Kérdés autentikus társaimtól: láttam a Carinám levett, de még vissza nem hozott hengerfejének helyét (állítólag ma rakják vissza a bontott motorra és amelyről kiderült, semmi probléma nem volt vele, de ha már a hengerfejesnél volt, az meg síkolta, s így új tömitéssel és új csavarokkal kerül a helyére), az ügyintéző megmutatta az alatta lévő motorblokk dugattyuinak bemeneti peremeit, amelyek valóban mind a négynél (négyhengeres ugyebár a motor) kissé kopottak voltak, s a perem szélei befele olyan 2 mm-re lejtettek. Nem voltak élesek. És közölte, hogy a blokknak a dugattyúfészkét és annak peremét is fel kellene újítani, mert ez bármikor újabb problémákat okozhatnak, s akkor a javításuk (újra leszedve a hengerfejet, dugattyúk ki) ismét 250 000 forint körüli összegbe kerülnek. Kérdésem (itt kérem a szakértő úrak véleményét): 1. a felújitott hengerfej és új tömítés után tényleg jelentkezhetnek problémák? 2. ha igen, az miképpen befolyásolja a motor működését és élettartamát, figyelembe véve a 4 henger dugattyú-házának peremén lévő kopást? 3. tényleg egy esetlegesen fellépő probléma esetén újra szét kell bontani a motorblokkot (hengerfej és tömítés le), annak javítása újabb horror összeg, 4. ha úgy hagyom, az milyen problémákat okozhat a motorban. Most már a költségeim közelítenek a 700 ezer forinthoz (tekintettel, hogy 490 ezerért vettem 185 000 km-rel a 1995-ös E 2.0 GLi Carinát), és kezdek félni. ne röhögjetek ki, de én könyvmoly vagyok, s mint írtam volt az autón a dudát, a kormányt és a féket ismerem. Adjam el, javasolta a szaki, amikor én rosszat a Carináról még nem olvastam és hallottam. Várom megtisztelő és hozzáértő válaszaitokat, javaslataitokat.