Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698242 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9660 Dátum: 2015.02.02 17:53:10 »
Alig várom, nagyon szeretném már élvezni. Amikor két hete megvettem (az előző tulaj, egy 80 éves idős ember nem tudhatott erről a hengerfejes problémáról)egy napot Pesten autóztunk 50-60 km-es sebességgel és semmi probléma nem volt,minden müködött. Aztán mult hétfőn jöttem a sztrádán, egy kicsit nyomtam neki (140-el jöttem) és Martonvásár előtt 5 km-rel forrt fel a hűtövízem. Beporoszkáltam Martonvásárra és ott találva egy szervízt, két szerelő belenyúlva a motortérbe, azonnal mondták, hogy hengerfejes az autó. Ha csak 50-el poroszkáltam volna, akkor lehet hogy nem jön elő a hengerfejes és szelepes probléma sokáig. Így viszont 200 ezer forintom bánja a "száguldást" + Martonvásáron nem voltam bekötve, richtig belefutottam egy rendőri ellenőrzésbe és ők is 10 ezer forintra bűntettek, szép napom volt!

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9661 Dátum: 2015.02.04 14:15:02 »
Szabolcs! Prívátba küldtem üzenetet, az üzenet tárgya nem érint személyiségi jogokat, ha úgy gondolod, a választ akár a Típushibák, kellemetlenségek és kezelésük topicban is küldheted. Üdvözlettel

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9662 Dátum: 2015.02.04 14:46:47 »

Én pedig már válaszoltam is. :yes:

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9663 Dátum: 2015.02.04 15:08:25 »
Megkaptam a válaszod, köszi. Elgondolkodtató. A szervíz, ahol csinálják az autóm, nem egy sufniszervíz, kértem részletes állapot felmérést a részletes számla mellé. ha kész lesz, a jövőről akkor tudok dönteni.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9664 Dátum: 2015.02.05 19:06:57 »
Sziasztok!

Lehet, hogy nem Carinaspecifikus, amit kérdezni szeretnék, de nekem speciál azzal kapcsolatos ötletre lenne szükségem. Kapott az öreglány egy teljes újrafényezést, (mert megérdemelte, szép lett mint új korában  :clap:) és az ajtók belső részén a kárpit alatt volt egy fólia. Kicsit szakadozott volt és szeretném újra cserélni. Milyen ragasztóval lenne érdemes felragasztani? Az előző még közel 20 év után is ragadós és rugalmas volt, de most a festés miatt kénytelen voltam levakarni. Kicsit a bitumenhez volt hasonló az állaga. Kétoldalas ragaszószalagra gondoltam, de az kipróbáltam és nem nagyon szereti a vizet.

piro01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9665 Dátum: 2015.02.05 20:23:31 »
Jó estét!

Egy kis segítséget kérnék a problémámhoz. Toyota Carina E autóm van, és mostanában olyan hibák merültek fel, hogy mikor hidegen indítom, pöc beindul, de 20-25 másodpercig nagyon alacsony fordulatszámon pörög. Aztán észbe kap és felpörög a fordulatszám az ideális "szívatós" fordulatra. Aztán ameddig nem éri el az üzemi hőmérsékletet szépen gyorsul, ahogy nyomom neki. Persze a fordulatszám az hullámzik. Na de mikor eléri az üzemi hőfokot, akkor kezdődnek a bajok. Gyorsításnál olyan, mintha valami mozdony lenne utánam kötve, nagyon gyenge és lassú a gyorsulása, nem pörög fel szépen és nem húz a motor és korábban kell felváltanom. A kipufogón olyan égéstermék jön, mint a múltban, ha a manuális szívatót nem nyomtam volna vissza. Nagyon benzin dús, tehát a keverék képzése lehet rossz. Szerintem. Talán. Nem tudom! De mikor egyenletes sebességgel haladok, szépen megy, de mikor gyorsítanom kell, akkor van a gond.
A hullámzó fordulatszám hibára már rájöttem, ekkor leállítom a motort és egyből újraindítom, akkor a fordulatszám beáll az ideálisra, persze ezzel nem oldottam meg a gondot, csak így legalább nem hullámzik.

Ha valaki tudna valami tanácsot adni, mi lehet a baj, nagyon megköszönném.

Üdvözlettel: piro...

piro01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9666 Dátum: 2015.02.05 20:35:55 »
Helló bpm!

Pontosan nem tudom, de azt hiszem olyan anyaggal van felragasztva, amivel a szélvédőt is ragasztják, vagy valamilyen puhább gumianyagú ragasztó. Gondolom olyasmiben lehet kapni, mint a sziloplasztot. tehát kell hozzá nyomópisztoly is. Különben okos vagy, hogy teszel oda speciális erős neylont, mert azon csapódik le a nedvesség, főleg télen a hőmérséklet különbség miatt (kint-bent) és nem az ajtó lemezén és a kárpiton képződik a pára ami egy idő után szép dolgokat tud végezni a lemezen vagy a kárpiton.

piro...
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.05 20:37:42 írta piro01 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9667 Dátum: 2015.02.05 21:21:26 »
az ajtók belső részén a kárpit alatt volt egy fólia.
Karosszéria tömitő zsinór. Pl

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9668 Dátum: 2015.02.05 21:49:00 »
Jó estét!

Egy kis segítséget kérnék a problémámhoz. Toyota Carina E autóm van, és mostanában olyan hibák merültek fel, hogy mikor hidegen indítom, pöc beindul, de 20-25 másodpercig nagyon alacsony fordulatszámon pörög. Aztán észbe kap és felpörög a fordulatszám az ideális "szívatós" fordulatra. Aztán ameddig nem éri el az üzemi hőmérsékletet szépen gyorsul, ahogy nyomom neki. Persze a fordulatszám az hullámzik. Na de mikor eléri az üzemi hőfokot, akkor kezdődnek a bajok. Gyorsításnál olyan, mintha valami mozdony lenne utánam kötve, nagyon gyenge és lassú a gyorsulása, nem pörög fel szépen és nem húz a motor és korábban kell felváltanom. A kipufogón olyan égéstermék jön, mint a múltban, ha a manuális szívatót nem nyomtam volna vissza. Nagyon benzin dús, tehát a keverék képzése lehet rossz. Szerintem. Talán. Nem tudom! De mikor egyenletes sebességgel haladok, szépen megy, de mikor gyorsítanom kell, akkor van a gond.
A hullámzó fordulatszám hibára már rájöttem, ekkor leállítom a motort és egyből újraindítom, akkor a fordulatszám beáll az ideálisra, persze ezzel nem oldottam meg a gondot, csak így legalább nem hullámzik.

Ha valaki tudna valami tanácsot adni, mi lehet a baj, nagyon megköszönném.

Üdvözlettel: piro...
Üdv! Vsz. két különböző hibád van. Az ingadozó alapjárat a fojtószelep illetve alapjárati szelep elkokszolódására utal. Szétszedve könnyen pucolhatók. De vsz. a teljes szívórendszerrre ráférne a takarítás. Érdemes pl. a PCV szelepet is, a szívókamrához vezető csövével egyetemben takarítani.
A bemelegedés utáni gyengeség és a dús kipufogó füst vsz. a lambdaszonda hibájából fakad.
Csekkold le a hibakódot!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9669 Dátum: 2015.02.05 21:58:14 »
Sziasztok!

Lehet, hogy nem Carinaspecifikus, amit kérdezni szeretnék, de nekem speciál azzal kapcsolatos ötletre lenne szükségem. Kapott az öreglány egy teljes újrafényezést, (mert megérdemelte, szép lett mint új korában  :clap:) és az ajtók belső részén a kárpit alatt volt egy fólia. Kicsit szakadozott volt és szeretném újra cserélni. Milyen ragasztóval lenne érdemes felragasztani? Az előző még közel 20 év után is ragadós és rugalmas volt, de most a festés miatt kénytelen voltam levakarni. Kicsit a bitumenhez volt hasonló az állaga. Kétoldalas ragaszószalagra gondoltam, de az kipróbáltam és nem nagyon szereti a vizet.
Üdv!
 Gratula látatlanban is az igényességhez!  :yes:
Kétoldalas ragasztó valóban nem játszik, ha nem akarsz lábfürdőt a fenéklemezre  :excl:
Agyarka által linkelt a gyárival egyező technológia, de F.B.S. ragasztó is tökéletesen megteszi. Fontos, hogy a fémlemez peremére tedd a ragasztást, hogy a kifeszített nejlonról az ajtó belsejébe csurogjon a víz, és ne képezzen zsákot, ahol megállhat.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9670 Dátum: 2015.02.06 15:23:51 »
Kedves Mindenki!
Az őszi kerékcserénél javasolta a szervíz, hogy a következő alkalommal cseréljem a hátsó stabilizátorrudat és a gömböket.
Nem vártam meg, a héten kicseréltettem gyári alkatrészre. Azóta minden fekvőrendőr és vasúti átjáró örömet okoz...mert korábban ezeknél már némi nyöszörgés volt tapasztalható, most ez teljesen elmúlt. Lehet, hogy csak beleképzelem, de egyenes úton is kellemesebb lett a kocsi futása.
Egyszóval mindenkit bíztatok erre a beavatkozásra!
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

piro01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9671 Dátum: 2015.02.07 16:14:47 »
Üdv kalapos!

Köszönöm szépen a tanácsokat. Megnéztem az orosz nyelvű videón bemutatott film alapján a hibakód keresést. de a sárga motor ikon csak villogott, ami gyanítom, hogy nem talált hibát. De azért hogy tutira menjek, generáltam egy hibát, és azt megtalálta és kijelezte a computer. Tehát ha villog a sárga ikon, akkor nincs hiba.
Most akkor lehet, hogy a tanácsod alapján jön a teljes szívó rész és érzékelők tökéletes nagy tisztítása.
De egy kérdésem még lenne. 4 éve, mikor cseréltem lambda szondát, akkor egy univerzálisat tettem bele, talán az nem mér mostanában pontos értéket? Nem tudom.

Na mindegy, köszi a tanácsot még egyszer, a tisztítás után még jelentkezem, hogy mit sikerült elérnem.

Üdv: piró...

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9672 Dátum: 2015.02.07 17:49:45 »
Üdvözlettel és tisztelettel minden Toyotásnak, különös tekintettel a Carinásokra, mert hogy ez itt az ő Tipushibák...stb., topicja. Írtam volt a múlt héten, meg ezen a héten a most már 3. hete vásárolt 1995-ös Carina E 2.0 GLi velem megesett történéseit. Összefoglalva: egy nap pesti, városi próbaút során semmi probléma nem jelentkezett az autónál, igaz 50-60-as tempóval használtam. Eladó egy idős, 80 éves ember volt, aki feljegyzéseiben precízen leírta mit, mikor cserélt az autóban kilométerben megjelölve. Az üzlet megköttetett, 380 000 forintban állapodtunk meg. Kilométeróra szerint 187 500-t (meg néhányat) futott. Aztán egy nap állás után (Pesten töltöttem a vasárnapot a gyerekeimnél) hétfőn indultam vissza B.szepezdre. A sztrádán nyomtam a gázt 140-150-ig, amikor Martonvásár előtt hirtelen a hőfokmérő gyorsan emelkedni kezdett a piros mező felé, vagyis kezdett melegedni a hűtőfolyadék, azonnal félre álltam. A motor lehűlése után elindulva, a normál tartományból újra nekilódult a mutató a tilos mező felé, újabb megállás, motor hűtés. Miután termosztát vagy vízpumpa meghibásodásra gondoltam, lassan beporoszkálva Martonvásárra, kerestem egy szakszervízt. Találtam is, két szerelő kijött, belenézett a motortérbe, levéve a hütőtartály záró kupakját, járó motornál, gázfröccsöt adva közölték: hengerfejes az autó, ha nem akarom, hogy felforrjon a motor, vagy otthagyom javításra, vagy tréleren odaviszik ahová mondom (kb. 20 000 pénzért). Megbíztam bennük (a hengerfej javításra, ha nincs repedve, munkadíjjal 100 000 forintot jelöltek meg kb., ha bonyolultabb - repedés, hegesztés, stb. - 200 000 forintot mondtak, s belementem). Autó otthagyva, két hét után - kétszer kellett levenni a hengerfejet, mert a szelepeket meg a többi járulékos munkát a mester nem csinálta meg, elismerte - na csütörtökön szóltak, kész a Carina, mehetek érte. Számla szerint: hengerfej javítás anyagköltséggel egyszeri munkadijjal (felújítás) 130 000 forint + olajcsere, hűtöfolyadék csere, levegőszűrő csere, hátsó féltengelyekre porvédő gumiharang cserék, kiégett izzók cseréje munkadíjjal 63 000 forint, summa: 193 000 forint. A termosztát, a vízpumpa hibátlan volt, azokhoz nem nyúltak, a hűtő-fűtő radiátort kivülről!! (ezt hangsúlyozni kell mert a hiba forrását alapból itt kellett volna kezdeni) megtisztították a bogaraktól és szennyeződésektől. Pénteken délben lerendezve a számla, boldogan indultam Pestre a gyerekeimhez. A sztrádán felvéve a 140-es tempót haladtam szeretett/utált fővárosunk felé, amikor az M0-áshoz érve azt hittem rosszul látok és káprázik a szemem, a vízhőfokmérő hírtelen kilendült a normál tartományból és haladt a vörös zóna felé. Ráadtam a teljes fűtést, hogy a hőt elvezessem a motortól, gáz visszavéve 70-re, az első lehajtónál vissszafordulás Martonvásár, a szervíz felé. Az volt a furcsa, hogy a teljes fűtés és teljes fokozatra kapcsolt ventilátor hideg levegőt fújt az utastérbe. Amikor 2 óra körül megjelentem a szerviznél és a szerelő kijött, csak a csodálkozása volt nagyobb. Mentegetőzve mondta, ő 100-al ment ott a régi 7-esen próba úton és jó volt a hűtés. Szerény megjegyzésemre, miszerint ha 200-al megy valaki, a sebességtől függetlenül a hűtőfolyadéknak akkor sem szabadna felforrnia, elmondva a tapasztalataimat (és azt, hogy nem működött szerintem a radiátor, mert sem a csőrendszerhez, sem a radiátorhoz belülről nem nyúltak hozzá, tehát vagy dugulás lehet a rendszerben, vagy a radiátort kell cserélni, s az megint csak fájni fog, mert az egy jobb fajtából 50 000 forintot kóstál, aztán azon vitatkozhatunk, ha azt nézik meg először, akkor talán nem kellett volna a hengerfejhez nyúlni, de hát nem én vagyok autószerelő, csak egy buta, kekec bölcsész) a "mester" azonnal bevitte az autót a műhelybe, s elkezdte lebontani a hűtő-fűtő rendszert, becsületére mondva. Ma délelőtt telefonon azt az információt kaptam, elvitték a radiátort belső tisztításra, átmosásra, meg a két csőrendszert is kitisztítják. Hétfőre ígérték az átadás időpontját. Összegezve: a megvásárolt Carinámmal még nem mentem 100 km-t a 3 hét alatt, még átírva sincs a kocsi, amelyet 15 napon belül meg kell az okmányirodában tenni, és nem is tudom hogy magyarázom majd ki a rajtam kívül álló okok miatti késedelmet. Mert mint tudjuk ez Magyarország, ahol bürokraták ülnek az íróasztalok mögött. Tehát van egy Carinám 3 hete, amivel eddig csak probléma van/volt. Most akkor én egy lúzer vagyok, vagy pech szériával köszönt rám a 2015-ös szép év? Örömmel olvasok minden kommentet, csak anyámat kíméljétek. Üdv mindenkinek

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9673 Dátum: 2015.02.07 18:01:02 »

Üdv! kosokokos.

Hát akkor hiába vártuk a beszámolót tegnap óta :hug: Sajnálom hogy így megjártad.
Hűtő kb 16-20 ezer.
A szerelők nem alaposak, csak gyorsan akarnak pénzt keresni!  TISZTELET A KIVÉTELNEK!  :surrender:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9674 Dátum: 2015.02.07 18:19:28 »
Kosokokos!

Sajnos használt autó az mindig lutri!
Az átírás miatt én felhívnám az okmányirodát, hogy mi a teendő nehogy a késlekedés miatt megbüntessenek. :nono:
Egyébkén attól, hogy rossz az autó még át lehetne íratni szerintem... :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.