Még làttam ilyen màrkàkat is: Nipparts, Japanparts, Quinton Hazell. Ezekkel mi a tapasztalat?
Nipparts eredetileg Holland, de Kínába gyártják már majdnem mindet szerintem, a Japanparts-nak ne tévesszen meg a neve: Olasz, én hanyagolnám, szintúgy a QH-át is mert nagyon gyenge minőségű véleményem szerint...(Quinton Hazell).
Elöfordulhat az, hogy a kuplungszett cseréje nem hoz majd lényeges vàltozàst? A nyikorgàs amit a kuplungpedàl lenyomàsakor hallok meg fog szünni legalàbb? Jobban fog menni, hùzni az auto?
Mielőtt elmész szerelőhöz, szerintem fújd be a WD40-el a kuplung pedál visszahúzó rugóját a kormány alá behajolva, aztán ha elmúlik a nyikorgás, akkor ne menj szerelőhöz! Normális kuplung nem nyikorog, ha jót veszel és nem a visszahúzó rugó adja ki ezt a hangot, akkor a kinyomó szerkezettel lesz baj szerintem, melynek cseréjével el fog tűnni a zaj, de nem vicc, hogy az utastérben a rugóval kezd el az egész javítást! Ha most
nem csúszik a kuplungod, akkor a cserével sem fog jobban menni az autód. Ha nem tudod, hogy csúszik-e, akkor álló helyzetben tedd 4. sebességi fokozatba, pörgesd fel a motor kb. 4000 rpm-re és ugorj le a kuplungról, ha több másodperc amíg leáll a motor, akkor csúszik, ha kevesebb mint 1 másodperc, akkor nem csúszik.
A gyàri kuplung gondolom jobb minöségü mint bàrmelyik utàngyàrtott, vagy nem biztos? Ha az eredeti 92 ekm-t birta, akkor vajon az ùj szett meddig lesz majd hiba (zaj, stb.) mentes?
Igen, legjobb a gyári, pl. nekem még a gyári szerkezet és kinyomócsapágy van a (japán) Carinámban, csak egyszer cseréltünk benne kuplungtárcsát a 300eKm alatt, de nem is kellett volna még anno, csak nem hittem el, hogy elmegy ennyit a gyári, előtte Zsigulikhoz, meg Lancia-hoz voltam szokva!
Egy normális utángyártott is elmegy min. 100eKm-ert, de egy falábú le tudja égetni álló helyzetben is természetesen...