Sziasztok!
Auris 2.0 D-vel kapcsolatban szeretnék segítséget, információt kérni. Az autó 2008 -as gyárt., fél éve használt, 4500 km-t futott. Az alábbi problémák jelentkeztek:
- 300 km. után még mindig nehezen volt kapcsolható a 2. fokozat ill. amikor 3.-ba kapcsoltam akkor is kattanás, klattyanás -nem recsegés- kísérte a váltást. Szerviz szerint 5.000 km-ig bekopik majd
vártam 2.000 -ig majd visszamentem. Váltó olaj cserélve 75-90 TAF-X-re. Nem segített semmit. Szerviz szerint váltó szétszedés a megoldás
egy féléves kocsin... Azóta úgy váltok, hogy 1-ből kihúzva picit kiengedem üres felé, majd 2. így majdnem mindig gond nélkül veszi. Hidegben még mindig nehezen húzható a kar 2.-ba, de ahogy melegszik javul a helyzet. Kérdés, lehet-e orvosolni a problémát valamilyen állítással, másik olajjal a váltó megbontása nélkül?
- Mióta hidegebbek vannak az alapjárat az első beindítás után egyből 1200-on áll, klíma használata nélkül, max-ra fordított fűtésgombbal, de csak akkor ha a ventilátort legalább az 1 fok.-ra tekerem, ha a vent. le van kapcsolva akkor leesik 1000-re. Ahogy kapcsolgatom a ventil. kapcs.-t úgy ingadozik le és fel pár sec. reakció idő után. Ha bemelegedett a motor az alapjáratom fix 800, ha azonban elfordítom a vent.kapcs-t legalább az 1 állásba pár sec. után megint felkúszik 1200-ra. Ez a jelenség csak 0 fok alatt jelentkezik. A szervizben fejcsóválás, állvakarás, szoftver frissítés történt, akkut mértek 14.15 V környékén mutatott a műszer járó motornál. Ezalatt felmelegedett a motortér a hiba elmúlt. Hazamentem, kint -4 fok. hiba ismét jelentkezik. Heee?
Bocsánat, ha hosszú voltam, de így talán érthetőbb a dolog. Segítségeteket előre is Köszönöm!