Szerző Téma: Mennyit fogyaszt a Yarisod???  (Megtekintve 921698 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DTamás

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2670 Dátum: 2010.05.12 16:28:55 »
Ma megjártam debrecent sopronból. Odafelé 6 óra 80-90 3,7 , visszafelé 5,5 óra (késő este, alig forgalom) 80-90 3,5. Átlag 3,6 :)

Nem vagy egy idegbeteg típus, az már eddig is lejött :D; szép számok grat.

leszilaci

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2671 Dátum: 2010.05.13 13:18:30 »
Ma megjártam debrecent sopronból. Odafelé 6 óra 80-90 3,7 , visszafelé 5,5 óra (késő este, alig forgalom) 80-90 3,5. Átlag 3,6 :)
ez azért nagyon jó eredmény!

tavaly júniusban a fábia 1.4 tdi-vel bp-debrecen-bp távon 3.3 átlagot gurultam, közel 6 óra alatt, 450km-en.
itt vannak képek is.

azaz 10%-kal volt jobb a dízel, ÉS eső sem esett az én gurulásomkor :)

leszilaci

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2672 Dátum: 2010.05.13 13:22:06 »
ja, és még egy szösszenet.

hétvégén voltunk balcsin.
140km, 40km/h átlagsebesség, és kereken 3.0l/100km fogyi.
ennyi volt oda, és vissza is az eredmény :)

hőmérséklet 10-12fok között volt, némi záporral.

leszilaci

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2673 Dátum: 2010.05.14 12:27:39 »
tegnap tankoltam:
41,44liter
1131,7km

3,66l/100km

leszilaci

  • Vendég
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2674 Dátum: 2010.05.17 08:04:32 »
...
Utána fellocsolt pályán rendőrkanyar oktatással (akinek van kedve megtanulni) ez a hátra 180 fokos forduló, majd zárásként 360 fokos bemutató.
Mellé motoros hasonló program, illetve ifjaknak kerékpáros program.
A programot a Soproni Motorosok Egyesülete a biztonságos motorozásért szervezi, támogató az OBB, a Soproni Rendőrkapitányság, és a Soproni Polgárőr Egyesület.

Ha minden összejön ez május 8, de a pályával gondok vannak, így lehet 1-2 héttel csúszik.
nagyon jó program volt :clap: a kaja finom, az idő elfogadható, a motorosok szelídek :)

360fokos pörgés vadállatul stresszes :devil:

csináltam közel 100 képet, meg van 1-2 értékelhető videó is  ;)

következőre is menni kell :)

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2675 Dátum: 2010.05.17 15:37:41 »
Hát igen a nagyon beharangozott rossz idő miatt elég kevesen voltunk, néhány program is elmaradt. Mondjuk ezt eleve nem hirdettük annyira, ez inkább azért volt, hogy a saját tagjaink tudjanak gyakorolni. A nagyszabású - nyilvános majd júli 24-én, ha meglesz a pontos program közzéteszem. Visszatérve erre, ahhoz képest viszont jól kitartott az időjárás, délután 4 kor kezdett el esni így maradt idő a hülyeségre :)
Így utólag eszembejutott, hogy hely meg idő is lett volna rá, a rémszarvastesztet kemény-normál guminyomással megtesztelhettük vólna.... majd legközelebb.
Az off (vw polo 1.2 Fsi) autó is elég érdekes volt, első indításnál (melegen) vki megjegyezte, hogy alig hallani a motort. Mondom az igaz, csak ezt a yaris már 99-ben is tudta és annak mára sem lett hangosabb..." ez igaz" - volt a válasz  :lol:
Örülök, hogy eljöttetek köszi a segítséget meg a többit :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.17 15:47:15 írta Zénóka »


Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2676 Dátum: 2010.06.09 14:15:05 »
Nem onnan indultunk ki, hogy arra kell megoldás, ha a start-stop leállítja a motort, és utána még kéne valami kenés a turbónak?

A jóisten se tudja már, honnan indultunk. De lehet. Mindenesetre ezt is meg lehet oldani.


Idézet
A cvt a DAF nevéhez fűződik, mint első szériában gyártott ilyen nyomatékváltó.

jogos, kamionokban sose voltam otthon. Mindenesetre szgkban Fiat tuti ott volt az elsők közt. (EUban tuti)

Idézet
A cromában volt először közv. befecskendezéses dizel a szériában gyártott személyautók közül.

Ennyi. "Ők találták ki."

Idézet
A prius ha olyan xar....

Ott a hszemben azt írtam, hogy drága. Ha Prius Sol 6misi lenne és nem 8, teljesen reális lenne, hogy ha nagyobbat veszek ott szerepelne a listámon. Auris HSD nem jó, Yarist ha majd cserélem nagyobb csomagtér miatt fogom, Auris HSD csomagtere meg 270liter.
OFF de amúgy ha Aurisban HSDben uaz a motor, elektronika, aku... van akkor mért kerül 2millával kevesebbe mint Prius?

A ... utáni részre meg mit mondjak? Fiatnál lószar, nem is lószar hanem nem volt minőségbiztosítás. Hiába voltak jó ötleteik, hiába voltak innovatívak hajukra kenhették. Nem tudom mennyivel jobb/nem egy Toyota CR dizel mint egy Fiat CR dizel de ha igen jól megmutatja miben is jók a japának. Ettől még az innováció véleményem szerint a Fiaté és nem lehet oylat mondani, hogy Fiat "szart se fejleszt" (vagymivolt.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.09 14:17:41 írta Fade »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2677 Dátum: 2010.06.09 15:10:33 »
Idézet
A cvt a DAF nevéhez fűződik, mint első szériában gyártott ilyen nyomatékváltó.

jogos, kamionokban sose voltam otthon. Mindenesetre szgkban Fiat tuti ott volt az elsők közt. (EUban tuti)

Személyautó :)!!! DAF 66, később Volvo 66:


Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2678 Dátum: 2010.06.20 15:12:14 »
Héten teszteltem egy opel astra H-t 1,3 cdti fiat motorral. Részletek a off topicban, hálás vagyok a lehetőségért, pont elég volt :)

Hogy ON is legyek:
Egyik idei fogadalmam, hogy júniustól-augusztus végéig tehát nyáron nem tankolhatok 3 liternél többet. Legelső nyári tankolásom 3.1 lett, igaz volt benne eső, szél stb, de valamit tenni kellett.
Xanyi segedelmével meghekkeltük a yaris fogyasztásmérőjét, most már akkor is mér, ha gurulás közben le van állítva a motor.
Sok kicsi sokra megy. Mindig azt mondtam, hogy sok apróságon, sok fél decin sokat lehet spórolni. Levettem az ablaktörlőket (Rain X maradt helyette), külső tükrök behajtva, kerék felfújva 4.0-ra.
Kiváncsi voltam, hogy a nekem szokásos tempómban mennyit javul a fogyasztás. Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb javulás a leállított gurulásoknak köszönhető.
1000km-nél ennyit mutatott még a tank: (tudom a valóságban ez kevesebb)


Tegnapig itt tartok:


1061 km már csak 3 csík van, fogyasztás 2,4 a valóságban ez 2 decivel több (a fogyimérő kevesebbet mutat 7-8%-al). Az érdekesség, hogy az átlag sebesség egész jó (55km/h), tehát nem kellett extrém lassan menni (hozzám képest :) ) , igaz ebben nincs rövid táv, semmi város és természetesen mindig elektromosan előmelegített motorral indultam.
Lesz időnk kiváncsi leszek egy extrém meneten Leszilacival mennyivel tudom "überelni" a tavalyi 2.1-es átlagomat :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.20 15:20:20 írta Zénóka »


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2679 Dátum: 2010.06.20 16:07:31 »
Levettem az ablaktörlőket (Rain X maradt helyette)...
Kis sebességnél (mondjuk városon belül) ez mennyire hatékony?

Én anno, nagyon régen a Moszkvicson próbálgattam, de városi tempóknál zavaróan sok víz maradt a szélvédőn, nem nagyon akart "lemenni" róla. Mondjuk, a Moszkvics légellenállása siralmas, nagyon meredeken áll a szélvédő a Yarishoz képest.

Apropó, légellenállás. Nagy melegben mit csinálsz? Azt ne mondd, hogy ilyenkor is felhúzott ablakokkal mész  :hmmmm: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2680 Dátum: 2010.06.20 17:30:40 »
Városban nem a legtökéletesebb, de vmit vmiért:) Még mindig jobb mint motoron bukósisakban :)
30-32 fokig egész jól elvagyok felhúzott ablakokkal. Ha már nem bírom két első ablak 2 ujjnyira lehúz.
Ha 38 fölé megy vagy a kutyának melege van akkor klíma de csak ügyesen :)


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2681 Dátum: 2010.06.20 17:37:14 »
És mit jelent nálad az "ügyes" klíma?  :)
         

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2682 Dátum: 2010.06.20 20:02:42 »
Klímáról néhány gondolat kicsit hosszabban, akit nem érdekel, hogy 5 vagy 7 litert fogyaszt az autója az most itt lécci ugorjon tovább :)
Nem kell törekedni az utastér túlzott lehűtésére. A klíma lényege nem a levegő lehűtése, hanem a szárítása. Száraz levegőt hűvösnek érezzük, mivel az izzadság párolgása sokkal intenzívebb/hatásosabb.
A klíma bekapcsolását követően 5-7 fok körülire hűti a belépő levegőt az elpárologtatónál. Ez nagyjÁból 1-es ventillátor fokozaton is 2-3perc után bekövetkezik. Igaz, hogy az utastérbe belépő levegő ekkor még nem 5-7 fokos, hiszen a csöveknek is le kell hűlni stb. A lényeg, hogy az elpárologtatónál már ennyi idő után eléri ezt a hőmérsékletet és ilyenkor ennek lefagyását kerülendő kikapcsolja a klímát. Amikor az elpárologtató újra eléri a saccra 10-12 fokot akkor újra bekapcsolja, és ez így megy folyamatosan.
A klíma hőérzékelője ugyanúgy a kompresszor leállításával kapcsolja ki/be a klímát, mintha mi a klíma gombjával játszanánk. A belépő levegő átmegy az elpárologtatón aminek nyilván idő kell, hogy újra melegedjen, ezért nem vesszük észre a ki/be kapcsolást.
Most jön a lényeg: A klíma ki/be kapcsolása felett döntsük el mi az automatika helyett, hogy mikor menjen és mikor ne. A legjobb ugye, ha csak akkor megy a kompresszor, amikor motorfékezünk, hiszen ilyenkor amúgy is lassulni kéne, ha mellé fékezünk is, akkor az az energia ami a féktárcsákat melegítené meghajthatná a klímát. Ezzel ráadásul erősebb motorfékhatást érünk el, ami főleg városban kedvező, hiszen nem kell annyit fékezni. Elviekben HA CSAK ILYEN üzemben (motorfék, lejtőn lefelé, piros/stoptábla felé gurulás) HASZNÁLNÁNK a klímát, akkor semmilyen többletfogyasztást nem okozna.
Ha az hagyjuk a klímát magától dolgozni akkor elég jó esélyünk van arra, hogy pont motorfék ütemben nem megy, helyette fékezhetünk. Amikor pedig gyorsítani/haladni kell akkor ő esetleg rosszkor dolgozik, elég kevés klímát programoznak úgy, hogy motorfék üzemben (fogyasztás miatt) "túlhűtse" magát, és mindig bekapcsoljon amikor ilyen üzem van.
Nyilván persze a fentit kedv/ésszerűség szerint lehet kombinálni. Városban, főleg nagyvárosban ahol folyamatosan indulni/megállni kell, általában kellő hűvös érzet érhető el, országúton főleg ahol kevés a domb ott ez nehezebb dolog.
Országúton általában a lejtőkön, falukba, körforgalmakba begurulás alkalmával lehet ilyesmit játszani. Ha nincs szükség nagy motorfékre akkor inkább magasabb fokozatban gyengébb motorfék + klíma. Általában csak 1-es fokozatban használom a klímát, ilyenkor a viszonylag lassabban belépő levegő miatt nagyobb annak hőtehetetlensége, azaz a ki/be kapcsolgatást nem annyira vesszük észre. Ez alól kivétel olyan hosszabb és meredekebb lejtő, ahol amúgy már benyomott gomb mellett is kikapcsol a klíma, ilyenkor a nagyobb ventillátorfokozat miatt tovább marad bekapcsolva a kompresszor és több hideg levegőt kapunk "ingyen".
Megállás/érkezés előtt általában 5-10 perccel már kikapcsolom teljesen. Az elpárologtató megszárítása miatt amúgy is javallott 2-3 perccel megállás előtt kikapcsolni (ventillátor maradjon), ezzel a későbbi büdös elkerülhető. Ha mindezt néhány perccel korábban megtesszük, akkor nem vág mellbe minket a meleg levegő kiszállásnál (ez amúgy sem egészséges), másrészt néhány decit is spórolhatunk.

Hogy a fenti milyen hatással van a klímára, 9 év és 475 ezer km alatt még sohasem volt semmilyen karbantartás a klímámmal. Sem tisztítás, sem utántöltés, sem olajcsere. Tökéletesen működik és nem büdös :) Tavaly augusztusban mértük digitális hőmérővel, 10 perc után 6-7 fokos a kilépő levegő, igaz ezt csak gyári pollenszűrővel tudja, utángyártottal 1,5 fokkal melegebb és kevesebb levegő is jön.



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2683 Dátum: 2010.06.20 21:44:22 »
Klímáról néhány gondolat kicsit hosszabban, akit nem érdekel, hogy 5 vagy 7 litert fogyaszt az autója az most itt lécci ugorjon tovább :)
Nem kell törekedni az utastér túlzott lehűtésére. A klíma lényege nem a levegő lehűtése, hanem a szárítása. Száraz levegőt hűvösnek érezzük, mivel az izzadság párolgása sokkal intenzívebb/hatásosabb.
A klíma bekapcsolását követően 5-7 fok körülire hűti a belépő levegőt az elpárologtatónál. Ez nagyjÁból 1-es ventillátor fokozaton is 2-3perc után bekövetkezik. Igaz, hogy az utastérbe belépő levegő ekkor még nem 5-7 fokos, hiszen a csöveknek is le kell hűlni stb. A lényeg, hogy az elpárologtatónál már ennyi idő után eléri ezt a hőmérsékletet és ilyenkor ennek lefagyását kerülendő kikapcsolja a klímát. Amikor az elpárologtató újra eléri a saccra 10-12 fokot akkor újra bekapcsolja, és ez így megy folyamatosan.
A klíma hőérzékelője ugyanúgy a kompresszor leállításával kapcsolja ki/be a klímát, mintha mi a klíma gombjával játszanánk. A belépő levegő átmegy az elpárologtatón aminek nyilván idő kell, hogy újra melegedjen, ezért nem vesszük észre a ki/be kapcsolást.
Most jön a lényeg: A klíma ki/be kapcsolása felett döntsük el mi az automatika helyett, hogy mikor menjen és mikor ne. A legjobb ugye, ha csak akkor megy a kompresszor, amikor motorfékezünk, hiszen ilyenkor amúgy is lassulni kéne, ha mellé fékezünk is, akkor az az energia ami a féktárcsákat melegítené meghajthatná a klímát. Ezzel ráadásul erősebb motorfékhatást érünk el, ami főleg városban kedvező, hiszen nem kell annyit fékezni. Elviekben HA CSAK ILYEN üzemben (motorfék, lejtőn lefelé, piros/stoptábla felé gurulás) HASZNÁLNÁNK a klímát, akkor semmilyen többletfogyasztást nem okozna.
Ha az hagyjuk a klímát magától dolgozni akkor elég jó esélyünk van arra, hogy pont motorfék ütemben nem megy, helyette fékezhetünk. Amikor pedig gyorsítani/haladni kell akkor ő esetleg rosszkor dolgozik, elég kevés klímát programoznak úgy, hogy motorfék üzemben (fogyasztás miatt) "túlhűtse" magát, és mindig bekapcsoljon amikor ilyen üzem van.
Nyilván persze a fentit kedv/ésszerűség szerint lehet kombinálni. Városban, főleg nagyvárosban ahol folyamatosan indulni/megállni kell, általában kellő hűvös érzet érhető el, országúton főleg ahol kevés a domb ott ez nehezebb dolog.
Országúton általában a lejtőkön, falukba, körforgalmakba begurulás alkalmával lehet ilyesmit játszani. Ha nincs szükség nagy motorfékre akkor inkább magasabb fokozatban gyengébb motorfék + klíma. Általában csak 1-es fokozatban használom a klímát, ilyenkor a viszonylag lassabban belépő levegő miatt nagyobb annak hőtehetetlensége, azaz a ki/be kapcsolgatást nem annyira vesszük észre. Ez alól kivétel olyan hosszabb és meredekebb lejtő, ahol amúgy már benyomott gomb mellett is kikapcsol a klíma, ilyenkor a nagyobb ventillátorfokozat miatt tovább marad bekapcsolva a kompresszor és több hideg levegőt kapunk "ingyen".
Megállás/érkezés előtt általában 5-10 perccel már kikapcsolom teljesen. Az elpárologtató megszárítása miatt amúgy is javallott 2-3 perccel megállás előtt kikapcsolni (ventillátor maradjon), ezzel a későbbi büdös elkerülhető. Ha mindezt néhány perccel korábban megtesszük, akkor nem vág mellbe minket a meleg levegő kiszállásnál (ez amúgy sem egészséges), másrészt néhány decit is spórolhatunk.

Hogy a fenti milyen hatással van a klímára, 9 év és 475 ezer km alatt még sohasem volt semmilyen karbantartás a klímámmal. Sem tisztítás, sem utántöltés, sem olajcsere. Tökéletesen működik és nem büdös :) Tavaly augusztusban mértük digitális hőmérővel, 10 perc után 6-7 fokos a kilépő levegő, igaz ezt csak gyári pollenszűrővel tudja, utángyártottal 1,5 fokkal melegebb és kevesebb levegő is jön.



Fogadjunk, hogy a következő az lesz, hogy a klíma kapcsoló gombbal direktbe szeretnéd kapcsolgatni a kompresszort. Így tényleg akkor menne amikor szeretnéd  ;)
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Mennyit fogyaszt a Yarisod???
« Válasz #2684 Dátum: 2010.06.20 23:29:15 »
Te jó ég, Zénóka, ez tényleg megszállottság  :sorcerer: :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )