Üdvözlettel és tisztelettel minden Toyotásnak, különös tekintettel a Carinásokra, mert hogy ez itt az ő Tipushibák...stb., topicja. Írtam volt a múlt héten, meg ezen a héten a most már 3. hete vásárolt 1995-ös Carina E 2.0 GLi velem megesett történéseit. Összefoglalva: egy nap pesti, városi próbaút során semmi probléma nem jelentkezett az autónál, igaz 50-60-as tempóval használtam. Eladó egy idős, 80 éves ember volt, aki feljegyzéseiben precízen leírta mit, mikor cserélt az autóban kilométerben megjelölve. Az üzlet megköttetett, 380 000 forintban állapodtunk meg. Kilométeróra szerint 187 500-t (meg néhányat) futott. Aztán egy nap állás után (Pesten töltöttem a vasárnapot a gyerekeimnél) hétfőn indultam vissza B.szepezdre. A sztrádán nyomtam a gázt 140-150-ig, amikor Martonvásár előtt hirtelen a hőfokmérő gyorsan emelkedni kezdett a piros mező felé, vagyis kezdett melegedni a hűtőfolyadék, azonnal félre álltam. A motor lehűlése után elindulva, a normál tartományból újra nekilódult a mutató a tilos mező felé, újabb megállás, motor hűtés. Miután termosztát vagy vízpumpa meghibásodásra gondoltam, lassan beporoszkálva Martonvásárra, kerestem egy szakszervízt. Találtam is, két szerelő kijött, belenézett a motortérbe, levéve a hütőtartály záró kupakját, járó motornál, gázfröccsöt adva közölték: hengerfejes az autó, ha nem akarom, hogy felforrjon a motor, vagy otthagyom javításra, vagy tréleren odaviszik ahová mondom (kb. 20 000 pénzért). Megbíztam bennük (a hengerfej javításra, ha nincs repedve, munkadíjjal 100 000 forintot jelöltek meg kb., ha bonyolultabb - repedés, hegesztés, stb. - 200 000 forintot mondtak, s belementem). Autó otthagyva, két hét után - kétszer kellett levenni a hengerfejet, mert a szelepeket meg a többi járulékos munkát a mester nem csinálta meg, elismerte - na csütörtökön szóltak, kész a Carina, mehetek érte. Számla szerint: hengerfej javítás anyagköltséggel egyszeri munkadijjal (felújítás) 130 000 forint + olajcsere, hűtöfolyadék csere, levegőszűrő csere, hátsó féltengelyekre porvédő gumiharang cserék, kiégett izzók cseréje munkadíjjal 63 000 forint, summa: 193 000 forint. A termosztát, a vízpumpa hibátlan volt, azokhoz nem nyúltak, a hűtő-fűtő radiátort kivülről!! (ezt hangsúlyozni kell mert a hiba forrását alapból itt kellett volna kezdeni) megtisztították a bogaraktól és szennyeződésektől. Pénteken délben lerendezve a számla, boldogan indultam Pestre a gyerekeimhez. A sztrádán felvéve a 140-es tempót haladtam szeretett/utált fővárosunk felé, amikor az M0-áshoz érve azt hittem rosszul látok és káprázik a szemem, a vízhőfokmérő hírtelen kilendült a normál tartományból és haladt a vörös zóna felé. Ráadtam a teljes fűtést, hogy a hőt elvezessem a motortól, gáz visszavéve 70-re, az első lehajtónál vissszafordulás Martonvásár, a szervíz felé. Az volt a furcsa, hogy a teljes fűtés és teljes fokozatra kapcsolt ventilátor hideg levegőt fújt az utastérbe. Amikor 2 óra körül megjelentem a szerviznél és a szerelő kijött, csak a csodálkozása volt nagyobb. Mentegetőzve mondta, ő 100-al ment ott a régi 7-esen próba úton és jó volt a hűtés. Szerény megjegyzésemre, miszerint ha 200-al megy valaki, a sebességtől függetlenül a hűtőfolyadéknak akkor sem szabadna felforrnia, elmondva a tapasztalataimat (és azt, hogy nem működött szerintem a radiátor, mert sem a csőrendszerhez, sem a radiátorhoz belülről nem nyúltak hozzá, tehát vagy dugulás lehet a rendszerben, vagy a radiátort kell cserélni, s az megint csak fájni fog, mert az egy jobb fajtából 50 000 forintot kóstál, aztán azon vitatkozhatunk, ha azt nézik meg először, akkor talán nem kellett volna a hengerfejhez nyúlni, de hát nem én vagyok autószerelő, csak egy buta, kekec bölcsész) a "mester" azonnal bevitte az autót a műhelybe, s elkezdte lebontani a hűtő-fűtő rendszert, becsületére mondva. Ma délelőtt telefonon azt az információt kaptam, elvitték a radiátort belső tisztításra, átmosásra, meg a két csőrendszert is kitisztítják. Hétfőre ígérték az átadás időpontját. Összegezve: a megvásárolt Carinámmal még nem mentem 100 km-t a 3 hét alatt, még átírva sincs a kocsi, amelyet 15 napon belül meg kell az okmányirodában tenni, és nem is tudom hogy magyarázom majd ki a rajtam kívül álló okok miatti késedelmet. Mert mint tudjuk ez Magyarország, ahol bürokraták ülnek az íróasztalok mögött. Tehát van egy Carinám 3 hete, amivel eddig csak probléma van/volt. Most akkor én egy lúzer vagyok, vagy pech szériával köszönt rám a 2015-ös szép év? Örömmel olvasok minden kommentet, csak anyámat kíméljétek. Üdv mindenkinek