Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2720248 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9630 Dátum: 2015.01.29 18:51:53 »
A garanciáról azért én kérnék egy hiteles igazolást!  És ha már van rá akkor azért ha jó idő lesz időnként "sikitcson" mint egy 18-20 éves, hogy tudja Te vagy az a Toldi Miklós ;)

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9631 Dátum: 2015.01.29 18:56:19 »
Lehet, hogy ezt a bejegyzést a dominátorok, akarom mondani, bocs: moderátorok törölni fogják, mert nem tartozik közvetlenül a Típushibák, stb... rovathoz. De kár lenne. Mert azért mégis tartozik, és más tanulhat  az én műszaki analfabétizmusomból. Pro primo: aki nem tudja megítélni autója meghibásodásának okát, ne essen pánikba és ne rohanjon az első útjába eső autójavítóba, mint például én, hanem gyújtson rá egy cigarettára amennyiben bagózik, ha nem dohányos, üljön át az anyósülésre és képzelje magát az ő helyébe. Aztán gondolkodjon. Feltételezve, de nem megengedve ezt a cselekvéssort (mert a gondolkodás a szürke agyállományunkban végbe futó cselekvéssor) az anyósnak, mert az jóra nem vezet. Tehát gondolkodjon és szedje elő emlékezetéből, kihez fordulhatna per pillanat Ha keze ügyében laptop, okos telefon van, a megoldás adott. Tanácsot kérhet hozzáértő emberektől, mondjuk a Toyota Klub Egyesülettől, mi a teendő. Pro secundo: ha nincs laptop, okos telefon keze-ügyében, zárja be gépjárműve ajtaját és ballagjon szépen haza. Otthonról ugyanezt megteheti és az avatott értők tanácsa alapján cselekedjék. A sárga angyalt végszükség esetén hívja csak, mert annak hozzáállása az rosszabb az anyósénál is. Pro tertio: oda vigye akkori meghibásodott kedvesét javittatni, ahol diagnosztizálják és szeme láttára kezdenek az illetékesek hozzálátni a munkához. Ezek után lelki békében és harmóniában rúghat be a jól sikerült rendezése okán. S ezzel sok pénzt és elpusztulásra ítélt idegsejtet takaríthat meg.  Én például mindenképpen Diogenés mondását ("Ne zavarjátok köreimet") átformálva ütök a kókler okoskodó szerelő kezére a jövőben egy pánik helyzetben: Ne zavarjátok Carinám köreit. Ja és köszönet DS65-nek a jókivánságokért. Jól esett egymásra egyre kevésbbé figyelő világunkban! Ave Toyota Carinások.

zeni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9632 Dátum: 2015.01.29 20:02:43 »
Köszönöm a kérdésemre érkezett válaszokat megnéztem az órát nincs nyoma égésnek vagy szakadásnak a nyáklapon vagy fólián,a jeladót szétszedtem tiszta szennyezett volt kitakaritottam összeraktam de igysem mutat a kilóméter óramármint a sebességet,nemtudom hogyan tovább?

zeni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9633 Dátum: 2015.01.29 20:06:04 »
Még hozzátenném az előző irásomhoz hogy a többi műszer mutat csak a sebességet nemmutatja az óra

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9634 Dátum: 2015.01.29 20:29:21 »
üdv!
A km óra csatlakozójában egy alkalmas LED diódával megmérheted, hogy jön-e jel, illetve a vezeték is folytonos-e!

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9635 Dátum: 2015.01.30 09:33:44 »
Nem vált be a silikonozás a gyujtáskábeloknál, vettem bontóbol gyárit.
Ma jön meg. Remélem jó lesz.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9636 Dátum: 2015.01.30 13:23:13 »
Denso a gyújtásod, vagy Bosch?
Mennyi volt a cucc?

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9637 Dátum: 2015.01.30 14:47:18 »
Kérdés autentikus társaimtól: láttam a Carinám levett, de még vissza nem hozott hengerfejének helyét (állítólag ma rakják vissza a bontott motorra és amelyről kiderült, semmi probléma nem volt vele, de ha már a hengerfejesnél volt, az meg síkolta, s így új tömitéssel és új csavarokkal kerül a helyére), az ügyintéző megmutatta az alatta lévő motorblokk dugattyuinak bemeneti peremeit, amelyek valóban mind a négynél (négyhengeres ugyebár a motor) kissé kopottak voltak, s a perem szélei befele olyan 2 mm-re lejtettek. Nem voltak élesek. És közölte, hogy a blokknak a dugattyúfészkét és annak peremét is fel kellene újítani, mert ez bármikor újabb problémákat okozhatnak, s akkor a javításuk (újra leszedve a hengerfejet, dugattyúk ki) ismét 250 000 forint körüli összegbe kerülnek. Kérdésem (itt kérem a szakértő úrak véleményét): 1. a felújitott hengerfej és új tömítés után tényleg jelentkezhetnek problémák? 2. ha igen, az miképpen befolyásolja a motor működését és élettartamát, figyelembe véve a 4 henger dugattyú-házának peremén lévő kopást? 3. tényleg egy esetlegesen fellépő probléma esetén újra szét kell bontani a motorblokkot (hengerfej és tömítés le), annak javítása újabb horror összeg, 4. ha úgy hagyom, az milyen problémákat okozhat a motorban. Most már a költségeim közelítenek a 700 ezer forinthoz (tekintettel, hogy 490 ezerért vettem 185 000 km-rel a 1995-ös E 2.0 GLi Carinát), és kezdek félni. ne röhögjetek ki, de én könyvmoly vagyok, s mint írtam volt az autón a dudát, a kormányt és a féket ismerem. Adjam el, javasolta a szaki, amikor én rosszat a Carináról még nem olvastam és hallottam. Várom megtisztelő és hozzáértő válaszaitokat, javaslataitokat.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9638 Dátum: 2015.01.30 16:50:31 »
Szerintem a hengerek fúrására gondolnak.
Ha igen, akkor:
Nem szabad, szerintem ez is nicasil-os henger, mint a 4AFE 1.6 motoroké.
Ha lefúrják a kemény réteget, annyit tud majd, mint egy Lada henger.
Nekem is van kis váll a hengeren. Meg lett gyűrűzve és ennyi.

Azt lehet, hogy gyűrűzzék meg normális minőségű és méretű gyűrűkkel, pucolják ki a dugattyúkat. Ez nem nagy összeg (15000 körül)
Meg a szelepeket, ellenőrizzék a szelephézagokat. Esetleg szelepszárszimmeringek cseréje. Amíg lent van a hengerfej.

Tehát a hengerek fúrását semmiképpen nem javaslom, maximum hónolni lehetne őket, ha tükrösek, de én még azt sem csináltam gyűrűzéskor.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9639 Dátum: 2015.01.30 17:35:26 »
Nekem gyanús abban a Carinában az a 185.000 km, ha már hengerkopás esete áll fenn... egy 20 éves autóban... :hmmmm:
9 e km.t mentek volna vele évente :innocent: Hihetetlen... :surrender:
Persze, ha kétszerese van benne is, attól még sokáig elmehet. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9640 Dátum: 2015.01.30 17:55:50 »
kedves szfp! Te legalább egyértelmű választ adsz (és még meg is értem), nem úgy a szervízben az ügyintéző, aki szerintem sumákol. Igazad lehet, de miért nem javasolják azt, amit mondasz és abszolút ésszerűnek látszik? én a laikus nem fogom engedni, hogy hozzányúljanak, egyébként a válaszod előtt hívtak a szervízből, már felrakták a hengerfejtömítést és a hengerfejet, járatták a motort és állítólag az egyik cső melegszik, a másik nem (nem tudom milyen csövek, miután nem beszélnek értelmesen) úgyhogy hétfő reggel folytatják a hiba forrásának keresését. Felvetődött a legkézenfekvőbb megoldás: most nézik meg a termosztátot!!!, amit alapból, elsőként kellett volna megvizsgálni, nem? És akkor nem kellett volna leszedni a hengerfejet és egy nap alatt kijavították volna a hibát. most már nem hozhatom el az autót félkész állapotban, egy hete van náluk és várni, hogy ezek a sarlatánok visszaadják az autómat. Na ez az eset bízonyítja, a tegnapi kommentem igazságát. Kízárólag megbízható és szakértő szervízbe szabad vinni a meghibásodott autót.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9641 Dátum: 2015.01.30 18:16:54 »
Jó, ezt a céget már nem kommentálom.
Koncentráljunk a probléma megoldására, előrébb leszünk, a következtetéseket meg úgyis levonod.

A csövek a hűtőhöz vezető legvastagabb nyomásálló gumicsövek.
Ha jó a termosztát, akkor az egyik  melegedhet addig, amíg a termosztát ki nem nyit.
Utána a másik is melegszik, hiszen elindul a meleg  hűtőfolyadék körforgása.
Ha a másik mégsem kezd el melegedni a motor bemelegedése után, akkor megragadt a termosztát, esetleg vízpumpa gond (nem túl valószínű, ha nincs hangja, stb.), vagy más dugulás. Felforr a folyadék, megfő a motor, kilágyulnak a gyűrűk, ha sokáig megy így. De ilyet még nem láttam, szóval ezt nem tudom.
Hűtőfolyadékcsere és termoszátcsere a legvalószínűbb nekem ennyiből.
Ne a legolcsóbb termosztát legyen, nekem a QH egy évet sem bírt. Wahlerrel már három éve elvan.
Tömítőgyűrűvel, esetleg termosztátfedél alját vékonyan pasztázva.
Hűtőfolyadék nekem Eneos készrekevert jött be. Literje 900 pénz, 5 év / 150.000 km a cseréje.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9642 Dátum: 2015.01.30 18:21:31 »
Itt egy leírás a hűtőrendszerről, igaz, hogy Celica és 3S-GTE motor, de szerintem nálad is hasonló lehet.
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/co.pdf

A 11. oldalon indul a lényeg.
Nem mindegy, hogyan fordítják a termosztátot, hogy hol áll a "Jiggle Valve", az a kis szelep a termosztáton a házban. Mutasd meg nekik szerintem, ha ilyen a tiéd (14. oldal)
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 18:26:50 írta szfp »

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9643 Dátum: 2015.01.30 18:23:05 »
Nekem gyanús abban a Carinában az a 185.000 km, ha már hengerkopás esete áll fenn... egy 20 éves autóban... :hmmmm:
9 e km.t mentek volna vele évente :innocent: Hihetetlen... :surrender:
Persze, ha kétszerese van benne is, attól még sokáig elmehet. :)

Nekem 300.000 felett volt már kis váll, de semmi lényeges.

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9644 Dátum: 2015.01.30 18:50:17 »
Nagyon értelmes válaszokat adtatok, kinyomtatom magamnak és rákérdezek ezekre hétfő reggel, és javasolni fogom őket. Most már szeretnék minél hamarabb túllenni ezen az egészen és elhozni ezektől a sufnijavítoktól a Carinámat. Az meg külön vita tárgya lesz, hogy miért és mennyit fízessek.