Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887344 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6135 Dátum: 2010.12.22 08:24:57 »
Igen. Kb egy jó minőségű, márkájú aksit ha megvesz az ember az 5-6 évig hozzá sem kell nyulni, csak egyszer csak megadja magát. Nekem 2005/ 02 a kocsi és még gyári van benne, teszteltem, ebben a -11 - 15 fokban probléma nélkül indult.... kop. kop. kop.

Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6136 Dátum: 2010.12.22 08:41:12 »
Általában inkább hosszabb utakrta megyünk vele, városon belül ritkán van használva - de nem mindennap, van amikor csak hetente egyszer van beindítva. Én nem is próbálkoznék töltéssel, cserélném.
Tegnap próbáltam bebikázni, de nem jött össze. Valószínű a bika kábel amit találtam, meg van szakadva benne a vezeték. Más esetekben sikerült, most nem...valamiért...
Elég h.ülye mérete van az akksimnak, nem fog belemenni minden akksi, ezért akarok elmenni a boltba, egyéb esetben elhoznám az akksit, és itthon betenném. De ebben az esetben el kellene jutnom a boltig.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6137 Dátum: 2010.12.22 08:43:57 »
Igen. Kb egy jó minőségű, márkájú aksit ha megvesz az ember az 5-6 évig hozzá sem kell nyulni, csak egyszer csak megadja magát. Nekem 2005/ 02 a kocsi és még gyári van benne, teszteltem, ebben a -11 - 15 fokban probléma nélkül indult.... kop. kop. kop.
A következő telet nem kezdeném el a meglévő akksival a helyedben.
Az enyém 8hónappal régebbi volt. Én mostanában itthon vagyok, alig járok a kocsival, naponta egy egy rövid táv, 1-2km-enkénti indításokkal. De most letámasztottam a kocsit 4 napra, kint állt az udvaron a mínuszokban, és ennyi volt neki.

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6138 Dátum: 2010.12.22 09:19:15 »
Igen. Kb egy jó minőségű, márkájú aksit ha megvesz az ember az 5-6 évig hozzá sem kell nyulni, csak egyszer csak megadja magát. Nekem 2005/ 02 a kocsi és még gyári van benne, teszteltem, ebben a -11 - 15 fokban probléma nélkül indult.... kop. kop. kop.
A következő telet nem kezdeném el a meglévő akksival a helyedben.
Az enyém 8hónappal régebbi volt. Én mostanában itthon vagyok, alig járok a kocsival, naponta egy egy rövid táv, 1-2km-enkénti indításokkal. De most letámasztottam a kocsit 4 napra, kint állt az udvaron a mínuszokban, és ennyi volt neki.

Nekem ez  a próbálkozás is ugy történt hogy 5 napig nem indítottam be az autót, és tényleg pöcc, röff. Hát majd kiderül, azért nem veszek meg előre egy aksit mert másnak tönkrement ennyi idő után, akkor kell venni ha megadja magát, vagy érzed azt mikor már nem ugy működik ahogy kéne....
Fatheromnak egy 1.4-es almera-ja van az első aksi (Panasonic-gyári) 8. év telén adta meg magát, ugyhogy nem lehet ezt pontosan tudni, és ő sem az a világjáró, csak napi 5-6 km a rendszeresség....
Szerintem vedd ki az aksit és vidd el valami ismerősöddel a boltba, vagy hívd fel a toyotát milyen a gyári aksija és olyat vegyél valahonnan..... Bikázás sem használ semmilyen elektormos rendszernek, ha vezérlőegységen csak 0.5 voltal több átszalad készítheted a pénztárcád, biztosíték ide, ellenállás oda..... Saját szemmel láttam ilyet egy rosszul szigetelt riasztónak és egy bikázásnak köszönhetően, utána a kedves tulaj el volt kenődve rendesen. Tölteni meg megpróbálhatod nyugodtan, de legalább a pozitívot vedd le, de jobb ha mindkettőt....
Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6139 Dátum: 2010.12.22 09:22:56 »
Több hónapja 1km-eket gurulok vele naponta, mindezt 2-3x-i indítással, szerintem ez legyengítette, és a 4nap állás matt-ot adott neki.

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6140 Dátum: 2010.12.22 09:28:25 »
Több hónapja 1km-eket gurulok vele naponta, mindezt 2-3x-i indítással, szerintem ez legyengítette, és a 4nap állás matt-ot adott neki.


JA! Hát akkor az tuti!!! 1 km az semmit nem tölt vissza, főleg ha még világítást is használod, meg esetleg kis rádió! Így akkor tényleg elég sokat bírt neked! Az állás meg egyértelmű... Egy kocsinak sem tesz jót, se aksinak, se semminek.
Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6141 Dátum: 2010.12.22 09:30:56 »
Én mostanában itthon vagyok, alig járok a kocsival, naponta egy egy rövid táv, 1-2km-enkénti indításokkal. De most letámasztottam a kocsit 4 napra, kint állt az udvaron a mínuszokban, és ennyi volt neki.
Ez a fajta használat lenullázza az új akksit is. Egyszerűen nem kap annyi töltést, amennyit veszít az indításokkal (meg egyéb fogyasztókkal). Ettől még nem biztos, hogy halott az akksid... Úgy értem: nem biztos, hogy menthetetlen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6142 Dátum: 2010.12.22 09:34:06 »
Elég h.ülye mérete van az akksimnak, nem fog belemenni minden akksi, ezért akarok elmenni a boltba, egyéb esetben elhoznám az akksit, és itthon betenném. De ebben az esetben el kellene jutnom a boltig.
Toljátok be... Egy betolástól nem lesz semmi baja semminek. Akksiméret: ez meglehetősen egyszerűen kiküszöbölhető, elég hozzá pl. egy megfelelő méretű lécdarab, a rögzítő keret és az akksi közé helyezve. Az Avensisben is így oldottuk meg, lévén abba is magasabb akksi kellett volna, mint a standard méret.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6143 Dátum: 2010.12.22 09:34:32 »
Én mostanában itthon vagyok, alig járok a kocsival, naponta egy egy rövid táv, 1-2km-enkénti indításokkal. De most letámasztottam a kocsit 4 napra, kint állt az udvaron a mínuszokban, és ennyi volt neki.
Ez a fajta használat lenullázza az új akksit is. Egyszerűen nem kap annyi töltést, amennyit veszít az indításokkal (meg egyéb fogyasztókkal). Ettől még nem biztos, hogy halott az akksid... Úgy értem: nem biztos, hogy menthetetlen.

Az biztos, hogy ha egy aksi 0.ra lemerül az már soha nem lesz az igazi.... Teljesítményre sem, és megbízhatóságra sem.
Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6144 Dátum: 2010.12.22 09:37:54 »
Az biztos, hogy ha egy aksi 0.ra lemerül az már soha nem lesz az igazi.... Teljesítményre sem, és megbízhatóságra sem.
2008-ban jópárszor nullára merítettem a Camry akksiját (ami 2007-es gyártású) ... De olyan szinten, hogy néha már a műszerfali fények is alig világítottak. Azóta is használom, semmi baja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsherdon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6145 Dátum: 2010.12.22 09:44:40 »
Az biztos, hogy ha egy aksi 0.ra lemerül az már soha nem lesz az igazi.... Teljesítményre sem, és megbízhatóságra sem.
2008-ban jópárszor nullára merítettem a Camry akksiját (ami 2007-es gyártású) ... De olyan szinten, hogy néha már a műszerfali fények is alig világítottak. Azóta is használom, semmi baja.

Szerencsés vagy! Majd kíváncsi leszek, hogy az az akksi bír-e 5-6 évet....
Corolla TS 1.8 vvtl-i  "Szerelem első hallásra..."

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6146 Dátum: 2010.12.22 10:11:45 »
Lemerült az akksim, nem indul a verda.
Ugye lehet úgy tölteni, hogy az akksi a kocsiban marad, és a sarukat sem veszem le?
Csak pár órára akarom töltőre rakni, hogy elguruljak új akksit venni.

Nem kell kiszedni a kocsibol az akkut, csak a sarukat kell rola leszedni egy villaskulccsal. Nem egy nagy valami, felteve persze, hogy van 10-es villaskulcs keznel. A sarukat minden fele keppen le kell szedni az akkurol, mert az aram, amivel toltesz, az nem tokeletes egyenaram (valtoarambol egyeniranyitott aram, van nemi szinuszhullam meg benne, hiaba van a toltoben egyeniranyito), igy az karosithatja az auto elektromos rendszeret.

Meg ha uj akkut veszel ismet, akkor ugy is ki kell szedni az akkut a kocsibol, igy az osszes beallitas elvesz igy is, ugy is.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6147 Dátum: 2010.12.22 11:48:52 »
Több hónapja 1km-eket gurulok vele naponta, mindezt 2-3x-i indítással, szerintem ez legyengítette, és a 4nap állás matt-ot adott neki.
Ajánlom figyelmedbe:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg373300#msg373300
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg374151#msg374151

Ha újat veszel, akkor ez a méret még pont jó bele:
http://akkumulatoroutlet.hu/bosch-s4/225-6.html

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6148 Dátum: 2010.12.22 16:02:33 »
Köszi Mindenkinek a hozzászólást a témában!
Ma rátettem töltőre, a sarukat leszedtem előtte. Apám valami ezer éves töltőjét használtam, nincs rajta semmi, csak egy kapcsoló: egyik állás 6v másik 12v...vagy valami ilyesmi  :whistling:
Szóval 2órát rajta volt a töltőn. Aztán visszaraktam a sarukat, de semmi, ugyan úgy nem indult a kocsi.
Most kiszedtem az akksit, levittem a pincébe, ott rádugtam ismét a töltőre, töltöm reggelig. Reggel berakom a kocsiba, és újabb próba.
Holnap délben jön egy barátom amúgy is, és kiméri az akksi feszültségét. Ha OK, akkor a kocsival más gond van.
Egyébként ez a két akksi variáció van:
1. 53Ah Exide Premium 207X175X190mm 20ezerFt
2. 60ah Alphaline 230X172X220mm 17700Ft

Én exide-et szeretnék, de a 190mm magasság kb 2-2,5cm-el alacsonyabb a gyárinál, és lehet a felső lefogató pánt nem tudja rögzíteni az akksit, így alá kell ékelni hungarocel lappal.
A másik akksi meg elvileg alátét nélkül passzol.
Nekem az exide premium jobban bejön, a boltos meg (meglepő módon) dícsérte az alphaline-t is, szerinte ez a Mazda gyári akksija.
Szóval így áll az ügy.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6149 Dátum: 2010.12.22 16:18:36 »
A gyari is 190 cm magas tudtommal. Az Exxide merete elvileg teljesen megfelelo kell, hogy legyen.

Egyeduli baja, hogy csak 53-as, azonban ez is boven eleg kell, hogy legyen.

Amire figyelj, hogy neked jobb+os kell :excl:


A toltot hany voltra kapcsoltad? Ha 12 V-ot ad csak le, az keves, de gondolom, hogy autos tolto leven valojaban magasabb feszultseggel tolt. 16 V kell neki minimum, mire beindul normalisan a toltesi folyamat. Tolteni elvileg addig kell, mire az uresjarati feszultseg el nem eri a 14,4 V-ot.

(Nekem egy hazi gyartasu tirisztoros feszultsegszabalyzasu toltom van, nekem folyamatosan veszi le az aramerosseget, ahogyan toltodik fel az akku. A vegen mar < 1 A-rel tolt csak, ekkor mar latom, hogy az akku feltoltodott. Mikor az uresjarati fesz eleri a beallitott erteket, akkor automatikusan atall csepptoltesre. )