Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901943 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Gabes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • '08 2.0 D4D
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4650 Dátum: 2009.12.17 23:50:51 »
Sziasztok!

Auris 2.0 D-vel kapcsolatban szeretnék segítséget, információt kérni. Az autó 2008 -as gyárt., fél éve használt, 4500 km-t futott. Az alábbi problémák jelentkeztek:

- 300 km. után még mindig nehezen volt kapcsolható a 2. fokozat ill. amikor 3.-ba kapcsoltam akkor is kattanás, klattyanás -nem recsegés- kísérte a váltást. Szerviz szerint 5.000 km-ig bekopik majd  :hmmmm: vártam 2.000 -ig majd visszamentem. Váltó olaj cserélve 75-90 TAF-X-re. Nem segített semmit. Szerviz szerint váltó szétszedés a megoldás  :no: egy féléves kocsin... Azóta úgy váltok, hogy 1-ből kihúzva picit kiengedem üres felé, majd 2. így majdnem mindig gond nélkül veszi. Hidegben még mindig nehezen húzható a kar 2.-ba, de ahogy melegszik javul a helyzet. Kérdés, lehet-e orvosolni a problémát valamilyen állítással, másik olajjal a váltó megbontása nélkül?

- Mióta hidegebbek vannak az alapjárat az első beindítás után egyből 1200-on áll, klíma használata nélkül, max-ra fordított fűtésgombbal, de csak akkor ha a ventilátort legalább az 1 fok.-ra tekerem, ha a vent. le van kapcsolva akkor leesik 1000-re.  Ahogy kapcsolgatom a ventil. kapcs.-t úgy ingadozik le és fel pár sec. reakció idő után. Ha bemelegedett a motor az alapjáratom fix 800, ha azonban elfordítom a vent.kapcs-t legalább az 1 állásba pár sec. után megint felkúszik 1200-ra. Ez a jelenség csak 0 fok alatt jelentkezik. A szervizben fejcsóválás, állvakarás, szoftver frissítés történt, akkut mértek 14.15 V környékén mutatott a műszer járó motornál. Ezalatt felmelegedett a motortér a hiba elmúlt. Hazamentem, kint -4 fok. hiba ismét jelentkezik.  Heee?  :helpsmilie:

Bocsánat, ha hosszú voltam, de így talán érthetőbb a dolog. Segítségeteket előre is Köszönöm! :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.18 00:03:00 írta Gabes »

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4651 Dátum: 2009.12.18 07:35:52 »
Ma reggel azzal szembesültem, hogy nincs hátul rugózása az autónak!
Elsőre az tűnt fel, hogy kisebb döccenők után is mint akit s*ggbe rúgtak, aztán mikor megálltam a háznál, kipakoltam a csomagtartóból, próbáltam meglökdösni a keréknél az autó hátulját, kicsit mintha kisebb lenne a hely a kerék fölött, utána ráültem a csomagtér szélére és meg se mozdult az autó! Ez mi lehet? Megadta magát a lengéscsillapító? A hideg befolyásolhatja (nem tudom, hogy gázos vagy olajos, azt se, számít-e ebben az esetben valami)?
Ha valakinek van valami ötlete, várom szeretettel, mert szerelőhöz legközelebb talán hétfőn tudok elmenni!
Köszi előre is!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4652 Dátum: 2009.12.18 08:03:45 »
Gabes: váltóra mondanak majd itt a szakik okosat, alapvetően igaz, hogy hidegben nehezebben jár a váltó, amíg bemelegszik.
Az alapjárat ingadozása normálisnak tűnik nekem a leírásból, mert ahogy fogyasztót teszek a kocsira, az megemeli az alapjáratot, hogy ne fulladjon le, ez nem hiba, inkább Toyota sajátosság (ahogy egy Toyota szerelő mondta nekem pár éve).
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4653 Dátum: 2009.12.18 12:18:50 »
Gabes
Hidegen minden váltó nehezebben jár, hiszen az olaj be van sűrüsödve. Ez természetes jelenség. De amint írod a 2-es melegen is nehezen marad kapcsolható. Az viszont sajnos hiba. A gyári olajnál jobbat nem lehet beletenni, sajnos a váltó szétszedése jelenthet csak megoldást. Azért elötte a szalonba mindenképpen próbálj ki egy ugyanilyen autót, hátha nem is hiba az amit annak vélsz, hanem az összes ilyen. Ugyebár a nehezen kapcsolhatóság elég tág fogalom, a mértéke nem mindegy!

Az alapjárat ingadozása nem hiba. Direkt ilyen, a ventillátor kapcsolgatására megemeli a fordulatszámot. Ezt mondjuk a szervíznek is tudnia kellene, vagy ha nem, legalább meg kellett volna nézniük egy másik ugyanilyen autót, nem vakargatni a fejüket  :D

Idézet
Ma reggel azzal szembesültem, hogy nincs hátul rugózása az autónak!
Így láttatlanba befagytak a lengéscsillapítóid. Ha enyhül az idő vagy ha bejársz garázsba majd kiolvad. Rá kellene nézni a porvédő gumikra nincsenek-e kiszakadva (valszeg ezért került oda nagyobb mennyiségü víz) ill. megmérni a lengéscsillapítókat (természetesn majd ha már kiolvadtak), hogy nem-e járják a végüket! Ugye nem mostál minuszban autót? A futómű gumialkatrészeinek nagyon nem tesz jót ha így jársz az autóval, mielöbbi kiolvasztás javasolt  ;)
Xanyi

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4654 Dátum: 2009.12.18 13:45:40 »
Így láttatlanba befagytak a lengéscsillapítóid. Ha enyhül az idő vagy ha bejársz garázsba majd kiolvad. Rá kellene nézni a porvédő gumikra nincsenek-e kiszakadva (valszeg ezért került oda nagyobb mennyiségü víz) ill. megmérni a lengéscsillapítókat (természetesn majd ha már kiolvadtak), hogy nem-e járják a végüket! Ugye nem mostál minuszban autót? A futómű gumialkatrészeinek nagyon nem tesz jót ha így jársz az autóval, mielöbbi kiolvasztás javasolt  ;)
Természetesen nem mostam autót, bár akartam, de inkább csak a fényszórót, rendszámtáblát törölgetem mostanában. Ma rendet rakok a garázsban, aztán kiolvasztom, remélve, tényleg csak ennyi baja van. Köszi!

Gabes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • '08 2.0 D4D
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4655 Dátum: 2009.12.18 22:36:10 »
Gabes: váltóra mondanak majd itt a szakik okosat, alapvetően igaz, hogy hidegben nehezebben jár a váltó, amíg bemelegszik.
Az alapjárat ingadozása normálisnak tűnik nekem a leírásból, mert ahogy fogyasztót teszek a kocsira, az megemeli az alapjáratot, hogy ne fulladjon le, ez nem hiba, inkább Toyota sajátosság (ahogy egy Toyota szerelő mondta nekem pár éve).

és

Xanyi is.    Köszönöm a segítségeteket.  :clap: :flowers:

Az alapjárat tényleg hihetően tűnik, egyébként teljesen szabályozottnak látszó formában ingadozik és csak mínuszokban. Ezt elfogadom.  Azonban a váltón nem tudok napirendre térni. A hidegen húzósabb kapcsolás természetesen O.K. Előtte Corollám volt annál is tapasztaltam ezt. Viszont az sehol nem kattant-klattyant vagy hogyan mondjam. Teljesen olyan érzés mintha a váltókaron keresztül érezném, ahogy a szinkronagy rácsúszik a fogaskerék szinkronkörmeire és ennek során kattanna valami fémesnek tűnő hang. Van is egy "akadópont" a kettesbe váltás során hidegen, melegen egyaránt. Hát nem tudom lehet, hogy a szinkrongyűrű nem lassítja le eléggé a 2. fok. kerekét és amikor kapcsolok, akkor a szinkronagy akasztja meg???  Egy utolsónak tűnő kérdés: ha a gyárban jumurdzsákék  ::)  nem tudtak bele normális szinkronrendszert vagy egyéb a hibát okozó alkatrészt beszerelni, akkor egy vidéki szerviz igen?   :?:   Szervizjavaslat valakinek esetleg?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4656 Dátum: 2009.12.18 22:59:13 »
Idézet
nem tudtak bele normális szinkronrendszert vagy egyéb a hibát okozó alkatrészt beszerelni, akkor egy vidéki szerviz igen?

Garanciális autónál az a bevett módszer, hogy ha pl. akad a kettesed, akkor nem csak a hibát okozó alkatrészt cserélik, hanem a hozzá kapcsolódókat is. Tehát a ketteshez kapcsolódó szinte minden alkatrészből újat kapsz. Ennél jobb javítási módszer nincs  ;) Ezután jónak kell lennie, sajnálatos hogy a gyárban belekerült egy hibás alkatrész  :no:

Idézet
Szervizjavaslat valakinek esetleg?

Én csak a szombathelyit tudom ajánlani, de csak azért mert a többivel nincs tapasztalatom.
Xanyi

Én

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4657 Dátum: 2009.12.19 10:51:24 »
Sziasztok !

Nincs vkinek fényszórómosós első lököse? Kompletten kéne.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4658 Dátum: 2009.12.19 11:02:46 »
Sziasztok !

Nincs vkinek fényszórómosós első lököse? Kompletten kéne.

Még sajna az is kevés a xenonhoz.Elektromos magasságállítás kell asszem meg még valami.Vagy nem emiatt kell?

gerjus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4659 Dátum: 2009.12.19 18:14:57 »
Sziasztok,

Segitsegeteket szeretnem kerni, van egy 2001 es 1,6-os VVT-I corollam jelenleg 140 ezer kilomterrel. A problema meg tavaly jelentkezett eloszor amikor is ha legalabb 1 napot vagy tobbet allt - csak hidegben csinalja - poccre beindul felporog a motor kb 1500 re az elomelegites miatt majd 5-10 masodpercen belul el kezd ugralni a fordulatszam leesik egeszen 500 ala is dadog a motor de nem all le. Van amikor felkuszik magatol de fel perc kisebb gazfroccsok utan beall az 1500 es onnantol ahogyan melegszik szepen csokken ahogy kell. Menettulajdonsagokban nincsen valtozas. Ekkor tavaly ket gyujtotrafo lett benne cserelve a szerviz javaslatara mert gyujtashibat olvastak ki ket hengerbol. De most megintcsak elkezdte. Rendszeresen van karbantartva 135 ezernel volt legutobb szervizben a szokasos dolgokat csereltek.

Megkoszonnem ha tudnatok valamit mondani mi lehet mert nem hiszem hogy a trafo ment volna tonkre megint illetve hogy eleve az lett volna a gondd.


Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4660 Dátum: 2009.12.19 18:38:06 »
Csak egy amatőr felvetés: nem lehet ez akksi gyengesége miatt? Nekem mikor meghalt anno az akksim hidegben, akkor még beindult, majd ugrándozott 2 másodpercig, majd leállt, nem indult.
Gabe 254.

gerjus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4661 Dátum: 2009.12.19 18:44:29 »
Csak egy amatőr felvetés: nem lehet ez akksi gyengesége miatt? Nekem mikor meghalt anno az akksim hidegben, akkor még beindult, majd ugrándozott 2 másodpercig, majd leállt, nem indult.

Azt kizarhatjuk par honapos az aksi benne, a gyari megadta magat 8 ev utan  ::) es most lett cserelve mar nem tartotta a feszultseget.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4662 Dátum: 2009.12.19 22:30:17 »
Sziasztok,

Segitsegeteket szeretnem kerni, van egy 2001 es 1,6-os VVT-I corollam jelenleg 140 ezer kilomterrel. A problema meg tavaly jelentkezett eloszor amikor is ha legalabb 1 napot vagy tobbet allt - csak hidegben csinalja - poccre beindul felporog a motor kb 1500 re az elomelegites miatt majd 5-10 masodpercen belul el kezd ugralni a fordulatszam leesik egeszen 500 ala is dadog a motor de nem all le. Van amikor felkuszik magatol de fel perc kisebb gazfroccsok utan beall az 1500 es onnantol ahogyan melegszik szepen csokken ahogy kell. Menettulajdonsagokban nincsen valtozas. Ekkor tavaly ket gyujtotrafo lett benne cserelve a szerviz javaslatara mert gyujtashibat olvastak ki ket hengerbol. De most megintcsak elkezdte. Rendszeresen van karbantartva 135 ezernel volt legutobb szervizben a szokasos dolgokat csereltek.

Megkoszonnem ha tudnatok valamit mondani mi lehet mert nem hiszem hogy a trafo ment volna tonkre megint illetve hogy eleve az lett volna a gondd.

Nekem is ugyanezt csinalja. Igaz az en esetem mas jelentosen, ezert tudtam is rajta allitani es most mar jo.

Amikor beinditod es kb 5-10 masodperc utan esni kezd a fordulat, akkor rangat is a motor? Majdnem biztos tisztitasra szorul a legtomegmerod. A hidegben a motor azonos ido alatt tobb oxigent sziv be fajlagosan, de a koszos legtomegmero miatt a motorvezerlo vszinu nem erzekeli helyesen mennyi oxigen megy a motorba es elszegenyedik a kevereked, ezert a dadogas es a remeges + alascony alapjarat. A gazfroccsoket magatol adogatja igaz? Vagy ha te is adod, akkor nezd meg, hogy magatol adogatja-e.

Amint az elso 30-60mp letelik, akkor a motorvezerlo atvalt closed loop uzemmodba (amikor mar a lambda szonda alapjan allitja a kevereket) es ekkor mar minden ok (akarcsak nalam az allitas elott es utan is). Szerintem legtomegmero lesz.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

gerjus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4663 Dátum: 2009.12.20 18:08:26 »
Nekem is ugyanezt csinalja. Igaz az en esetem mas jelentosen, ezert tudtam is rajta allitani es most mar jo....Szerintem legtomegmero lesz.

Igen szinte pontosan minden a leirtak alapjan tortenik, en szoktam a gazfroccsoket adni mivel latom hogy az hamarabb megoldja, de ha hagyom erolkodni akkor valoban eszhez ter magatol is 1 percen belul. Akkor mindenkeppen megnezetem azt a szerelovel mert szeretnek a vegere jarni a dolognak!

Koszonom szepen a valaszt!
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.20 18:22:25 írta kleingy »

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4664 Dátum: 2009.12.21 15:53:14 »
Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni,hogy 2002-es évjáratú 1.6-os VVTi Corollába pontosan milyen gyújtógyertya való?  Előre is köszi!
Egy Toyota sosem hagy cserben!