Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887041 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10845 Dátum: 2013.09.25 11:06:04 »
Ha mégis cserélnem kell majd a kuplung-szettet, akkor az alàbbi màrkàk közül melyik lenne a legjobb vàlasztàs: Valeo, LUK, Sachs?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10846 Dátum: 2013.09.25 11:12:16 »
LUK. De neked ott van még az Aisin is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10847 Dátum: 2013.09.25 20:25:25 »
@FUBA

Neked is köszönöm szépen a részletes eljàràst leiro linkeket.
Szívesen!
Ha mégis cserélnem kell majd a kuplung-szettet, akkor az alàbbi màrkàk közül melyik lenne a legjobb vàlasztàs: Valeo, LUK, Sachs?
Én is Aisin, LUK vagy Sachs-ot vennék innen:
http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__TOYOTA_s74___COROLLA+__COROLLA+%28ZZE12_%2C+NDE12_%2C+ZDE12_%29_s28_2001|11+++2007|02+++__16374/Kuplung_s73___Kuplungk%C3%A9szlet_s66____s80___.Mind._s74_?gyakori=I
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10848 Dátum: 2013.09.25 20:42:11 »
Még làttam ilyen màrkàkat is: Nipparts, Japanparts, Quinton Hazell. Ezekkel mi a tapasztalat?

Elöfordulhat az, hogy a kuplungszett cseréje nem hoz majd lényeges vàltozàst? A nyikorgàs amit a kuplungpedàl lenyomàsakor hallok meg fog szünni legalàbb? Jobban fog menni, hùzni az auto?

A gyàri kuplung gondolom jobb minöségü mint bàrmelyik utàngyàrtott, vagy nem biztos? Ha az eredeti 92 ekm-t birta, akkor vajon az ùj szett meddig lesz majd hiba (zaj, stb.) mentes?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.25 20:44:01 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10849 Dátum: 2013.09.25 21:27:42 »
Még làttam ilyen màrkàkat is: Nipparts, Japanparts, Quinton Hazell. Ezekkel mi a tapasztalat?
Nipparts eredetileg Holland, de Kínába gyártják már majdnem mindet szerintem, a Japanparts-nak ne tévesszen meg a neve: Olasz, én hanyagolnám, szintúgy a QH-át is mert nagyon gyenge minőségű véleményem szerint...(Quinton Hazell).
Elöfordulhat az, hogy a kuplungszett cseréje nem hoz majd lényeges vàltozàst? A nyikorgàs amit a kuplungpedàl lenyomàsakor hallok meg fog szünni legalàbb? Jobban fog menni, hùzni az auto?
Mielőtt elmész szerelőhöz, szerintem fújd be a WD40-el a kuplung pedál visszahúzó rugóját a kormány alá behajolva, aztán ha elmúlik a nyikorgás, akkor ne menj szerelőhöz!  :D
Normális kuplung nem nyikorog, ha jót veszel és nem a visszahúzó rugó adja ki ezt a hangot, akkor a kinyomó szerkezettel lesz baj szerintem, melynek cseréjével el fog tűnni a zaj, de nem vicc, hogy az utastérben a rugóval kezd el az egész javítást! Ha most nem csúszik a kuplungod, akkor a cserével sem fog jobban menni az autód. Ha nem tudod, hogy csúszik-e, akkor álló helyzetben tedd 4. sebességi fokozatba, pörgesd fel a motor kb. 4000 rpm-re és ugorj le a kuplungról, ha több másodperc amíg leáll a motor, akkor csúszik, ha kevesebb mint 1 másodperc, akkor nem csúszik.
A gyàri kuplung gondolom jobb minöségü mint bàrmelyik utàngyàrtott, vagy nem biztos? Ha az eredeti 92 ekm-t birta, akkor vajon az ùj szett meddig lesz majd hiba (zaj, stb.) mentes?
Igen, legjobb a gyári, pl. nekem még a gyári szerkezet és kinyomócsapágy van a (japán) Carinámban, csak egyszer cseréltünk benne kuplungtárcsát a 300eKm alatt, de nem is kellett volna még anno, csak nem hittem el, hogy elmegy ennyit a gyári, előtte Zsigulikhoz, meg Lancia-hoz voltam szokva!  [rohog] Egy normális utángyártott is elmegy min. 100eKm-ert, de egy falábú le tudja égetni álló helyzetben is természetesen...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10850 Dátum: 2013.09.25 21:49:50 »
Mielőtt elmész szerelőhöz, szerintem fújd be a WD40-el a kuplung pedál visszahúzó rugóját a kormány alá behajolva, aztán ha elmúlik a nyikorgás, akkor ne menj szerelőhöz!  :D

Nekem volt ilyen nyikorgásom mikor megvettem a E12-őt...állt egy telet az előző gazdánál kint és nálam a WD segített, de nekem a motortérből jött a nyikorgás a gumiharang tájékától ami a kar tövében van!
Azt elhúztam és befújtam oda és elmúlt :-)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10851 Dátum: 2013.09.25 22:11:13 »
Még làttam ilyen màrkàkat is: Nipparts, Japanparts, Quinton Hazell. Ezekkel mi a tapasztalat?

Elöfordulhat az, hogy a kuplungszett cseréje nem hoz majd lényeges vàltozàst? A nyikorgàs amit a kuplungpedàl lenyomàsakor hallok meg fog szünni legalàbb? Jobban fog menni, hùzni az auto?

A gyàri kuplung gondolom jobb minöségü mint bàrmelyik utàngyàrtott, vagy nem biztos? Ha az eredeti 92 ekm-t birta, akkor vajon az ùj szett meddig lesz majd hiba (zaj, stb.) mentes?
az enyém is nyikorog, a wd 40 csak ideiglenes megoldás elvileg ez "gyári hiba" az E12 nél.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10852 Dátum: 2013.09.25 22:20:48 »
Micila cartárs megírta a tutit régebben.  ;)

Amúgy mindkét helyen érdemes kenegetni, de én inkább feflonos (PFTE) láncspray-t használnék. Talán tovább bírja.  ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10853 Dátum: 2013.09.25 22:54:13 »
Nipparts eredetileg Holland, de Kínába gyártják már majdnem mindet szerintem, a Japanparts-nak ne tévesszen meg a neve: Olasz, én hanyagolnám

Szerinted! Ez édeskevés... találgatás, tapasztalat a lényeg. Nippartsnak Hollandiában van a központja és egy hatalmas raktár, elvileg OEM beszállítóktól szerzik a cuccokat (erre volt bizonyíték is régebben itt a fórumon), de persze mostanság mi a valóság ki tudja? Mostani kuplungon pl. nem volt semmi felirat. Sajnos ma már nem nagyon lehet utánajárni. Japanparts meg olasz jah, de pl. van e panasz rá? Féktárcsám eddig bírja (még csak 20ezer km igaz). Most ez olyan, hogy Aisin-el is szívtak már többen, Brembo-ról is hallottam már panaszt (megrepedt féktárcsa), ennyi erővel lehet jó akár a többi márka is. Nagyon össze van már kutyulódva az aftermarket piac, átláthatatlan, az is lehet, hogy európai gyárakban készül szinte mind (és akár még jó minőségű is lehet némelyik), jó lenne ezekről infó valahonnan, de addig csak a próba marad és a tapasztalat.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10854 Dátum: 2013.09.25 23:03:06 »
...
Diódasor elég gyakran elfárad, mivel egy egyenirányító egység, az autó menet közben felvett összes árama átfolyik rajta. Eldurranhat benne egyenirányító ill. gerjesztő dióda is.
Másik gyakran tönkremenő egység  a feszültség szabályzó. Manapság már ritka csak a kefe gond...
Akkor meg alulméretezett.
Normálisan méretezett diódasornak ezt simán bírnia kell, örökös darab (lenne akkor).
Vagy inkább újra előjön a költségcsökkentés plusz a "vegyen a júzer újat" hozzáállás a gyártó részéről  :censored:
Szerk.:
Szerintem ha mondjuk ráírják, hogy 70A, akkor ennyi terhelést bírnia kell minden részegységének. Az meg nem olyan kevés.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.25 23:12:52 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10855 Dátum: 2013.09.25 23:25:30 »
Szerinted! Ez édeskevés... találgatás, tapasztalat a lényeg. Nippartsnak Hollandiában van a központja és egy hatalmas raktár, elvileg OEM beszállítóktól szerzik a cuccokat (erre volt bizonyíték is régebben itt a fórumon), de persze mostanság mi a valóság ki tudja?
Most vettem hátsó Nipparts fékbetétpofákat és amellett, hogy rá van írva, hogy a központ Hollandiában van, mellette ott figyel a Made in China!
Majd a tapasztalatom leírom róla, hogy hogyan vált be később, de ha tudtam volna előre, akkor mást veszek az tuti! Japán autóba Kínai cucc  :taz: :banging:
Persze a véleményemet írom csak le és nem biztos, hogy nem tévedek...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10856 Dátum: 2013.09.25 23:27:48 »
Remélem nem fogom kinyírni az enyémet a zenével... ~40-50A áramfelvétel simán van erősítők részéről...  :hmmmm:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10857 Dátum: 2013.09.25 23:30:31 »
Akkor meg alulméretezett.
Normálisan méretezett diódasornak ezt simán bírnia kell, örökös darab (lenne akkor).
Vagy inkább újra előjön a költségcsökkentés plusz a "vegyen a júzer újat" hozzáállás a gyártó részéről  :censored:
Szerk.:
Szerintem ha mondjuk ráírják, hogy 70A, akkor ennyi terhelést bírnia kell minden részegységének. Az meg nem olyan kevés.

Szerintem is, vagy esetleg kaphattak párszor a diódák nagyobb áramokat valamilyen úton módon.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10858 Dátum: 2013.09.25 23:33:07 »
Remélem nem fogom kinyírni az enyémet a zenével... ~40-50A áramfelvétel simán van erősítők részéről...  :hmmmm:
12V-nál az 5-600W. Akinek ennyi kell az autóba  :wacko: Nekem a szobában rengeteg a 2x100-as Quad405  :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10859 Dátum: 2013.09.25 23:35:27 »
Szerintem is, vagy esetleg kaphattak párszor a diódák nagyobb áramokat valamilyen úton módon.
Rövid ideig bír többet károsodás nélkül.
Extrém példa: 15mA-es LED impulzus üzemmódban akár több A-t képes elviselni. Régen legalábbis bírták, az újabbak lehet már nem  :excl: