Az igazi sírás akkor fogna el, ha kiszámolnád, hogy amit Zénóka nem pöfögtetett ki a kipufogón, abból kijön egy új autó ára!!!
Csak épp lehetséges, hogy Szeke az alatt az idő alatt, amit nem a kocsiban ücsörgéssel töltött el, meg is kereste megint azt a pénzt, amit megspórolt volna az üzemanyagon
... Sőt.
Szóval ez a kérdés azért nagyban függ attól, hogy ki mit dolgozik, mivel foglalkozik, hogyan tudja beosztani az idejét. A fogyasztás és az átlagsebesség nem egyenesen arányos - az biztos, hogy nem túl nagy odafigyeléssel, nem túl jelentős átlagsebesség-csökkenéssel (ergo: időveszteséggel) nagyon sokat lehet spórolni - viszont a Zénóka és Laci által elért extrém alacsony fogyasztások már extrém többlet-idő ráfordítással is járnak, amit sokan egész egyszerűen nem tudnának bevállalni.
Mondok egy konkrét példát. Teszem azt, ha nem különösebben rohanva, de a fogyasztásra annyira nem is figyelve leautózok Pécsről a Balatonra a Yarissal, akkor eszik mondjuk 5.5 litert. Így leérek 90 perc alatt. Na most, ha takarékosan, de azért még nem Zénóka-stílusban vezetve megyek le, akkor a fogyasztásom 4.0 literre csökken, viszont a menetidőm csak kb. 120 percre nő. Na, erre azt mondom, hogy vállalható
... Viszont ha 3.0-val akarnék lemenni, akkor a menetidő kb. 180 percre nőne, és erre már azt mondom, hogy kösz, de nem
... 5.5 helyett 4.0-ért a plusz fél óra okés. De 4.0 helyett 3.0-ért nem ülnék 2 helyett 3 órát a kocsiban.
Persze, a mérce, a határok nyilván kinél-kinél máshol vannak.
Szeke dízelének pedig megvan az a nagy előnye, hogy a gyorsabb haladást messze nem "bünteti" akkora túlfogyasztással, mint a benzines.