Sziasztok
Nézegetem, ahogy a fékbetétekről irtok, és mivel nálam is napirenden van a fékbetét sőt a gumisok felhívták a figyelmem, hogy biz a tárcsa is nagyon trágya már így azt is cserélném.
Ezzel kapcsolatban kérdés, hogy hogyan válasszam ki a jó típust? A márka az ATE, de a unix katalógus szerint találtam pl 2 különböző betétet is.
A másik kérdés, hogy szerintem a corolláknál sem lehet túl örgöngős a fékbetét/tárcsa csere, így szeretném magam megcsinálni (ha wareszen ment itt is talán). Szóval a kérdés itt, hogy érdemes belevágni sk. vagy felejtsem el?
Ha szerelő kell akkor meg itt a közelben van a sakura, de nem tudom őket érdemes e egy 15 éves vassal felkeresni úgy hogy én vinném még az anyagot is.
Szóval szerelő (valami magányos szaki) vagy márka szervíz kell az én öreg vasamhoz?
A dilemma feloldásában előre is köszi a válaszokat
Két féle fékrendszer van az én Corimhoz: akebono, sumitomo. Gondolom a tiednél is vmi ilyesmi a helyzet. Lehet trükközni mindenféle számmal, meg telefonnal, de a legtisztább, ha otthon szétszeded a féket és megnézed, hogy melyik formája passzol a tiedhez.
A fékbetétet és a tárcsát is ki lehet otthon megfelelő szerszámozottság mellett cserélni, nagy tehetség nem kell hozzá, inkább csak erő és kitartás.
Leírom, hogy a mik a lépések (nem minden kocsin pontosan így van, de majd adja magát):
- kézifék, 1es, kerékcsavar lelazít, felemel, kerék leszed
- féket szétszed, betétet kiszed (vigyázni a fékporra-nem kellemes beszívni, én már tudom
)
- a féknyerget le kell teljesen csavarozni, úgy, hogy a fék eltűnjön teljesen onnan
- a féktárcsát pár csavar rögzíti ált-ban, ezeket ki kell csavarni, majd leszedni a tárcsát
- betétet, tárcsát elvinni az unixhoz, majd megrendelni az újat
- fordított sorrendben összerakni a gépet
- felírni a tárcsa és a betét típusát, hogy legközelebb ne legyen cumi vele
Buktatók:- a fékmunkahengert vissza kell óvatosan nyomni az új betét berakásakor, ekkor a fékfolyadékszint emelkedik a tartályban, esetleg le kell szívni frecsiel belőle
- a féktárcsa rögzítő csavar fejét nem kellene ledarálni, ha nem jön az le - ugyanez vonatkozik mindegyik csavarra
- fékpor szívását elkerülni, mert 3 nap múlva is érzed a szádban...
- ne legyen olajos a sok szereléstől a kopórész, mert csúszik
- a féktárcsát szerelés előtt fújd át fékspray-vel, mert a gyári gépzsírt le kell róla robbantani
- eszedbe ne jusson sárgára fújni a nyerget!
Szerintem csináld magad, ha vannak szerszámaid és helyed, ahol tudsz szerelni. Kell szerintem egy kerékkulcs, meg 14-16-os a fékhez, azt ennyi. Max csavarhúzó. A legtöbb maszek is meg tudja csinálni amúgy ezeket, nem kell hozzá nagy szakinak lenni. Olyan 5-10.000 Ft között mozog egy maszeknál a szerelés, ha mindent viszel. csak ugye mit vigyél, ha nem tudod, hogy milyen a fékrendszered?! (Catcher-22)
Sok sikert a munkához!