Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887360 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5355 Dátum: 2010.06.08 19:53:44 »
Ráhibáztál, pontosan ez van benne most: BKR6EYA-11 :D :D
Egyébként rendes vagy, hogy ennyi mindent válaszoltál, köszönöm. :clap:
Jó döntés, én is ezt használnám vagy a Denso K20R-U11-et a helyedben.

P. S.: Örülök, hogy tudtam segíteni!

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5356 Dátum: 2010.06.09 09:12:35 »
Sziasztok.

Gyurcsók-féle távdiagnosztikára lenne szükségem. Vagyis inkább arra, hogy valaki megnyugtasson.

Adott egy Corolla E11, 1.4, már a VVT-i (de nem hiszem, hogy ez lényeges lenne).
Váltáskor van probléma. Leginkább 2-ből 3-ba, vagy vissza 4-ből 3-ba. Nem brutális, de érezhetően akad. Soha nem reccsen, csak akad. (Mondjuk a többi sebességnél sem jellemző rá a németes határozottság, de asszem ez inkább fajtabeli sajátosság.) Ha várok egy kicsit, akkor be lehet tenni erőltetés nélkül is, de akkor sem mindig, van, amikor nincs mese, izmozni kell vele kicsit. Kicsit olyan, mint amikor kuplung nélkül vált az ember: ha megfelelő a fordulatszám, akkor be lehet tenni.

A kuplung hidrajulika folyadék (sima fékfolyadék, most nem emlékszem, DOT3, vagy DOT4 kell bele) szintje rendben van. Kuplungpedál érzésre nem nehezedett el. Az autóban 178 ezer van, nálam 120 ezer óta van azóta biztosan nem lett benne kuplung cserélve.

A jelenség melegben gyengül, hidegben erősödik. Régen csak télen volt meg, és alig volt érezhető, de most a tél elmúltával velem maradt. Mi lehet a gond?

fonaktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5357 Dátum: 2010.06.09 09:16:49 »
Üdv mindenkinek!

eddig még nem találtam választ a köv. kérdésre:
- mi a különbség a belső hűtésű és a szellőztetett féktárcsa között?

perpill a csatolmányban található tárcsákhoz hasonló a gyári - nekem mindkét megnevezés találónak tűnik, de nem tudom eldönteni, melyik típust vegyem meg.

Előre is köszönöm a válaszokat!
A belső hűtésű azt jelenti, hogy két tárcsa van összerakva, középen fémbarázdák tartják össze a kettőt, így képez egy egységet. Pont olyan, mint a linkelt képen. Középen a barázdák között kis "üregek" vannak, amik segítik leadni a hőt. Szerintem ezt szellőztetnek is hívják sok helyen.

A szellőztetett tárcsa a hűtőtt tárcsáktól eltérő, lukak vagy nútok vannak belemarva a tárcsa oldalába, így a lukakon keresztül is tud hőt leadni. Lehet lukakat fúrni hűtött (dupla) tárcsákba is (ilyen az autóipar), de nem hűtött (tömör fémkorong) tárcsákba is lehet szellőztető lukakat marni, ilyen a motoripar.
Tipikus példája ennek: a motorok, már a robogókon is általában "luggatott" tárcsa van, de nem belső hűtésű.

A "lyuggatott" tárcsák általában jobban eszik a betétet, sportos vezetéshez azonban jobbak. Utcai használatra nem javaslom, mert teljesen felesleges és csak a nagyobb kopásban nyilvánul meg a "nem lyuggatotthoz" képest. Bár kétségtelen tény, hogy "menőbben" néz ki.

Köszönöm a segítséget!  :)
2003 Corolla Sedan 1.6 VVT-i

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5358 Dátum: 2010.06.09 09:19:57 »
Ó és még valami. 180 ezres szervízre készülök. Ha lehet, cserélnék majd minden folyékonyat, ami a motorban van. Plusz gyertyák.

Mennyi fékfolyadékot vásároljak, ha a fékben és a kuplungban is szeretnék cserélni? Gondolom, a DOT4 elég lesz neki....
Milyen típusú és mennyi gyári hűtőfolyadék kell a 4ZZU motorokba?
Milyen típusú gyertyákat kellene bele vásárolnom? Az elmúlt majd' hatvanezer során ellenőriztettem őket vagy kétszer, de mind a két alkalommal szépek voltak, nem kellett őket cserélni.
Olajat tudom, hogy külön topic, félve is kérdezném meg. Eddig Castrol volt benne, 5W40-es, ezt azért úgy vettem észre, csipegeti....

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5359 Dátum: 2010.06.09 09:22:37 »
Wolfman: isten hozott a C150-es váltótulajok táborában. :D
Ez ilyen. Fos. Barna.czukor asszem 75W85-re cserélte le a váltóolajat, azóta nem panaszkodott rá. Nekem nincs két éves a TAF-X 75W90 a váltóban és pont ugyanannyira rossz mint előtte. Ill nem, most már rosszabb.

A kuplungom nekem már eléggé fent fog, bár egyelőre nem csúszik, így addig hagyom a csudába, amíg azt is nem kell cserélni, nem hiszem, hogy túl sok van neki hátra már. Akkor kuplungszett csere és váltóolaj is egyben.

Fékbe DOT4 pont jó, ha maximalista vagy, DOT 5.1. A gépkönyved nincs már meg?
Olajból 5W30. Mit jelent, hogy csipegeti? Mennyi km alatt mennyi fogy el belőle?
         

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5360 Dátum: 2010.06.09 09:30:32 »
Wolfman: isten hozott a C150-es váltótulajok táborában. :D
Ez ilyen. Fos. Barna.czukor asszem 75W85-re cserélte le a váltóolajat, azóta nem panaszkodott rá. Nekem nincs két éves a TAF-X 75W90 a váltóban és pont ugyanannyira rossz mint előtte. Ill nem, most már rosszabb.

A kuplungom nekem már eléggé fent fog, bár egyelőre nem csúszik, így addig hagyom a csudába, amíg azt is nem kell cserélni, nem hiszem, hogy túl sok van neki hátra már. Akkor kuplungszett csere és váltóolaj is egyben.

Fékbe DOT4 pont jó, ha maximalista vagy, DOT 5.1. A gépkönyved nincs már meg?
Olajból 5W30. Mit jelent, hogy csipegeti? Mennyi km alatt mennyi fogy el belőle?

Hát, akkor lehet, hogy a Castrol TAF-X-szel van gondja a váltónak, ugyanis nekem is ugyanez van benne.... Bár én valamikor 120 ezer környékén cseréltem, csak a biztonság kedvéért.
Az a baj, hogy nem lehet megnézni, milyen állapotban van a kuplung, csak ha leszedik a motorról. Egy bólintás kedvéért meg nincs kedvem 4-5 munkaórát kifizetni....
Gépkönyvem hogyne lenne már meg. Össze számla is megvan a tankolásokról, pont a gépkönyv hiányozna?  :D

Olajból úgy vettem észre, hogy kábé egy-másfél liter fogy el egy csereintervallum alatt. Most utána pakoltam már egy litert, remélem, kibírja már ezt a kétezret, ami hátra van. Lehet, hogy nem szereti a városi használatot. Amíg javarészt vidéki utakra használtam, semennyit nem evett....

Fékbe elég lesz a DOT4, viszont most már emlékszem, hoyg a kuplung hidraulikájának kifejezetten DOT3-at ír a kupakon a felirat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5361 Dátum: 2010.06.09 09:42:05 »
Igen, a TAF-X nekem se jött bel. Legközelebb más lesz, az tuti.
A gépkönyvben benne van az is, hogy milyen gyertya kell a Coriba és hány liter hűtőfolyadék. :D
Ha csak ennyi olaj fogy, ez szinte semmi, de mivel eszi, tennék bele más márkát. 5W40 vagy 5W30. A DOT3 már túlhaladt, az utód a DOT4.  ;)
         

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5362 Dátum: 2010.06.09 09:50:16 »
Igen, a TAF-X nekem se jött bel. Legközelebb más lesz, az tuti.
A gépkönyvben benne van az is, hogy milyen gyertya kell a Coriba és hány liter hűtőfolyadék. :D
Ha csak ennyi olaj fogy, ez szinte semmi, de mivel eszi, tennék bele más márkát. 5W40 vagy 5W30. A DOT3 már túlhaladt, az utód a DOT4.  ;)

...gondolom, már 2001-ben is vastagon túlhaladt volt. Ezért ejtett  :hmmmm: gondolkodóba, miért pont a DOT3-at írja a kupak...
hűtőfolyadéknak a típusa érdekelne, a mennyisége még csak hagyján. De úgy olvastam, ott is van kisebb káosz, mert nem mindegy, melyik motorba mit tesz az ember, amit nyugodt lélekkel benne is mer hagyni a következő 60.000 során...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5363 Dátum: 2010.06.09 10:24:14 »
hűtőfolyadéknak a típusa érdekelne, a mennyisége még csak hagyján. De úgy olvastam, ott is van kisebb káosz, mert nem mindegy, melyik motorba mit tesz az ember, amit nyugodt lélekkel benne is mer hagyni a következő 60.000 során...
Bármely alu motorhoz megfelelőt beletehetsz, ha az egészet cseréled. A teljes feltöltési mennyiség 6,5l, de ehhez a blokkból is le kell engedni a hőtőfolyadékot. Amennyiben csak a hűtőn keresztül leengedettet pótolod elég a 4 l (sajnos egyes márkaszervizek is csak ezt csinálják). A különféle gyártmányok keverése nem ajánlott.
A Toyotának van zöld, rózsaszín és piros hűtőfolyadéka. A zöld a legrégebbi, a piros a legújjabb, az áruk is ennek megfelelően emelkedik.
A gyújtó gyertyákról néhány hozzászólással korábban  volt szó. Talán Denso-ból kimaradt az IK-16 Iridium Power verzió, de az gondolom az 5x-ös ára miatt.-)
A Denso vásárlásánál nem utolsó szempont, hogy támogatod a magyar ipart.

Fék-kuplung folyadéknál a Toyota DOT 5.1 egész jó árban van.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.09 10:28:33 írta Agyarka »

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5364 Dátum: 2010.06.09 10:48:25 »
Bármely alu motorhoz megfelelőt beletehetsz, ha az egészet cseréled. A teljes feltöltési mennyiség 6,5l, de ehhez a blokkból is le kell engedni a hőtőfolyadékot. Amennyiben csak a hűtőn keresztül leengedettet pótolod elég a 4 l (sajnos egyes márkaszervizek is csak ezt csinálják). A különféle gyártmányok keverése nem ajánlott.
A Toyotának van zöld, rózsaszín és piros hűtőfolyadéka. A zöld a legrégebbi, a piros a legújjabb, az áruk is ennek megfelelően emelkedik.
A gyújtó gyertyákról néhány hozzászólással korábban  volt szó. Talán Denso-ból kimaradt az IK-16 Iridium Power verzió, de az gondolom az 5x-ös ára miatt.-)
A Denso vásárlásánál nem utolsó szempont, hogy támogatod a magyar ipart.

Fék-kuplung folyadéknál a Toyota DOT 5.1 egész jó árban van.

Hmmm köszi. És milyen árfekvésre számítsak?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5365 Dátum: 2010.06.09 11:21:51 »
Hmmm köszi. És milyen árfekvésre számítsak?
A Supernél 1l fékfolyadék 2800Ft volt kb 1 hónapja. Itt  5l tömény dobozos piros kb. 9500Ft
A Reálszisztéma Budánál hordóból kimért piros (állítólag Toyota) 4l tömény volt 6000Ft. Felére higítva -35C lett.
Más gyártmányokhoz képest még ez is drága, és az ár nem biztos hogy tükrözi a minőséget.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5366 Dátum: 2010.06.09 11:34:06 »
Most néztem csak, hogy a Toyota olajszűrőt is Kinában gyártják. Amikor először cseréltem olajat még eredeti Japán volt, aztán hosszú ideig thaiföldi. Lassan érdemes lesz megfontolni a fele annyiba kerülő Jakoparts, Nipparts szűrők használatát. (Főleg, ha továbbra is ilyen ütemben csökkentik a fizetéseket.)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5367 Dátum: 2010.06.09 11:42:15 »
Váltáskor van probléma. Leginkább 2-ből 3-ba, vagy vissza 4-ből 3-ba. Nem brutális, de érezhetően akad. Soha nem reccsen, csak akad. (Mondjuk a többi sebességnél sem jellemző rá a németes határozottság, de asszem ez inkább fajtabeli sajátosság.) Ha várok egy kicsit, akkor be lehet tenni erőltetés nélkül is, de akkor sem mindig, van, amikor nincs mese, izmozni kell vele kicsit. Kicsit olyan, mint amikor kuplung nélkül vált az ember: ha megfelelő a fordulatszám, akkor be lehet tenni.

Erről tudnék mesélni, elég sok pénzembe került...
Előszőr én is olajcserével próbálkoztam, attól jobb lett, de nem az igazi és később is érezhetően romlott az állapota. 3-as szinkroncsere volt a megoldás. Azóta olyan a váltó, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Ez a megfelelő fordulatszám dolog is erre enged következtetni, mert a szinkron dolga pontosan az, hogy összeszinkronizálja a fordulaszámot.

Szerintem első körben olajcsere, aztán kiderül. Remélhetőleg javul!

A szervízben is azt mondták, hogy ez a 3-as szinkron elég gyenge pontja a váltónak, volt már, hogy 100 ezer km alatt is kellett cserélni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5368 Dátum: 2010.06.09 11:43:05 »
A te váltód kódja is C150? Az E11-ekben az van.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5369 Dátum: 2010.06.09 11:44:15 »
A te váltód kódja is C150? Az E11-ekben az van.

1.4vvti-m van, szerintem ugyanaz a váltó. Ha jól emlékszem Barnával is ezt beszéltük máskor itt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...