Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 271075 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Suzuki
« Válasz #585 Dátum: 2010.08.04 09:57:13 »
Igen, nagyon tud menni, ha kell. :) Viszont maga az autó nem kéne (kivételt képez, ha nagyon nem lenne pénzem, de kellene egy occsó kicsi kocsi).

A futóműve kirázza a vesekövemet, pattogós (nem, nincs rajta peres gumi és nincs ültetve sem), az ülése katasztrófa, alacsony és kényelmetlen, bár az oldaltartása nagyon jó, ezt irigylem belőle azért (valami speckó sport felszereltségű a verda asszem), de az egész beltér úgy ahogy van, csörög-zörög, a műanyagok, a kárpit, szóval minden. Ehhez a kocsihoz képest az én E11-em minőségibb példány.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #586 Dátum: 2010.08.04 10:11:35 »
Igen, nagyon tud menni, ha kell. :) Viszont maga az autó nem kéne (kivételt képez, ha nagyon nem lenne pénzem, de kellene egy occsó kicsi kocsi).

A futóműve kirázza a vesekövemet, pattogós (nem, nincs rajta peres gumi és nincs ültetve sem), az ülése katasztrófa, alacsony és kényelmetlen, bár az oldaltartása nagyon jó, ezt irigylem belőle azért (valami speckó sport felszereltségű a verda asszem), de az egész beltér úgy ahogy van, csörög-zörög, a műanyagok, a kárpit, szóval minden. Ehhez a kocsihoz képest az én E11-em minőségibb példány.

Nekem egy 2000-es évjáratú 1.0 swiftem volt, elég jól felszerelt. Én szerettem. A műanyagok valóban zörögnak, de kis odafigyeléssel eléggé le lehet csökkenteni a zajt. Egyébként könnyen tisztántartható, és szerintem ha egy autónak annyi a baja, hogy fapados, és egyébként jó, az rendben van. Én bejártam vele Kelet-Európát, Prágától, Krakkón át Belgrádig.
Azért cseréltem le, mert elég sokat megyek, időnként külföldre is, és arra nem volt alkalmas... Egyébként jól ment, mindenki értett hozzá (nem vicc, tényleg!), és a sarki zöldségesnél is volt hozzá minden alkatrész gombokért (csak egy példa: két első féktárcsa 2000/darab márkaszervízben, gyári alkatrész!, komplett vezérléscsere 15ezer munkadíjjal együtt, szintén márkaszervízben).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Suzuki
« Válasz #587 Dátum: 2010.08.04 12:45:34 »
A Suzukikban (Ignisig bezárólag, az új Swift már nem ilyen) pont az a jó, hogy jó értelemben vett igénytelen. Nézzétek meg, hogy a magyar utak és sokesetben a ridegtartás mellett is gond nélkül szolgálnak évekig. No meg olcsó hozzá minden, ami szintén nem elhanyagolható szempont!
Oktatásban tényleg ennyire számít az autó? Vácon, de Újpesten is elég sok Ignist, sőt még régi swiftet is látok oktatóautónak. Szerintem ezeken jó tanulni. De nyilván az a divat az divat  ::) .
Ha befutott oktató vagy, nem számít, hogy mid van. Akkor tényleg optimális a régi Swift, hadd rúgják a tanulók, úgysem megy tönkre és minden olcsó hozzá. Nameg nem árt, ha van mellé vmi igényesebb privát gép, bár mondjuk én e téren, másfél év Starletezés után elég tűrőképes vagyok  :) - de a régi Swiftben kényelmetlenebb utazni mint a Starletben (ülés, üléspozíció), ezt tapasztalatból tudom.

Viszont kezdő oktatóként muszáj vmi vonzóbb autód legyen, hogy jöjjenek hozzád a tanulók.

Ezzel együtt, az Ignis továbbra is a jelöltjeim között szerepel. De a legvalószínűbb befutó mégiscsak a Yaris.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Suzuki
« Válasz #588 Dátum: 2010.08.04 13:10:08 »
A futóműve kirázza a vesekövemet, pattogós (nem, nincs rajta peres gumi és nincs ültetve sem), az ülése katasztrófa, alacsony és kényelmetlen, bár az oldaltartása nagyon jó, ezt irigylem belőle azért (valami speckó sport felszereltségű a verda asszem), de az egész beltér úgy ahogy van, csörög-zörög, a műanyagok, a kárpit, szóval minden. Ehhez a kocsihoz képest az én E11-em minőségibb példány.
Ugyanez a bajom a régi Swifttel nekem is. A belseje zavaróan igénytelen minőségű és kidolgozású (a '83-as Starletemhez képest is az); túl közel van egymáshoz a két első ülés, összeérsz a melletted ülővel folyton, nem kell hozzá dagadtnak lenni; az üléspozíció hosszú távon nagyon kényelmetlen (alacsony), és egyes speciális szériákat leszámítva maga az ülés is rossz; a futómű ráz (mondjuk ez zavarna a legkevésbé), és nagy a zaj. Abba pedig ugye bele se gondoljunk, hogy egy karambol esetén mi történik (bár e téren a Starlet sem jobb).

Privát célra, városi futkosónak ezzel együtt is el tudnék képzelni egy ezres Swiftet, mert sosem romlik el és nagyon kevés pénzből üzemeltethető. De hogy ez legyen a munkaeszközöm, ebben üljek napi sok órát, és "mellesleg" ez legyen a No.1 privát autóm is  ::) ... Nem, ehhez a felsorolt dolgok nekem túlságosan is zavaróak.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.04 13:11:54 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #589 Dátum: 2010.08.05 08:55:53 »
az ülése katasztrófa, alacsony és kényelmetlen, bár az oldaltartása nagyon jó, ezt irigylem belőle azért (valami speckó sport felszereltségű a verda asszem)

Azt hiszem 4-5 féle ülés is volt. A legjúbb az utolsó 3 ajtósok (korábban csak limitáltakba ment) egybefejtámás ülése. Azt tényleg kényelmes és tart is rendesen.
Nekem ennél egyszerűbb ülésem, de nem volt vele gond. mondjuk 3-400 km után már tudott fájni a hátam, de nem volt veszélyes az sem. 2-3 óránként 5 perc megállással és kis sétával megelőzhető :-) .

Egyébként az ülések csereszabatosak, használtban nagyon olcsón lehet jó állapotú üléseket kapni. Cseréje pedig 4 csavar/ülés.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #590 Dátum: 2010.08.05 08:58:21 »
Privát célra, városi futkosónak ezzel együtt is el tudnék képzelni egy ezres Swiftet, mert sosem romlik el és nagyon kevés pénzből üzemeltethető.

Ilyen célra még nekem is lesz egyszer egy 1.0 Swiftem. Egy ilyen swifttel egyébként egyszer a Bamako rallin is el kéne indulni (a túra kategóriában, nem a versenyben, ott csak csövezett cuccok mehetnek).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Suzuki
« Válasz #591 Dátum: 2010.08.05 09:00:41 »
Azt hiszem 4-5 féle ülés is volt. A legjúbb az utolsó 3 ajtósok (korábban csak limitáltakba ment) egybefejtámás ülése.
Na én most pont azt fikáztam. :D Ilyen van ismerősömében. Oldaltartás nagyon jó, de alacsony, kemény és kényelmetlen.  :surrender:
         

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Suzuki
« Válasz #592 Dátum: 2010.08.05 09:12:37 »
én nem vagyok annyira régi swift párti. az alacsony költségeket egy hasonló nissan sunny, mitsu colt, stb is hozza
az enyém fenntartása se drágább mint egy swift, mégis kétszer akkora és ugyanannyit eszik.
ráadásul ciki, mindenki letol és lopják is..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #593 Dátum: 2010.08.05 09:33:32 »
én nem vagyok annyira régi swift párti. az alacsony költségeket egy hasonló nissan sunny, mitsu colt, stb is hozza
az enyém fenntartása se drágább mint egy swift, mégis kétszer akkora és ugyanannyit eszik.
ráadásul ciki, mindenki letol és lopják is..

Egyszer lesz egy második kocsim, és erre két elképzelésem van. Vagy egy swift, vagy egy AE92-es Corolla (mint a Tiéd) de ebből a Liftback jön be nekem.
De előbb kell egy kétállásos garázs, addig nem lesz második autó :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Suzuki
« Válasz #594 Dátum: 2010.08.05 09:37:29 »
sztem inkább E10 hacsit vegyél . addig tartott a toyota legenda.  :flowers:
az E9 még "kényelemben" nagyon japán. az e10 tágasabb, és már nem karbis ill. 1th gen injektoros
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Suzuki
« Válasz #595 Dátum: 2010.08.05 09:39:20 »
sztem inkább E10 hacsit vegyél . addig tartott a toyota legenda.  :flowers:
az E9 még "kényelemben" nagyon japán. az e10 tágasabb, és már nem karbis ill. 1th gen injektoros

Az AE92 liftback kaszni gyerekkorom óta szerelem :-) . Mindig is tetszett. Második, hobbiautónak, buherálgatni stb tökéletes :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Suzuki
« Válasz #596 Dátum: 2010.08.05 09:58:48 »
~2000 tól volt a 16 szelepes 1.3-as motor SOHC, ez 86 lóerő, szintén nem hidrotőkés. Ezt a motort talán a WagorR+ -ból vették át. Jó motorok, nagyon mennek.

...hogy mennek, az nem kifejezés... Alattam a céges akasztotta a 200-as órát, miközben 6,5L-nél nem tudtam hosszú távon többet kicsikarni belőle, pedig előztem, és forgatta 6000-ig.
Az igaz, hogy se futómű, se fék, se kasztni, se normális kormányzás, de a motor-váltó páros iszonyú jó. Nem hiába olyanok a Suzukisok, amilyenek, tisztelet a kivételnek...
Akkori főnökömnek sedan 1,6-osa volt. Na, az meg aztán még rátett egy lapáttal...! Megtankolva 850kg a kocsi, szerintetek...?  :devil: ... mint a disznó, úgy ment, és szó szerint szétüthetetlen...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Suzuki
« Válasz #597 Dátum: 2010.08.05 10:34:26 »
Mondi köszönöm a motor palettát, legalább már ezt is tudom.
Akkor 1.3-ban 8v között is van akkor különbség némelyik jobban megy?

Egyébként első saját kocsinak kellene, de abszolút nem tudok dönteni. Nézegettem a 3 és 5 ajtós sunnykat is, de alkatrész beszerezhetőség/ár miatt inkább a suzuki jöhet számításba.

A legjobb felszereltségű kéne bármelyik régi swiftet választom...Viszont motort nem tudom milyet érdemes, mert sokszor úgy gondolom elég az ezres aztán arra gondolok 1,3as fogyasztásba hasonló, nem? akkor lehet az is.. de különleges legyen az ember, 1,6ost is kapni már jó áron, miért ne? Fogyasztási adatok hogy alakulnak? Leginkább a különbség érdekel 1.0-1.3, 1.3-1.6, 1.0-1.6 között :D Illetve mennyire számítana a kötelezőnél ill átiratásnál, műszaki vizsgán stb. 1,6-osokhoz alkatrész nem macerásabb, drágább?
Fogyasztás már azért is érdekel ennyire, hogy valóban alig van különbség köztük? Én apám e12 1.4 benzin corolláját elvezetem 4,8-6,2 liter között attól függően város/országút (persze hosszabb távon 20-100km, nem 1-2 kmre jön ki ilyen átlag)
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.05 10:37:59 írta G86 »
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Suzuki
« Válasz #598 Dátum: 2010.08.05 10:46:30 »
Mondi köszönöm a motor palettát, legalább már ezt is tudom.
Akkor 1.3-ban 8v között is van akkor különbség némelyik jobban megy?

Egyébként első saját kocsinak kellene, de abszolút nem tudok dönteni. Nézegettem a 3 és 5 ajtós sunnykat is, de alkatrész beszerezhetőség/ár miatt inkább a suzuki jöhet számításba.

A legjobb felszereltségű kéne bármelyik régi swiftet választom...Viszont motort nem tudom milyet érdemes, mert sokszor úgy gondolom elég az ezres aztán arra gondolok 1,3as fogyasztásba hasonló, nem? akkor lehet az is.. de különleges legyen az ember, 1,6ost is kapni már jó áron, miért ne? Fogyasztási adatok hogy alakulnak? Leginkább a különbség érdekel 1.0-1.3, 1.3-1.6, 1.0-1.6 között :D Illetve mennyire számítana a kötelezőnél ill átiratásnál, műszaki vizsgán stb. 1,6-osokhoz alkatrész nem macerásabb, drágább?
Fogyasztás már azért is érdekel ennyire, hogy valóban alig van különbség köztük? Én apám e12 1.4 benzin corolláját elvezetem 4,8-6,2 liter között attól függően város/országút (persze hosszabb távon 20-100km, nem 1-2 kmre jön ki ilyen átlag)


Az 1,3 86LE-re tudom írni tapasztalatból ,hogy egy eleve széthajtott autóként kaptam, s, mikor odafigyeltem és nyugodtan (100km/h) mentem vele hosszútávon egész tankra vetítve 5,6-5,7L/100km az átlaga. Egy jó állapotú kocsinak sanszos, hogy még ennél is kevesebb pár decivel. Részemről az 1,0-t kizárnám. Borzasztó a hangja, s csak városban van benne éppen elegendő erő. Szerintem az 1,3 86LE motor a legjobb kompromisszum. Tapasztalatból...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Suzuki
« Válasz #599 Dátum: 2010.08.05 11:00:38 »
Bingo. 1.3 86 paci. Nem Pesten 4.5-5 literes fogyi kihozható belőle úgy, hogy még oda se figyel az ember.