Nekem gyári toyota (made in sweden) van az autóban. Van cikkszáma is, rendelhető toy márkakereskedésekben ára olyan 30-38 ezer között van. Innentől nem gond sem a gari, sem a minőség.
Nagyon finom darab, elvileg az első lökhárítóba kéne építeni a csatlakozót, nekem nem volt szhivem megfúrni, az első "hídon" a duda fölött lett alulról beszerelve. Így minden használathoz fel kell nyitni a motorháztetőt, de szeretem nyitogatni szép látvány mindig keresem hátha találok vmelyik csavaron kezdődő felületi rozsdát, de eddig semmi
400 wattot fogyaszt, azaz óránként alig 20 forintot, nyáron 30p-1 óra alatt 70-80 fokos a víz, ilyenkor 2-2,5 óra. Igazából a hidegindítás szempontjából ha 20 percet melegszik már az is csodás, az ilyenkor 30 körüli vízhőmérsékletet eredményez, magyarán mintha nyári kánikulában indítana az ember. 2 óra után mindig úgy indul, mintha csont meleg lenne minden, semmi emelt fordulat vagy ilyesmi.
A megtakarítás nyilván attól függ mekkora távokon használja az ember. Rövidebb távokon sokkal nagyobb spórolás elérhető, az én 400 km-es etapjaimon, a hidegindítás okozta többletfogyi már nem olyan jelentős. Azért az idei 1,5 decis spórolásban nagyon benne van. Egy 10-20 km-es távon ingázva, sztem lazán 5-8 decit lehet vele spórolni. Otthonról hideg motorral indulva sopron keresztbe (4km) 5.5-6 között van, ha mindezt előmelegített motorral teszem akkor 4 alatt. Inkább úgy közelíteném a dolgot, hogy alig van mérhető különbség ha így előmelegített motorral vagy eleve mondjuk világ végéről hazaérve, 5 perc várakozás után eleve meleg motorral indulok....és az azért valami:)
No és nem mellesleg egyből jön a meleg mint az állat az utastérbe
Beszerelés elsőre olyan fél óra volt, másodikra sztem 20p. Lökhárítót akkor sem kell leszedni, ha a "gyári" helyére akarja fúrni az ember.
Én egy kis időkapcsolós órával használom(600ft), nagyjából úgyis tudja az ember mikor kell autózni
Pár nap és előkotrom a beszerelésről a fotókat, akit érdekel küldöm.