Az a baj a mai autókkal, hogy teljesen megfojtják őket a környezetvédelmi normák.... Lehetne lényegesen takarékosabb autókat gyártani, ha nem kellene agyonfojtani szűrőkkel, kipufogógáz-visszavezetésekkel, már 2-3 katalizátorral, legalább 2 lambdaszondával, stb.... A fogyasztás ezért sem csökken.
Csakhogy a Yarisba (és ugyebár most itt arról van szó) nincs semmilyen szűrő, egy db katalizátor van benne, a lambdaszonda pedig nem fojt, csak érzékel.
Nem tudom, figyelted-e: a vvt-i motorok is, ha váltáskor elveszed a gázt, egy pillanatra megemeli a fordulatszámot, és lassan ejti vissza.
A Yaris ezt sem csinálja, csak az 1,4-1,6-1,8 VVT-i.
Ez a téma tényleg messzire vezetne, de szerintem inkább hagyjuk az egészet. Egyrészt mert úgysem találunk közös álláspontot, másrészt meg ha rajtam kívül mindenki más már beépítette volna a kocsijába és mondaná hogy márpedig jó, én akkor se építeném, mert hiszek abba hogy ezek a motorok nem véletlenül mennek ki a világból, és soha semmibe nem nyúlnék hozzá ami nem gyári.
A másik, hogy Palaczk rutinpályás fogyasztásából indult ki ez az egész, és ne feledjük hogy ott van kb. 20% alapjáraton járatás, 40% gyorsítás, és 40% lassítás, de hogy alacsony gázas tartott tempóju haladás nincs, az egész biztos. Gyorsításkor ugyebár kikapcsol a kütyü, motorfék üzembe pedig amúgy sincs befecskendezés, úgyhogy innentől kezdve hasztalan neki is.