízelben a porlasztók a rendeltetészerű használat mellett 200000-nél elkopnak az OK. Csere és megy tovább, bár az is Fordnál: min. 160~180ezer. De hogy az új csúcsokkal utánna még 6x vissza kell vinni mert az elektronika "nem hangol rá" az új alkatrészekre és ettő összeomlik az kicsit bosszantó lehet :hmmmm:
Ezért is gondoltam egy jó kis japán szerkezetre: elektronikához talán Ők értenek a legjobban, és a precizitásból eredően talán a motorépítés is jobban megy nekik ;)
Tud valaki esetleg egy porlasztó árat? Csak összehasonlításképp....?

gyurigyuri.

Satriani

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2834 Dátum: 2010.05.29 19:01:02 »
Szóval mégis csak az van amire nagyjából számítottam: Toyota dízel jobb mint a többi...
Ezt nem írtam. Egy autóról tudok, ami már nem mai gyerek, és bírja. De tudok hasonló PD Octaviáról (amiből az 1.9-est be merném vállalni, a 2.0-tól mentsen az ég), 407-ről, amik jól bírják, ugyanakkor tudok olyan 2.2 D-CAT Avensisről, ami egy rémálom. Ez a kétezres dízel, amit nézegetsz, a hiányos tapasztalataim szerint a kevésbé problémás dízelek közé tartozik, de azt felejtsd el, hogy "ennek nem lesz baja, mert japán". Nem tudom, mennyi időre tervezel autót venni; az egyes Versók legalább bő 6 éves autók, ilyen korban és csak évi 20 ezret feltételezve bő 120 ezres futás után se ezektől, se más turbódízeltől ne számíts 5-6 évnyi bolondbiztos működésre.