Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887140 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2550 Dátum: 2008.11.29 20:46:39 »
...és nem drágább vagy max minimálisan.

Ezt mondjuk nem tudom, mert anno mikor vettem ott nem is volt Ferodo, de nekem a Textar bevált, ezzel persze nem vitázni akarok hogy a Ferodo nem lenne jó vagy ilyesmi. ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2551 Dátum: 2008.11.30 00:37:03 »
felesleges már drága fékbetéteket venni. kitiltották az azbesztet mindegyik kopik mint állat
Azért van közöttül különbség. A Jurid és tsai kopnak nagyon és nem bírják  hőt, eltörnek, stb, ami nekem bejött az az ATE és a Ferodo. A Bosch se rossz. A többi náéam lebőgött.

Bosch fékbetét (ami egyébként nem Bosch, valaki gyártja nekik) jobb lenne, mint a Textar?  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

damil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2552 Dátum: 2008.12.01 07:46:04 »
Egy kérdésem lenne : miért csal a km-óra 130-140-nél már 10 km/h-t (gps-szerint)-corolla d4d 2007 (205/55x16) :wacko:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2553 Dátum: 2008.12.01 09:05:05 »
Egy kérdésem lenne : miért csal a km-óra 130-140-nél már 10 km/h-t (gps-szerint)-corolla d4d 2007 (205/55x16) :wacko:

mert minden órába beletesznek némi csalást, hivatalosan a visszajelzésnek -0 +10%+4km/h tartományba kell lennie, tehát negatív irányba nem térhet el.
A toyotánál nagyságrendileg 5% + 2km/h szokott lenni az eltérés (persze ez gyári gumimérettel értendő) - példányonként kissé eltérő lehet (1-2%)

-A gyári gumimérettel, a fedcomp átlagsebesség mérése teljesen pontos volt az enyémben ( sebességet tartva nullázod az átlagot, és láss csodát 140-es óra szerinti tempóra ~133km/h -t átlagolt a nullázástól eltelt 2 másodpercre )

-Egyébként érdekes módon Feleségem 98-as corollája is pont ennyit csal  140-nél 133  a Hilux 140-nél 132, apám 1,4 corollája 140-nél 133 -tehát tudnak valamit a pontosságról, csak ráteszik  akötelező bisztonsági tartalékot.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2554 Dátum: 2008.12.01 09:39:13 »
-Egyébként érdekes módon Feleségem 98-as corollája is pont ennyit csal  140-nél 133  a Hilux 140-nél 132, apám 1,4 corollája 140-nél 133 -tehát tudnak valamit a pontosságról, csak ráteszik  akötelező bisztonsági tartalékot.


Nekem is pont 133 ha ora szerint 140-nel megyek. Tenyleg pontosak  :wub:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2555 Dátum: 2008.12.01 09:59:47 »
...és nem drágább vagy max minimálisan.

Ezt mondjuk nem tudom, mert anno mikor vettem ott nem is volt Ferodo, de nekem a Textar bevált, ezzel persze nem vitázni akarok hogy a Ferodo nem lenne jó vagy ilyesmi. ::)

Nekem a textar volt aZ eddigi legrosszabb amivel találkoztam mondjuk pályán használtam nagyon sokat,de a sima utcai ferodo ami ugyanannyiba kerül mint mondjuk egy gyári az olyan 14eft az se rossz akkor ami 18-ért van az már az utcai sport és az mégjobb,onnantól jönnek a félig verseny  és a versenybetétek amiket utcára már nem annyira ajánlanak.Szóval nekem a textar csikorgott és fékerőben sem volt az igazi mindezt 17-ért,mert éppen nem volt ferodo...Szóval sztem óvatosan azzal...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2556 Dátum: 2008.12.01 13:12:57 »
Én haszáltam Textart is, nem voltam vele túlságosan megelégedve. Nekem is csikorgott, meg mindent csinált. Mellesleg a Textar egy nagyon régi márka ám, ami eltűnt egy jó időre, mert annyira gyenge volt és senki sem vette, és most újból megjelent egy pár éve a piacon. De most sem az igazi és régen sem volt az. Erről az öreg szakik is tudnak mesélni.

Amibe mg csalódtam egy nagyot, az a Mintex volt. Nagy marketinges cucc, amúgy egy nagy kalap sz.r. Melegszik, nem fog rendesen sosem, kopik, nyikorog, etc.

Olyan, hogy gyári fékbetét, olyan nincsen. :excl: :nono:
A Toyota nem gyárt betétet, ők is úgy vásárolják fel. Az új Toyotákon amúgy Bosch feliratú betétet láttam a szalonokban.

A Ferodo szerintem egy eléggé jó minőségű betét, meg az ATE is.

 :offtopic: A gyári betét a fater Coriján és a haverom Civicjén is Pagid márkájú volt egyébként. Eléggé jó volt, olyasmi, mint a Ferodo. Érdekesség, hogy a haverom apjának a CRVéjében gyárilag Nissin betét volt, el is ment több, mint 130.000 km-t. Most vettünk bele újakat a Hondánál, az is Nissin márkájú. Tehát még márkán belül is változik időnként a beszállító. Régen Pagid volt a márka, azóta Nissin.  Amúgy a Nissin betét nagyon király. Csak ajánlani tudom azt is. :offtopic:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2557 Dátum: 2008.12.01 13:28:20 »
Úgy gondoltam én is hogy amit a toyotánál adnak tudom hogy nincsen.Mint ahogy a tte-nél kapható ültetőrugó az is eibach...

veferi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2558 Dátum: 2008.12.01 20:14:22 »
Sziasztok

Nézegetem, ahogy a fékbetétekről irtok, és mivel nálam is napirenden van a fékbetét sőt a gumisok felhívták a figyelmem, hogy biz a tárcsa is nagyon trágya már így azt is cserélném.
Ezzel kapcsolatban kérdés, hogy hogyan válasszam ki a jó típust? A márka az ATE, de a unix katalógus szerint találtam pl 2 különböző betétet is.
A másik kérdés, hogy szerintem a corolláknál sem lehet túl örgöngős a fékbetét/tárcsa csere, így szeretném magam megcsinálni (ha wareszen ment itt is talán). Szóval a kérdés itt, hogy érdemes belevágni sk. vagy felejtsem el?
Ha szerelő kell akkor meg itt a közelben van a sakura, de nem tudom őket érdemes e egy 15 éves vassal felkeresni úgy hogy én vinném még az anyagot is.
Szóval szerelő (valami magányos szaki) vagy márka szervíz kell az én öreg vasamhoz?

A dilemma feloldásában előre is köszi a válaszokat :D
1993 Toyota Corolla 1.3 XLi 16V Liftback

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2559 Dátum: 2008.12.01 20:34:19 »
Sziasztok

Nézegetem, ahogy a fékbetétekről irtok, és mivel nálam is napirenden van a fékbetét sőt a gumisok felhívták a figyelmem, hogy biz a tárcsa is nagyon trágya már így azt is cserélném.
Ezzel kapcsolatban kérdés, hogy hogyan válasszam ki a jó típust? A márka az ATE, de a unix katalógus szerint találtam pl 2 különböző betétet is.
A másik kérdés, hogy szerintem a corolláknál sem lehet túl örgöngős a fékbetét/tárcsa csere, így szeretném magam megcsinálni (ha wareszen ment itt is talán). Szóval a kérdés itt, hogy érdemes belevágni sk. vagy felejtsem el?
Ha szerelő kell akkor meg itt a közelben van a sakura, de nem tudom őket érdemes e egy 15 éves vassal felkeresni úgy hogy én vinném még az anyagot is.
Szóval szerelő (valami magányos szaki) vagy márka szervíz kell az én öreg vasamhoz?

A dilemma feloldásában előre is köszi a válaszokat :D

Két féle fékrendszer van az én Corimhoz: akebono, sumitomo. Gondolom a tiednél is vmi ilyesmi a helyzet. Lehet trükközni mindenféle számmal, meg telefonnal, de a legtisztább, ha otthon szétszeded a féket és megnézed, hogy melyik formája passzol a tiedhez.

A fékbetétet és a tárcsát is ki lehet otthon megfelelő szerszámozottság mellett cserélni, nagy tehetség nem kell hozzá, inkább csak erő és kitartás.

Leírom, hogy a mik a lépések (nem minden kocsin pontosan így van, de majd adja magát):
- kézifék, 1es, kerékcsavar lelazít, felemel, kerék leszed
- féket szétszed, betétet kiszed (vigyázni a fékporra-nem kellemes beszívni, én már tudom :D)
- a féknyerget le kell teljesen csavarozni, úgy, hogy a fék eltűnjön teljesen onnan
- a féktárcsát pár csavar rögzíti ált-ban, ezeket ki kell csavarni, majd leszedni a tárcsát
- betétet, tárcsát elvinni az unixhoz, majd megrendelni az újat
- fordított sorrendben összerakni a gépet
- felírni a tárcsa és a betét típusát, hogy legközelebb ne legyen cumi vele

Buktatók:
- a fékmunkahengert vissza kell óvatosan nyomni az új betét berakásakor, ekkor a fékfolyadékszint emelkedik a tartályban, esetleg le kell szívni frecsiel belőle
- a féktárcsa rögzítő csavar fejét nem kellene ledarálni, ha nem jön az le - ugyanez vonatkozik mindegyik csavarra
- fékpor szívását elkerülni, mert 3 nap múlva is érzed a szádban...
- ne legyen olajos a sok szereléstől a kopórész, mert csúszik
- a féktárcsát szerelés előtt fújd át fékspray-vel, mert a gyári gépzsírt le kell róla robbantani
- eszedbe ne jusson sárgára fújni a nyerget! :2guns: ::)

Szerintem csináld magad, ha vannak szerszámaid és helyed, ahol tudsz szerelni. Kell szerintem egy kerékkulcs, meg 14-16-os a fékhez, azt ennyi. Max csavarhúzó. A legtöbb maszek is meg tudja csinálni amúgy ezeket, nem kell hozzá nagy szakinak lenni. Olyan 5-10.000 Ft között mozog egy maszeknál a szerelés, ha mindent viszel. csak ugye mit vigyél, ha nem tudod, hogy milyen a fékrendszered?! (Catcher-22)

Sok sikert a munkához!

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2560 Dátum: 2008.12.01 22:33:05 »
Én haszáltam Textart is, nem voltam vele túlságosan megelégedve. Nekem is csikorgott, meg mindent csinált.

Egy jóbarátom kis dobozosa a 3. szett Textart fogyassza, (a gyári is az volt, én cseréltem/cserélem Neki) konstans 50-60ezret elmegy, nem nyikorog-csikorog, nem lesz fékporos másnapra a felni (mosás után), "csak" elkopik, a noname-ek 7-8ezer körül vannak, a Textar 10-11, a Bosch 17.

Ez is egy vélemény ::)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2561 Dátum: 2008.12.01 23:07:25 »
Én haszáltam Textart is, nem voltam vele túlságosan megelégedve. Nekem is csikorgott, meg mindent csinált.

Egy jóbarátom kis dobozosa a 3. szett Textart fogyassza, (a gyári is az volt, én cseréltem/cserélem Neki) konstans 50-60ezret elmegy, nem nyikorog-csikorog, nem lesz fékporos másnapra a felni (mosás után), "csak" elkopik, a noname-ek 7-8ezer körül vannak, a Textar 10-11, a Bosch 17.

Ez is egy vélemény ::)

Én elhiszem, hogy van, akinek pozitívak a tapasztaltai a Textarral kapcsolatosan, de nekem nem jött be. Kérdés persze az is, hogy ki mennyire érzékeny egyes dolgokra, ki mennyire fékez nagyokat... Szerintem az autó típusa sem mindegy, lehet, hogy egyikkel nem jönnek elő a problémák, míg a másikkal igen, mert az egyik jobban terhelt egyik tegelyen arányaiban, mint a másik, meg a gyártóknak sem mindig sikerül minden autóra mindent tökéletes lekoppintania.

Aztán a betéteknél számít az is, hogy hol gyártják őket. Lehet, hogy én rossz szériát fogtam ki vagy mondjuk "rossz országbeli" gyártásút.

De én minőségingadozást még a Ferodonál nem tapasztaltam, nem volt vele eddig semelyik kocsinknál sem problem. Persze mérlegelni kell az árakat is...

Én minden esetre nem vennék mást csak Ferodo-t vagy ATE-t a "for normal conditions" szériából.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2562 Dátum: 2008.12.01 23:13:30 »
Én haszáltam Textart is, nem voltam vele túlságosan megelégedve. Nekem is csikorgott, meg mindent csinált. Mellesleg a Textar egy nagyon régi márka ám, ami eltűnt egy jó időre, mert annyira gyenge volt és senki sem vette, és most újból megjelent egy pár éve a piacon. De most sem az igazi és régen sem volt az. Erről az öreg szakik is tudnak mesélni.

Amibe mg csalódtam egy nagyot, az a Mintex volt. Nagy marketinges cucc, amúgy egy nagy kalap sz.r. Melegszik, nem fog rendesen sosem, kopik, nyikorog, etc.

Olyan, hogy gyári fékbetét, olyan nincsen. :excl: :nono:
A Toyota nem gyárt betétet, ők is úgy vásárolják fel. Az új Toyotákon amúgy Bosch feliratú betétet láttam a szalonokban.

A Ferodo szerintem egy eléggé jó minőségű betét, meg az ATE is.

 :offtopic: A gyári betét a fater Coriján és a haverom Civicjén is Pagid márkájú volt egyébként. Eléggé jó volt, olyasmi, mint a Ferodo. Érdekesség, hogy a haverom apjának a CRVéjében gyárilag Nissin betét volt, el is ment több, mint 130.000 km-t. Most vettünk bele újakat a Hondánál, az is Nissin márkájú. Tehát még márkán belül is változik időnként a beszállító. Régen Pagid volt a márka, azóta Nissin.  Amúgy a Nissin betét nagyon király. Csak ajánlani tudom azt is. :offtopic:

Érdekesség, hogy az Avensisen elöl Pagid a gyári első szerelésű betét, hátul pedig Bosch. Kváncsi lennék, hogy mi lehet az indoka az ilyen megoldásoknak?

Egyébként a Bosch betétekről azt mondta Toyota-specialista autóboltos ismerősöm, hogy azokat is valamilyen beszállító gyártja, mert a Bosch nem gyárt fékbetétet (ezt korábban már említettem az Avés fórumban). Nemtom, ebből mennyi lehet az igazság...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2563 Dátum: 2008.12.01 23:17:25 »
Én haszáltam Textart is, nem voltam vele túlságosan megelégedve. Nekem is csikorgott, meg mindent csinált.

Egy jóbarátom kis dobozosa a 3. szett Textart fogyassza, (a gyári is az volt, én cseréltem/cserélem Neki) konstans 50-60ezret elmegy, nem nyikorog-csikorog, nem lesz fékporos másnapra a felni (mosás után), "csak" elkopik, a noname-ek 7-8ezer körül vannak, a Textar 10-11, a Bosch 17.

Ez is egy vélemény ::)

Avensishez a Textar nem kevéssel (cirka 5-6 ezerrel) drágább, mint a gyári (Pagid, illetve Bosch)  ::) ... Szóval ilyen is előfordul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2564 Dátum: 2008.12.01 23:20:25 »
Leírom, hogy a mik a lépések (nem minden kocsin pontosan így van, de majd adja magát):
- kézifék, 1es, kerékcsavar lelazít, felemel, kerék leszed
- féket szétszed, betétet kiszed (vigyázni a fékporra-nem kellemes beszívni, én már tudom :D)
- a féknyerget le kell teljesen csavarozni, úgy, hogy a fék eltűnjön teljesen onnan
- a féktárcsát pár csavar rögzíti ált-ban, ezeket ki kell csavarni, majd leszedni a tárcsát
- betétet, tárcsát elvinni az unixhoz, majd megrendelni az újat
- fordított sorrendben összerakni a gépet
- felírni a tárcsa és a betét típusát, hogy legközelebb ne legyen cumi vele

Buktatók:
- a fékmunkahengert vissza kell óvatosan nyomni az új betét berakásakor, ekkor a fékfolyadékszint emelkedik a tartályban, esetleg le kell szívni frecsiel belőle
- a féktárcsa rögzítő csavar fejét nem kellene ledarálni, ha nem jön az le - ugyanez vonatkozik mindegyik csavarra
- fékpor szívását elkerülni, mert 3 nap múlva is érzed a szádban...
- ne legyen olajos a sok szereléstől a kopórész, mert csúszik
- a féktárcsát szerelés előtt fújd át fékspray-vel, mert a gyári gépzsírt le kell róla robbantani

Kifejtenéd részletesen a vastag betűvel kiemelt lépéseket? Én ezek miatt nem mertem eddig belevágni az otthoni fékbetét-cserébe, mert ezeknek nem vagyok tisztában a mikéntjével.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )